استفان کری بازیکن تیم گلدن استیت

واردل استفن کاری با نام مستعار استف، متولد ۱۴ مارس ۱۹۸۸، آکرون، اوهایو، ایالات متحده است. بسکتبالیست حرفه‌ای آمریکایی در سال ۲۰۱۴ تیم گلدن استیت (NBA) را به قهرمانی رساند.

شروع بازیگری استفان کری

استفان کری کوچکترین پیچیدگی های بازی را از پدرش آموخت. شوت‌زنی و ضریب هوشی بسکتبال او برای ترغیب مربیان کالج به اندازه ای کافی بود که بدن ضعیف و قد کوتاه 6 فوت (1.8 متر) چشم پوشی کنند. او پیشنهادهای بورسیه تحصیلی بسکتبال کالج دریافت نکرد و در کالج دیویدسون (کارولینای شمالی) که کمتر از 2000 دانش آموز ثبت نام کرده بود، شرکت کرد.
با این حال، او به سرعت رکورد خود را به ثبت رساند و به عنوان یک دانشجوی سال اول میانگین 21.5 امتیاز در هر بازی به دست آورد تا از همه بازیکنان سال اول کشور عبور کند.

استفان کری در فصل 2015–2016

استفان کری تیمش را به جایگاه های بالاتری رساند، زیرا گلدن استیت رکورد شیکاگو بولز در فصل 1995–1996 را شکست داد. او همچنین با میانگین 30.1 امتیاز در هر بازی در صدر لیگ NBA قرار گرفت و با انجام 402 شوت سه امتیازی شگفت انگیز، استانداردهای لیگ را به هم زد. کری دومین جایزه MVP متوالی خود را به خاطر تلاش‌هایش دریافت کرد و اولین فردی شد که به اتفاق آرا به عنوان MVP انتخاب شد.

پرتاب پنالتی استفان کری
پرتاب پنالتی استفان کری

استفان کری در فصل 2016–2017

استفان کری با گل‌های سه امتیازی برای پنجمین فصل متوالی رهبری NBA را برعهده داشت. پس از آن گلدن استیت 12 پیروزی متوالی بی‌سابقه را به دست آورد تا فصل بعد را آغاز کند و سومین عنوان متوالی کنفرانس غرب را به دست آورد. این تیم با شکست دادن کاوالیرز در پنج بازی توانست دومین عنوان کری را در NBA به دست آورد.

استفان کری در لباس گلدن استیت
استفان کری در لباس گلدن استیت

 

مصدومیت های استفان کری در ادامه بازیگری خود

آسیب دیدگی زانو باعث شد تا استفان کری در طول فصل 18-2017 به 51 بازی ادامه دهد و به دوره پنج ساله او به عنوان رهبر لیگ در گل های سه امتیازی پایان داد. او در دور دوم پلی آف بازگشت تا به وریرز برای کسب چهارمین قهرمانی متوالی کنفرانس و سومین عنوان NBA کمک کند.
کری به بازی خیره کننده خود در فصل 19–2018 ادامه داد و به طور میانگین 27.3 امتیاز در هر بازی کسب کرد و افتخارات تیم اول را در لیگ NBA کسب کرد. در پلی آف، او تیم آسیب دیده گلدن استیت را به پنجمین عنوان کنفرانس متوالی هدایت کرد که بیشترین قهرمانی متوالی از زمان برگزاری کنفرانس های NBA در سال های 1970-1971 بود.
کری در رقابت‌ها 2019 پس از شکستن دستش در اوایل فصل، تنها در 5 بازی، بازی کرد، که باعث شد تا گلدن استیت بدترین رکورد لیگ را داشته باشد. کری به فرم بازگشت و فصل 2020 فوق‌العاده‌ای داشت و با 32 امتیاز در هر بازی پیشتاز NBA بود، اما این تیم علیرغم داشتن رکورد پیروزی، بازی‌های پلی آف را از دست داد.

مصدومیت استفان کری از ناحیه دست
مصدومیت استفان کری از ناحیه دست

رکورد استفان کری

در دسامبر 2021، استفان کری با به ثمر رساندن 2974مین پرتاب سه امتیازی دوران حرفه ای خود، رکورد دیگری را در کتاب های تاریخ NBA ثبت کرد و رکورد NBA را برای گل های سه امتیازی تمام دوران به ثمر رساند. پس از یک مصدومیت پایان فصل دیگر در سال 2020، تامپسون در فصل 2021–2022 دوباره به تیم ملحق شد و به گلدن استیت کمک کرد تا سرانجام به فرم خود بازگردد،کری دوباره تسلط خود را به دست آورد و تنها 6 بازی را در طول پلی آف NBA از دست داد تا گلدن استیت عنوان چهارمی را در دوران استفان کری کسب کند.

استفان کری و افتخاراتش
استفان کری و افتخاراتش
Hesam
14 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *