بزرگترین قراردادهای تاریخ فوتبال

7 مورد از بزرگترین قراردادهای تاریخ فوتبال را با هم بخوانبم. قرارداد کریستیانو رونالدو با باشگاه النصر عربستان سعودی یکی از پرسودترین قراردادهای تاریخ فوتبال است. اما 7 قرارداد دیگر هستند که بالاتر از آن قرار می گیرند.

7 مورد از بزرگترین قراردادهای تاریخ فوتبال

گزارش های گسترده حاکی از آن است که رونالدو در النصر 62 میلیون پوند (69.9 میلیون یورو) در هر فصل درآمد خواهد داشت. حرکت این بازیکن 37 ساله پرده عملکرد قابل توجه او را در اوج بازی های اروپایی پایین می آورد.

اما آیا این واقعاً پردرآمدترین قرارداد تاریخ فوتبال است؟ نه کاملا.

ما نگاهی به هفت قرارداد پردرآمد تاریخ فوتبال انداخته ایم. توجه: تمام ارقام از طریق خروجی فرانسوی La Parisien ارائه شده است.

1-قرار داد کیلیان امباپه (PSG) – 630 میلیون یورو

سه سال، 2022 تا 2025

امباپه سالانه بیشتر از درآمد بیل در تمام مدت شش سال قراردادش در مادرید، درآمد خواهد داشت. جای تعجب نیست که او سر جایش ماند. در حالی که تیم های مختلفی با دستمزد هنگفت او را میخواستند، پاریس در نهایت در این مزایده برنده شد. آنها به امباپه پیشنهادی دادند که نتواند نه بگوید.

امباپه و نیمار
امباپه و نیمار، بازیکنان پر خرج پی اس جی

حتما بخوانید: زندگی نامه کیلیان امباپه | مهاجم تیم ملی فرانسه و پاری سن ژرمن

2-قرار داد لیونل مسی (بارسلونا) – 555 میلیون یورو

چهار سال، 2017 تا 2021

جوزپ بارتومئو، رئیس‌ سابق بارسلونا می دانست که مسی، محبوبیت و اهمیت بسیار ریادی دارد. و چاره‌ای جز تسلیم شدن به خواسته‌های آرژانتینی نداشت و او را به پردرآمدترین فوتبالیست جهان تبدیل کرد.

اما این تنها بخشی از سوءمدیریت مالی بی‌مورد باشگاه بود که در نهایت منجر به فروپاشی این تیم شد. و لیونل مسی با چشمانی اشک بار با تنها باشگاهی که تا تابستان 2021 همراهی کرده بود خداحافظی کرد. بارسلونا به معنای واقعی کلمه نتوانست او را نگه دارد. این موضوع به خوبی نشان می دهد که کجا راه را اشتباه رفته اید.

ایام خوش مسی در بارسلونای در حال فروپاشی
ایام خوش مسی در بارسلونای در حال فروپاشی

حتما بخوانید: زندگی نامه لیونل مسی | همه چیز در مورد بهترین بازیکن جهان

3-قرار داد نیمار (PSG) – 267 میلیون یورو

شش سال، 2017 تا 2023

قرار داد تاریخی نیمار به ارزش 222 میلیون یورو
قرار داد تاریخی نیمار به ارزش 222 میلیون یورو

جای تعجب نیست که نیمار با این نوع پول نقد روی میز بارسلونا را ترک کرد. این رقم بالاتر از بند فسخ ۲۲۲ میلیون یورویی است که پی اس جی برای این بازیکن برزیلی پرداخت کرد. یک عدد گیج کننده.

حتما بخوانید: نیمار جونیور | بیوگرافی+زندگی شخصی و حرفه ای+عکس همسر و فرزندش

4. قرار داد کریستیانو رونالدو (رئال مادرید) – 220 میلیون یورو

پنج سال، 2016 تا 2021

یک ماه پس از قرارداد جدید بیل، رونالدو از این روند پیروی و بار دیگر با امضای قرارداد پنج ساله تمدید شده کرد. و پر درآمدترین بازیکن تاریخ رئال شد.

در آن زمان، او بهترین گلزن مادرید بود و پایان دادن به قرارداد غیرقابل تصور بود.

کریستیانو در رئال مادرید
کریستیانو در رئال مادرید

اما او این معامله را تکمیل نکرد و به یوونتوس رفت و در مورد احساس عدم قدردانی صحبت کرد.

او گفت: “در داخل باشگاه، به خصوص از طرف رئیس، احساس کردم که آنها دیگر من را مثل سابق در نظر نمی گرفتند.” او به فرانس فوتبال گفت: «در چهار یا پنج سال اول آنجا، احساس کریستیانو رونالدو بودن را داشتم.

«بعد از آن کمتر. رئیس جوری به من نگاه می کرد که انگار نمی خواستند آنجا باشم. انگار که دیگر برای آنها ضروری نیستم، اگر می دانید منظورم چیست.”

در سال های اوج رونالدو 450 گل برای رئال به ثمر رساند. تیمش از قبل او به سود کلانی رسید و او را در 33 سالگی فروخت.

حتما بخوانید: زندگی نامه کریستیانو رونالدو | بیوگرافی+ داستان زندگی+عکس و …

5. قرارداد کریستیانو رونالدو (یوونتوس) – 220 میلیون یورو

چهار سال، 2018 تا 2022

در تابستان 2018، یوونتوس هفتمین قهرمانی متوالی خود در سری آ را کسب کرده بود. در حالی که ایتالیا به خوبی و واقعاً فتح شده بود، آنها چشم‌انداز خود را به مرز بعدی یعنی اروپا سوق دادند.

بانوی پیر در سال‌های گذشته دو بار نایب قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده بود، و تصور می‌شد که قرارداد با رونالدو آخرین قطعه از پازل برای برداشتن جام در آینده باشد.

رونالدو در یوونتوس
رونالدو در یوونتوس

آنها رکورد باشگاهی 117 میلیون یورویی را برای به خدمت گرفتن رونالدو که بهترین گلزن تمام دوران لیگ قهرمانان بود و به تازگی برای چهارمین بار در پنج سال اخیرش، جام را بلند کرده بود، پرداخت کردند. آنها همچنین یک قرارداد بزرگ چهار ساله به ارزش بیش از 200 میلیون یورو به او دادند.

رونالدو، گل های زیادی به ثمر رساند. اما همه چیز طبق برنامه پیش نرفت. آنها اسکودتو را در سال های 2018-19 و 2020-21 حفظ کردند، و آن را به 9 دفعه متوالی رساندند. اما در اروپا به عقب رفتند. در طی سه سال حضور در آنجا توسط آژاکس، لیون و پورتو حذف شدند.

تا سال 2021، آنها همچنین از جایگاه خود در ایتالیا پایین تر رفتند و به مقام چهارم دست یافتند. رونالدو در حالی که یک سال از قراردادش باقی مانده، تورین را ترک کرد، اما دستمزد خوبی دریافت کرده است. بزرگترین قراردادهای تاریخ فوتبال

6-قرارداد گرت بیل (رئال مادرید) – 178 میلیون یورو

شش سال، 2016 تا 2022

در اکتبر 2016، گرت بیل قرارداد جدیدی را با رئال مادرید امضا کرد که او را به پردرآمدترین بازیکن فوتبال جهان تبدیل کرد.

در آن زمان یک منطق برای آن وجود داشت. لحظات جادویی مرد ولزی به کسب دو جام لیگ قهرمانان کمک کرد. سه قهرمانی دیگر و سه قهرمانی لالیگا به دنبال آن تمدید قرارداد انجام شد، اما لوس بلانکوس در نهایت شاهد کاهش ارزش او در سال های آخر بود.

دیدن بیل به عنوان یک بازیکن حاشیه ای در پایان هشت سال حضورش در برنابئو، به نوعی غم انگیز بود. اما این دستمزدهای گزاف توضیح می دهد که چرا او تا پایان قراردادش ماند و در نهایت در سال 2022 به صورت رایگان ترک کرد.

گرت بیل در رئال مادرید
گرت بیل در رئال مادرید

حتما بخوانید: بیوگرافی گرت بیل و همسرش | حواشی+ زندگی شخصی+عکس

7-قرارداد پل پوگبا (منچستریونایتد) – 113 میلیون یورو

پنج ساله، 2016 تا 2021

فارغ التحصیل آکادمی کارینگتون در سال 2012 یونایتد را به صورت رایگان ترک کرد. او سپس به یوونتوس کمک کرد تا به اوج بازگردد و خود را به عنوان یکی از بهترین هافبک های اروپا تثبیت کرد.

کسب چهار قهرمانی ایتالیای متوالی و بازی در فینال لیگ قهرمانان اروپا، برای یونایتد خرج زیادی داشت تا او را بازگرداند. نه تنها مبلغ 89 میلیون پوندی گزارش شده او یک رکورد جهانی بود، بلکه قراردادی که مینو رایولا برای این بازیکن امضا کرد، یکی از گران ترین قراردادهایی بود که تاکنون دیده شده است.

پوگبا در طول قرارداد پنج ساله ای که در سال 2016 منعقد کرد بیش از 100 میلیون یورو درآمد کسب کرد. یونایتد قرارداد را یک ساله تمدید کرد و او در نهایت برای ششمین سال ماندگار شد و برای بار دوم در سال 2022 به صورت رایگان به یوونتوس رفت.

ملی پوش فرانسوی در اولین سال بازگشت خود جام اتحادیه و لیگ اروپا را بالای سر برد، اما از آن زمان پنج فصل طولانی و خسته کننده بدون جام را پشت سر گذاشت. با توجه به سرمایه گذاری بیش از 200 میلیون پوندی روی این بازیکن، سخت است که استدلال کنیم یونایتد به ارزش پول خود رسیده است. بزرگترین قراردادهای تاریخ فوتبال

پول پوگبا یونایتد
پول پوگبا در منچستر یونایتد

حتما بخوانید: بیوگرافی پل پوگبا | حواشی + عکس با همسر و فرزند + تصاویر

Pooria
7 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *