بلاژوریچ پس از چندین سال دست و پنجه نرم کردن با سرطان سرانجام دیروز در ۸۷ سالگی اش در گذشت.

رسانه «vecernji» کرواسی گزارش کرد: «میروسلاو بلاژویچ» که پیشتر باشگاه دینامو زاگرب از او به عنوان مربی قرن خود یاد کرده بود، دیروز (چهارشنبه) در سن 87 سالگی دار فانی را وداع گفت.
او مدت‌ها بود که با بیماری سرطان پروستات دست و پنجه نرم می‌کرد. او همونین می خواست همین امروز تولد 88 سالگی خود را جشن بگیرد. بلاژویچ متولد 9 فوریه 1935 بود و هشتمین فرزند خانواده‌اش محسوب می‌شد.
این مربی کروات دی‌ماه سال 1379 تحت عنوان سرمربی تیم ملی ایران انتخاب شد و در 17 بازی رسمی روی نیمکت تیم ملی نشست و آمار 9 پیروزی، 4 تساوی و 4 شکست را از خود برای ما برجای گذاشت. این درحالی است که تیم ملی ایران با بلاژویچ از صعود به جام جهانی 2002 بازماند.
این مرد بزرگ همچنین شهریور سال 1390 هدایت تیم مس کرمان را بر عهده گرفت و پس از حدود 5 ماه، عهده‌دار سمت مدیریت فنی این باشگاه نیز شد؛ البته دوران فعالیت بلاژ در این مقام تنها 4 ماه به طول انجامید.
رساندن کرواسی به مقام سوم جام جهانی 1998 فرانسه به عنوان بزرگترین افتخار دوران حرفه‌ای بلاژویچ شناخته می‌شود. ضمنا می‌توان او را یکی از بزرگترین مربیان فوتبال نامید که تاکنون به فوتبال ایران قدم نهاده است.

raha36
13 فوریه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *