اسکورت بازیکن | چرا فوتبالیست ها با بچه به زمین می آیند؟

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا بازیکنان فوتبال با اسکورت کودکان وارد زمین می شوند و جریان اسکورت بازیکن چیست؟ اگر تا به حال از ابتدا تا انتها یک بازی فوتبال را تماشا کرده باشید، احتمالاً تیم‌ها را دیده‌اید که با بچه‌ها به زمین می‌روند. هر بازیکن دست در دست یک بچه. و اگر دیده اید، احتمالاً با خود فکر کرده اید: “آن بچه ها خیلی خوش شانس هستند.” چون ما که قطعا چنین فکری کرده ایم.

اما آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا آنها اصلا بازیکنان فوتبال را اسکورت می کنند؟

اسکورت بازیکن | یک سنت فوتبالی

بچه‌هایی که دوشادوش فوتبالیست‌ها به زمین می روند، در واقع «اسکورت بازیکن» یا «بچه‌های ماسکوت» نامیده می‌شوند و مدت زیادی است که حضور دارند.

یکی از اولین بچه های ماسکوت، وین رونی، اسطوره فوتبال انگلیس بود. او تیم لیگ برتری اورتون اف سی را به عنوان ماسکوت آنها در بازی مقابل لیورپول در نوامبر 1996 اسکورت کرد

در آن زمان، هر تیم معمولاً فقط یک یا دو فرزند داشت که کل تیم را اسکورت می کردند. اما با شروع دهه 2000، هر بازیکن اسکورت شخصی خود را داشت.

اسکورت بازیکنان یا بچه های ماسکوت
اسکورت بازیکنان یا بچه های ماسکوت

این عمل به عنوان راهی برای بازی های فوتبال شروع شد تا به عنوان بستری برای افزایش آگاهی برای حمایت های مختلف عمل کند. به عنوان مثال، در جام جهانی 2002، فیفا و یونیسف با هم روی «به کودکان بله بگو»، کمپینی برای حمایت از حقوق کودکان کار کردند.

به گفته یوفا، برای این کمپین، این دو سازمان به طور خاص به کودکان نقش اصلی را در هر مسابقه دادند. و هر بازیکن را در داخل زمین در یک اقدام نمادین همراهی کردند. و به علاقه مندان به فوتبال یادآوری کردند که آنها نقش مهمی در ساختن جهانی مناسب دارند.

اکنون، این یک سنت شده است که بازیکنان دست در دست یک بچه بیرون بروند و با جمعیت ملاقات کنند. این تمرین را نه تنها در مسابقات جام جهانی بلکه در سایر لیگ های بزرگ فوتبال در سراسر جهان مشاهده خواهید کرد.

اما همیشه هم دلیل خاصی پشت ماجرا نیست.

اسکورت بازیکن | بخاطر پول؟

در سال 2014، یک مطالعه منتشر شده توسط گاردین نشان داد که بیش از نیمی از باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس برای استخدام اسکورت بازیکنان از کودکان حدود 450 تا 600 پوند دریافت می‌کنند.

طبق گزارش‌ها، این «بسته‌های ماسکوت» شامل مهمان‌نوازی، کیت‌های رایگان، توپ‌های امضا شده، بلیط‌های مسابقه و سایر هدایا نیز می‌شد.

با این حال، قیمت‌هایی که باشگاه‌های فوتبال برای بچه‌هایی که ماسکوت می‌شوند، می‌گذارند، با دقت زیادی مواجه شد. بسیاری معتقد بودند که این قیمت‌ها «خانواده‌ها را از پس‌زمینه‌های فقیرتر محروم می‌کند».

اما همه تیم های لیگ برتر برای اسکورت بازیکنان هزینه دریافت نمی کنند و برخی از آنها این نقش را برای اعضای جوان باشگاه یا دارندگان بلیط فصل رزرو می کنند.

اسکورت بازیکنان همراه با پیام های مختلف اجتماعی
اسکورت بازیکنان همراه با پیام های مختلف اجتماعی

تجربه ای که شبیه هیچ چیز دیگری نیست

صرف نظر از الزامات تبدیل شدن به یک طلسم در فوتبال، هر بچه ای که می تواند در کنار یک بازیکن وارد زمین شود، رویایی را زندگی می کند.

به عنوان مثال، وین رونی، که قبلاً اشاره کردیم اسکورت بازیکن اورتون اف سی بود، در نهایت به یکی از بهترین بازیکنان این باشگاه در تاریخ خود تبدیل شد. قدم زدن در زمین با این تیم در سنین جوانی قطعاً بر او به عنوان یک فوتبالیست جوان تأثیر گذاشته است.

علاوه بر این، جام جهانی نیز صحنه ای برای تحقق رویاها است. به طور خاص، مک دونالد سال ها حامی بزرگ این مسابقات بوده است. و به عنوان اسپانسر، یکی از چیزهای اصلی که آنها به این رویداد می آورند، اسکورت بازیکنان است.

در جام جهانی 2014، مک‌دونالد 1408 کودک را از 70 کشور مختلف برای همراهی بازیکنان در زمین انتخاب کرد. و این یک تجربه یک بار در زندگی بود. کودکان نه تنها با ورزشکاران کلاس جهانی آشنا می شوند، بلکه فرصت سفر و تماشای زیبایی های این ورزش را نیز دارند.

آیا می توانید تصور کنید که بازیکنانی مانند لیونل مسی یا کریستیانو رونالدو را در یک مسابقه تعیین کننده حرفه ای اسکورت کنید؟ این داستانی است که می توانید برای سال های آینده و فرزندانتان بگویید!

Pooria
4 فوریه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *