بازگشت لیگ برتر انگلیس و افت بازیکنان آن

با بازگشت لیگ برتر انگلیس پس از تعطیلات جام جهانی، نمایندگان تیم های برتر در قطر – بیش از 100 نفر – چگونه با بازگشت به لیگ اینقدر زود پس از مسابقات سازگار خواهند شد؟ مارک باودن توضیح می دهد که چرا مسائل فراتر از خستگی و ناامیدی است…

از شکوه عرصه جهانی، پتانسیل قهرمانی در یک تورنمنت در هفت بازی و اهمیت هر مسابقه، لیگ برتر این آخر هفته ضربه سختی به برخی بازیکنان خواهد زد.

بازگشت لیگ برتر انگلیس با بازیکنان ضعیف و ناامید

عوامل آشکار وجود دارد. برنامه فشرده در طول ماه گذشته برای کسانی که به مراحل آخر رسیدند، ناامیدی از شکست در قطر – برای همه به جز شکست‌دهنده‌های جهان آرژانتین.

حتی قبل از مسابقات، به سختی یک وسط هفته بدون بازی سپری شد. تقویم قاره ای فشرده شده است. و حالا هشت روز پس از فینال جام جهانی، لیگ برتر در روز باکسینگ باز می گردد.

اگرچه خستگی بیشتر سرفصل ها را به خود اختصاص داده است، شاید مهم ترین موضوع همان چیزی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

مارک باودن، مشاور عملکرد ذهنی، با بازیکنانی در سراسر طیف فوتبال از جمله چندین باشگاه در لیگ قهرمانان اروپا کار می کند.

او گفت که تطبیق مجدد با ماراتن ادواری لیگ برتر، از رضایت آنی جام جهانی، تاثیر زیادی بر اکثر نمایندگان 133 لیگ برتر در قطر خواهد داشت. و آنها حتی متوجه آن نخواهند شد.

او گفت: «شما کلماتی مانند خماری در جام جهانی، خستگی جام جهانی را خواهید شنید، اما در واقع یک جنبه ذهنی واقعی در مغز وجود دارد که تأثیر فیزیکی دارد.

بوکایو ساکا و آرسنال، پس از بازگشت

بیایید از بوکایو ساکا به عنوان مثالی از انگلیس استفاده کنیم، اما این می تواند هر کسی باشد. اگر به آخرین بازی او فکر می کنید، جلسات تمرینی منتهی به آن. پاداش پیروزی در آن بازی یک نیمه نهایی جام جهانی بود. این بسیار است. قدرتمند، و بسیار قریب الوقوع است.

وقتی هدفی داریم که بسیار قدرتمند است، در مغز ماده‌ای شیمیایی به نام دوپامین افزایش می‌یابد. این باعث عزم طبیعی‌تر، تمرکز بیشتر در بازی شما می‌شود. عملکرد شما را بهبود می‌بخشد. و زمانی که بالا رفت، ما افزایش تستوسترون – که به ما اعتماد به نفس و همچنین قدرت می دهد.

حالا به بازی بعدی که او در روز دوشنبه خواهد داشت نگاه کنید. می توانید بگویید، “خب آرسنال به دنبال قهرمانی در لیگ برتر است” – اما این راه طولانی و طولانی است. این اتفاق در برابر وستهام نخواهد افتاد، اینطور نیست. در پنج بازی آینده رخ خواهد داد.

مشکلی که بوکایو و هر بازیکن دیگری در این آخر هفته پس از بازگشت لیگ برتر انگلیس خواهند داشت، این است که هر چقدر هم که حرفه ای باشند، کسب سه امتیاز در یک فصل طولانی یکسان نیست.

“آنچه به طور طبیعی در مغز و بدن اتفاق می افتد کاهش دوپامین و تستوسترون است که با یک بازیکن با انگیزه کمتر برابری می کند و سطح عزم، تمرکز و عملکرد آنها کاهش می یابد.

آخرین حواشی و اخبار  فوتبال ایران و جهان را در سایت ورزشی ببینید.

Pooria
27 دسامبر 2022

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *