احتیاجات استقلال در نقل و انتقالات چه بازیکنانی میتوانند باشند؟ در چند بازی گذشته افت فنی استقلال به چشم می امد و نمیشود از این مسئله به سادگی گذشت. هرچند که محرومیت ها و مصدویت های بازیکنان این تیم بسیار تاثیر گذار بوده است و باعث شده است که در بازی های گذشته چندین بازیکن در اختیار کادر فنی نباشد” اما این محدودیت و مصدومیت بازیکنان  دلیلی بر ضعیف شدن استقلال در برخی از نقاط زمین نیست.

با توجه به شرایط تیم استقلال در این روزهای لیگ برتر ایران نمی‌توان این نمایش بد تیم استقلال رو از کادر فنی مورد قبول دونست. این نشان دهنده این است که تیم استقلال در بعضی نقاط نیازهایی برای مستحکم تر کردن تیم در حمله و دفاع دارد. مصدومان و محرومانی که اصلا معلوم نیست وظیئیتشان به چه شکل هست در این روزها، کمک بسزای به تیم خواهد شد.

اما باز هم در صورت بازگشت در کادر بازیکنان تیم از مدت ها قبل مد نظر کادر فنی بحث تقویت بازیکنان تیم استقلال طهران  بوده و این را می شد از مصاحبه های مدیر عامل و سرمبری این تیم اقای ساپینتو متوجه شد.

جلسه فتح الله زاده و ساپینتو
جلسه فتح الله زاده و ساپینتو

به دلیل پرداخت نشدن طلب سنگین مربی ایتالیایی استراماچونی و برخی مشکلات پرونده فیفایی پنجره نقل و انتقالاتی استقلال طهران بسته شده و تا زمانی که این مبالغ پرداخت نشود”آبی های پایتخت حق جذب بازیکن جدید ندارند.

 

نیازهای استقلال در نقل و انتقالات

اگرچه از نظر تعدادنفرات بازیکنان تکنیکی زیادی در لیست خود دارد”

اما به نظر میرسد در برخی از پست ها ضعف و نیاز به جذب بازیکنان جدید دارد.

بازیکنانی که برای کسب عنوان قهرمانی بسیار کلیدی هستند نیاز دارد و بی شک ساپینتو از این موضوع با خبر است.

حال فرض را بر این میگیریم که وعده مدیران باشگاه این تیم برای باز شدن پنجره نقل و انتقالات درست باشد و آبی ها بتوانند وارد بازار شوند”

در این شرایط به نظر شما تیم استقلال پایتخت  در چه پست هایی نیاز به بازیکن کلیدی و تاثیر گذار دارد؟”

تمرین استقلال همراه با ساپینتو
تمرین استقلال همراه با ساپینتو

 

استقلال قدرتمند در دفاع و دروازه

بی شک مشکل اصلی تیم از نظر بازیکن  قطعا در خط دفاعی و دروازه نیست. آبی های طهران در درون دروازه دو سنگربان با تجربه یعنی سید حسین حسینی و علیرضا رضایی را در اختیار دارند و در کنار انها سینا سعیدی فر هم حضور دارد و در موقع لزوم به بازی گرفته شود. پس تیم استقلال در نقل و انتقالات احتیاجی به بازیکن مدافع یا دروازه بان ندارد.

 

هر چند شایعاتی در خصوص جدایی علیرضا رضایی از تیم به گوش میرسد که بعید است” در شرایط حال حاضر مدیران استقلال طهران راضی به خروج این دروازه بان از تیم شوند در حال حاضر اولویت جذب بازیکن برای این تیم قطعا در خط دروازه نیست.

در خط دفاعی نیز مثل دروازه نیاز چندانی به بازیکن ندارند هرچند مصدومیت بازیکنانی ماننده عارف غلامی”ابوالفظل جلالی و مرادمند  در هفته های گذشته محدودیت هایی را برای این تیم ایجاد کرده است اما بازیکنان حرفه ای در پست دفاع وسط دارند ماننده:سلوا”غلامی”سیاوش یزدانی و محمد حسین مرادمند را در اختیار دارند و مهره های کلیدی برای قهرمانی این تیم در فصل گذشته بودند که اجازه ندادند این تیم بیشتر از 10 گل دریافت کند.

پس میتوان گفت استقلال در دروازه و دفاع نیازی به بازیکن جدید ندارد.

استقلال قدرتمند در دفاع
استقلال قدرتمند در دفاع

بازیساز استقلال

یکی از مهم ترین مشکلات در خط هافبک استقلال در طول نیم فصل اول

نبود یک هافبک هجومی خوب و کلیدی که بتواند توپ را در نقاط مختلف زمین به گردش در بیاورد . با وجود خلق موقیعیت برای مهاجمین بازی سازی کند و تیم را به گل برساند.

استقلال در خط هافبک بازیکن های با تجربه ای را در اختیار دارد بازیکنانی ماننده سعید مهری “رضاوند “مهدی پور” نیک نفس”روزبه چشمی و حتی آمانوف. همه این بازیکنان ستاره  بهترین هستند ولی نکته قابل توجه این که انها در پست های هافبک دفاعی و یا هافبک وسط تجربه بیشتری دارند . در صورتی که جلو بروند به عنوان بازیکن شماره 10 کمی مشکل ساز می شود. پس تیم استقلال در نقل و انتقالات احتیاجی به بازیکن هافبک ندارد.

ساپینتو در مسابقات گذشته به دلیل نداشتن چنین هافبکی با این ویژگی مجبور به تغییر سیستم بازی شد و از بازیکنان مختلفی استفاده کرد. ولی در چند بازی گذشته که نفراتی مانند رضاوند و مهری که دچار مصدومیت بودند مشکلاتی در خط وسط آبی ها پیش امد.

شاید نیاز به یک بازیکن هافبک وسط باشد هرچند بازیکنی با این ویژگی در بازار نقل و انتقالات وجود داشته باشد و آزاد باشد.

بایساز استقلال ه کسیخواهد بود؟
بایساز استقلال ه کسیخواهد بود؟

مهاجمین با تجربه و سطح اول با تعداد گل های پایین

یکی از مشکلات و دغدغه های هواداران تیم استقلال طهران در اول فصل وجود شدید مهاجم در این تیم بود. با حفظ ارسلان مطهری، آرمان رمضانی و امیرعلی صادقی و اضافه شدن بازیکنانی نظیر محمد محبی، سجاد شهباززاده،‌پیمان بابایی و مهدی قایدی پیش بینی هواداران  این تیم این بود در خط حمله مشکلی نداشته باشند ولی در ادامه مشخص شد در این ساختار هم یه سری مشکلات وجود دارد. پس تیم استقلال در نقل و انتقالات احتیاجی به بازیکن مهاجم ندارد.

از 15 گل زده شده استقلال تا پایان فصل اول لیگ برتر فقط تنها 7 گل توسط مهاجمین این تیم ثبت شده.

4 گل آن را هم محمد محبی زده است. مهدی قایدی،پیمان بابایی و ارسلان مطهری نیز هرکدام یک گل زده‌اند و آرمان رمضانی و سجاد شهباززاده و سایر مهاجمان هنوز پایشان به گلزنی باز نشده است.

در تغییرات مکرر ساپینتو در خط حمله نشان داده که او از عملکرد مهاجمین تیم خود راضی نیست. تنها مهره ای که به توان او را مهاجم تخصصی نام برد ارمان رمضان است چرا که مهاجمانی مانند مطهری، بابایی و شهباززاده اگرچه توانایی بازی در نوک خط حمله را دارند.

مهاجمین تیم استقلال
مهاجمین تیم استقلال

اما بیشتر سبک بازی انها به وینگر یا مهاجم کناری شبیح است

شاید یکی از مشکلات ساپینتو مصدومیت آرمان رمضانی است

ترک اجباری از استقلال در نقل و انتقالات

مهم ترین موضوع که بعد از مشکلات اقتصادی باشگاه پیش می اید

به کار گیری بازیکن جدید است”لیست بازیکنان استقلال طهران در سازمان لیگ وجود دارد .با توجه به این که مهاجم این تیم ارسلان مطهری  در ابتدا فصل قبول نکرد از جمع آبی  های پایتخت خدافظی کند و قرار دادش را فسخ کند.

فتح الله زاده و ساپینتو به چه نتیجه ای میرسند

بی شک جلسه مدیر عامل باشگاه و سرمربی تیم در این خصوص است که در مورد دلیل شکست در مقابل تیم تراکتور توضیح دهد. موظف است درباره نقل و انتقالات نظر خود را به مدیر عامل این باشگاه اعلام کند.

Hesam
22 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *