بزرگ ترین کامبک های تاریخ آرسنال

آرسنال نیز مانند بسیاری از تیم های دیگر اروپایی، بازی ها و بازگشت های رویایی در تاریخ خود داشته است. در این پست از ورزشی بزرگترین کامبک های تاریخ آرسنال را می بینیم. 5 کامبک برتر آرسنال در لیگ برتر را در این پست ببینید.

بزرگترین کامبک های تاریخ آرسنال | 5 کامبک برتر آرسنال در لیگ برتر

طبق یک تخمین، آرسن ونگر در جریان صحبت های تیمی خود در نیمه اول به عنوان سرمربی آرسنال، هشت دقیقه متوالی سکوت کرد.

این مرد افسانه ای فرانسوی به شدت تلاش می کرد تا واکنش بازیکنانش را حتی زمانی که در حال باخت بودند برانگیزد. ری پارلور یک بازی در خانه استون ویلا در سال 2001 را به یاد می آورد که آرسنال 2 بر صفر عقب بود و پت رایس دستیار سرمربی تیم شروع به تخلیه بازی کرد. ونگر وارد شد و در واقع برای یک بار صدایش را بلند کرد، اما فقط گفت: “خفه شو، پت.” آرسنال 3 بر 2 برد.

ونگر و روحیه آرامش بخش او در نیمه ممکن است آرسنال را ترک کرده باشد، اما عادت به اصلاح سناریوهای باخت همچنان در باشگاه ریشه دوانده است.

در اینجا برخی از بهترین بازگشت‌های آرسنال که ونگر و جانشینانش در طول دوران لیگ برتر بر آن‌ها نظارت داشته‌اند، آورده شده است.

آرسنال 3 -2 بورنموث (2023)

تعداد کمی از بازی‌ها درس بهتری از اهمیت وقت‌شناسی و استقامت نسبت به مسابقه آرسنال مقابل بورنموث ارائه می‌دهند. پس از عقب افتادن از دومین گل سریع لیگ برتر، آرسنال دومین برنده اخیر را در تاریخ ثبت شده بالای پروازهای باشگاه به ثمر رساند.

مانبک دراماتیک آرسنال مقابل بورنموث
مانبک دراماتیک آرسنال مقابل بورنموث

آرسنال از یک شروع هوشمندانه عقب افتاده بود که فیلیپ بیلینگ پس از 9.11 ثانیه بازی را به خط پایان رساند. اما توپچی ها در نیم ساعت پایانی عزمشان را جزم کردند. در شرایطی که ریس نلسون با خونسردی حتی بیشتر از آرسن ونگر گلزنی کرد. و با والی پای چپ ورزشگاه را منفجر کرد. گوشه ی تصویر در این لحظه، 96 دقیقه و 57 ثانیه را نشان می داد.

بولتون 2 -3 آرسنال (2008)

بولتون در خانه با آرسنال دو گل و یک بازیکن بیشتر بود. و نیم ساعت مانده بود تا با بارش باران در استادیوم ریباک بازی کند.

ابو دیابی به قدری از اتاق درمان بیرون آمده بود که در فاصله دو نیمه اول متیو تیلور از بازی اخراج شد. انگار قهرمانی آرسنال در سال 2008 به شکلی متلاشی شده بود. آرسنال ریکاوری خود را مدیون ضربه ویلیام گالاس و پنالتی رابین ون پرسی بود. اما از کمک قابل توجه میزبان نیز برخوردار بود.

سسک فابرگاس با یک ضربه ضعیف بازیکن دقیقه 90 را وادار کرد که اندی اوبراین از بولتون و سپس هم تیمی او، جیلوید ساموئل، وارد دروازه علی الحبسی شد. و گری مگسون، سرمربی تیم، درباره ی بازی گفت: “این نتیجه امروز نتیجه خودکشی بود. “

آرسنال 2 -1 منچستریونایتد (2007)

منچستریونایتد، به‌ویژه بازی‌های سرالکس فرگوسن، به عنوان پادشاهان بازگشتی لیگ برتر مورد ستایش قرار می‌گیرند. و به ندرت خودشان به سرنوشتی مشابه در برابر آرسنال دچار می‌شوند.

با این حال، یک عصر غم انگیز ژانویه در سال 2007، محیطی برای اتفاقات غیرمنتظره بود.

کامبک آرسنال مقابل بونایتد
کامبک آرسنال مقابل بونایتد

رابین فن پرسی در حالی که هنوز تیمش 1 -0 از ضربه سر قدرتمند وین رونی تا 7 دقیقه مانده به بازی عقب افتاده بود. بازی را به تساوی کشاند. او همچنین در جریان خوشحالی گل پایش شکست. البته تیری آنری پس از زدن یک ضربه سر بی نظیر در وقت های تلف شده موفق شد از مصدومیت خود جلوگیری کند تا دومین پیروزی تاریخ آرسنال در لیگ برتر مقابل یونایتد را پس از دریافت گل ابتدایی کسب کند.

چلسی 2 3 آرسنال (1999)

ونگر پس از یک پیروزی نفس‌گیر 3-2 در استمفوردبریج در سال 1999 اعتراف کرد: «انتظار داشتم که او سانتر کند. کانو پیش از گل سوم، 2 بار دیگر دروازه ی چلسی را در 15 دقیقه ی آخر باز کرده بود. و دو گل چلسی را خنثی کرد. و در دقایق تلف شده نیز گل عجیبی به ثمر رساند.

کانو در پاسخ گفت: “من هرگز نمی توانستم سانتر کنم.” شاید برای انسان های عادی، سخت ترین کار ممکن، ضربه ی کات داری بود که کانو از زاویه ی بسیار تنگ شد. اما او این کار را کرد. کانو شانه بالا انداخت: «در 2 2، هیچ چیز راه دیگری برای آن وجود نداشت

استون ویلا 2 -4 آرسنال (2023)

در حالی که ساعت به دقیقه سوم از وقت های تلف شده در ویلا پارک نزدیک می شد، آرسنال در پنجمین بازی متوالی بدون پیروزی به سر می برد. توپچی ها در آن دوره دو بار به رقیب اصلی خود منچسترسیتی باختند. از جام حذفی در اتحاد خارج شدند. و 63 ساعت قبل از شروع بازی در میدلندز، جایگاه اول را به تیم پپ گواردیولا واگذار کردند.

کامبک آرسنال مقابل استون ویلا
کامبک آرسنال مقابل استون ویلا

سپس جورجینیو شانس خود را از فاصله آزمایش کرد. بازیکنی که در ژانویه از چلسی وارد شد، دقیقاً یک گل لیگ برتری از فاصله 12 یاردی در دوران بزرگسالی خود به ثمر رسانده بود. توپ از قسمت زیرین تیر افقی شلیک شد، به زمین برخورد کرد و پس از برخورد به سر امی مارتینز دروازه بان، وارد دروازه شد.

دروازه بان سابق آرسنال با اعتماد به نفس سرسختانه، که اتلاف وقتش به ایجاد 6 دقیقه اضافه شده کمک کرد، قربانی اول این بخش بزرگ از بدبختی در بین ساکنان شمال لندن شد. پس از اینکه منچسترسیتی در اواخر همان روز قربانی گل ناتینگهام فارست شد، آرسنال به لیگ برتر بازگشت و حتی به صدر جدول پایان هفته پایان داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *