باشگاه آینتراخت فرانکفورت (تاریخچه، افتخارات و بازیکنان)

یکی از باشگاه‌های پرافتخار فوتبال آلمان، باشگاه آینتراخت فرانکفورت است که در سالیان اخیر نیز دوباره نام خود را بر سر زبان‌ها انداخته است. در این پست از ورزشی، به تاریخچه و افتخارات این باشگاه خواهیم پرداخت.

مقدمه

آینتراخت فرانکفورت، یک باشگاه ورزشی است که درفرانکفورت، هسن واقع شده است. این باشگاه بیشتر به خاطر باشگاه فوتبال خود، که در 8 مارس 1899 تأسیس شد، شناخته شده است. این باشگاه در حال حاضر دربوندسلیگا، بالاترین سطح سیستم لیگ فوتبال آلمان حضور دارد. این تیم یکی از اولین تیم‌های حاضر بوندسلیگا از آغاز تأسیس آن بود و در مجموع 54 فصل را در لیگ برتر گذرانده است. با این رکورد، آنها به هفتمین باشگاه با قدمت در بالاترین سطح لیگ تبدیل شده است.

از سال 1925 استادیوم آنها Waldstadion است ودر حال حاضر به دلایل اسپانسری مالی دویچه بانک پارک نامگذاری شده است.

آینتراخت فرانکفورت در بوندسلیگا موفقیت سینوسی داشته است. زیرا بیش از سه چهارم بازی های خود را برده یا مساوی کرده است و همچنین اکثر فصل های خود را در نیمه بالای جدول به پایان رسانده است. آینتراخت با میانگین حضور 47942 نفر از سال 2013، دارای یکی از بالاترین رتبه های حضور در جهان و هشتمین رتبه از بین 36 تیم بوندسلیگا و 2 تیم بوندسلیگا است. بازیکنی با بیشترین تعداد بازی (602) در بوندسلیگا، چارلی کوربل، تمام دوران بزرگسالی خود را به عنوان مدافع برای اینتراخت فرانکفورت گذراند. رقیب اصلی این باشگاه، باشگاه محلی کیکرز آفن باخ است. هرچند، به دلیل بازی در لیگ‌های جداگانه، این دو تنها دو بازی لیگ را در 40 سال گذشته انجام داده‌اند.

اینتراخت فرانکفورت با تقریبا 14000 ورزشکار فعال در بیش از 50 رشته ورزشی در سال 2024، بزرگترین باشگاه چند ورزشی در جهان با یک تیم فوتبال حرفه ای است.

تاریخچه

تاریخچه

خاستگاه این باشگاه به یک دو باشگاه فوتبال برمی‌گردد که در سال 1899 تأسیس شدند. این دو باشگاه، فوتبال فرانکفورتر ویکتوریا فون 1899  به عنوان تیم اصلی در تاریخ باشگاه و Frankfurter Fußball-Club Kickers von 1899 بودند. هر دو باشگاه اعضای بنیانگذار لیگ Nordkreis-Liga جدید در سال 1909 لفب گرفتند. این دو تیم در می 1911 با هم ادغام و تبدیل به Frankfurter Fußball Verein (Kickers-Victoria) شدند. خیلی فوری، آینتراخت فرانکفورت آلمان،  قهرمانی در سه لیگ از 1912 تا 1914 در Nordkreis-Liga و جواز حضور در مسابقات قهرمانی آلمان جنوبی در هر یک از آن فصول را بدست آورد. فرانکفورتر اف وی به نوبه خود به باشگاه ژیمناستیک Frankfurter Turngemeinde von 1861 پیوست تا TuS Eintracht Frankfurt von 1861 را در سال 1920 تشکیل دهد.

لوگو

نشان باشگاه برگرفته از نشان شهر فرانکفورت است که خود اشاره ای به عقاب امپراتوری یک سر قرن سیزدهم است.

این نشان تا سال 1980 تغییر چندانی نشان نداد. در آن سال‌ها، یک عقاب سبک سیاه و سفید به عنوان نماد تیم انتخاب شد. در سال صدمین سال تاسیس آینتراخت در سال 1999، باشگاه تصمیم گرفت تا یک نشان عقاب سنتی تر را دوباره وارد لوگو کند. همچنین از سال 2005، آینتراخت یک عقاب زنده هم دارد. یک عقاب طلایی به نام آتیلا از باغ وحش هانائو که در بیش از 200 بازی مختلف حضور داشته است.

افتخارات

افتخارات

باشگاه آینتراخت فرانکفورت، موفقیت‌های پرشماری را در طول سالیان پرتلاطم خود داشته است که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

سطح ملی

قهرمانی آلمان / بوندسلیگا

قهرمانی: 1 بار

نایب قهرمانی: 1 بار

جام حذفی آلمان یا DFB-Pokal

قهرمانی:5 بار

نایب قهرمانی: 4 بار

بوندسلیگا 2

قهرمانی: 1 بار

نایب قهرمانی: 1 بار

سوپرکاپ DFB / DFL-Supercup

نایب قهرمانی: 1 بار

قاره ای

جام اروپا / لیگ قهرمانان اروپا

نایب قهرمانی: 1 بار

جام یوفا / لیگ اروپا یوفا

قهرمانی: 2 بار

جام بین المللی فوتبال (جام اینترتوتو)

قهرمانی: 1 بار

سوپر جام یوفا

نایب قهرمانی: 1 بار

بازیکنان آینتراخت فرانکفورت – فصل 2023/2024

بازیکنان آینتراخت فرانکفورت – فصل 2023/2024

1        GK     کوین تراپ ( نایب کاپیتان )

3        DF     ویلیان پاچو

4        DF     رابین کخ

5        DF     هرویه اسمولچیچ

7        FW    عمر مرموش

8        FW    فارس چایبی

9        FW    ساشا کلایجیچ (قرضی از ولورهمپتون واندررز )

11      FW    هوگو اکیتکه (قرضی از پاری سن ژرمن )

15      MF    الیس سخیری

16      MF    هوگو لارسون

17      MF    سباستین رود ( کاپیتان )

19      FW    ژان ماتئو باهویا

20      MF    ماکوتو هاسبه

22      DF     تیموتی چندلر

24      DF     اورلیو بوتا

25      MF    دانی فن دی بیک (قرضی از منچستریونایتد )

26      MF    اریک جونیور دینا ابیمبه

 27     MF    ماریو گوتزه

29      DF     نیلز نکونکو

31      DF     فیلیپ مکس

33      GK     ینس گرال

34      DF     ننامدی کالینز

35      DF     توتا

36      MF    انسگر کناف

37      MF    سیدنی رابیگر

40      GK     کائوآ سانتوس

41      GK     سیمون سیمونی

43      FW    نوئل فوتکو

خلاصه

آینتراخت فرانکفورت، با وجود فراز و نشیب‌های فراوانی که در تاریخ خود تجربه کرده است ولی بی شک یکی از بزرگترین باشگاه های فوتبال آلمان است. این باشگاه رشد مجددی در سال‌های اخیر به خود دیده‌اند. آن‌ها حتی موفق شدند نام‌های بزرگی مانند بارسلونا را در مسیری قهرمانی لیگ اروپا از پیش رو بردارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *