اشتباه بزرگ رئیس فیفا در نام خلیج فارس

اشتباه بزرگ رئیس فیفا در نام خلیج فارس ، جانی اینفانتینو بعد از حضور در مراسم افتتاحیه جام خلیج فارس یک خطای بزرگ مرتکب شد. در این خبر از سایت ورزشی قصد داریم تا به بررسی حواشی این خبر بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

به گزارش سایت “ورزشی” اینفانتینو رئیس فیفا بعد از حاشیه های فراوان و انتقادات از او پیرامون جام جهانی قطر، حالا در یک مراسم افتتاحیه جام خلیج فارس در شهر بصره، یک پست اینستاگرامی منتشر کرد و از مسئولان برگزاری این مسابقات تشکر نمود.

حتما بخوانید: بیوگرافی جانی اینفانتینو رئیس فیفا | همه چیز در مورد اینفانتینو+تصویر همسرش

درج یک پیام با خطای بزرگ

جانی اینفانتینو یک پیام خطا بر روی صفحه خود منتشر کرد و از نام جعلی خلیج عربی با الفبای انگلیسی استفاده نمود. او یک شخصیت بین المللی است و باید بر اساس پروتکل های بین المللی از نام واقعی خلیج فارس استفاده کند.

اشتباه بزرگ رئیس فیفا

اشتباه بزرگ اینفانتینو
اشتباه بزرگ اینفانتینو

کلمه خلیج فارس یا persian gulf یک مسئله پر اهمیت و حساس در بین ایرانیان است. تلاش های زیادی از سوی دولت های عربی برای تغییر این نام صورت گرفته است.

اما هرگز نتوانستند خدشه ای به این تغییر نام صورت گیرد. سیاستمدارها و مدیران با پیشینه بزرگ این اسم از آن در رویدادهای بین المللی استفاده می نمایند.

اشتباه بزرگ رئیس فیفا

اشتباه بزرگ رئیس فیفا در نام خلیج فارس

با این حال به نظر می رسد که جو عربی رقابت های جام خلیج فارس در نبود ایران برگزار می شود. رییس فیفا نیز این اشتباه را در صفحه اینستاگرام خودش ادامه داده است.

اشتباه بزرگ رئیس فیفا در نام خلیج فارس
اشتباه بزرگ رئیس فیفا در نام خلیج فارس

رقابت هایی که بعد از جام جهانی شروع شده است و نسبت به همیشه از کیفیت پایینتری برخوردار است. این رقابت ها با حضور تیم های عرب زبان آسیا برگزار می شود. محور آن نیز کاملا سیاسی است.

ایران بارها نسبت به برگزاری این رقابت و مسابقات تحت عنوان نام جعلی اعتراض نموده است. حتی کشورهایی که به خلیج فارس راه ندارند. برای تقویت مواضع سرزمین هایی که از نام جعلی خلیج فارس استفاده می کنند نیز در این رقابت ها شرکت می نمایند.

اشتباه بزرگ رئیس فیفا

رئیس فیفا مرتکب خطا شد

حضور رئیس فیفا در این مراسم به عنوان مهمان ویژه نیز خودش یک خطا محسوب می شود.

او حتی در اینستاگرام نیز یک پست منتشر کرد و با موضع نادرست خودش با یک خطای کاملا استراتژیک روبرو شده است. یک مشکل بزرگ از سوی رئیس فیفا که همیشه به نقشه کشورها و مناسبات سیاسی احترام می گذاشت. حال باید ببینیم واکنش او چه خواهد بود

رئیس فیفا مرتکب خطا شد
رئیس فیفا مرتکب خطا شد

پست اینستاگرامی اینفانتینو و اعتراض ایران

روز قبل بعد از انتشار پست اینستاگرامی رییس فیفا، مراجع مختلف زیادی در ورزش ایران به این حرکت جانی اعتراض کردند. فدراسیون فوتبال نیز بیانه ای در این زمینه صادر کرد. اشتباه بزرگ رئیس فیفا

این موضوع در شب قبل در بازی لیورپول و ولورهمپتون توسط رضا جاودانی نیز بررسی شد و اهمیت این موضوع دوباره برای فوتبال دوستان آشکار شد. برخی از مردم حتی به پست اینفانتینو رفتند و در کامنت ها به او تاختند و درخواست عذرخواهی و تصحیح این خطا را داشته اند. اشتباه بزرگ رئیس فیفا

این مسئله نیز اصلا موضوع ساده ای نیست که بتوان از کنارش به راحتی عبور کرد. رییس فیفا باید پست اینستاگرامی خودش را تصحیح کند و از این رفتار از مردم ایران عذرخواهی کند. زیرا باعث ناراحت شدن میلیون ها ایرانی شده اند.

و این حرکت رییس فیفا واکنش های بسیاری بین ایرانیان در پی داشته است.

آخرین  اخبار و حواشی ورزشی ایران و جهان را در سایت ورزشی ببینید.

mohamadnd
9 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *