بهترین بازیکنان شماره 8 فوتبال

بهترین بازیکنان شماره 8 فوتبال در دو دهه گذشته کدامند؟ در این مقاله ما بهترین فوتبالیست هایی که در دو دهه اخیر پیراهن شماره 8 را بر تن داشتند را معرفی خواهیم کرد.

بهترین بازیکنان شماره 8 فوتبال در دو دهه گذشته کدامند؟

از آنجایی که بهترین شماره 8 فوتبال بیشتر در یک پست بازی نمی کنند. یا بهترین هایی در یک دوره هستند، رتبه بندی آنها دشوار است، اما ما سعی کرده ایم تاثیرگذارترین بازیکنانی را که شماره 8 را پوشیده اند را گلچین کنیم.

1. جنارو گتوزو (آث میلان)

دفاعی ترین بازیکن این لیست بازیکن و سرمربی سابق میلان، جنارو گتوزو است. انتخاب جنارو گتوزو در لیست ما که به عنوان یکی از بهترین هافبک‌های دفاعی دو دهه گذشته است اشتباهه. زیرا او یکی از بهترین هافبک‌های ایتالیایی تمام دوران است. گتوزو در سال 1999 به میلان پیوست. در میلان، او بلافاصله خود را به عنوان یک هافبک دفاعی در سطح جهانی معرفی کرد. و یکی از متعادل ترین همکاری ها را با پیرلو، هم در میلان و هم در تیم ملی ایتالیا داشت. که به قهرمانی در سری آ، جام جهانی ختم شد. و همینطور لیگ قهرمانان.

سرسختی، طبیعت خستگی ناپذیر و در مورد گتوزو وحشیگری و همچنین ذهنیت برنده او. به عنوان یک هافبک دفاعی، شاید بهترین تخریب کننده تاریخ فوتبال بود. سبک بازی پر هرج و مرج و بسیار تهاجمی او همراه با رفتار آرام و متین آندره آ پیرلو، تعادل عالی بین کیفیت دفاعی و خلاقانه را ایجاد کرد. که میلان را به چندین جام بزرگ رساند.

گتوزو 13 فصل را در میلان گذراند و 468 بار بازی کرد و 11 گل به ثمر رساند. او با میلان توانست 2 عنوان قهرمانی سری آ، 2 عنوان لیگ قهرمانان اروپا، 1 جام کوپا ایتالیا و یک جام باشگاه های جهان را با میلان به دست آورد. گتوزو بخش مهمی از تیم ملی ایتالیا در جام جهانی 2006 که قهرمان این رقابت ها شد. به عنوان یکی از بهترین بازیکنان شماره 8 فوتبال تمام دوران در تاریخ ثبت شده است.

جنارو گتورو بازیکن شماره 8 آث میلان و ایتالیا
جنارو گتورو بازیکن شماره 8 آث میلان و ایتالیا

2. فرانک لمپارد (چلسی)

سوپر فرانکی اشتیاقی برای موفقیت و گلزنی و همچنین خلق موقعیت داشت. تا همه این عوامل او را به یکی از خطرناک ترین بازیکنان نسل خود تبدیل کند. در چلسی معمولاً در نقش‌های هجومی‌تر استفاده می‌شد. اما در صورت نیاز می‌توانست دفاعی هم بازی کند.

پس از اینکه آبراموویچ هدایت چلسی را بر عهده گرفت، تصمیم گرفت هر سال با خرید تعداد زیادی بازیکن در باشگاه سرمایه گذاری زیادی کند. اما لمپارد و جان تری بازیکنانی بودند که همیشه در آنجا حضور داشتند، او نماد چلسی است.

با وجود اینکه یک هافبک است، یکی از بهترین گلزنان تاریخ لیگ برتر است که به عنوان یک هافبک باورنکردنی است. او با چلسی 4 جام حذفی، 3 عنوان لیگ برتر، 1 لیگ اروپا و یک جام لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورده است. و به اسطوره باشگاه و همچنین یکی از بهترین بازیکنان انگلیسی در تمام دوران تبدیل شده است.

لمپارد ستاره تیم چلسی و تیم ملی انگلیس
لمپارد ستاره تیم چلسی و تیم ملی انگلیس

3. تونی کروس (رئال مادرید)

یکی دیگر از برندگان جام جهانی در لیست ما که اکنون بیش از نیم دهه است که شماره 8 رئال مادرید را میپوشد یکی از بهترین هافبک های نسل خود است. تونی کروس لمانی که محصول آکادمی بایرن مونیخ است با بازی در بایرن درخشید. و در سال 2014 تصمیم گرفت برای پوشیدن شماره 8 به رئال مادرید برود.

کروس بازیکنی نیست که با تکنیک خود تماشاگران فوتبال را خیره کند اما او قلب تپنده فوتبال است. خط دفاعی را به حمله وصل می کند و بازی را مدریریت میکند.

تطبیق پذیری تونی کروس در خط میانی با مودریچ و کاسمیرو باعث شده تا رئال مادرید بر بام بهترین دنیا قرار بگیرد. و همچنین مدال قهرمان جام جهانی 2014 با آلمان.

تونی کروس ستاره تیم ملی المان و رئال مادرید
تونی کروس ستاره تیم ملی المان و رئال مادرید

4. استیون جرارد (لیورپول)

بهترین بازیکن لیورپول در تمام دوران، استیون جرارد است. تبدیل شدن به بهترین بازیکن آنفیلد کار آسونی نیست. استیون جرارد در 17 سال بازی خود در لیورپول توانسته این عنوان را به دست بیاورد. جرارد در دوره ای از لیورپول که هیچ موفقیت داخلی نداشت، به تیمش کمک کرد. تا به 3 فینال اروپایی برسد. که و با درخشش یک تنه خودش توانست در دوتای آنها قهرمان بشود.

از نظر بدنی قوی و از نظر تاکتیکی باهوش برای خواندن بازی حریفان بود. او با داشتن قدرت شوت های سهمگین، توانست از فاصله های دور بارها گلزنی کند، شاهکاری که در 3 فینال جام انجام داد.

اما مهمتر از همه، جرارد یک رهبر بزرگ بود. در فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2005 مقابل میلان، پس از پایان نیمه اول درحالی که سه صفر عقب بودند بازی را 3-3 مساوی کرد و پیروز شد.

دوران حرفه ای او پر از آن نمایش ها بود زیرا به لیورپول کمک کرد تا 3 جام لیگ، 2 جام حذفی، 1 جام یوفا و 1 لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد. او در سال 2007 به آنها کمک کرد تا به فینال دیگری در لیگ قهرمانان اروپا برسند که در آن شکست خوردند. در فصل 2013-2014، جرارد داشت که در پایان با 3 امتیاز از دست رفت.

استیون جرارد ستاره تیم ملی انگلیس و لیورپول
استیون جرارد ستاره تیم ملی انگلیس و لیورپول

5. آندرس اینیستا (بارسلونا)

اینیستا نیازی به معرفی ندارد،. کاپیتان سابق بارسلونا بدون شک یکی از برترین هافبک های تمام دوران است. و با 35 جام مهم یکی از پرافتخارترین فوتبالیست های اروپایی نیز هست.

او نقش مهمی در موفقیت بارسلونا و اسپانیا در طول دوران حرفه‌ای خود داشت. و احتمالاً به عنوان بهترین بازیکن اسپانیایی تمام دوران در تاریخ ثبت خواهد شد.

آندرس اینیستا که محصول آکادمی لاماسیا بارسلونا است، با تماشای تیم رویایی کرایوف بزرگ شد.

پاهای سریع، دید عالی، توانایی پاس‌های فوق‌العاده و اشتیاق به مشارکت در خلق و گل‌زنی او را به یک هافبک تهاجمی تبدیل کرد.

همکاری افسانه ای او با ژاوی، این زوج را به هماهنگ ترین هافبک ها تبدیل کرد. که می توانستند همه چیز را در زمین انجام دهند، از دفاع گرفته تا کنترل ضربان قلب بازی.

این به بارسلونا اجازه داد تا یک دوران طلایی به رهبری لیونل مسی و همچنین تیم ملی اسپانیا برای کسب دو قهرمانی اروپا و همچنین یک جام جهانی داشته باشد.

اینستا بازیکنی بود که در جام جهانی 2010 گل قهرمانی اسپانیا را در دقایق پایانی وقت اضافه مقابل هلند به ثمر رساند .

اندرس انیستا ستاره تیم ملی اسپانیا و بارسلونا
اندرس انیستا ستاره تیم ملی اسپانیا و بارسلونا

آخرین  اخبار و حواشی ورزشی ایران و جهان را در سایت ورزشی ببینید.

Hesam
7 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *