بازیکنان بدون جام لیگ برتر

اسطوره بی جام لیگ برتر جزیره چه کسانی هستند؟ معرفی سه مورد از بازیکنان که علیرغم تلاش های فراوان دستشان از جام کوتاه ماند، را در این متن خواهیم داشت.

اسطوره بی جام لیگ برتر جزیره چه کسانی هستند؟

بازیکنان بی جام لیگ برتر جزیره را با هم بشناسیم.

1_استیون جرارد

در دورانی هستیم که از کلمه‌ی «افسانه» بیش از حد استفاده می‌شود، اما در مورد جرارد این فراتر از واژه است. واژه ها نمی‌توانند کارهایی که او برای این باشگاه انجام داده را توصیف کنند. او به بازیکنان برای جا افتادن و هماهنگی بیشتر کمک می‌کرد. و همینطور به بازیکنان جوان. او زیر بال و پرشان را می‌گرفت. و با تمام وجود حمایتشان میکرد.

جرارد تمام عمر ورزشی خود را در لیورپول گذراند.

او در رده‌ی از سال 1989 یعنی 9 سالگی تا سال 98 برای تیم‌های پایه‌ی لیورپول بازی ‌کرد. و از سال 98 نیز به خدمت تیم بزرگسالان مرسی‌ساید درآمد.

صاحب پیراهن شماره‌ی هشت لک‌لک‌ها از سال 98 تا به‌حال مجموعاً در 504 بازی لیورپول در لیگ حاضر بوده و 120 گل نیز در این رقابت‌ها باری تیم‌اش به ثمر رساند.

مورینیو در مورد جرارد می‌گوید: «استیون جرارد یکی از دشمنان دوست داشتنی من است. یک دشمن با تمام احساسات خوبی که نسبت به او دارم. و مطمئنا دشمن عزیز من است. کسی که باعث شده تا مربی بهتری شوم.»

استیوی به همراه لیورپول 3 بار تا پای قهرمانی رفت اما هر 3 بار به مقام دوم رضایت داد تا کاپیتان جرارد دستش از کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر انگلیس کوتاه بماند.

اسطوره بی جام لیگ برتر جزیره

2_گری اسپید

اسپید ستاره‌ای فوتبال ولز و مردی که در 11 ماه آخر حیاتش قهرمان تیم ملی این کشور بود. و در سال 2011، در 42 سال بر اثر خودکشی از این دنیا رفت، از مردان ویژه و متفاوت جهان فوتبال بود. اسطوره بی جام لیگ برتر جزیره

اسطوره بی جام لیگ برتر جزیره
اسطوره بی جام لیگ برتر جزیره

شاید عجیب تر از خودکشی گری اسپید این نکته باشد. که اوایل دسامبر 2010 در حالی که همه پیشینه مربیگری‌اش به 4 ماه کار در تیم معمولی شفیلد یونایتد انگلیسی می‌شد. از سوی اتحادیه فوتبال ولز به سرمربی تیم ملی این کشور منصوب شد. و باز حیرت‌بارتر شد. از آن جایی که او به هیچ وجه سابقه‌ی اندکشن داشت. در 10 بازی خود تحت عنوان سرپرست صاحب اولز، این تیم را 5 برد شامل فتح هر 3 بازی آخرش کرد.

بعد از ناکامی ولزی ها در دور مقدماتی یورو 2012 و نرسیدن این تیم به مرحله نهایی این پیکارها، نحوه کار اسپید و نتایج حاصل، ولزی ها را به جبران مافات امیدوار ساخته بود.

و آنها می پنداشتند که می توانند در مرحله انتخابی جام جهانی 2014 مجوز حضور داشته باشند. ، اما شوک ناشی از مرگ اسپید کار دستشان داد.
هنر و بازی‌خوانی بی نظیر و بی نقص بود. خصیصه‌ای که در مربیگری نیز بسیار به کمکش آمد. در نیوکاسل هر زمان او صاحب توپ می‌شد، آرایش تمام تیم به خود می‌گرفت. وی اولین بازیکنی بود که موفق شد رکورد 500 بازی در لیگ برتر را به بشکند. اسپید که در 44 بازی ملی ولز بازوبند کاپیتانی را بر دست داشت و سال 1992 به عنوان جوانترین عضو خط میانی لیدز در کنار دیوید بتی، گری مک الیستر و گوردون استراکان بسیار خوب ظاهر شد.

وی همچنین به مدت 8 سال هافبکی کارساز برای نیوکاسل و همبازی آلن شیرر در این تیم بود. اما گری با وجود کسب افتخارات مختلف، موفق نشد لیگ جزیره را فتح کند.

اسطوره بی جام لیگ برتر جزیره

3_جیمی کاراگر

این مدافع با تجربه پس از 17 سال حضور در پیراهن سرخ مرسی ساید، در پایان فصل 2013 از میادین فوتبال خداحافظی کرد.

اسطوره بی جام لیگ برتر جزیره
اسطوره بی جام لیگ برتر جزیره

او یک الگوی حرفه‌ای برای دیگر بازیکنان در داخل و خارج از زمین بوده و تعهد او به کار ستودنی بود. این بازیکن 37 ساله اولین بازیش با پیراهن لیورپول را در سال 1997 برای این تیم انجام داد و برای لک‌لک‌های آنفیلد در لیگ 508 بار به میدان رفت.

جیمی یکی از مهره‌های کلیدی لیورپول در قهرمانی این تیم در لیگ قهرمانان اروپا در سال 2005 بود. وی 737 بار برای لیورپول در تمامی رقابت‌ها بازی کرد و رکورد بیشترین حضور برای لیورپول در رقابت‌های اروپایی با 150 بازی را نیز در اختیار دارد.

کاراگر عضوی از تیمی بود که در سال 2001 موفق به کسب سه گانه لیگ کاپ، جام حذفی و جام یوفا شد اما او هیچگاه نتوانست جام قهرمانی لیگ برتر را به کلکسیون افتخاراتش بیافزاید.

اسطوره بی جام لیگ برتر جزیره

آخرین  اخبار و حواشی ورزشی ایران و جهان را در سایت ورزشی ببینید.

Sara
9 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *