برترین فوتبالیست زن جهان الکسیا پوتیاس هنوز هم بهترین بازیکن زن جهان شد.

برترین فوتبالیست زن جهان

خانوم الکسیا پوتیاس که ستاره تیم بارسلونا می باشد جایزه بهترین فوتبالیست زن جهان در سال ۲۰۲۲ را از آن خود کرد. پوتیاس در مراسم فیفا به عنوان بهترین فوتبالیست زن در مراسم اهدای جوایز انتخاب شد.
کاپیتان بارسلونا در حالی که در حال طی کردن روند درمانش بود بار دیگر توانست با ۵۰ رای عنوان بهترین فوتبالیست زن جهان را از آن خود کند. وی بالاتر از بت مید انگلیسی ۳۷ رای را از آن خود کرده بود قرار گرفت. الکس مورگان آمریکایی هم با همین تعداد رای پایین تر از پوتیاس قرار گرفت.
وی به عنوان هافبک بازی می کند و ملیت او اسپانیایی می باشد که توانسته است تنها در سال ۲۰۲۲ سه جام قهرمانی را بالای سر خود ببرد. این جامها عبارتند از: قهرمانی در لیگ زنان اسپانیا، جام حذفی و سوپرجام می باشد.

سخنان انگیزشی الکسیا پوتیاس

پوتیاس در فینال لیگ قهرمانان هم بازی کرد و در آن رقابت ۱۱ گل به ثمر رساند که به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد.
الکسیا به خانواده خود بسیار علاقه‌مند هست و آنان را باعث موفقیت خود می داند. او با تشکر از خانواده هم تیمی ها و کادر فنی باشگاه خوان لاپورتا و تمامی پرسنل بارسلونا این چنین گفت.  می خواهم از همه کسانی که همه روزه به من کمک کردند تشکر کنم و آنان را از خاطرم بیرون نبرم. به لطف این عزیزان بود که الان من اینجا هستم.
الکسیا در صحبت با رسانه عمومی بیان می کند که اگر چیزی را میخواهید و رویایی رسیدن به آن را در سر دارید باید همواره تلاش کنید. باید از این مسیر سخت عبور کنید و پس از آن قطعاً به خواستیتان خواهید رسید. در کنار همه این چیزهایی که بیان کردم بسیار مهم است که از مسیر رسیدن به هدف لذت ببرید چرا که باعث موفقیت شما خواهد شد.

آخرین باری که الکسیا وارد میدان شد در تاریخ اول جولای ۲۰۲۲ میباشد. این دیدار دوستانه برابر ایتالیا بود و همین دیدار بود که وی را به اولین فوتبالیست زن اسپانیایی تبدیل کرد. او در تاریخ فوتبالی اش موفق شده تاکنون صد بار پیراهن تیم ملی اسپانیا را بر تن کند.

مسدومیت الکسا پوتیاس

برترین فوتبالیست زن جهان چهار روز بعد از این دیدار دوستانه که در حال تمرین دربیشام آبی برای مسابقه بعدی بود دچار پارگی رباط صلیبی شد. وی نتوانست در جام ملتهای اروپا که دو روز بعد به سرانجام میرسید شرکت کنند. بعد از این اتفاق در دهم جولای به کشورش بارسلونا برگشت و دوازدهم همان ماه جولای در بیمارستان بارسلونا تحت عمل جراحی قرار گرفت.
در حالی که پزشکان باشگاه وی می‌گفتند مدت زمان دوری او از میادین ورزشی حداقل بین ۱۰ تا ۱۲ ماه است. پوتیاس توانست در تاریخ ۷ نوامبر ۲۰۲۲ به تمرینات خود برگردد او شروع به دویدن روی تردمیل کرد و ۳۰ دسامبر در زمین چمن با مربی اش فوتبال را از سر گرفت.
الکسیا علی رغم اینکه به تمرینات خود بازگشته است اما مشخص نیست که چه زمانی به طور رسمی در تیمش بازی خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود با توجه به روحیه خوبه این بازیکن و بلندپروازی هایی که دارد مدت طولانی از میادین دور نخواهد بود.
در بارسلونا و همچنین در جهان بسیاری از افراد به پوتیاس لقب ملکه میدهند. این لقب بارها در رختکن بارسلونا و در کمپین تبلیغاتی نایکی تکرار شده است. به نظر می رسد که با توجه به روحیه خوب او و افتخارات زیادی که برای تیمش و کشورش کسب کرده است این لقب برازنده او می باشد.

 

آینده فوتبالی الکسیا پوتیاس

به نظر می رسد سال آینده الکس مورگان آمریکایی بهترین بازیکن فوتبال زن جهان شود. با توجه به مصدومیت الکسا این احتمال بالا می باشد سال آینده بتواند قهرمان جهان شود.

Hesam
4 مارس 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *