بازیکن برتر تاریخ باشگاه میلان 

20 بازیکن برتر تاریخ باشگاه میلان

«پارت اول»

ما در این مقاله از وبسایت ورزشی قصد داریم 20 بازیکن برتر تاریخ تیم میلان رو بر اساس میزان افتخارات و سابقه آنها به شما معرفی کنیم.

این مقاله به دو بخش (پارت) تقسیم شده است آخر این مقاله لینک ادامه این مقاله قرارداده شده است.

 

20-آلساندرو کاستاکورتا (07-1986) پس از 21 سال حضور در میلان و انجام 663 بازی، کاستاکورتا سومین بازیکن با سابقه تاریخ میلان به حساب می آید. او یکی از موفق ترین بازیکنان روسونری نیز هست و هفت قهرمانی اسکودتو و پنج قهرمانی اروپا را در کارنامه دارد. تنها خنتو، اسطوره رئال مادرید جام های اروپایی بیشتری از کاستاکورتا و پائولو مالدینی دارد.

بازیکن برتر تاریخ باشگاه میلان 

19-پیرینو پراتی (73-1966) پراتی، هفت سال و هفت جام را در میلان تجربه کرد. او در سال 69 در پیروزی چهار بر یک مقابل آژاکس در فینال جام باشگاه های اروپا موفق به هت تریک شد.

بازیکن برتر تاریخ باشگاه میلان 

18-کلرنس سیدورف (12-2002) سیدورف پس از دو سال حضور در اینتر راهی باشگاه همشهری شد و 430 بازی برای روسونری انجام داد. او تنها بازیکن تاریخ فوتبال است که با سه تیم مختلف (آژاکس، رئال مادرید و میلان) قهرمان اروپا شده است. هافبک هلندی سهم مهمی در اخرین قهرمانی میلان در اروپا داشت و در دوره ای کوتاه تجربه نسبتا موفقی به عنوان سرمربی میلان نیز داشته است.

بازیکن برتر تاریخ باشگاه میلان 

 

17-دیان ساویسوویچ (98-1992) ساویسوویچ یکی از اعضای تیم رویایی میلان دهه نود بود و در سال 94 در پیروزی چهار بر صفر مقابل بارسلونا در فینال لیگ قهرمانان اروپا، دو گل به ثمر رساند. او سه عنوان قهرمانی سری آ را نیز در کارنامه دارد.

بازیکن برتر تاریخ باشگاه میلان 

 

16-چزاره مالدینی (66-1954) پدر پائولو، به مدت پنج سال کاپیتان میلان بود و موفق شد تا چهار قهرمانی اسکودتو را به دست بیاورد. همچنین او به عنوان کاپیتان، اولین جام اروپایی میلان را در سال 63 و پس از پیروزی مقابل بنفیکا، بالای سر برد.

بازیکن برتر تاریخ باشگاه میلان 

 

15-ژرژ وه آ (2000-1995) وه آ، مهاجم لیبریایی، در پنج سال حضورش در میلان گل های مهمی به ثمر رساند و به اولین بازیکن غیر اروپایی بدل شد که پس از تغییر قانون، برنده توپ طلا شده است. پله او را به عنوان یکی از بهترین بازیکنان تاریخ انتخاب کرده است.

بازیکن برتر تاریخ باشگاه میلان 

 

14-آندره آ پیرلو (11-2001) پیرلو با اینکه دوران موفقی را در یوونتوس تجربه کرد اما بیشتر اوقات خوش او در پیراهن روسونری رقم خورد. “مایسترو” نقشی مهم در خط هافبک میلان آنچلوتی ایفا می کرد و در چهار سال، دو بار قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرد.

بازیکن برتر تاریخ باشگاه میلان 

 

13-فرانک ریکارد (93-1988) فرانک، هافبکی کلیدی در تیم ساکی و کاپلو بود. این هافبک هلندی در پنج سال حضورش در میلان، ده جام کسب کرد. یکی از مهم ترین لحظات ریکارد در میلان، گل مهم او در فینال جام قهرمانان اروپا مقابل بنفیکا در سال 90 بود.

بازیکن برتر تاریخ باشگاه میلان 

 

12-ژوزه آلتافینی (65-1958) او در هفت سال حضورش در میلان، 161 گل به ثبت رساند و دو اسکودتو و یک جام باشگاه های اروپا کسب کرد. او در فینال جام باشگاه های اروپا در سال 63 مقابل بنفیکا، دو بار گلزنی کرد تا گل اوزه بیو بی اثر شود و میلان اولین بار قهرمان اروپا شود.

بازیکن برتر تاریخ باشگاه میلان 

 

11-خوان شیافینو (60-1954) شاید بتوان او را به عنوان یکی از بهترین بازیکنان تاریخ دانست. او در شش سال حضورش در میلان سه قهرمانی در ایتالیا کسب کرد و این بازیکن اروگوئه ای گل های مهمی برای قرمز و مشکی های میلان به ثمر رساند.

بازیکن برتر تاریخ باشگاه میلان 

 

 

 

بخش دوم

sajjad
22 فوریه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *