بزرگترین مسابقه ایران در جام ملت‌ها

اگر ایران به عنوان صدرنشین به مرحله بعد صعود کند، ممکن است شاهد بزرگترین مسابقه ایران در جام ملت‌ها باشیم. ظاهراً با صعود به عنوان صدرنشین، ایران باید با یکی از تیم های کره جنوبی یا ژاپن روبرو شود.

بزرگترین مسابقه ایران در جام ملت‌ها

به گزارش «ورزشی»، نتایج جام ملت های آسیا حداقل در دیدارهای دو تیم مدعی شرق آسیا کمی دور از انتظار بوده است. ژاپن در دیداری غیرمنتظره با نتیجه 2 بر یک برابر عراق از عراق شکست خورد. بدین ترتیب این تیم نمی‌تواند به عنوان صدرنشین نمی تواند راهی دور بعد شود. اما صعود آن‌ها در جایگاه دوم کاملاً در دسترس است.

عدم صعود سامورایی ها به عنوان صدرنشین، معادلات اولیه را به هم ریخت. حالا تیم هاجیمه موریاسو در سمت دیگر جدول قرار گرفته است. این تیم در سمتی از نمودار قرار می‌گیرد که تیم های ملی ایران و قطر حضور دارند. حالا اگر کره جنوبی هم اول شود، به این تیم‌ها در این بخش از نمودار خواهد پیوست.

طبق نمودار، تیم نخست گروه E که کره جنوبی در آن حضور دارد، باید در دور یک هشتم نهایی با تیم دوم گروه D بازی کند. به احتمال زیاد، این تیم ژاپن خواهد بود. مگر آنکه اتفاقی بسیار عجیب رخ دهد و سامورایی ها از اندونزی شکست بخورند و به عنوان تیم سوم به مرحله بعد بروند.

البته که کره جنوبی برای صدرنشینی نیازمند پیروزی پر گل در بازی آخر خود مقابل مالزی است. البته اگر اردن هم نتواند بحرین را شکست دهد، کره‌ای‌ها با کمترین اختلاف ممکن نیز صدرنشین می خواهند شد. با صدرنشینی کره، آنها باید در مرحله بعد به مصاف ژاپن رده دومی بروند.

فینال‌های زودهنگام ایران با کره و ژاپن

فینال‌های زودهنگام ایران با کره و ژاپن

برنده جدال کره جنوبی و ژاپن، در مرحله یک چهارم نهایی احتمالاً برابر ایران قرار خواهد گرفت. ملی پوشان با یک تساوی برابر امارات می‌توانند صدرنشین باقی مانده و سپس در دور یک هشتم نهایی، به مصاف یکی از تیم‌های سوم بروند. با فرض پیروزی شاگردان قلعه نویی، آنگاه آنها در یک چهارم نهایی با یکی از تیم‌های ژاپن یا کره دیدار خواهد کرد.

حتی اگر کره جنوبی در گروهش دوم شود، باز هم ایران (به احتمال فراوان) در دور یک چهارم نهایی با ژاپن روبرو خواهد شد. مسابقه ای که تصور می شد در فینال مسابقات رخ دهد ولی شکست برابر عراق، این احتمال را غیرممکن کرد. پیش از این جدال ایران با کره ای ها در دور یک چهارم پیش بینی شده بود. حالا با خرابکاری ژاپنی‌ها، این احتمال نیز چندان قطعی نیست.

خلاصه مطلب اینکه ژاپن به احتمال فراوان به عنوان تیم دوم صعود می‌کند. حتی اگر کره جنوبی صدرنشین نشود، ایران (در صورت صدرنشینی) در مرحله یک چهارم نهایی باید با یکی از تیم های کره جنوبی یا ژاپن مسابقه دهد. این یعنی اینکه ایران پیش از فینال باید آنچه در فینال انتظار داشت را برگزار کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *