بارسلونا در لیگ اروپا

امروز در این مقاله به سرگذشت تیم بارسلونا در لیگ اروپا خواهیم پرداخت.باشگاه فوتبال بارسلونا که معمولاً با نام بارسا شناخته می شود، یکی از موفق ترین باشگاه های اروپا است. این باشگاه که در سال 1899   متولد شد.عناوین داخلی و بین المللی متعددی از جمله لالیگا، کوپا دل ری و لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورده است. در سال های اخیر، این باشگاه در لیگ اروپا، دومین رقابت باشگاهی معتبر فوتبال اروپا نیز حضور چشمگیری داشته است.

بارسلونا در لیگ اروپا

اولین حضور بارسلونا در لیگ اروپا در فصل 04-2003 اتفاق افتاد. زمانی که آنها در مرحله یک چهارم نهایی توسط سلتیک حذف شدند. فصل بعد، آنها به مرحله یک شانزدهم نهایی رسیدند. اما توسط برنده نهایی زسکا مسکو شکست خوردند. در فصل 06-2005، آنها به فینال رسیدند اما در یک رویارویی هیجان انگیز به سویا باختند. این رقابت با نتیجه 4-0 به سود باشگاه اسپانیایی به پایان رسید.

پس از چند سال غیبت از لیگ اروپا، بارسلونا در فصل 19-2018 بازگشت.این تیم در ان زمان در گروه لیگ قهرمانان اروپا پس از تاتنهام و اینترمیلان سوم شد. آنها در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف تیم لیون فرانسه رفتند . در مجموع 5-1 پیروز شدند و لیونل مسی در بازی برگشت دو گل به ثمر رساند. آنها در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف چلسی انگلیس رفتند و در مجموع 4-1 پیروز شدند و مسی بار دیگر در بازی برگشت دو گل به ثمر رساند.

با این حال، بارسلونا در لیگ اروپا در مرحله یک چهارم نهایی به پایان رسید .این تیم در یکی از بزرگ‌ترین شکست‌های تاریخ اخیر فوتبال مقابل رم ایتالیا شکست خورد. پس از پیروزی 4-1 در بازی اول در خانه، بارسلونا به نظر می رسید که به نیمه نهایی صعود کند.اما رم در بازی دوم بازگشت خیره کننده ای داشت و 3-0 پیروز شد و به گل های خارج از خانه صعود کرد.

بارسلونا
بارسلونا

2 سال گذشته بارسلونا در لیگ اروپا

فصل 20-2019 بار دیگر این تیم در لیگ قهرمانان اروپا به رقابت پرداخت.در مرحله یک چهارم نهایی شکست تحقیرآمیزی را متحمل شد .با نتیجه 8-2 مغلوب بایرن مونیخ آلمان شد. سپس باشگاه توجه خود را به لیگ اروپا معطوف کرد، اما آنها در مرحله یک هشتم نهایی توسط باشگاه یونانی المپیاکوس حذف شدند.

فصل 2020-21 برای بارسلونا چه در داخل و چه خارج از زمین، فصل سختی بود. این باشگاه به شدت تحت تأثیر همه‌گیری COVID-19 قرار گرفت.این قضیه تأثیر قابل‌توجهی بر مالی آنها داشت و آنها را مجبور به کاهش در تیم خود کرد. آنها همچنین در لیگ با مشکل مواجه شدند و پس از اتلتیکو مادرید و رئال مادرید سوم شدند.

رقابت های بارسلونا در لیگ اروپا در فصل 2020-21 کوتاه مدت بود. زیرا آنها در مرحله یک هشتم نهایی توسط باشگاه پاریس سن ژرمن فرانسه حذف شدند. علیرغم پیروزی 4-1 در بازی رفت در خانه، آنها نتوانستند برتری خود را در بازی برگشت حفظ کنند و در پاریس 5-1 شکست خوردند.

فصل 2021-2022 شاهد حضور بارسلونا در لیگ اروپا بود که در گروه لیگ قهرمانان اروپا پس از بایرن مونیخ و بنفیکا سوم شد. آنها در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف ناپولی ایتالیا رفتند .در مجموع 3-2 با گل های ممفیس دیپای و مارتین بریتوایت پیروز شدند. آنها در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف تیم اوکراینی دینامو کیف رفتند و در مجموع 3-0 با گل های سرجی روبرتو و فرنکی دی یونگ پیروز شدند.

با این حال، بارسلونا در لیگ اروپا در مرحله یک چهارم نهایی با شکست مقابل لوکوموتیو مسکو روسیه به پایان رسید. پس از تساوی بدون گل در بازی اول، بارسلونا در اوایل بازی برگشت عقب افتاد و نتوانست به یک بازگشت دست یابد . در مجموع 2-1 شکست خورد.

جمع بندی

بارسلونا علیرغم ناکامی های خود در لیگ اروپا در سال های اخیر، یکی از موفق ترین و معتبرترین باشگاه ها باقی مانده است.

Hesam
1 مارس 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *