انتخاب قلعه نویی توسط هیات رئیسه ، نکونام توسط ملی پوشان و فدرسیون توسط مونتلا

انتخاب قلعه نویی توسط هیات رئیسه ، نکونام توسط ملی پوشان و فدرسیون توسط مونتلا ، انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال قبل از بازی های تدارکاتی با عراق و روسیه با یک چالش روبرو شده است. کمتر از یک ماه به بازی های دوستانه تیم ملی فوتبال باقی مانده است. فدراسیون فوتبال باید در هفته های آینده یک شخص را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب نماید. در ادامه سایت ورزشی با این خبر مهم همراه ما باشید.

 

پرونده انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال ایران

روز چهارشنبه 3 اسفند نامه هایی با امضاء نبی برای انتخاب گزینه نهایی هدایت تیم ملی ارسال شد. ظاهرا فدراسیون تصمیم قطعی اش را در این زمینه گرفته و به دلیل مشکلات ارزی و تهیه دلار و انتقال پول، نیمکت تیم را به یک سرمربی ایرانی بسپارد. ولی بعد از گذشت 48 ساعت مهدی تاج از نبی خواست که به هفت سرمربی ایرانی نامه ای ارسال نماید و از آنها برنامه کاری را بپرسد. علوی مدیر روابط عمومی فدراسیون نیز به برنامه شب های فوتبالی آمد و اعلام کرد. که اولویت انتخاب ما در تیم ملی سرمربی خارجی است ولی اگر پولی نداشته باشیم، فدراسیون به سراغ مربی داخلی می رود.

به گزارش سایت ورزشی ، نهایتا لیست گزینه های داخلی هدایت تیم ملی منتشر شد و دلخوری هایی نیز بوجود آمد. بیشتر کسانی که از سوی فدراسیون برای هدایت تیم ملی انتخاب شدند از همکاری با این نهاد انصراف دادند.

پرونده انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال ایران

اتهامات به فدراسیون فوتبال:

ظاهرا برنامه ریزی غلط و انتخاب دسته جمعی مربیان داخلی به برخی از مربیان نظیر قلعه نویی توهین شده بود. این نوعی تحقیر سرمربیان بزرگ در کنار نام های کمتر شناخته شده به حساب آمد. برخی تصور نمودند که فدراسیون آنها را سرکار گذاشت و اسم هفت سرمربی داخلی را پیش کشید و نهایتا رسانه ها و مردم را به یک اسم نه چندان معروف خارجی راضی نماید.

فدراسیون فوتبال مورد اتهامات قرار گرفت و متهم به این شد که قصد دارد مربی های ایرانی را نزد افکار عمومی و مردم بی اعتبار نماید.

 

انصراف های سریالی در سرمربی ایران

اولین نفر ساکت الهامی بود که انصراف خودش را رسما اعلام کرد. قلعه نویی نیز از جمله مربیان با تجربه ای است که با دلخوری از این روش انتخاب فدراسیون سریعا خودش را کنار کشید. تارتار، حسین فرکی، حمید مطهری نیز غیر مستقیم انصراف خود را اعلام نمودند. نهایتا شایعاتی نیز مطرح شد که فرهاد مجیدی و جواد نکونام قصد نشستن بر روی نیمکت تیم ملی را دارند.

 

نامه جواد نکونام به فدراسیون فوتبال ، فرهاد مجیدی به صورت شفاهی اعلام کرد

یکی از مدیران ارشد فدراسیون فوتبال اعلام کرد که نکونام به فدراسیون نامه داد و یکی از نزدیکانش نیز گفت جواد فقط به فدراسیون نامه ارسال کرد و نکته هایی را در این زمینه بیان کرد. فرهاد مجیدی مربی تیم کلبا نیز به صورت شفاهی واکنش نشان داد و هیچ نامه کتبی ارسال نکرد. ظاهرا جو انتخاب سرمربی داخلی و نام این افراد به گونه ای پیش رفت که ظاهرا فدراسیون قصد دارد. با پیش کشیدن این اسم ها، پول جذب سرمربی خارجی را از نهادهای بالادستی جور کند. ولی اگر پول جذب چنین مربی جور نشد به سراغ مربی های داخلی بیاید.

نامه جواد نکونام به فدراسیون فوتبال ، فرهاد مجیدی به صورت شفاهی اعلام کرد

 

به هم خوردکی معادلات و برنامه ریزی در جلسه هیات رییسه:

یک جلسه در روز سه شنبه 9 اسفند با اعضای هیات رئیسه برگزار شد. ماجرا کاملا تغییر یافت و این اعضا و نایب رئیسش بابت برنامه ریزی انتخاب سرمربی ایرانی گلاه کرد و کلا مدل کار تغییر یافت. حالا اسم های بیشتری مطرح شد و بحث ها بر سر انتخاب ایرانی و خارجی بودن مربی تیم ملی بالا گرفته است.

انتخاب قلعه نویی توسط هیات رئیسه

انتخاب لیست خارجی مد نظر فدراسیون:

از جمله مربیان خارجی که سابقه کار در ایران دارند شامل برانکو، گابریل کالدرون، استراماچونی به عنوان گزینه های مهم مطرح شده است. پاکو خمز و ژوزه مورایس نیز از جمله مربیان داخلی شاغل در ایران مطرح شد و یک نام مربی ایتالیایی و اسپانیایی نیز گفته شد. که ظاهرا مربی اسپانیایی همان فلیکس سانچز سرمربی قطر می باشد اما مربی ایتالیایی چه کسی است؟

 

سرمربی ایتالیایی وینچنزو مونتلا گزینه فدراسیون

مربی ایتالیایی مد نظر فدراسیون فوتبال نیز وینچنزو مونتلا است. این شخص ستاره سالهای نه چندان دور باشگاه آس روم می باشد که حالا در سن 49 سالگی به عنوان گزینه سرمربیگری تیم ملی ایران مطرح شد. مونتلا سابقه هدایت تیم های مطرح دنیا نظیر آس رم، میلان، سویا، فیورنتینا، سمپدوریا را دارد. در حال حاضر سرمربی آدانا دمیر اسپور ترکیه است. او نمی تواند زودتر از پایان فصل لیگ ترکیه به عنوان سرمربی تیم ملی به ایران بیاید.

مهدی تاج و دبیر کل علاقه دارند که به جای گزینه داخلی، از مربی ایتالیایی نظیر مونتلا استفاده نمایند. مربی خوشتیپ و جوان و بزرگی است.

 

آیا یک سرمربی ایرانی تا پایان جام ملت های آسیا روی نیمکت قرار می گیرد؟

مونتلا در تیم باشگاهی آدانا اسپور ترکیه می باشد. حتی در 28 اسفند ماه نیز نمی تواند در فیفا دی فدراسیون فوتبال قرار بگیرد. اصلا مشخص نیست که برای این مربی ایتالیایی پیشنهاد رسمی ارسال شده یا خیر. اما هیات رئیسه فوتبال اعتقاد دارد که در این شرایط بهتر است به جای جذب سرمربی خارجی، از یک سرمربی ایرانی تا پایان جام ملت های آسیا استفاده نماییم.

در جلسه هیات رئیسه فوتبال نیز چندین اسم ایرانی بنام امیر قلعه نویی، جواد نکونام، فرهاد مجیدی و زوج های حسین فرکی و وحید هاشمیان مطرح شده است. باید ببینیم که کدامیک موفق می شوند نیمکت را بدست بیاورند.

قلعه نویی گزینه مهم و رسمی هیات رییسه فدراسیون فوتبال ایران

قلعه نویی گزینه مهم و رسمی هیات رییسه فدراسیون فوتبال ایران

ظاهرا هیات رییسه فوتبال دوست دارد که فدراسیون یک مذاکره مستقیم و رودرو با امیر قلعه نویی داشته باشد. فدراسیون از مربی های ایرانی همانند قلعه نویی خواست که برنامه شان را برای هدایت تیم ملی ارائه دهند. این مورد باعث دلخوری امیر خان شد. قطعا با یک نشست مستقیم این دلخوری ها برطرف می شود.

این اعضای هیات رییسه اعتقاد دارند که در این شرایط امیر خان قلعه نویی بهترین و معقول ترین گزینه برای هدایت تیم ملی هستند. اگر او بپذیرد که مربی خارجی در کادر فنی قرار بگیرد با امیر می توانیم کنار بیاییم. آنها معتقد هستند که قلعه نویی اگر هدایت تیم ملی را بعد از مذاکره مستقیم با رییس فدراسیون نپذیرفت، می توانیم به سراغ گزینه های دیگر برویم.

 

 

بازیکنان فوتبال علاقه مند به حضور جواد نکونام:

فوتبالی ها اما علاقه زیادی به حضور نکونام در نیمکت دارند. بیشتر بازیکنان تیم با جواد راحت تر هستند و گوی چند ملی پوش نیز در گفتگوهای خصوصی با برخی از اعضای هیات رئیسه اعلام کردند که بعد از کارلوس کی روش ، هدایت تیم به جواد نکونام سپرده شود.

اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، فرهاد مجیدی را برای سرمربیگری تیم ملی کمی جوان و حسین فرکی را نیز پیر می دانند.

ظاهرا هنوز مشخص نیست که از این چالش ها و کشمکش های انتخاب چه کسی بیرون می آید. 17 روز دیگر فیفا شروع می شود و تیم ملی هنوز سرمربی ندارد. یکی از هفت گزینه ایرانی هدایت تیم ملی ادعا دارند که فدراسیون اسم مربی های ایرانی را پیش کشید. اما می خواهد با این روش ها یک شخص خارجی را بر روی نیمکت قرار دهد.

حسین فرکی

اعضای هیات رییسه قول دادند که تیم ملی به دست دلال ها نمی افتد

اعضای هیات رییسه باهم قسم خوردند که اصلا نمی گذاریم تیم به دست دلال ها بیفتد. فدراسیون فوتبال در نهایت تیم ملی را به پاکو خمز می سپارد. ولی اعضای هیات رئیسه ادعا دارند که اجازه اینکه دوباره تیم ملی به دست دلال ها بیفتند را نمی دهیم. آنها باهم هم قسم شدند که نیمکت به امیر قلعه نویی برسد. یا به یک سرمربی بزرگ خارجی که مشخص نیست چه کسی است و البته مربی خارجی پول زیادی نیز می خواهد.

 

انتخاب قلعه نویی توسط هیات رئیسه ، نکونام توسط ملی پوشان و فدرسیون توسط مونتلا

اعضای هئیت رئیسه از امیر قلعه نویی خواستند که میدان را خالی نکنند. یکی از اعضا تحلیل جالبی درباره انتخاب سرمربی تیم ملی داشت. این عضو ادغا کرد که همان اشخاصی که می خواهند پاکو خمز را به رئیس فدراسیون قالب کنند، زیر پای امیر قلعه نویی نشسته اند. و می خواهند ایشان را به سمتی ببرند که احساس کند فدراسیون او را تحقیر کرده است.

با این ادعای عضو هیت رییسه که قصد دارد خودش با امیر قلعه نویی حرف بزند. و از او بخواهد که میدان را به نفع افرادی که به دنبال نفوذ در تیم ملی هستند خالی ننماید. مسئله اصلی اینجاست که آیا فدراسیون فوتبال خواهد پذیرفت که قلعه نویی تا پایان فصل سرمربی دو تیم باشد؟  در ادامه لطفا نظرات تان را درباره انتخاب قلعه نویی توسط هیات رئیسه در بخش کامنت ها بیان نمایید.

mohamadnd
2 مارس 2023

1 دیدگاه در “انتخاب قلعه نویی توسط هیات رئیسه ، نکونام توسط ملی پوشان و فدرسیون توسط مونتلا

  1. قلعه نویی رو بیارید تمام، چرا باید پول سنگین به مربی های خارجی بدید لابی گرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *