ایا تیم ملی فوتبال ایران از جام جهانی حذف شد

ایا تیم ملی فوتبال ایران از جام جهانی حذف شد ، در زمان شروع جام جهانی قطر 2022 شایعاتی در زمینه حذف تیم ملی فوتبال بزرگسالان ایران از این رقابت ها مطرح شد. واکنش ها و نگرانی هایی نیز در این زمینه ایجاد کرده است.

 

چرا تیم ملی فوتبال ایران در آستانه حذف شدن قرار داشت؟

نشست فدراسیون جهانی فوتبال Fifa نیز رسما قبل از جام جهانی تشکیل شد و در آن خبری از حذف تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2022 مطرح نشد. نشست شورای فدراسیون جهانی فوتبال FIFA Council در کشور نیوزلند برگزار شد. در این جلسات درباره موضوعات مختلف صحبت هایی انجام شد. اما در رسانه های مختلف اروپایی احتمال بررسی حذف تیم ملی فوتبال ایران از رقابت های جام جهانی در این جلسه وجود داشت. اما بر خلاف تمام این شایعات فیفا اصلا هیچ موضوعی را در این خصوص اختصاص نداد و اعضای فدراسیون درباره تیم ملی فوتبال ایران اصلا صحبتی نداشتند.

اینفانتینو رئیس فیفا در یک نشست درباره چندین موضوع جام جهانی از جمله ترانسفر بازیکنان و شفافیت مالی در جابه جایی بازیکنان و تراکنش های مالی و باشگاه و … صحبت کرد. او در زمینه جام جهانی زنان 2023 نیز صحبت هایی انجام داد که اعتقاد دارد باید پوشش رسانه ای این مسابقات نیز در سطح جام جهانی مردان باشد تا همه چیز مساوی باشد.

آیا حذف تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2022 جدی بود؟

آیا حذف تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2022 جدی بود؟

فدراسیون جهانی فوتبال سالهاست که در زمینه مدیریت فوتبالی در دنیا فعالیت می کند. در سال های اخیر برخی تیم ها نظیر روسیه را از جام جهانی به دلیل جنگ با اوکراین کنار گذاشت. حتی به جای روسیه به اوکراین فرصت داد که با دو تیم دیگر مسابقه دهد تا به جام صعود کند، اما در نهایت ولز به جام راه یافت. حالا بنابر گزارش های خبرگزاری ایتالیایی فیفا قصد دارد که فوتبال ایران را از جام جهانی 2022 تعلیق کند. این منبع خبری ادعا می کند که با توجه به اتهام ایران در نقض حقوق بشر و فشارهای بین المللی، حذف ایران از کمیته زنان، فیفا می خواهد تیم ملی ایران را در یک جلسه رسمی خودش قبل از جام جهانی حذف کند. اگر این اتفاق رخ دهد ممکن است تیم ملی ایتالیا با سهمیه آزاد به جام راه پیدا کند.

کالچو مرکاتو گفت: این موضوع حائز اهمیت است و نیاز به بررسی دقیق و اطمینان کامل فیفا دارد. منابع فیفا به مرکاتو اعلام کردند که این موضوع در شورای فیفا بررسی می شود. البته نمی توان زیاد به حضور تیم ایتالیا در جام جهانی خوشبین باشیم اما این موضوع بررسی می گردد.

 

حذف تیم ملی فوتبال ایران از رقابت های جام جهانی 2022

ایا تیم ملی فوتبال ایران از جام جهانی حذف شد؟ در روزهای قبل جام جهانی 2022 خبرهای زیادی در زمینه حذف تیم ملی فوتبال ایران از جام جهانی مطرح شد. کشور ایران که در سالهای اخیر زیر نظر فشارهای بین المللی و اعتراضات داخلی خود قرار گرفته است. حالا علاوه بر اینکه باید با تیم های انگلیس،ولز، آمریکا در یک رقابت فوتبالی بجنگد، برای درخشیدن باید با این شایعات و حواشی نیز مبارزه نماید. شایع هایی که باعث از دست دادن روحیه بازیکنان و کادر فنی تیم ملی نیز می شود. این داستان های همیشه تکراری چیزی جز شایعه نمی باشد. احتمال اینکه این اتفاق هم بیفتد بسیار کم بود. جام جهانی یک چیزی همانند اردوی تدارکاتی کانادا نیست که به راحتی در کسری از ثانیه لغو شود. معمولا به دلیل اینکه تنها چند روز بیشتر تا جام باقی نمانده بود، در حد شایعه باقی مانده بود و اصلا رخ نداد.

البته این تهدیدات در فوتبال ایران همیشه وجود داشته است. تلاش های مستمری توسط بیگانگان برای حذف تیم ملی فوتبال ایران از جام جهانی صورت گرفت اما این تلاش ها هیچ ثمری نداد و کوچکترین خطری تیم فوتبال جمهوری اسلامی ایران را تهدید نکرد. ایران یکی از اولین تیم هایی بود که توانست به جام جهانی قطر راه پیدا کرد. حالا سناریوهای سیاسی و غیر فوتبالی ظاهرا از واقعیت به دور می باشد که رخ دهد. قبلا نیز چنین شایعات و زمزمه ها برای حذف تیم ایران از جام مطرح شد و بعد از نمایش درخشان در مقابل تیم ملی سنگال و اروگوئه رخ داد.

حذف تیم ملی فوتبال ایران از رقابت های جام جهانی 2022

چرا فوتبال ایران دشمن زیاد دارد؟

تیم ملی فوتبال ایران که قبلا نیز درخشش زیادی در رقابت های جهانی داشته است. حالا مورد تحسین سرمربی تیم انگلیس نیز قرار گرفت. او رسما تیم ملی فوتبال ایران را زیر نظر گرفت و خیلی زود متوجه شد که در قطر حریف سختی روبری آنها قرار دارد. البته که تیم ملی فوتبال ایران در قطر با یک شکست سنگین در مقابل انگلیس قرار گرفت. ولی مهدی طارمی در این بازی توانست دو گل به آنها بزند و واقعا عملکرد تکنیکی خودش را نشان دهد.

بعد از اینکه سرمربی انگلیس از تیم ملی فوتبال ایران تعریف نمود، برخی از مردم به صورت خودجوش و همزمان به صفحه فیفا مراجعه و درخواست حذف تیم ایران را از جام جهانی مطرح کردند. بسیاری از مردم ایران البته حامی تیم ملی کشورشان هستند. آنها دوست ندارند که تیم به هیچ قیمتی از تورنمنت جام کنار برود. فوتبال روزهای سخت خود را سپری می کند. فوتبال همیشه یکی از سرگرمی ها و دوستی ها و خوشحالی های ما مردم ایران است. تیم فوتبال نیز در سال های اخیر کم دشمن نداشته است و دشمنان سیاسی ایران در پی ناامیدی مردم داخل هستند. بنابراین نباید به این شایعات زیاد توجه نمود.

ایا تیم ملی فوتبال ایران از جام جهانی حذف شد

چرا حذف ایران از جام جهانی غیر قابل باور بود؟

معمولا فیفا به دنبال سیاسی بازی نیست و به فکر منابع مالی خودش است. ایران برای فیفا سود زیادی دارد و اگر فیفا سه بازی مهم ایران در مقابل انگلیس، ولز و آمریکا را حذف می کرد، با ضرر شدید مالی روبرو می شود. اسپانسرها و شرکت های تبلیغاتی زیادی ممکن بود که با فیفا کنسل کنند. 3 دیدار مهم و حساس جام جهانی لغو می شد، یک سری برنامه ریزی ها نیز بهم می ریخت و باید به فکر تیم جایگزین بود که قطعا چارچوب تقویم فیفا نیز دچار مشکل می شد. بلیت فروشی هر مسابقه تیم ملی در قطر نیز کامل انجام شد و لغو این بازی قطعا آبروی فیفا را می برد. کشور میزبان جام نیز چنین چیزی را نمی خواست و فیفا علاقه نداشت که به اجبار برنامه هایش را دچار تغییر کند.

تابحال هیچ تیمی در نزدیکی چند روز مانده به جام جهانی حذف نشده است. اگرچه روسیه و یوگسلاوی قبلا به دلایل شرایط جنگی و حمله به اوکراین حذف شده اند. اما ایران فعلا درگیر هیچ جنگی با کشورهای دیگر نیست. فیفا قصد کنار گذاشتن تیم ملی ایران را ندارد. فیفا نهاد امن و احتیاط کننده ای است. آنها اصلا علاقه ای به جنگ سیاسی با کشورها ندارند.

هیچ خطری فعلا فدراسیون فوتبال ایران را تهدید نمی کند. ستاره های تیم ملی نیز تمام تمرکز خود را روی نتایج این رقابت ها می گذارند. در جریان برگزاری رقابت های جام جهانی نیز حاشیه های زیادی برای این تیم شکل گرفت. اما آنها باید تمام تمرکز خود را بر روی رقابت های فوتبالی بین المللی می گذاشتند. شما درباره حذف تیم ملی ایران از رقابت های جام جهانی چه فکری می کنید؟ نظرات تان را بیان نمایید.

mohamadnd
2 فوریه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *