بدهکاری استقلال به استراماچونی 84 میلیارد تومان است

بدهکاری استقلال به استراماچونی 84 میلیارد تومان است ، استراماچونی سرمربی سابق تیم استقلال تهران بود. آندره آ استراماچونی نیم فصل نخست هدایت تیم استقلال را برعهده داشت و با این تیم نتایج خوبی بدست آورد. بعد از ماجراجویی دو هفته ای از جمع آبی پوشان پایتخت جدا شد و به کشور ایتالیا برگشت. در ادامه سایت ورزشی همراه ما باشید.

 

چرا مربی ایتالیایی استقلال از ایران رفت؟

سرمربی سابق تیم استقلال تاکید کرد که به دلایل سیاسی و برخی مسائل خارج از فوتبال از ایران رفت. آندره آ نیم فصل اول سال قبل هدایت استقلال را برعهده داشت و حتی نتایج مناسبی نیز بدست آورد. اما با دو هفته ماجراجویی این تیم تهرانی را ترک کرد و به کشور خودش برگشت. او گفت که: از لحاظ عملکرد ما در استقلال عالی بوده ایم. بعد از چهار هفته از رقابت لیگ برتر تیم یکی مانده به جدول بودیم و تنها 2 امتیاز داشتیم و در نهایت توانسته بودیم با کسب 10 برد پیاپی، بهترین خط حمله لیگ را داشته باشیم.

مربی ایتالیایی سابق استقلال بعد از رفتن از این تیم، گفت که هواداران به عشق من به خیابان و درب باشگاه آمدند. حتی اعتراض هایی را نیز مطرح کردند که باعث استفعای امیر حسین فتحی شد.

من به دوران حضورم در استقلال می بالم و ترک کردن تیمی که در بالای جدول بود واقعا سخت است. اتفاق های خارج از زمین فوتبال باعث شد من آنجا را ترک کنم. اما من دوست ندارم زیاد در این باره صحبت کنم. اتفافات بیشتر سیاسی بود تا فوتبالی و حالا من در ایتالیا هستم.

جدول لیگ برتر در زمان استراماچونی

بدهکاری استقلال به استراماچونی 84 میلیارد تومان است

در اسفند ماه 1401 نرخ ارز در ایران شدیدا بالا رفت، قیمت دلار تا 60 هزار تومان نیز رسید و یک رکورد تازه ای به ثبت رساند. با توجه به افزایش نرخ ارز، رقم سنگین بدهی های استقلال نیز این موضوع را بیشتر دچار مشکل کرد. با توجه به نرخ یورو در امروز بدهی استقلال به مربی سابق خودش یعنی استراماچونی حدود 84 میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش سایت ورزشی ، دادگاه CAS نرخ بدهی استقلال به استراماچونی را حدود 1 میلیون و 350 هزار یورو اعلام نمود. با توجه به عدم پرداخت و افزایش مبلغ دیرکرد، بدهی به 1 میلیون و 500 هزار یورو رسید.

 

افزایش نرخ ارز یورو در داخل ایران

در روزهای اخیر بازار ارز اصلا ثابت خاصی نداشت و قیمت دلار و یورو به دشت افزایش و افت و خیز داشته است. اصلا هم مشخص نیست که چند روز دیگر این رقم بدهی چقدر افزایش پیدا می کند. پنج شنبه 11 اسفند 1401 تا این لحظه نرخ یورو 56 هزار تومان می باشد. با یک حساب سر انگشتی می توانیم مبلغ بدهی استقلال را 84 میلیارد تومان برآورد کنیم.

استقلالی ها در این فصل با مشکلات مالی زیادی روبرو هستند. مدیر استقلال مهم ترین مشکل و دغدغه خودش را بدهی استراماچونی عنوان کرد. حتی در یک برنامه تلویزیونی بیان کرد که اوضاع مالی تیم ما خوب نیست. باشگاه رسما یک فراخوان داد و از هواداران درخواست پرداخت بدهی سنگین استراماچونی را دادند.

در ادامه باید ببینیم که نرخ بدهی استراماچونی ایتالیایی چه وقت پرداخت می شود و نرخ یورو نیز در آن زمان چه مقدار خواهد بود.

mohamadnd
2 مارس 2023

1 دیدگاه در “بدهکاری استقلال به استراماچونی 84 میلیارد تومان است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *