بهترین مهاجمان نوک

بهترین مهاجمان نوک تاریخ فوتبال

نوشته شده در ورزشی.

1- پله

بهترین مهاجمان نوک تاریخ فوتبال 

پله بزرگترین مهاجمی است که قدم در کره زمین گذاشته است. او به عنوان یک بازیکن، مهارت کافی برای بازی با هر دو پا را داشت و از خصوصیات منحصر به فرد دیگرش می توان به دریبل زنی عالی و پاسوری بی نظیر اشاره کرد. او در دوران حرفه ای خود در چهار جام جهانی بازی کرد و موفق به کسب سه جام شد.

این بازیکن تقریباً هر نوع رکوردی را در کارنامه خود در اختیار دارد: بهترین گلزن برزیل، بهترین گلزن سانتوس، بیشترین گل لیگ (541)، بیشترین گل زده (1281) و …

او تمام دوران فوتبالی خود را در سانتوس بازی کرد و تنها در سالهای آخر به آمریکا رفت و در ترکیب کاسموس قرار گرفت. پله اولین بازیکنی است که توانسته از فیفا جایزه افتخاری بهترین بازیکن جهان را دریافت کند.

 

2- رونالدو (برزیلی)

بهترین مهاجمان نوک

رونالدو، که “پدیده” نامیده می شود، یکی از بزرگترین و تأثیرگذارترین مهاجمانی است که تاکنون در جام جهانی فیفا بازی کرده است. این بازیکن رکورد بیشترین گل زده در این مسابقات (15) را در اختیار دارد.

رونالدو یکی از پردرآمدترین بازیکنان فوتبال جهان است. در حال حاضر برخی او را بهترین بازیکن فوتبال در جهان و یکی از بهترین های تاریخ فوتبال می دانند.

 

3- یوزبئو

بهترین مهاجمان نوک

یوزبئو که لقب پلنگ سیاه را به خود اختصاص داده برای همیشه اسطوره فوتبال پرتغال باقی خواهد ماند. وی توانست در 614 بازی 648 گل به ثمر برساند. او همچنین در کارنامه حرفه ای خود یک جام اروپا و عنوان فوتبالیست سال اروپا را دارد.

 

4- فرانس پوشكاش

بهترین مهاجمان نوک

فرانس پوشكاش اهل مجارستان بود، وی بهترین گلزن قرن بیستم محسوب می شود و در 85 بازی بین المللی خود 84 گل به ثمر رسانده است.

فرانس در لیگ قهرمانان داخلی مجارستان 358 گل برای بوداپست هونود به ثمر رساند، سپس در سن 31 سالگی به رئال مادرید نقل مکان کرد و با به ثمر رساندن 156 گل دیگر به مجموع 530 رسید.

پوشکاش پنج عنوان قهرمانی در لالیگا و سه جام اروپا را در کارنامه خود دارد. المپیک (1952) و جام جهانی (1954) نیز از افتخارات او به شمار می روند.

 

5- گرد مولر

بهترین مهاجمان نوک

گرد مولر ملقب به مولر افسانه ای تاکنون بهترین نماینده آلمان و بایرن مونیخ بوده است. وی در 62 بازی برای آلمان غربی در طول 8 سال 68 گل به ثمر رساند- به طور میانگین بیش از یک گل در هر بازی.

مولر به عنوان یکی از بهترین گلزنان تاریخ فوتبال جهان سه بار در جام جهانی، مسابقات قهرمانی اروپا و جام اروپا به مقام قهرمانی رسیده است.

 

6- آلفردو دی استفانو

بهترین مهاجمان نوک

آلفردو دی استفانو یکی از دو بازیکنی است که در پنج پیروزی پیاپی در جام حذفی اروپا از 1955-1960 حضور داشته است. وی در لالیگا 216 گل باورنکردنی برای لوس بلانکوس به ثمر رساند و در سال 1947 نیز کوپا آمریکا را با آرژانتین بدست آورد.

استفانو به مدت 30 سال با 23 گل زده بهترین بازیکن تاریخ تیم ملی اسپانیا بود اما متاسفانه، به دلایل مختلف هرگز نتوانست در مسابقات جام جهانی فیفا شرکت کند.

 

7- شاندور کوچیش

بهترین مهاجمان نوک
بهترین مهاجمان نوک

Sandor Kocsis در جام جهانی 1958، 11 گل خارق العاده به ثمر رساند، اما در فینال موفق به گلزنی نشد. او در 145 بازی توانست 153 گل برای بوداپست هونود به ثمر برساند، سپس در ادامه موفقیت هایش به بارسلونا پیوست.

وی هفت هتریک حیرت انگیز برای مجارستان به ثبت رساند.

 

 

8- روماریو

بهترین مهاجمان نوک
بهترین مهاجمان نوک

این بازیکن فوتبال بازنشسته تیم ملی برزیل چندان که باید مورد توجه قرار نگرفته است. او در بازی های حرفه ای خود بیش از 1000 گل رسمی به ثمر رسانده و در جام جهانی 1994 به عنوان بهترین بازیکن سال انتخاب شد. روماریو در داخل کشور، برای آیندهوون، بارسلونا و بسیاری دیگر بازی کرده است.

 

9- مارکو فان باستن

بهترین مهاجمان نوک
بهترین مهاجمان نوک

مارکو فان باستن در سال 1988 به قهرمانی جام ملت های اروپا رسید و با 5 گل زده آقای گل رقابت ها شد، وی در بازی فینال در مقابل تیم ملی شوروی زیباترین گل تاریخ فوتبال را به ثمر رساند. این بازیکن با حضور در آژاکس و میلان به یکی از پرطرفدارترین بازیکنان فوتبال جهان تبدیل شد.

او با هر دوی این تیم ها در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا عناوین مختلفی را کسب کرد و با روسونری توانست دو بار قهرمان جام ملت های اروپا شود. در نهایت زندگی حرفه ای او به دلیل مصدومیت در بیست و هشت سالگی به پایان رسید.

 

10- آرتور فریدنریچ

در آغاز قرن گذشته، یک مهاجم آلمانی و برزیلی به نام آرتور فریدنریچ در دنیای فوتبال طوفانی به راه انداخت. او در سال های 1912، 1914، 1917، 1918، 1919، 1921، 1927 و 1929 بهترین گلزن لیگ سائوپائولو شد.

sajjad
22 فوریه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *