بهترین بازیکنان پرتغال

در این صفحه با هم مروری میکنیم بر 9 تا از بهترین بازیکنان پرتغال. از این رو بسیار متعجب کننده و یاد آور چه خاطرات زیبایی از دنیای فوتبال در قاره همیشه سبز میشویم.

ویتور بایا بهترین بازیکنان پرتغال

ویتور مانوئل مارتینز بایا جزو بهترین بازیکنان پرتغال بود، متولد ۱۵ اکتبر ۱۹۶۹ یک دروازبان فوتبال بازنشسته پرتغالی است.
دوران حرفه‌ای او در باشگاه پورتو گذشت. یکی از پرافتخارترین دروازه‌بان‌های تمام دوران پورتو است. که از دوران جوانی به‌عنوان نماینده حرفه‌ای شروع به کار کرد و به ۲۷ عنوان قهرمانی دست پیدا کرد. در نهایت در نقش سفیر در باشگاه پورتو باقی ماند.
بایا برای بارسلونا بازی کرده و در دو دوره قهرمانی اروپا و جام جهانی 2002 برای تیم ملی پرتغال شرکت کرده است.
بایا در دوره دو و نیم ساله خود نیز از مشکلات زانو رنج می‌برد.
سپس در اواسط فصل به پورتو قرض داده شد. از زمان جدایی او، بسیاری از دروازه بانان جای پای او گذاشتند اما عملکرد خوبی ارائه ندادند.
در 19 دسامبر 1990، بایا اولین بازی خود را برای بزرگسالان پرتغال انجام داد. در یک برد دوستانه 1-0 مقابل ایالات متحده در سن 21 سالگی انجام داد.
ویتور بایا تا سال 2002 به 80 بازی برای تیم ملی ادامه داد . در تمام مسابقات یورو 1996 و 2000 یوفا و در جام جهانی فوتبال در سال 2002 شرکت کرد.
او پنالتی عارف اردم را در یورو 2000 در شکست 2-0 ترکیه در مرحله یک چهارم نهایی مهار کرد.
ویتور بایا یکی از بهترین بازیکنان پرتغالی تمام دوران است.
مربی آنتونیو اولیویرا پس از ناکامی در جام جهانی 2002 از سمت خود برکنار شد و از استعفا خودداری کرد.
به عنوان جانشین او، لوئیز فیلیپه اسکولاری به خدمت گرفته شد. بایا، بازیکن ثابت قدمی که در ده سال گذشته سابقه بازی داشت، اخراج شد.

ویتور بایا یکی از بهترین و حتی بهترین دورازه بان تاریخ پرتغال
ویتور بایا یکی از بهترین و حتی بهترین دورازه بان تاریخ پرتغال

پپه

پپه متولد 26 فوریه 1983 یک مدافع حرفه ای پرتغالی است و جزو بهترین بازیکنان پرتغال میباشد. که برای پورتو و تیم ملی پرتغال به عنوان مدافع میانی بازی می کند.
او یکی از بهترین فوتبالیست های پرتغال در تمام دوران است.
پپه در دوران حرفه ای خود برای ماریتیمو، پورتو، رئال مادرید و بشیکتاش بازی کرد.
او 3 عنوان لالیگا، 3 قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، 2 عنوان قهرمانی کوپا دل ری را به دست آورد. در 334 بازی رئال مادرید بازی کرد.
او همچنین با پورتو سه قهرمانی لیگ برتر و دو قهرمانی تاکا را به دست آورد.
په په که در برزیل متولد و بزرگ شده است، بازی در تیم ملی پرتغال را انتخاب کرد. از اولین بازی خود در سال 2007 تاکنون 113 بازی ملی انجام داده است.
به عنوان یکی از بهترین بازیکنان پرتغالی تمام دوران، او در سه جام جهانی فیفا و سه قهرمانی اروپا یوفا شرکت کرد.  بخشی از تیم قهرمان یورو 2016 بود و همینطور به نیمه نهایی یورو 2012 نیز رسید.
در هیچ رده سنی ای، پپه هرگز نماینده زادگاهش برزیل نبود.
با این حال، به گفته پدر این بازیکن، سرمربی تیم دونگا در سال 2006 با او تماس گرفت و او از دعوت احتمالی خودداری کرد. او گفت که پس از اخذ تابعیت پرتغالی به تیم ملی خود خواهد پیوست.

پپه بازیکن تیم ملی پرتقال و پرتو
پپه بازیکن تیم ملی پرتقال و پرتو

نانی

لوئیس کارلوس آلمیدا دا کونا کام متولد 17 نوامبر 1986 که معمولاً با نام نانی شناخته می شود، یک فوتبالیست حرفه ای پرتغالی است. وی جزو بهترین بازیکنان پرتغال بود، که برای تیم لیگ برتر فوتبال اورلاندو سیتی اس سی به عنوان وینگر و کاپیتان بازی می کند.
او به عنوان یکی از بهترین فوتبالیست های پرتغالی تمام دوران، نماینده پرتغال در فوتبال بین المللی است. او بیش از 100 بار برای تیم ملی بزرگسالان به میدان رفته است.
در حالی که در درجه اول پای راست بود، در بسیاری از موارد در جناح چپ استفاده شده است.
نانی در آمادورا، پرتغال متولد شد و از تبار کیپ ورد است.
او فوتبال خود را با بازی برای رئال ماساما، یک تیم محلی آغاز کرد.
در سن نه سالگی تمرینات خود را با اسپورتینگ و در نهایت به تیم جوانان اسپورتینگ پیوست.
نانی اولین بازی حرفه ای خود را با این باشگاه در سال 2005 انجام داد. وی در دومین فصل حضورش در این تیم، قهرمان تاکا د پرتغال شد.
دستاوردهای او با اسپورتینگ منجر به انتقال در جولای 2007 به باشگاه انگلیسی منچستریونایتد با مبلغ 25 میلیون یورو شد.
او یکی از فوتبالیست های معروف پرتغالی در تاریخ فوتبال است.

لوئیس کارلوس آلمیدا دا کونا کام ملغب به نانی
لوئیس کارلوس آلمیدا دا کونا کام ملغب به نانی

ریکاردو کاروالیو بهترین بازیکنان پرتغال

ریکاردو آلبرتو سیلویرا د کاروالیو متولد ۱۸ مه ۱۹۷۸ بازیکن فوتبال بازنشسته پرتغالی است و جزو بهترین بازیکنان پرتغال بود. که به عنوان مدافع میانی بازی می‌کرد.
او معمولا به عنوان یکی از بهترین مدافعان میانی دوران مدرن و یکی از بهترین بازیکنان پرتغالی تمام دوران در نظر گرفته می شود.
او در حال حاضر دستیار سرمربی مارسی فرانسه است.
کاروالیو با مبلغی کمتر از 30 میلیون یورو در جولای 2004 به چلسی نقل مکان کرد.
ریکاردو با آبی‌ها در دو فصل اول، دو قهرمانی متوالی لیگ برتر و یک جام لیگ برتر را به دست آورد.
او در سال 2008 به عنوان بهترین بازیکن سال تیم انتخاب شد. دو سال بعد، او به چلسی کمک کرد تا قهرمان جام حذفی و لیگ شود، اولین دبل قهرمانی در تاریخ باشگاه.
کاروالیو پس از شش سال حضور در چلسی در آگوست 2010 با مبلغ 6.7 میلیون پوند به رئال مادرید نقل مکان کرد. قبل از انتقال رایگان به موناکو در سال 2013، دو افتخار داخلی تحت مدیریت مورینیو به دست آورد.
او در واقع یکی از فوتبالیست های مشهور پرتغالی در تاریخ فوتبال است.
کاروالیو در تیم ملی فوتبال کار خودش را در 11 اکتبر 2003 با بازی دوستانه مقابل آلبانی آغاز کرد.
در سه دوره قهرمانی ملتهای اروپا و دو جام جهانی فوتبال، او نماینده پرتغال بود و بخشی از تیمی بود که قهرمان یورو 2016 شد.
در طول یورو 2004، زمانی که کشورش قبل از باخت به یونان تا فینال پیش رفت، او در ترکیب پرتغال حضور داشت.
او در 6 بازی در جام جهانی 2006 برای پرتغال حضور داشت که پس از رسیدن به نیمه نهایی چهارم شد.

ریکاردو آلبرتو سیلویرا د کاروالیو
ریکاردو آلبرتو سیلویرا د کاروالیو

دکو

اندرسون لوئیس د سوزا، معروف به دکو، یک فوتبالیست حرفه ای بازنشسته است و جزو بهترین بازیکنان پرتغال بود. که به عنوان هافبک تهاجمی یا هافبک میانی بازی می کرد او متولد 27 اوت 1977 است.
دکو یکی از فوتبالیست های معروف پرتغالی در تاریخ فوتبال است.
دکو با پورتو در سال 2004 و بارسلونا در سال 2006 قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده است.
در فصل قهرمانی پورتو در لیگ قهرمانان اروپا، او به عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال باشگاهی یوفا و بهترین هافبک یوفا انتخاب شد . در فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2004 به عنوان بهترین بازیکن مسابقه انتخاب شد.
دکو با دو باشگاه پورتو و بارسلونا به اولین بازیکنی تبدیل شد که جایزه بهترین هافبک یوفا را دریافت کرد.
دکو که در برزیل متولد و بزرگ شد، در سال 2002 پس از گذراندن پنج سال اقامت پرتغال، تابعیت پرتغال را به دست آورد. پس از آن تصمیم گرفت برای تیم ملی پرتغال در سطح بین المللی بازی کند.
او 75 بازی ملی انجام داد، که در دو دوره جام ملتهای اروپا و دو جام جهانی فوتبال شرکت کرد، به فینال یورو 2004 رسید.  و در جام جهانی 2006 در رده چهارم قرار گرفت.

اندرسون لوئیس د سوزا، معروف به دکو
اندرسون لوئیس د سوزا، معروف به دکو
روی کاستا

او متولد ۲۹ مارس ۱۹۷۲ است. یک فوتبالیست حرفه‌ای بازنشسته اهل پرتغال است که جزو بهترین بازیکنان پرتغال بود.
کاستا که یکی از بهترین هافبک های جهان و یکی از بهترین بازیکنان پرتغالی تمام دوران در نظر گرفته می شود. معمولاً به عنوان هافبک تهاجمی بازی می کرد. به ویژه به خاطر تکنیک فوق العاده، توانایی شوت زنی از راه دور شهرت داشت.
او در سال 2004 توسط پله در فیفا 100 به عنوان یکی از 125 بازیکن برتر زنده فوتبال انتخاب شد.
کاستا که با نام مستعار “ماسترو” و “ایل موساژته” شناخته می شود. بیشتر دوران حرفه ای خود را در بنفیکا پرتغال و فیورنتینا و میلان ایتالیا گذراند.
او جام‌های متعددی را در یک دوران حرفه‌ای طی 17 سال به دست آورد. از جمله یک جام در لیگ برتر، یک قهرمانی لیگ پرتغال، یک قهرمانی سری آ، سه کوپا ایتالیا. یک لیگ قهرمانان اروپا و یک سوپر جام یوفا.
او 94 بازی ملی انجام داد. 26 گل به عنوان یک ملی پوش پرتغالی به ثمر رساند. نماینده این کشور در سه دوره قهرمانی اروپا و یک جام جهانی فوتبال بود.
در تابستان 1991، کارلوس کی روش، از نمایش های کاستا حیرت زده بود که او را به تیم دعوت کردند. تا نماینده پرتغال در جام جهانی جوانان باشد.
سال 1991 تیم ملی زیر 20 سال پرتغال قهرمان جهان جوانان شد.
فینال، ضربه پنالتی او در مقابل برزیل به کسب عنوان قهرمانی در زمین خانگی کمک کرد. کاستا را به عنوان یکی از درخشان‌ترین اعضای نسل طلایی معرفی کرد.
او بدون شک یکی از بهترین بازیکنان فوتبال پرتغال بود.
با رسیدن تیم به مرحله یک چهارم نهایی یورو 1996، نیمه نهایی یورو 2000 و فینال یوفا یورو 2004. کاستا بخشی از ثابت ترین سال های پرتغال در سطح بزرگسالان بود.

روی کاستا یک از بهترین بازیکنان پرتغال
روی کاستا یک از بهترین بازیکنان پرتغال
لوئیس فیگو

او‌ متولد 4 نوامبر 1972 ، یک فوتبالیست حرفه ای سابق از پرتغال است. تا زمان بازنشستگی در 31 مه 2009 به عنوان هافبک برای اسپورتینگ سی پی، بارسلونا، رئال مادرید و اینترمیلان بازی کرد.
او برای تیم ملی پرتغال 127 بازی ملی انجام داد که در آن زمان یک رکورد بود اما بعدا توسط کریستیانو رونالدو شکسته شد.
او به عنوان یکی از بازیکنان مشهور فوتبال پرتغالی در تمام دوران شناخته می شود.
فیگو که به دلیل نوآوری و مهارت خود به عنوان یک وینگر برای عبور از مدافعان مشهور است. به عنوان یکی از بهترین بازیکنان نسل خود شناخته می شود.
پس از لیونل مسی، 106 پاس گل او دومین پاس گل در تاریخ لالیگا است.
او برنده توپ طلای 2000، بهترین بازیکن سال فیفا در سال 2001 شد. و پله در سال 2004 در لیست 100 فیفا به عنوان یکی از بهترین بازیکنان زنده جهان انتخاب کرد.

لوئیس فیگو بهترین بازیکنان پرتغال

فیگو یکی از معدود بازیکنان فوتبالی است که برای بارسلونا و رئال مادرید، هر دو باشگاه رقیب اسپانیایی بازی کرده است.
یکی از بهترین بازیکنان پرتغالی، یک رکورد جهانی 62 میلیون یورویی با انتقال جنجالی او از بارسلونا به رقیب سرسخت رئال مادرید به ثبت رسید.
فیگو دوران حرفه ای خوبی داشت که با قهرمانی های متعدد همراه است. از جمله جام حذفی پرتغال، چهار قهرمانی لالیگا، دو جام حذفی اسپانیا، سه سوپرکاپ اسپانیا. یک عنوان لیگ قهرمانان اروپا، یک جام برندگان یوفا، دو سوپرکاپ یوفا، یک جام بین قاره ای برجسته شد. ، چهار قهرمانی سری آ، یک جام حذفی ایتالیا و سه سوپرکاپ ایتالیا.
او 32 گل برای پرتغال در سطح بین‌المللی به ثمر رساند. نماینده این کشور در سه دوره قهرمانی اروپا و دو جام جهانی بود. و به آنها کمک کرد تا به فینال برسند اما نایب قهرمان یورو 2004 شدند.

لویس فیگو یکی از بهترین بازیکنان پرتقال بود قطعا
لویس فیگو یکی از بهترین بازیکنان پرتقال بود قطعا
اوزبیو

یک فوتبالیست پرتغالی که به عنوان مهاجم بازی می کرد. او‌ در 25 ژانویه 1942 به دنیا آمد و در تاریخ 5 ژانویه 2014 دار فانی را وداع گفت.
اوزبیو به عنوان یکی از بهترین بازیکنان پرتغالی تاریخ شناخته می شود. اوزوبیو در طول دوران حرفه ای خود در 745 بازی 733 گل به ثمر رساند (41 گل در 64 بازی برای پرتغال).
اوزوبیو به دلیل سرعت، تکنیک و شوت هایبرق آسای پای راستش که پلنگ سیاه، مروارید سیاه نامیده می شد. شهرت داشت که او را به یک گلزن برجسته تبدیل کرد.
او بهترین بازیکن تاریخ بنفیکا، بهترین بازیکن تیم ملی پرتغال و یکی از اولین بازیکنان آفریقایی الاصل جهان بود.
در جام جهانی 1966، اوزبیو به پرتغال کمک کرد تا مقام سوم را کسب کند. با 9 گل برنده جایزه توپ برنز، بهترین گلزن مسابقات شد.

اوزبیو بهترین بازیکنان پرتغال

اوزوبیو در سال 1965 جایزه توپ طلای سال فوتبال اروپا را دریافت کرد و در سال های 1962 و 1966 نایب قهرمان شد.
اوزوبیو 15 سال از 22 سال خود را به عنوان بازیکن فوتبال برای بنفیکا بازی کرد. بنابراین اساساً به باشگاه پرتغالی پیوند خورد و با 473 گل در 440 بازی بهترین گلزن تاریخ این تیم است.
او بدون شک یکی از بهترین بازیکنان پرتغال تمام دوران است.
اوزوبیو در آنجا یازده عنوان قهرمانی لیگ برتر، پنج قهرمانی تاکا د پرتغال، یک جام اروپا را به دست آورد. به آنها کمک کرد تا به سه فینال جام اروپایی دیگر (1963، 1965، 1968) برسند.
او با 48 گل پس از آلفردو دی استفانو، هشتمین گلزن برتر تاریخ جام ملت‌های اروپا است. دومین گلزن برتر در دوران پیش از لیگ قهرمانان اروپا است.
در سال های 1964–65، 1965–66 و 1967–68، بهترین گلزن جام ملت های اروپا بود.
او همچنین هفت بار با جایزه Bola de Prata (جایزه بهترین گلزن لیگ برتر) موفق به کسب رکورد شد. در سال 1968، شاهکاری که در سال 1973 تکرار کرد. او اولین بازیکنی بود که کفش طلای اروپا را برد و یکی از بهترین بازیکنان پرتغالی تمام دوران بود.

Eusébio
Eusébio
کریستیانو رونالدو

کریستیانو رونالدو دوس سانتوس آویرو متولد ۵ فوریه ۱۹۸۵ است. یک فوتبالیست حرفه‌ای پرتغالی است که برای باشگاه النصر به عنوان مهاجم بازی میکند و کاپیتان تیم ملی پرتغال است.
رونالدو پنج جایزه توپ طلا و چهار کفش طلای اروپا را به دست آورده است. همه آنها رکورد یک بازیکن اروپایی است و اغلب به عنوان یکی از بهترین بازیکنان پرتغال در تمام دوران شناخته می شود. به طور کلی یکی از بهترین بازیکنان تمام دوران به حساب می آید.
او در دوران حرفه‌ای خود 31 جام بزرگ از جمله هفت عنوان در لیگ داراست. پنج قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، یک قهرمانی اروپا و یک عنوان لیگ ملت‌های یوفا کسب کرده است.
در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا، رونالدو دارای رکورد بیشترین گل (134) و پاس گل (41) است.
او یکی از معدود بازیکنانی است که بیش از 1000 بازی حرفه ای انجام داده است. بیش از 780 گل برای باشگاه و کشور به ثمر رسانده است.
او همچنین دومین مردی است که 100 گل بین المللی به ثمر رسانده و اولین مرد اروپایی است که به این موفقیت دست یافته است.

حتما بخوانید: بیوگرافی ژائو فلیکس و همسرش | حواشی+ زندگی شخصی+عکس

رونالدو متولد و بزرگ شده در مادیرا است. قبل از امضای قرارداد با منچستریونایتد در سال 2003، در سن 18 سالگی،با بازی برای اسپورتینگ سی پی آغاز کرد.
او به یونایتد کمک کرد. در جام حذفی در اولین فصل حضور خود، سه عنوان متوالی لیگ برتر، لیگ قهرمانان اروپا و جام باشگاه‌های جهان را به دست آورد.
او در سن 23 سالگی اولین توپ طلای خود را به دست آورد. در سال 2009، رونالدو با قراردادی به ارزش 94 میلیون یورو (80 میلیون پوند) برای رئال مادرید، موضوع گران‌ترین انتقال فوتبال در آن زمان بود.

کریستیانو رونالدو بهترین بازیکن تاریخ تیم ملی پرتقال
کریستیانو رونالدو بهترین بازیکن تاریخ تیم ملی پرتقال
Hesam
17 ژانویه 2023

1 دیدگاه در “بهترین بازیکنان پرتغال تمام دوران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *