بارسلونا همیشه برای داشتن آکادمی بینظیرش و پرورش یافتن بازیکنان متعددی در اروپا معروف بوده است.

بد ترین خرید های تاریخ بارسلونا

اما در میان همه، بارسلونا خرید های بسیار ضعیفی هم داشته است. این روند در سالیان اخیر بیشتر از گذشته بوده است.

نوشته شده در ورزشی.

 

1_آدریانو کوریا

بد ترین خرید های تاریخ بارسلونا 
آدریانو کوریا

بارسلونا در سال 2010 آدریانو را با رقم 9.5 میلیون یورو به خدمت گرفت و دیروز با رقم 600 هزار یورو به فروش رساند و 8.9 میلیون یورو ضرر کرد. مدافع برزیلی هیچ گاه در بارسلونا به عنوان یک یار ثابت دیده نشد. کاتالان ها می توانستند سال 2014 وی را با رقمی که خریده بودند، بفروشند اما با توجه به محرومیت بارسلونا در آن سال از خرید و فروش بازیکن، ترجیح دادند با او ادامه دهند.

 

2_الکساندر چگرینسکی

بد ترین خرید های تاریخ بارسلونا 
الکساندر چگرینسکی

مدافع اوکراینی در سال 2009 با رقم 25 میلیون یورو از شاختار خریداری شد و هرگز نتوانست در ترکیب بارسلونا جایی پیدا کند. وی به پس از دوره های قرضی در نهایت با 15 میلیون یورو به شاختار بازگشت و بارسلونا 10 میلیون یورو ضرر کرد.

 

3_مارتین کاسرس

بد ترین خرید های تاریخ بارسلونا 
مارتین کاسرس

مدافع اروگوئه ای، در سال 2008 به ازای مبلغ 16.5 میلیون یورو از ویارئال به بارسلونا پیوست و پس از عملکرد نه چندان خوب، با 3.5 میلیون یورو به یوونتوس پیوست و 13 میلیون یورو ضرر عاید بارسا شد.

 

4_کیریسون

کیریسون در سال 2009 با رقم 14 میلیون یورو از پالمیراس برزیل خریداری شد و حتی یک بار هم از ابتدا در ترکیب بارسلونا قرار نگرفت و نهایت پس از دوره های قرضی در فیورنتینا، بنفیکا، سانتوس و کروزیرو، نهایتا به عنوان بازیکن آزاد از بلوگرانا جدا شد.

 

5_الکساندر گلب

بد ترین خرید های تاریخ بارسلونا 
الکساندر گلب

الکساندر گلب نیز در سال 2008 از آرسنال با مبلغ 15 میلیون یورو خریداری شد و پس از یک فصل ناکامی در بارسلونا، به صورت قرضی به بیرمنگام، وولفسبورگ و اشتوتگارت رفت و نهایتا به خاطر مصدومیت در آلمان، بارسلونا قرارداد وی را فسخ کرد و وی به عنوان بازیکن آزاد به لیگ روسیه پیوست.

 

6_هنریکه

بد ترین خرید های تاریخ بارسلونا 

دیگر خرید ناموفق بارسا نیز برزیلی بود که در سال 2008 با 16.5 میلیون یورو از پالمیراس به این تیم پیوست اما در 4 سال حتی یک بار هم از ابتدا در ترکیب این تیم قرار نگرفت. وی پس از دوره های قرضی در سانتاندر و لورکوزن، به عنوان بازیکن آزاد به پالمیراس بازگشت.

 

7_الکس سانگ

بد ترین خرید های تاریخ بارسلونا 
الکس سانگ

الکس سانگ با مبلغ 19 میلیون یورو از آرسنال در سال 2012 به بارسلونا پیوست و هرگز در این تیم موفق نبود. وی نهایتا به صورت قرضی به وستهم پیوست و پس از دو سال به صورت آزاد به لیگ روسیه رفت.

 

8_داوید ویا

بد ترین خرید های تاریخ بارسلونا 
داوید ویا

داوید ویا در سال 2010 در ازای مبلغ 40 میلیون یورو از والنسیا به بارسلونا پیوست تا جای زلاتان ایبراهیموویچ را بگیرد و نهایتا با ورود نیمار، او با 5.1 میلیون یورو به اتلتیکو مادرید پیوست. داوید ویا نسبت به دیگر اعضای این تیم عملکرد به مراتب بهتری برای بارسلونا داشت و دلیل حضور در این لیست زیان مالی بارسلونا پس از فروش او است.

 

9_زلاتان ایبراهیموویچ

بد ترین خرید های تاریخ بارسلونا 
زلاتان ایبراهیموویچ

در سال 2009 بارسلونا ساموئل اتوئو را همراه با 50 میلیون یورو به اینتر داد و زلاتان را به ترکیب خود اضافه کرد. این انتقال 87 میلیون یورو برای بارسلونا هزینه داشت و تنها پس از یک سال، زلاتان به میلان پیوست. رقمی که از میلان بابت زلاتان عاید بارسلونا شد 24 میلیون یورو بود. یعنی بلوگرانا 63 میلیون یورو ضرر کرد.

sajjad
3 فوریه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *