باز هم نژادپرستی در فوتبال ایتالیا؛ خشم ستاره میلان

در جریان بازی شب گذشته آث میلان و اودینزه، باز هم نژادپرستی در فوتبال ایتالیا بودیم که موجب خشم ستاره میلان و ترک بازی شد.

خشم ستاره میلان از شعارهای نژادپرستانه

به گزارش ورزشی، مایک ماینان مستاره میلان، می‌گوید با شعارهای نژادپرستانه در ورزشگاه نمی‌توان بازی کرد.

آث میلان شب گذشته در چارچوب مسابقات هفته بیست و یکم سری آ ایتالیا مقابل اودینزه به میدان رفت. میلان در نهایت در یک بازی سخت با نتیجه 2-3 برابر این تیم به پیروزی رسید.

مایک مانیان، دروازه‌بان مطرح تیم، در جریان این بازی هدف حملات نژادپرستانه از سوی تماشاگران اودینزه قرار گرفت. شدت حملات باعث شد که او به کنار زمین بیاید و قصد ترک بازی و رفتن به رختکن را داشته باشد. اما پس از وساطت‌های بازیکنان خودی و حریف، او به بازی برگشت.

صحبت‌های مایک مانیان پس از بازی

صحبت‌های مایک مانیان پس از بازی

مانیان پس از پایان این دیدار در گفتگو با اسکای اسپورت ایتالیا صحبت کرد:« در همان اوایل نیمه اول، من خیلی زود صدای میمون را از سوی سکوهای پشت سرم شنیدم. چیزی نگفتم. بار دیگر که رفتم تا توپ را بردارم،مجدداً این را شنیدم. به داور چهارم و نیمکت میلان موضوع را گزارش کردم.

گفتم که با این شرایط نمی‌توان بازی کرد. البته این اولین باری نیست که این اتفاقات رخ می‌هد. ما باید بگوییم که این کار اشتباه است. درست است که این تقصیر همه جمعیت نبود. چون بیشتر تماشاگران به دنبال تشویق تیم خودشان بودند. اینکه شما را هو کنند طبیعی است اما نژادپرستی اتفاق طبیعی نیست. باید جریمه‌های سنگینی در نظر بگیرند.

ما تیمی مدعی داریم و مانند یک خانواده هستیم. همه برای حمایت از من آمدند. در حالی به زمین برگشتیم که تصمیم گرفتیم سخت‌تر تلاش کنیم تا برنده شویم. چون بهترین واکنش به چنین اتفاقاتی فقط پیروزی است.»

معضل بی پایان نژادپرستی در فوتبال

معضل نژادپرستی در فوتبال به ویژه در ایتالیا و در سال‌های اخیر، به یکی از بزرگترین چالش‌های ورزش در داخل و خارج زمین تبدیل شده است. پیش از این نیز ستارگان همچون لوکاکو، مورد چنین حملاتی در زمین مسابقه قرار گرفته بودند.

Pooria
21 ژانویه 2024

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *