بهترین مدافع بارسلونا رونالد آرائوخو

مدافع اروگوئه ای تبدیل به یک بازیکن کلیدی برای متوقف کردن وینیسیوس جونیور و رئال مادرید شده است. رونالدو آرائوخو بازیکن بهترین مدافع بارسلونا لقب گرفته است. در این پست از ورزشی درباره ی این بازیکن تاثیر گذار می خوانیم.

رونالدو آرائوخو | بهترین مدافع بارسلونا

اگر یک چیز در ال کلاسیکو مشخص بود، این است که رونالد آرائوخو جواهری برای بارسلونا است.

این بازیکن اروگوئه ای یکی از بهترین بازیکنان تیم کاتالان در تمام فصل بوده است. و در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو نیز به همان اندازه خوب بود.

در تیم بارسلونا که محدودیت هایی دارد و نقش برجسته ای در خط دفاعی دارد، مدافع اروگوئه ای رونالد آرائوخو یکی از بهترین بازیکنان این مسابقه حیاتی بود.

تا همین اواخر، این نوع بازی ها توسط  لیونل مسی تعیین می شدند. اما با رفتن مسی، حالا بازیکنانی با مشخصات متفاوتی مانند آرائوخو این وظیفه را بر عهده دارند.

او یک بار دیگر مجبور شد با بهترین بازیکن حریف، در این مورد خاص وینیسیوس جونیور، رودررو شود. و مثل چند مسابقه ی اخیر یک بار دیگر به برتری رسید.

اگرچه ژاوی معمولا او را در پست دفاع میانی قرار می دهد. اما در بازی با رئال مادرید او را به جناحین می فرستد تا سعی کند بازیکن برزیلی را خنثی کند.

او موفق شد، همانطور که اکنون در سه بازی متوالی این کار را انجام داده است. کاتالان ها در این سه الکلاسیکوی اخیر رکورد 9 بر 1 را بر جای گذاشته اند.

درباره ی رونالدو آرائوخو مداقع بارسلونا
درباره ی رونالدو آرائوخو مداقع بارسلونا

نقش کلیدی رونالدو آرائوخو در بارسلونای ژاوی

بارسلونا با آرائوخو و بدون آن کاملا فرق می کند. مربی او این را خوب می داند و به خصوص در فصلی که تیم از لیگ قهرمانان حذف شد، دلش برای او تنگ شده بود. او در بازی های حساس مقابل اینتر و بایرن مونیخ دچار مصدومیت شده بود.

در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو، نوبت او بود که کار کثیف را انجام دهد. بارسلونا موفق شد رئال مادرید را بدون یک شوت به سمت دروازه در خانه ی خود شکست دهد.

کمک آرائوخو بسیار مهم بود. او دو شوت لوس مرنگس را قطع کرد. همچنین در کنار بوسکتس بازیکنی بود که بیشترین ضربه را مهار کرد.

رونالد آرائوخو همچنین در تعداد بازیابی توپ به بوسکتس نزدیک بود. مدافع کناری هفت بار توپ را به دست آورد و بعد از ده دفعه ی هافبک و کاپیتان تیم، در رده دوم قرار گرفت.

این آمریکایی جنوبی بیش از روزهای دیگر برای بیرون آوردن توپ از محوطه جریمه تلاش کرد.

اگرچه ژاوی او را در این زمینه ارتقا داده است، اما دیروز فشار رئال مادرید او را با مشکل مواجه کرد. از 36 پاسی که او انجام داد، تنها 19 پاس به مقصد رسیدند که حدود 53 درصد است.

عجیب ترین چیز این است که با وجود صرف تلاش برای متوقف کردن وینیسیوس جونیور، کارتی دریافت نکرد و فقط دو خطا انجام داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *