بالوگون پدیده ی ریمز

 آیا شنیده اید که یک بازیکن جوان انگلیسی به نام بالوگون از کیلیان امباپه، لیونل مسی و نیمار در فرانسه پیشی گرفته است؟  و چه کسی قرار است آرسنال را “سردرد مثبت” ایجاد کند؟ امروز در ورزشی می خواهیم شما را با این پدیده ی جوان آشنا کنیم.

زمانی که ریمز مهاجمی را به صورت قرضی از آرسنال به خدمت گرفت که فصل گذشته سه بار برای میدلزبورو گلزنی کرده بود، خبر زیادی پخش نشد.اما اکنون چشمان بسیاری به فولارین بالوگون است.

مهاجم زیر 21 ساله انگلیس اکنون با 14 گل برای تیمی در میانه جدول که توسط هموطن خود انگلیسی ویل استیل، که تنها 30 سال سن دارد و فوتبال حرفه ای بازی نمی کند، اداره می شود، بهترین گلزن لیگ 1 فرانسه است.

10 روز گذشته بالوگون یک گل تساوی در وقت اضافه مقابل پاریسن ژرمن و یک هت تریک مقابل لوریان به ثمر رساند.

ژولین لورن، نویسنده فوتبال فرانسوی، گفت: “گل ها عالی هستند، اما چیزهای جالب دیگری درباره ی او وجود دارد.” وقتی به یک مهاجم نگاه می‌کنید، به گل‌ها نگاه می‌کنید. اما حرکت، آگاهی، هوش، همه اینها به همان اندازه مهم است و او همه اینها را دارد.»

بالوگون 15 بار گلزنی کرده است
بالوگون 15 بار گلزنی کرده است

فصل پربار بالوگون

در بین پنج لیگ برتر اروپا، فقط ارلینگ هالند، هری کین و ویکتور اوسیمن در این فصل بیشتر از بالوگون گلزنی کرده اند.

ریمز تنها یک بازی را برده بود. سپس استیل در 13 اکتبر جایگزین اسکار گارسیا به عنوان سرمربی شد. او از آن زمان تاکنون شکست نخورده است.

فرم این بازیکن 21 ساله در تمام طول این مدت چشمگیر بوده است. وی دوران حضورش در فرانسه را با 5 گل در شش بازی اول خود زیر نظر گارسیا آغاز کرد.

اهمیت بالوگون برای این تیم ریمز را نمی توان دست کم گرفت. او 54 درصد از گل های لیگ آنها را به ثمر رسانده است (14 از 26). سهم بالاتری از هر بازیکن برای یک تیم در پنج لیگ برتر اروپا.

تنها شش بازیکن تیم ریمز در این فصل در لیگ گلزنی کرده اند. بهترین گلزن بعدی آنها، جونیا ایتو، چهار بار گلزنی کرده است.

استیل گفت: او یک مهاجم فوق العاده کامل است. او می تواند پشت به دروازه و در عمق بازی کند. او خوب گل می زند و تعیین کننده است.

گلن هادل با 18 گل برای موناکو در فصل 89-1988 تنها بازیکن انگلیسی است که در یک فصل لیگ 1 گل های بیشتری به ثمر رسانده است. بالوگون 16 بازی دیگر برای زدن 5 گل و شکستن این رکورد دارد.

قدم بعدی برای بالوگون چیست؟

با توجه به فرم فعلی – با توجه به اینکه آرسنال با پنج امتیاز اختلاف در صدر لیگ برتر فاصله دارد – بالوگون ممکن است تابستان امسال به قهرمان انگلیس بازگردد، اما بعدش چه اتفاقی می افتد؟ آرسنال با او چه کند؟ آیا به او جایی در تیم می‌دهید، قرضش می‌دهید، یا می‌فروشید؟

او ارزش زیادی دارد. استعدادی باورنکردنی و دردسر مثبتی برای آرسنال دارد.

بالوگون در سال 2021 در ورزشگاه امارات قراردادی 4 ساله امضا کرد. و دو سال از ادی نتیا، مهاجم اصلی توپچی ها در حال حاضر با مصدومیت گابریل ژسوس، جوان تر است.

انکتیاه با 9 گل در تمام رقابت های این فصل بهترین گلزن آرسنال است. ژسوس هم پنج بار گلزنی کرده است.

بالوگون 15 بار در این رقابت‌ها از جمله اولین بازی خود در جام حذفی فرانسه به ثمر رسانده است. او در دو فصل گذشته 10 بار برای این باشگاه بازی کرده است.

او در اوایل این فصل به اکیپ گفت: “آرسنال خانواده من است.”

“فکر می‌کنم تا زمانی که به عقب برگردم، نسبت به قبل از رفتن، در مکان بهتری برای رقابت خواهم بود. متوجه شدم چیزهای خاصی وجود دارد که با آنها مبارزه خواهم کرد. اما فکر می‌کنم این اتفاق خوبی برایم است.”

امکان تغییر ملیت هم وجود دارد؟ او در اکتبر به بی‌بی‌سی گفت اگر نیجریه او را فراخوانی کنند، بازی برای نیجریه را در نظر خواهد گرفت. او در ایالات متحده از پدر و مادر نیجریه ای به دنیا آمد. اما در انگلستان بزرگ شد، و او در چهار سطح جوانان بازی کرده است.

او اگر این حرکت را انجام دهد به یک زوج خوب ملحق می شود. دومین گلزن برتر سری آ، آدمولا لوکمن از آتالانتا، مهاجم سابق زیر 21 سال انگلیس است که اکنون برای نیجریه بازی می کند.

بالوگون به آرسنال بر میگردد؟
بالوگون به آرسنال بر میگردد؟

آیا کسی می توانست ظهور چنین ستاره ای را ببیند؟

به نظر می رسد فرم بالوگون کلی با فصل گذشته فاصله داشته باشد. زمانی که او پس از پیوستن قرضی به میدلزبورو در ژانویه، سه گل در 21 بازی برای میدلزبورو به ثمر رساند.

پل ادیسون، سردبیر ورزشی بی بی سی تیز می گوید: «فلو بالوگون فصل گذشته حتی یک شروع کننده معمولی برای بورو نبود.

سرمربی کریس وایلدر اغلب او را از روی نیمکت اعزام می‌کرد. و تاثیر او در بیشتر موارد محدود بود.

او در پایان رقابت های قهرمانی در چهار بازی سه گل به ثمر رساند که نشان دهنده توانایی او بود.

این طلسم باعث شد تا بسیاری از هواداران فکر کنند که او ممکن است در این فصل دوباره به صورت قرضی بپیوندد، اما این انتقال محقق نشد.

اخراج وایلدر و متعاقب آن انتصاب مایکل کریک به عنوان سرمربی باعث شد که باشگاه در مسیر متفاوتی قرار بگیرد. اما شکل فعلی او باعث می شود که بسیاری از هواداران بورو به این فکر کنند که ای کاش که او در تیم می ماند.”

Pooria
8 فوریه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *