اشتباه رئیس فیفا جانی اینفانتینو

اشتباه رئیس فیفا جانی اینفانتینو در پست اینستاگرام او پس از آمدن در مراسم افتتاحیه جام خلیج همیشگی فارس، فراتر از یک اشتباه قابل گذشت است؟

مراسم افتتاحیه جام خلیج همیشه فارس

 اشتباه رئیس فیفا جانی اینفانتینو، رئیس فیفا، یک ماه بعد از تحمل کردن انتقادات بسیار از سوی رسانه های مختلف دنیا. به خصوص سایت های اروپایی در حول و هوش برگزاری رقابت های جام جهانی در کشور قطر پرداختند. وی در مراسم افتتاحیه جام خلیج فارس حضور داشت و پست اینستاگرامی نیز منتشر نموده است.

با این حال اینفانتینو در درج این پیام خطای بزرگی مرتکب شد و از نام جعلی خلیج عربی با الفبای انگلیسی استفاده  کرد.

اشتباه رئیس فیفا جانی اینفانتینو
اشتباه رئیس فیفا جانی اینفانتینو

در آن زمانی که جانی به عنوان یک شخصیت بین المللی درحالی که بر پروتکل های بین المللی باید از نام واقعی خلیج همیشه فارس استفاده کند.

موضوع کلمه خلیج همیشه فارس، یک مورد قدیمی و حساسیت زا در بین ایرانیان است. با وجود تلاش زیادی از دولت های عربی هیچ وقت به این اصل تقییر ناپذیر خدچه ای وارد نشدهاست. در نهایت مسئولان، سیاستمداران و مدیران با توجه به پیشینه عظیم این نام از آن در اتفاق های بین المللی استفاده میکنند.

با این حال به نظر میرسد با توجه به جو عربی رقابت های جام خلیج همیشه فارس که به طور عجیبی در غیاب کشور ایران هم برگزار میشود. اشتباه رئیس فیفا جانی اینفانتینو

حتما بخوانید: بیوگرافی جانی اینفانتینو رئیس فیفا | همه چیز در مورد اینفانتینو+تصویر همسرش

پست اینستاگرمی جانی اینفانتینو

اشتباه رئیس فیفا جانی اینفانتینو ذر پست، این رقابت ها که در این دوره با توجه به آغاز شدن آن بلافاصله بعد از ایام جام جهانی از کیفیت و اعتبار همیشگی برخوردار نیست .

با حضور تیم های عرب زبان  آسیایی خاورمیانه آغاز می‌شود و نقطه اصلی آن همواره مناقشه برانگیز و خصوصی بوده است. ایران بار ها به شکل های مختلف شروع آن تحت لوای اسم جعلی اعتراض کرده است.

کشور هایی که راهی  به خلیج فارس ندارند برای تقویت مطلب سرزمین هایی که علاقه مند به استفاده از نام جعلی خلیج همیشه فارس هستند، در این رقابت ها شرکت میکنند. اشتباه رئیس فیفا جانی اینفانتینو

اشتباه رئیس فیفا جانی اینفانتینو
اشتباه رئیس فیفا جانی اینفانتینو

در این اوضاع حتی حضور رئیس فیفا به عنوان میهمان در تورنومنتی که در آن به تمامیت ارضی کشور دیگر، احترام گذاشته نمی‌شود، خطاست. چه رسد به اینکه او بخواهد ذر اینستاگرام پستی هم با مواضع نادرست این کشور ها بارگذاری کند. که در این حالت این حرکتی قابل توبیخ و یک خطای تماماٌ استراتژیک از طرف اوست. یک مشکل بزرگ از طرف فردی که به عنوان رئیس فیفا باید به مناسبات سیاسی و نقشه سرزمین ها احترامی بیش از بقیه بگذارد. اشتباه رئیس فیفا جانی اینفانتینو

خشم ایرانیان از اشتباه رئیس فیفا

بعد از اشتباه رئیس فیفا جانی اینفانتینو در پست اینستاگرامی از طرف اینفانتینو مراجع گوناگون در ورزش ایران به اعتراض به رئیس فیفا پرداخته است. فدراسیون فوتبال نیز بیانیه ای در این موضوع منتشر کردند.

این مورد حتی شب پیش در آخر بازی لیورپول و ولورهمپتون در برنامه رضا جاودانی مورد برسی قرار گرفت. درمورد آن صجبت شد تا ارزش بالای آن در همه علاقه مندادن به فوتبال پیدا شود.

علاقمندانی که شمار زیادی از آنها دایرکت پست ایفانتینو به اعتراض رسمی او پرداخته درخواست معذرت خواهی، جبران این خطا از طرف او را دارند.

نکته ابن است که این موضوعی نیست که بشود از آن دور شد و رئیس فیفا قطعا اضافه بر تصحیح پست اینستاگرامی خود به نحو مطلوب بابت این مشکل از ایرانیان عذر بخواهد.

 اشتباه رئیس فیفا جانی اینفانتینو

آخرین حواشی و اخبار  فوتبال ایران و جهان را در سایت ورزشی ببینید.

Hesam
14 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *