بایگانی شماره 10 تیم ملی آرژانتینی / خداحافظی با شماره 10 آلبی سلسته

آرژانتین سال‌ها پس از تلاش برای دیگو مارادونا تصمیم بزرگی برای لیونل مسی گرفت. بایگانی شماره 10 تیم ملی آرژانتینی به افتخار لیونل مسی!

بایگانی شماره 10 تیم ملی آرژانتینی

به گزارش ورزشی، شاید دیگر شماره 10 برای آرژانتین وجود نداشته باشد. در دنیای فوتبال ، نمادهای مهم زیادی وجود دارد که یکی از آنها عدد 10 است. اما اگر در مورد شماره 10 تیم ملی آرژانتین صحبت کنیم، واقعاً نماد خیلی بزرگی است.

شماره 10 در یک تیم به بازیکن، جایگاه یک ستاره و یک رهبر در زمین می‌دهد. همه ما بازیکنان بزرگی را به یاد داریم که مسئولیت این شماره را بر عهده گرفتند و رهبر تیم های خود شدند.

سال‌ها پیش، پیراهن شماره ده تیم ملی آرژانتین که اتحادیه فوتبال آرژانتین (AFA) تصمیم گرفت آن را به احترام دیگو مارادونا از استفاده حذف کند، توسط یکی از بازیکنان تیم مارسلو بیلسا در جام جهانی 2002 پوشیده شد.

در آن زمان، خولیو گروندونا ، رئیس AFA و برخی از مقامات آرژانتینی می خواستند آن را حذف کنند. اما به دلیل مقررات فیفا، که تصمیم می‌گرفت تیم ها باید از اعداد 1 تا 23 در تیم های برتر ملی استفاده کنند، آن تصمیم منتفی شد.

پس از تصمیم AFA برای ادای احترام به مارادونا با بازنشستگی پیراهن شماره ده، آریل اورتگا در آرژانتین، آخرین بازیکنی بود که رسماً این شماره نمادین را در بازی آرژانتین و پرو به تن کرد.

خداحافظی آرژانتین با پیراهن شماره 10

خداحافظی آرژانتین با پیراهن شماره 10

پس از کسب قهرمانی در جام جهانی قطر توسط تیم ملی آرژانتین و لیونل مسی ، چهره این بازیکن آرژانتینی آخرین بار شناخته خواهد شد.

به گفته کلودیو ‘چیکی’ تاپیا، رئیس AFA، زمانی که او تصمیم بگیرد کفش های تیم ملی خود را آویزان کند، شماره 10 او که زمانی توسط مارادونا پوشیده شده بود، بازنشسته خواهد شد.

تاپیا رئیس AFA گفت: “زمانی که مسی از تیم ملی بازنشسته شود، اجازه نمی‌دهیم بعد از او کسی شماره 10 را بپوشد. این شماره “10” به افتخار او مادام العمر بازنشسته خواهد شد. این کمترین کاری است که می‌توانیم برای او انجام دهیم. به یک روزنامه آرژانتینی گفت.

مسی در مجموع رکورد 180 بازی و 106 گل در پیراهن تیم ملی آرژانتین را در کارنامه دارد.

در سابقه آرژانتینی با تیم بزرگسالان، او یک کوپا آمریکا (2021) و بالاتر از همه جام جهانی 2022 را در کارنامه درخشان خود دارد. رقابتی که او را در کنار دیگو مارادونا و پله قرار داد.

Pooria
31 دسامبر 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *