افتخارات گرت بیل

افتخارات گرت بیل کاتالوگی از لحظات جادویی در طول دوران بازیگری خود است. از نابود کردن مایکون مدافع کناری برزیل برای به ثمر رساندن اولین هت تریک بزرگسالانش در برابر قهرمان اروپا در سن سیرو تا کمک به ولز برای رسیدن به جام جهانی، اسکای اسپورت بزرگترین اهداف او را دنبال می کند.

حتما بخوانید: بیوگرافی گرت بیل و همسرش | حواشی+ زندگی شخصی+عکس

افتخارات گرت بیل او به عنوان بزرگترین صادرات فوتبال بریتانیا در تاریخ شناخته می شود.

پنج قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در رئال مادرید – همان تعداد از بزرگترین جایزه های فوتبال اروپا که بارسلونا در تاریخ خود به دست آورده است و دو قهرمانی بیشتر از منچستریونایتد – سه جام باشگاه های جهان و بیش از 100 گل برای غول های اسپانیایی.

با این حال، این نیروی محرکه حرفه ای نبود که شاهد تبدیل شدن یک مدافع چپ به ظاهر نفرین شده به یکی از بهترین مهاجمان نسل خود بود.

اسکای اسپورت 10 گل از شاخص ترین گل های او را به ثمر رسانده است. افتخارات گرت بیل

گرت بیل در سن 33 سالگی از تمام فوتبال خداحافظی کرد

آیا گرت بیل بهترین صادرات بریتانیا بوده است؟

این کاملاً قابل توجه است که فکر کنیم بیل در اوایل دوران حرفه ای خود به دلیل پایان دادن به او مشهور نبود. جالب اینجاست که پس از انتقال 10 میلیون پوندی او از ساوتهمپتون، تاتنهام در 24 بازی اول خود در لیگ برتر موفق به ثبت برد نشد.

نمادین ترین لحظات گرت بیل
نمادین ترین لحظات گرت بیل

اما بیل پس از گذشت بیش از دو سال و نیم بدون گلزنی، طلسمی که شامل اولین کارت قرمز در دوران حرفه‌ای‌اش نیز می‌شد، در بازی‌های متوالی گل‌های برنده‌ای به ثمر رساند و اسپرز در آوریل 2010 رقبای لندن، آرسنال و چلسی را شکست داد. در فصل بعد که چشمش برای گل زدن به طور کامل منفجر شد.

چهارشنبه چندان مرطوبی نبود، اما در آغاز فصل 2010/11، بیل واقعاً بر قدرت تهاجمی خود با یک والی بلند در استوک تأکید کرد.

تبدیل او از یک مدافع کناری به یک وینگر موقت زیر نظر هری ردنپ هنوز در مراحل ابتدایی بود، و شاید توضیح دهد که چرا به او زمان و فضا داده شد تا شوت پای چپ خود را از روی ارسال آرون لنون به گوشه بالای دروازه به سمت توماس سورنسن بزند.

مصدومیت ها و تغییرات مدیریتی در وایت هارت لین پیشرفت او را متوقف کرد و گمانه زنی هایی وجود داشت که بیل قرضی خواهد شد.

اما او به زودی شروع به نشان دادن پتانسیل خود کرد و در یک بازی لیگ قهرمانان اروپا مقابل اینترمیلان در اکتبر 2010 به اوج رسید.

بیل مایکون مدافع کناری برزیل را نابود کرد تا اولین هت تریک خود را در برابر قهرمان اروپا در سن سیرو به ثمر برساند.

اسپرز ده نفره که در دقیقه هشتم هورلیو گومز دروازه بان خود را اخراج کرد، بازی را 4-3 باخت اما شبی بود که یک ستاره متولد شد و عبارت “تاکسی برای مایکون” وارد فرهنگ لغت فوتبال شد.

بیل عملکرد مرد بازی خود را در بازی برگشت 3-1 اسپرز تکرار کرد و صعود استراتوسفری او باعث شد که در سال های 2011 و 2013 به عنوان بهترین بازیکن سال PFA انتخاب شود – تنها پنجمین بازیکنی است که دو بار این جایزه را دریافت کرده است.

افتخارات گرت بیل

بیل در آپتون پارک نیز برنده شد

بیل در حال حاضر طلسم تاتنهام بود و این هشتمین گل او در یک دوره شش بازی در فوریه 2013 بود که طرفداران اسپرز آن را یکی از بهترین گل های او برای باشگاهشان می دانند.

بیل در آپتون پارک نیز برنده شد
بیل در آپتون پارک نیز برنده شد

در خانه رقیب لندنی وست هام، یک مسابقه گرانقیمت در دقیقه پایانی به شکلی کاملا خیره کننده قطعی شد.

او با برداشتن توپ در یک منطقه مرکزی در فاصله کمی از دروازه، آن را روی پای چپ مورد علاقه خود قرار داد و یک شوت زد که روی دست راست دراز شده Jussi Jaaskelainen فرو رفت و به گوشه بالا رفت.

بیل در سال 2013 به عنوان بهترین بازیکن جوان سال PFA و بهترین فوتبالیست نویسندگان فوتبال انتخاب شد. پس از به ثمر رساندن 31 گل برای باشگاه و تیم ملی در فصل 2012-2013، واضح بود که اسپرز برای حفظ بیل و رئال مادرید تلاش خواهد کرد. برای جذب او در 1 سپتامبر 2013، رکورد جهانی 85.3 میلیون پوند پرداخت کرد.

افتخارات گرت بیل

پایانی باشکوه برای اولین فصل حضورش در رئال

طلسم بیل در رئال را می توان به دو نیمه تقسیم کرد: او ابتدا در یک نیروی ضربتی نفس گیر بی بی سی سوخت – بیل، (کریم) بنزما و کریستیانو (رونالدو).

پایانی باشکوه گرت بیل برای اولین فصل حضورش در رئال
پایانی باشکوه گرت بیل برای اولین فصل حضورش در رئال

او یک قهرمانی باورنکردنی در فینال کوپا دل ری در سال 2014 مقابل بارسلونا به ثمر رساند و در یک نقطه از خط وسط و خارج از زمین دوید. بیل در حالی که مارک بارترا را می سوزاند، روی خط تماس مستایا می تازد، تصویری ماندگار از دوران حضور او در باشگاه است.

بیل در آن زمان گفت: بارترا مرا هل می‌دهد و سعی می‌کند جلوی من را بگیرد، اما نتوانست. “من باید دور او می رفتم. گلزنی عالی بود اما حتی بهتر است که بازی و جام را ببریم.”

او پس از پیشی گرفتن از بارترا، از زاویه ای بسته گلزنی کرد – بیستمین گل اولین فصل حضورش در اسپانیا و اولین گلش در ال کلاسیکو.

سرمربی وقت، کارلو آنچلوتی درباره گل پیروزی بیل پس از بازی گفت: “این قطعا مهم ترین گل اوست و در لحظه حساس بازی به ثمر رسید. او بازی فوق العاده ای داشت. هر بازیکنی عالی بود زیرا به عنوان یک تیم بازی می کرد. برای شکست دادن بارسلونا، باید به عنوان یک تیم جمع و جور بازی کنید و این کاری است که آنها انجام دادند.”

افتخارات گرت بیل

اولین جام لیگ قهرمانان

بیل همچنین رئال را در فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل اتلتیکو مادرید در فصل 2013/14 پیش انداخت. در واقع، او به اولین بازیکن ولزی تبدیل شد که در فینال لیگ قهرمانان اروپا موفق به گلزنی در فینال لیگ قهرمانان اروپا شد و در وقت اضافه 4-1 مقابل همسایه خود موفق شد.

گرت بیل و اولین جام لیگ قهرمانان
گرت بیل و اولین جام لیگ قهرمانان

مرد ولزی در واقع ساکت بود و دو موقعیت خوب را از دست داد قبل از اینکه با گل اصلی خود را به اسطوره تبدیل کند. اضافه کردن La Decima به افتخارات کوپا دل ری برای اولین فصل او در اسپانیا اصلا بد نبود.

بیل در زمین ورزشگاه لیسبون گفت: “من از تجربیات گذشته آموخته ام که به راه خود ادامه دهم، فرصت هایی را که از دست داده اید فراموش کرده و به استقامت ادامه دهید.”

“خوشبختانه گل تعیین کننده را گرفتم. دیدن آن عالی بود. من به اینجا آمدم تا در رقابت های بزرگ بازی کنم و جام ها را به دست بیاورم. این چیزی است که هر فوتبالیستی آرزویش را دارد و در فوتبال باشگاهی بزرگتر نمی شود. بالا بردن آن. جام احساسی است که نمی توانی آن را توصیف کنی و خاطره ای خواهد بود که هرگز فراموش نمی کنم.”

افتخارات گرت بیل

ضربه بالای سر در کیف

از بیش از 100 گل بیل برای مادرید، شاید هیچ کدام نمادین تر از ضربه بالای سر او در فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل لیورپول در سال 2018 نباشد.

اغلب فراموش می شود که بیل بازی را روی نیمکت شروع کرد اما احتمالاً با نقطه اوج دوران باشگاهی او به پایان می رسید.

پس از عذاب و خواری، او لحظه‌ای را به نمایش می‌گذارد که در خور نمایشی بود، ضربه دقیقه 64 او از بالای سر، سیزدهمین جام اروپا را برای غول‌های اسپانیایی و چهارمین جام اروپایی آنها در 5 فصل را رقم زد.

از لبه محوطه 18 قدم، رئال را 2-1 پیش انداخت و به درستی یکی از بهترین گل های تاریخ لیگ قهرمانان اروپا محسوب می شود.

بیل به اولین بازیکن تعویضی تبدیل شد که دو بار در فینال لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کرد و بهترین بازیکن مسابقه شد.

افتخارات گرت بیل

ماجراجویی اروپا در فرانسه

ولز همان جایی بود که بیل، پسر کاردیف، اولین بار در سن 10 سالگی به همراه پدرش فرانک به استادیوم هزاره رفته بود تا بازی رایان گیگز را تماشا کند.

برای بیل، نمایندگی ولز به معنای جهان بود.

او سه بار در یورو 2016 گلزنی کرد، زیرا کشورش از یک بازی افسانه ای به نیمه نهایی این رقابت ها در فرانسه لذت برد و بلژیک را در این راه ناراحت کرد.

بیل پس از به ثمر رساندن گل بسیار مهم در پیروزی 2-1 مقابل اسلواکی در مرحله گروهی، به پیروزی 3-0 مقابل روسیه نیز پایان داد – اما این ضربه ایستگاهی او مقابل انگلیس بود که بهترین نتیجه را برای او به ارمغان آورد. رضایت، هر چند در نهایت در شکست.

با این حال، مردان کریس کلمن را در راهیابی به یاد ماندنی خود به جمع چهار تیم پایانی از مسیر خارج نمی کند.

افتخارات گرت بیل

بیل در دیدار مقابل اتریش نمایش را دزدید

ولز یک قدم به اولین جام جهانی خود از سال 1958 نزدیک‌تر شد، زیرا بیل در مارس گذشته در نیمه نهایی پلی آف با برتری 2-1 مقابل اتریش، نمایش را ربود.

گرت بیل در دیدار مقابل اتریش نمایش را دزدید
گرت بیل در دیدار مقابل اتریش نمایش را دزدید

بیل هر دو گل ولز را به ثمر رساند – اولین ضربه ایستگاهی بسیار باشکوهی از فاصله 25 یاردی که قبل از شکستن یک ثانیه بالینی، به گوشه بالا پرواز کرد.

لوئیس جونز از اسکای اسپورتز در گزارش بازی خود نوشت: “بیل پس از از دست دادن ال کلاسیکو یکشنبه بین رئال مادرید و بارسلونا با شک و تردید در مورد آمادگی خود وارد بازی شد. او همچنین می دانست که با نزدیک شدن به تولد 33 سالگی او، جام جهانی امسال عملکرد خوبی خواهد داشت. به عنوان آخرین شانس حضور او در بزرگترین صحنه فوتبال.”

اشتباه نکنید، این یکی از بهترین شب های او بود و زمانی که ولز واقعاً باور داشت انتظار 64 ساله آنها به پایان می رسد.

افتخارات گرت بیل

مهر و موم شدن ولز در جام جهانی

گمانه زنی ها در مورد آینده بیل در فصول اخیر به طور مداوم مورد بحث بوده است، زیرا زمان بازی او در سطح باشگاهی محدود شده است، اما اهمیت او برای ولز هرگز کاهش نیافته است و او آنها را به اولین جام جهانی از سال 1958 با یک برنده منحرف مقابل اوکراین در تابستان گذشته اخراج کرد.

پایان تعیین کننده نیمه اول در ابتدا به عنوان یک گل به خودی آندری یارمولنکو ثبت شد، زیرا مهاجم سابق وستهام در یک ضربه ایستگاهی بیل به طور ناخواسته با سر خم شد.

این احتمالاً یکی از بدترین گل های او بود، اما می توان گفت مهم ترین آنها بود، و تنها سه هفته و نیم بعد رسماً به او اعتبار داده شد. همچنین به این معنی بود که بیل هر سه گل کشورش را در دو بازی پلی آف به ثمر رسانده بود که نشان دهنده وضعیت طلسم او بود.

آخرین گل دوران باشگاهی او

بیل در ژوئن 2022 با لس آنجلس اف سی قرارداد امضا کرد اما او تنها دو بازی MLS را شروع کرد و در حالی که سایه ای از خود سابقش بود، تمایل خود را به یک بازیکن بزرگ با خود داشت.

افتخارات گرت بیل

آخرین گل دوران باشگاهی گرت بیل
آخرین گل دوران باشگاهی گرت بیل

استعداد او در قرار گرفتن در مکان مناسب در زمان مناسب در آخرین حضور باشگاهی او مشهود بود.

او در آخرین بازی باشگاهی خود در ماه نوامبر گلزنی کرد تا به LAFC کمک کند تا با موفقیت در ضربات پنالتی مقابل فیلادلفیا یونیون، قهرمان MLS Cup شود.

این هفدهمین جامی است که بیل در طول یک دوران درخشان کسب کرده است و او را در آستانه بازگشت تاریخی ولز به صحنه جهانی در زمستان امسال تقویت می کند.

آخرین  اخبار و حواشی ورزشی ایران و جهان را در سایت ورزشی ببینید.

raha36
10 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *