برنده پای طلایی دنیای فوتبال روبرت لواندوفسکی

برنده پای طلایی دنیای فوتبال روبرت لواندوفسکی فوق ستاره لهستانی است. با اتمام یک سال فوتبال پر ماجرا و پر هیجان، مراسم بیستمین دوره سالیانه پای طلایی برگزار شد. و طی آن روبرت لواندوفسکی، فوق ستاره لهستانی تیم بارسلونا اسپانیا برنده پای طلایی سال شد. این بازیکن ارزشمند، بیستمین بازیکنی است که در طول تاریخ فوتبال این جایزه را کسب می کند.

برنده پای طلایی دنیای فوتبال روبرت لواندوفسکی پس از پایان دوران طلایی در بایرن مونیخ

روبرت لواندوفسکی، فوق ستاره لهستانی بعد از پایان فصلی موفق و درخشان در تیم بسیار بزرگ بایرن مونیخ آلمان در بمب نقل و انتقالاتی فوتبال تابستان راهی بارسلونا اسپانیا شد. او در پیراهن آبی اناری کاتالان هم مثل دوران بازی در بایرن مونیخ موفق بوده است. و طی 19 بازی مهم برای بارسا 18 گل را به ثمر رسانده است. که این آمار فوق العاده ای است برای مهاجم 34 ساله لهستانی.

روبرت لواندوفسکی، 34 ساله در مجموع بازی های لیگ و حذفی باشگاهی تاکنون 527 بار گلزنی کرده است. با گرفتن این جایزه ارزشمند، لوا به جمع بازیکنانی همچون کریستیانو رونالدو پرتغالی و زلاتان ایبراهیموویچ سوئدی پیوست. که پیش از او این جایزه را بدست آورده بودند.

بزرگترین جای خالی در لیست این جایزه، نام لیونل مسی فوق ستاره آرژانتینی پاری سن ژرمن است. البته امسال پس از قهرمانی جهان با تیم ملی آرژانتین لیونل مسی هم به احتمال زیاد مراسم آینده نامزد این جایزه خواهد بود.

پای طلایی جایزه ای است که از سال 2003 میلادی به فوتبالیست هایی داده می شود. که دستاورد های جمعی و فردی زیادی در طول فصل بدست آروده باشند.

روبرت لواندوفسکی، مهاجم باهوش و زیرکی است. که 34 سال سن دارد و با شماره پیراهن 9 در تیم های دورتموند آلمان و بایرن مونیخ آلمان و بارسلونا اسپانیا و تیم ملی لهستان بازی کرده است.

او در جام جهانی 2022 قطر بازوبند کاپیتانی را به بازو بست و توانست با گلزنی در مرحله گروهی و حذفی خودش را به عنوان برترین گلزن تاریخ لهستان ثبت کند. و همچنان لقب ماشین گلزنی را در فوتبال جهان یدک بکشد.

آخرین حواشی و اخبار  فوتبال ایران و جهان را در سایت ورزشی ببینید.

Hesam
24 دسامبر 2022

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *