بارسلونا شهری با تاریخ قوی است که مهد بسیاری از ورزش ها در اروپا است. در گوشه گوشه این شهر بنا های تاریخی زیادی دیده می شوند که هر کدام به تنهایی برای خود ارزشمند و شایان توجه هستند. ما در ادامه ضمن بررسی موقعیت شهر بارسلونا در کشور اسپانیا به بررسی ویژگی های برخی از خیابان های مهم این شهر نیز خواهیم پرداخت. پس با ما در ادامه این مطلب همراه باشید:

شهر بارسلونا کجاست؟

شهر بارسلونا شهری در منطقه کاتولونیا اسپانیا است. این شهر ساحلی که در قسمت جنوبی اسپانیا واقع شده است، از معروف ‌ترین شهر‌های این کشور است و به عنوان پایتخت آن نیز شناخته می شود. این شهر در تمامی عرصه‌های اقتصادی، مالی، فرهنگی، ورزشی، هنر و سرگرمی در اسپانیا حرف اول می‌زند. شهر بارسلون دقیقاً در کنار دریای مدیترانه و در همسایگی با شبه‌جزیره ایبری واقع شده است.
بندر‌های بارسلون نیز از بنادر اصلی دریای مدیترانه محسوب می‌شوند. این شهر توسط رشته کوه‌های کلسرولا محاصره شده است که آنها با ابهت خود جلوه‌ی خاصی را به این شهر اسپانیایی می‌بخشند. شهر بارسلونا در عرض جغرافیایی ۴۱. ۳۹ و طول ۲. ۱۶ واقع شده است و با ارتفاع ۴۷ متری از سطح دریا شهر پر فشاری محسوب می شود. اگر نقشه بارسلونا  را ببنید به سرعت به کوچکی آن پی خواهید برد، اما با این حال این شهر بزرگ‌ ترین شهر کاتالونیا محسوب می شود.

معروف ترین اماکن شهر بارسلونا

شهر بی‌نظیر بارسلونا مانند هر شهر‌ دیگری متشکل از چندین خیابان اصلی است که بافت کلی آن را تشکیل می دهند که ما در ادامه به معرفی چند تا از این خیابان های مشهور و اصلی خواهیم پرداخت‌.
جالب است بدانید که نقطه نقطه شهر بارسلونا مملو از جاذبه‌های تاریخی رومی است که تمامی خیابان‌های این شهر را به منطقه‌ای گردشگری مبدل کرده اند. از میان تمامی آن‌ها ما اما معروف‌ترین خیابان ها را انتخاب کرده و در پاراگراف های بعد آنها را به تلخیص بهتان معرفی خواهیم کرد.
از مجموعه خیابان‌ها و منطقه‌های اصلی شهر بارسلونا می‌توان به خیابانLa Rambla  ، خیابان Passeig de Gràci ، خیابان Carrer d\’Arago، ، خیابان Calle Ferran  ، خیابان Passeig Olímpic  ، میدان Plaça de Catalunya و ساحل ایکارا Icària اشاره کرد‌. ضمنا همان طور که خودتان دیدید  از آنجایی که زبان اصلی شهر بارسلونا اسپانیولی است مردم نام تمامی خیابان‌ها، مراکز خرید، فروشگاه‌ها، بنا‌های تاریخی و موزه‌های آن را نیز به زبان اسپانیولی نامگذاری کرده اند.

 

خیابان La Rambla  در بارسلونا

خیابان لا لامبلا یا به انگلیسی (La Rambla)  اصلی‌ترین و معروف‌ترین خیابان شهر بارسلونا است. این خیابان شمال شهر بارسلونا را به جنوب آن وصل می‌کند؛ به طوری که تعداد بسیار زیادی از خیابان‌های شهر بارسلونا به این خیابان اصلی متصل هستند. در خیابان لا لامبلا یک بازار معروف وجود دارد که به آن بازار لا لامبلا La Boqueria Market گفته می‌شود.
در این بازار می‌توان طیف گسترده‌ای از خوراکی‌های متنوع مانند میوه‌های تازه، سبزیجات، آجیل و دانه‌ها، شیرینی‌ها و همچنین گوشت، ماهی، پنیر و لبنیات را برای خود خریداری کرد. این مکان آنقدر متنوع است که  حتی اگر شما به دنبال چیزی برای خرید نباشید باز هم بازدید از آن بازار رنگارنگ و معطر با غرفه‌های به هم چسبیده اش برای تان خالی از لطف نخواهد بود.
این بازار واقع در فرعی Rambla  ۹۱ واقع شده است. علاوه بر این پارک Plaça Reial   که یک پارک بسیار محبوب در شهر بارسلونا است نیز در انتهای بخش جنوبی خیابان لامبلا واقع شده است. این خیابان محبوب ویژه اجتماعات مناسبتی چون برگزاری جشن سال نو است. در گوشه گوشه‌ی این پارک کافه و رستوران‌های متعددی نیز وجود دارند.

خیابان Passeig de Gràcia

یکی از خیابان‌های معروف شهر بارسلونا خیابان Passeig de Gràcia است. در این خیابان قلعه‌ای باشکوه قرار دارد که به آن Casa Batlló گفته می‌شود. این قلعه از همان ابتدا ساخت تا به الان مورد توجه گردشگران زیادی قرار گرفته است. این بنا به قدری بزرگ است که تا به امروز نیز مکاشفات مربوط به حفاری همچنان در آن ادامه دارد. این قلعه توسط شخصی به نام گائو که در دوره خود یک اشراف زاده‌ بود طراحی و ساخته شده است.
هم اکنون قسمت‌هایی از این قلعه تبدیل به موزه شده و هر روزه مورد توجه عموم مردم قرار می گیرند. این قلعه در فرعی شماره ۴۳ خیابان Passeig de Gràcia واقع شده است.

از خیابان Passeig de Gràcia ده‌ها فرعی جدا شده که در هر یک از آن‌ها نیز ده‌ها بلوک قرار دارد؛ تلفیق این فرعی‌ها با بلوک‌های ایجاد شده در بارسلون باعث به وجود اومدن منطقه‌ی خرید بزرگی شده است که تقریباً هر چیزی در آن یافت می‌شود.

خیابان Carrer d’Arago

از مهم ترین خیابان های اصلی شهر بارسلونا می توان به Carrer d\’Arago اشاره کرد که یکی از جاذبه‌های بزرگ فرهنگی و هنری شهر بارسلون نیز در آن واقع شده است. گالری هنری موزه Fundacio Antoni Tapies  همان جاذبه هنری است که در سال  ۱۹۸۴ میلادی توسط هنرمند اسپانیایی آنتونی تاپی تاسیس شده است. امروزه در کنار این گالری یک مرکز فرهنگی نیز برای حمایت از هنر مدرن مانند معماری و یا نقاشی مدرن ایجاد شده است.

خیابان Calle Ferran

از لحاظ رفت و آمد و ترافیک خیابان Calle Ferran  دومین خیابان شلوغ بارسلونا است. این خیابان پر اهمیت که از خیابان اصلی Ramblas  نشات گرفته سرشار از هتل‌ها و سوئیت هایی جهت اجاره دادن به گردشگران بی‌شمار بارسلونا است. این خیابان کافه‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های اعیانی بسیاری نیز دارد. خیابان Calle Ferran خیابانی است که خیابان بزرگ Via Laietana  را به اصلی Ramblas  پیوند می‌دهد. در اطراف این خیابان چندین مرکز خرید بزرگ به همراه موزه‌ی آثار هنری پیکاسو نیز قرار گرفته اند.

 

میدان Plaça de Catalunya

مرکزی‌ ترین نقطه‌ی شهر بارسلونا Plaça de Catalunya است که به عنوان قلب این شهر شناخته می‌شود. محدوده‌ی این میدان به صورت یک مربع بسیار بزرگ است که در آن می‌توان انواع فواره‌ها، حوض‌های بزرگ و مجسمه‌های غول پیکر را پیدا کرد. در قلب این میدان چمنزار‌های سبز و چشم نواز نیز به چشم می‌خورند.
این میدان اغلب برای اجرای موسیقی‌های زنده انتخاب می‌شود چرا که هم راه دسترسی به آن از همه جای شهر ممکن است و هم اینکه آن منطقه‌ای بسیار عریض است. کافه زوریخ مشهور نیز در گوشه ای از یکی از کناره‌های این میدان واقع شده است، منطقه‌ی Plaça de Catalunya  اکنون به عنوان نقطه‌ی پیوند قسمت قدیمی شهر بارسلونا و قسمت‌های نو ساخت این شهر در نظر گرفته می‌شود.

raha36
25 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *