بارسلونا و ناپولی

در هشتم آگوست 2020، بارسلونا و ناپولی در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم رفتند. این دیدار که در نیوکمپ، ورزشگاه خانگی بارسلونا برگزار شد، مورد انتظار هواداران سراسر جهان بود. هر دو تیم به دلیل قدرت تهاجمی و توانایی آنها در ارائه فوتبال زیبا و مالکیت محور شناخته شده اند. در این مقاله، ما یک شیرجه عمیق در مسابقه انجام می دهیم و تاکتیک ها و استراتژی های استفاده شده توسط هر دو تیم را بررسی می کنیم.

ترکیب بارسلونا

بارسلونا با ترکیبی قدرتمند و با حضور برخی از بهترین بازیکنان جهان وارد این دیدار شد. هدایت این تیم بر عهده لیونل مسی بود که در پست 9 کاذب بازی می کرد . آنتوان گریزمان و لوئیس سوارز در دو طرف او بازی می کردند. بارسلونا در خط میانی به سرخیو بوسکتس، فرنکی دی یونگ و ایوان راکیتیچ تکیه کرد تا سرعت بازی را کنترل کند و برای سه تیم جلویی موقعیت ایجاد کند.

در خط دفاعی، بارسلونا یک ترکیب دفاعی مستحکم داشت، کلمنت لنگله و جرارد پیکه به عنوان مدافع میانی و جوردی آلبا و نلسون سمدو به عنوان مدافع کناری بازی می کردند. در دروازه، این تیم مارک آندره تر اشتگن را داشت که یکی از بهترین دروازه بانان جهان محسوب می شود.

ترکیب ناپولی

ناپولی همچنین ترکیب قدرتمندی داشت و برخی از هیجان‌انگیزترین بازیکنان سری آ را در اختیار داشت. این تیم توسط دریس مرتنز هدایت می‌شد .اوبه عنوان مهاجم مرکزی بازی می‌کرد و لورنزو اینسینیه و خوزه کالهون در دو طرف او بازی می‌کردند. در خط میانی، ناپولی به فابیان رویز، پیوتر زیلینسکی و دیگو دمی تکیه کرد تا بازی را کنترل کند و برای سه تیم جلو ایجاد موقعیت کند.در خط دفاعی، ناپولی یک ترکیب دفاعی مستحکم داشت، کالیدو کولیبالی و کوستاس مانولاس به عنوان مدافع میانی و ماریو روی و جیووانی دی لورنزو به عنوان مدافع کناری بازی می کردند. در دروازه، تیم دیوید اوسپینا را داشت که به خاطر رفلکس های عالی و توانایی های مهار شوت معروف است.

تاکتیک ها و استراتژی ها

بارسلونا بازی را به سبک همیشگی خود و مالکیت توپ آغاز کرد . مثلث هافبک بوسکتس، دی یونگ و راکیتیچ بازی را کنترل کردند و موقعیت هایی را برای سه تیم جلو ایجاد کردند. مسی که در موقعیت 9 کاذب بازی می کرد، برای برداشتن توپ و ایجاد فضا برای هم تیمی هایش به عمق زمین افتاد. از سوی دیگر گریزمان و سوارز در دو طرف مسی بازی کردند و از سرعت و مهارت خود در دریبل زدن برای ایجاد موقعیت استفاده کردند.

از سوی دیگر، ناپولی بازی را در ترکیب دفاعی تری آغاز کرد، مرتنس به عنوان یک مهاجم تنها بازی می کرد و اینسینیه و کالهون برای کمک به خط هافبک در عمق زمین قرار گرفتند. این تیم به ضد حملات سریع و توپ های بلند متکی بود تا بارسلونا را از حالت گارد خارج کند.

این دیدار در اکثر نیمه اول بازی مساوی بود و هر دو تیم موقعیت‌هایی خلق کردند اما موفق به گلزنی نشدند. با این حال، بارسلونا در دقیقه 10 نیمه دوم پیش افتاد و مسی پس از دریبل زدن سه مدافع ناپولی، یک گل انفرادی درخشان به ثمر رساند.

ناپولی به سرعت پاسخ داد و مرتنس در دقیقه 81 یک گل عالی به ثمر رساند و نتیجه را به تساوی کشاند. این تیم به حملات خود ادامه داد و چند موقعیت دیگر برای گلزنی داشت، اما خط دفاعی بارسلونا محکم بود.

بارسلونا
بارسلونا

جمع بندی

در نهایت این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید و هر دو تیم یک گل ارزشمند خارج از خانه به ثمر رساندند. بازی برگشت که در ناپولی برگزار شد نیز با مناقشه نزدیکی همراه بود . بارسلونا با نتیجه 3-1 پیروز شد و به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه یافت.

بازی بارسلونا و ناپولی یک تقابل واقعی دو تایتان بود که هر دو تیم بازی خود را به نمایش گذاشتند.

Hesam
1 مارس 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *