افزایش قیمت بازیکنان درترنسفرمارکت

وقتی صحبت از دنیای فوتبال به میان می آید، هیچ ویترین بازیکنی بهتر از جام جهانی نیست، حتی لیگ قهرمانان. جام جهانی قادر است هر چهار سال یک بار بازیکنان تازه ای را مطرح کند. و قطر 2022 نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این گزارش بازیکنانی که در ترنسفرمارکت، ارزش آنها چند برابر شده است را بررسی می کنیم.

 

چو گئو سونگ، ارزش : 1/4 میلیون یورو

شاهرگ کره جنوبی جام جهانی را با 20000 دنبال کننده در اینستاگرام آغاز کرد و اکنون بیش از 2.7 میلیون نفر فالوور دارد. گل او جریان در شکست 3-2 مقابل غنا او را به شهرت رساند و تبدیل به اولین کره ای شد که در یک بازی جام جهانی دو گل به ثمر می رساند. هم چنین اولین آسیایی شد که در یک بازی جام جهانی دو گل با ضربه ی سر به ثمر رساند.

هری اشتوار استرالیا
هری اشتووار، ارزش ترنسفرمارکت: 5/4 میلیون یورو

هری اشتووار، ارزش : 4/5 میلیون یورو

مدافع میانی 24 ساله استرالیا نمونه ی بارز اصطلاح پرواز از روی نیمکت، در جام جهانی است. او با انجام تنها یک بازی لیگ برای استوک سیتی در چمپیونشیپ (دسته دوم انگلیس) به قطر 2022 رسید. هرچند، “سد مرجانی بزرگ” استرالیا تقریباً در تمامی تیم های برتر هفته، در مرحله  گروهی جای داشت.  شایعاتی از انگلیس حاکی از آن است که اورتون و ولورهمپتون آماده اند تا او را با 20 میلیون یورو به خدمت بگیرند.

 

حسن تمبکتی، ارزش ترنسفرمارکت : 1 میلیون یورو

این مدافع میانی 23 ساله عربستانی و هم تیمی هایش ال اویس (دروازه بان)، کانو (هافبک) و الدوساری (وینگر) همه را تحت تاثیر قرار دادند. تمبکتی نقش مهمی را در پیروزی 2-1 مقابل آرژانتین ایفا کرد. کارلوس اینارخوس، مربی سابق او، به مارکا گفت: “او خصوصیات باورنکردنی دارد. خیلی سریع توپ می زند و بسیار آرام است.”

 

آیسا لایدونی، ارزش : 4 میلیون یورو

هافبک 25 ساله تونس با فداکاری خود توانسته نظر مردم را جلب کند. لایدونی هر تکل و قطع توپ را طوری جشن می گرفت که انگار یک گل به ثمر رسانده است. فیفا هم با اعطای جایزه ی بهترین بازیکن زمین، در بازی مقابل دانمارک به این همه غیرت او پاداش داد.

میلینکوویچ ساویچ صربستان
وانیا میلینکوویچ-ساویچ، ارزش ترنسفرمارکت: 2.5 میلیون یورو

وانیا میلینکوویچ-ساویچ، ارزش : 2/5 میلیون یورو

نمایش ضعیف صربستان در این دوره، نباید عملکرد عالی دروازه بان 25 ساله ی تورینو را خدشه دار کند. در واقع، صربستان در مرحله گروهی حذف شد و او پس از شزنی لهستانی (21)، همچنان دروازه بان با بیشترین سیو (16) در قطر 2022 باقی مانده است.

 

ژان چارلز کاستلتو، ارزش ترنسفرمارکت : 4 میلیون یورو

مدافع میانی 27 ساله کامرون، برای باشگاه نانت در مسیر قهرمانی کوپه دو فرانس نقش کلیدی داشت. او در جام جهانی چند توپ گیری مهم را در باخت 1-0 مقابل سوئیس انجام داد و در تساوی 3-3 مقابل صربستان گلزنی کرد و پاس گل هم داد. متأسفانه او پیروزی یک بر صفر برابر برزیل را به دلیل مصدومیت از دست داد.

 

لوئیس چاوز، ارزش : 5/6 میلیون یورو

هافبک پاچوکا، از معدود نقاط درخشان مکزیکی بود که پس از هفت حضور متوالی در یک هشتم نهایی جام جهانی، نتوانست از مرحله گروهی صعود کند. چاوز، 26 ساله، به دلیل دویدن دو طرفه و توانایی اش در پیشروی مورد توجه قرار گرفت. گل او به عربستان (2-1) از ضربه ایستگاهی مستقیم یکی از بهترین گل های جام جهانی است.

کو ایتاکورا ژاپن
کو ایتاکورا، ارزش ترنسفرمارکت: 5/7 میلیون یورو

کو ایتاکورا، ارزش ترنسفرمارکت : 7/5 میلیون یورو

عملکرد ژاپن در این دوره، باعث افزایش قیمت برخی از بازیکنان این تیم شد. به خصوص، این مدافع میانی بوروسیا مونشن گلادباخ، که با ثبات ترین بازیکن در طول مسابقات بوده است. او در دیدار مقابل کرواسی به دلیل محرومیت غایب بود، اما همچنان در نیردهای قبلی درخشید.

 

آنتونی رابینسون، ارزش : 10 میلیون یورو

این بازیکن 25 ساله تمام توانایی خود را برای کمک به آمریکا، برای صعود از مرحله ی گروهی، نشان داد. رابینسون بازیکنی است که طبق اعلام فیفا بیشترین کورس سرعت را در این مسابقات انجام داده است: 288. او همچنین در قطع توپ (7 بار) چهارمین و در سانترها (21 بار) هشتمین بازیکن است. گفته می شود که احتمال پیوستن او به نیوکاسل و اینتر وجود دارد.

تایلر آدامز ایالات متحده
تایلر آدامز، ارزش ترنسفرمارکت: 17 میلیون یورو

تایلر آدامز، ارزش : 17 میلیون یورو

هرچند وستون مک‌کنی و یونس موسا استثنایی بودند، اما در مورد تایلر آدامز چه چیز نمی توان گفت. هافبک لیدز که تابستان امسال با 17 میلیون یورو از لایپزیش به این تیم پیوست، پیوندی بود که دقاع و حمله را متعادل می کرد. از نظر بیشترین تکل های انجام شده، او در رتبه ی سوم است.

 

عزالدین اوناهی، ارزش ترنسفرمارکت: 3/5 میلیون یورو

صحبت های لوئیس انریکه به افزایش ارزش این بازیکن 22 ساله کمک کرده است. سرمربی اسپانیایی گفت: او خیلی خوب بازی می کند و از دویدن دست نکشیده است. در مقابل اسپانیا او بازیکنی بود که بیشترین کیلومتر را دوید (14.71). او همچنین از نظر توپ های بازیابی شده برای مراکش (9) رتبه ی دوم، از نظر تکل های موفق رتبه ی دوم، و از نظر پیروزی در نبردهای یک به یک، رتبه ی اول بود.

 

سفیان امرابات، ارزش : 10 میلیون یورو

با وجود ادامه ی حضورش در فیورنتینا، امرابات می توانست در تابستان به تاتنهام بپیوندد، همانطور که برادرش نورالدین گفت، او چیزی برای پدری، گاوی و بوسکتس باقی نگذاشت. دقیقا همان بلایی که سر مودریچ و دی بروین انجام داد. جای گیری و سرسختی او یکی از دلایلی است که مراکش در قطر 2022 تنها یک گل دریافت کرده است و قیمت او اکنون 30 میلیون یورو است.

محمد کودوس، ارزش : 15 میلیون یورو

“همه کاره” آژاکس که حتی می تواند در نقش شماره 9 کاذب بازی کند، شروع قدرتمندی در فصل داشته است. او 10 گل در 21 بازی و چهار گل در لیگ قهرمانان به ثمر رسانده است. هم تیمی او ایناکی ویلیامز در رادیو مارکا گفت: “من روزی را میبینم که کودوس در باشگاه بزرگی مثل رئال مادرید یا بارسلونا بازی می کند.” هرچند غنا در مرحله ی گروهی حذف شد، اما کودوس با دو گل مقابل کره ی جنوبی و گرفتن یک پنالتی برای تیمش برابر اروگوئه، خوش درخشید.

 

انزو فرناندز، ارزش ترنسفرمارکت : 35 میلیون یورو

بازیکن سابق ریورپلاته که تابستان امسال با 12 میلیون یورو به بنفیکا پیوست، یکی از نام های بزرگ پنجره ی نقل و انتقالاتی تابستان خواهد بود. شایعه شده است که او می تواند تا 80 میلیون هم هزینه داشته باشد. شایعاتی نشان می دهد که رئال مادرید اگر در جذب بلینگهام موفق نشود، به سراغ او خواهد رفت. فرناندز با گل عالی مقابل مکزیک و پاس گل خوبی که به آلوارز مقابل لهستان داد، جایگاه خود را در جام جهانی ثبت کرد.

گونسالو راموس، ارزش : 24 میلیون یورو

فرناندو سانتوس او را در برد شش بر یک مقابل سوئیس در مرحله یک هشتم نهایی در ترکیب اصلی قرار داد. مرد 21 ساله بنفیکایی هم به زیبایی پاسخ داد: او اولین بازیکنی شد که پس از میروسلاو کلوزه (2002) در اولین بازی خود هتریک می کند. PSG از هم اکنون به دنبال اوست، اما شاید دیگر 60 میلیون هم برای این بازیکن کافی نباشد.

 

کودی گاکپو، ارزش : 45 میلیون یورو

او که در حال حاضر هم یک ستاره در لیگ هلند است، تنها بازیکنی در لیگ های بزرگ است که می تواند با ارلینگ هالند در زمینه گلزنی رقابت کند. او در این فصل برای آیندهوون روی 30 گل اثرگذار بوده است: 13 گل و 17 پاس گل. وی با سه گل از چهار شوتی که به سمت دروازه زده است، بهترین بازیکن نارنجی هاست.

جوسکو گواردویل کرواسی
جوسکو گواردویل، ارزش ترنسفرمارکت: 60 میلیون

جوسکو گواردیول، ارزش ترنسفرمارکت : 60 میلیون یورو

“مرد نقابدار” بزرگترین نام در لیست ما است. او در مرحله یک هشتم نهایی مقابل ژاپن چندان خوب نبود، اما در مرحله گروهی فوق العاده بود. ایگور یوویچویچ، مربی سابق گواردیول در دینامو زاگرب به می گوید: ارزش انتقال او بیش از 100 میلیون خواهد بود. لایپزیگ قبلاً پیشنهاد 80 میلیون یورویی چلسی را در تابستان رد کرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *