بهترین کاشته زنه تاریخ

نه مسی و نه رونالدو! باز هم پای یک برزیلی در کار است

بهترین کاشته زنه تاریخ

در این مقاله از وبسایت ورزشی قصد داریم به شما بهترین کاشته زن های تاریخ رو معرفی کنیم.

جونینیو پرنامبوکانو

بهترین کاشته زنه تاریخ
جونینیو پرنامبوکانو

جونینیوی برزیلی بهترین سال‌های فوتبالی خود را در لیون فرانسه بازی کرد. او برای این تیم ۲۴۸ بازی انجام داد ومجموعا ۷۵ گل به ثمر رساند. همچنین بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۶، ۴۰ بار لباس تیم ملی برزیل را بر تن کرد و موفق شد ۶ گل برای کشور خود نیز بزند. آرامش جونینیو در زدن ضربات ایستگاهی و این که حالت و ژست خاصی برای زدن این ضربات نداشت بسیار جالب توجه بود. حالت چهره و دویدن او برای کاشته زدن این حس را به بیننده منتقل می‌کرد که خود او از گل کردن این توپ مطمئن است و تماشاگران بی جهت استرس و هیجان دارند! قطعا جونینیو پادشاه ضربات ایستگاهی است.

 

پله

بهترین کاشته زنه تاریخ
پله

نمی‌توان به گوشه‌ای از فوتبال نگاه کرد و ردپایی از پله در آن ندید. پله برای جوانان امروز شاید در این حد که فوتبالیست نابغه زمان خود بوده شناخته شود، اما حقیقت این است که پله فوتبالی را ارائه می‌داد که با فوتبال زمان خودش فاصله بسیار زیادی داشت. شاید بتوان ادعا کرد که اگر پله‌ی جوان آن روز‌های فوتبال با همان ذهنیت در فوتبال امروزی قرار می‌گرفت باز هم یکی از ستارگان بزرگ فوتبال می‌شد.

 

ویکتور لگروتالیه

بهترین کاشته زنه تاریخ
ویکتور لگروتالیه

ویکتور لگروتالیه هافبک سابق آرژانتین است. لگروتالیه فوتبالیستی بوده که در دهه‌های ۵۰ تا ۷۰ میلادی در فوتبال آرژانتین توپ می‌زده است. این بازیکن سابقه بازی در تیم هایی، چون ایندیپندینته و اتلتیکو خیمناستیک در فوتبال آرژانتین را دارد. وی با ۶۶ گل از روی ضربات آزاد به همراه رونالدینیو در رده سوم بهترین ضربه ایستگاهی زنان تاریخ فوتبال جای گرفته است.

 

رونالدینیو

بهترین کاشته زنه تاریخ
رونالدینیو

برای توصیف رونالدینیو بهترین کلمه لقب اوست. شاعر فوتبال!

وقتی اسم رونالدینیو شنیده می‌شود رقص ظریف پا‌های او با معشوقه اش توپ فوتبال و لبخند همیشگی و اغراق شده اش پررنگ‌ترین تصویری است که به ذهن می‌آید. ظرافت و استایل خاص رونالدینیو در ضربات ایستگاهی که می‌زد هم وجود داشت. توپ را می‌کاشت قدم هایش را به عقب می‌شمرد طوری می‌ایستاد که دروازه سمت چپ بدنش قرار می‌گرفت قدم‌های عجیب و بلندی بر می‌داشت و ضربه را سریع و با کات داخل پا به سمت دروازه حریف می‌زد. واقعا شاعرانه بود!

 

دیوید بکام

بهترین کاشته زنه تاریخ
دیوید بکام

مرد خوشتیپ فوتبال و بیزنس من امروز در دوران بازی خود چه در زمین بازی چه بیرون از آن بسیاری را شیفته خود کرده بود. او بدون شک یکی از بهترین هافبک‌های کناری فوتبال است. در سبک بازی آن روز‌های منچستر که مبتنی بر سانتر از کناره‌ها بود او وگیگز در چپ و راست خط هافبک منچستر، هر خط دفاعی را به دردسر می‌انداختند. سانتر‌های کات دار بکام قابلیت این را داشت که حتی در ارتفاع کم مدافعان حریف را دور بزند و دقیقا روی پای مهاجم خودی بنشیند. همچنین ضربات کاشته این بازیکن انگلیسی کابوس هر دروازه بانی بود. استایل منحصر به فرد او در زدن این ضربات شهره خاص و عام بود. وقت زدن ضربه دست چپش کاملا باز می‌شد و بدنش به طرز عجیبی در حالت نامتعادل، متعادل بود.

 

دیگو مارادونا

بهترین کاشته زنه تاریخ
دیگو مارادونا

شاید بتوان مارادونا را کاریزماتیک‌ترین فوتبالیست دنیا دانست. مردی که یک تنه یک تیم را به عناوین قهرمانی می‌رساند. غالبا مارادونا را به دریبل‌های ریز و فانتزیش میشناسیم، اما او یک کاشته زن قهار نیز بوده است. گرچه مارادونا هرچه باشد و در زمین فوتبال هر چقدر تاریخ سازی کرده باشد چهره بیرون زمین او سایه سنگینی بر عملکرد فوتبالیش انداخته است. چقدر تاسف دارد که باید بگوییم «مارادونای فقید» یک متخصص ضربات ایستگاهی بود.

 

زیکو

پله سفید برزیل یکی از اعجوبه‌های فوتبال دنیا بوده است. او بیشتر دوران فوتبال خود را در باشگاه فلامینگو در کشور خود بازی کرده است. به عنوان یک مهاجم سایه یا پوششی آمار گلزنی بسیار خوبی دارد. گرچه فوتبالدوستان امروز بیشتر او را در سمت مربیگری و با قهرمانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۴ با ژاپن به یاد می‌آورند، اما او در دوران بازی خود در کنار مارادونا پادشاه فوتبال بوده است. وی با ۶۲ گل از روی ضربات کاشته هفتمین نفر در تاریخ فوتبال است.

 

رونالد کومان

رونالد کومان مربی ثابق باشگاه بارسلون که به تازگی دوباره هدایت تیم ملی اش را به عهده گرفت نفر هشتم این لیست است. بدون شک او یکی از بهترین مدافعان مرکزی تاریخ است. البته او در پست هافبک دفاعی نیز بازی کرده است. وی تنها فردی است که به عنوان بازیکن و مربی در هر سه غول هلندی یعنی آژاکس آیندهوون و فاینورد حضور داشته است. البته کومان بیشترین تعداد بازی را برای بارسلونا انجام داده است. او از آن دسته مدافعانی است که توانایی گلزنی نیز داشته است به طوری که در دوران فعالیتش به عنوان بازیکن در رده باشگاهی و ملی توانسته بیش از ۲۰۰ گل وارد دروازه حریفان کند که برای یک مدافع و هافبک دفاعی آمار خیره کننده‌ای است.

وی علیرغم حضور در خط دفاعی تبحری خاصی در زدن ضربات ایستگاهی نیز داشته است و توانسته ۶۰ گل از روی ضربات کاشته وارد دروازه حریفان کند. یکی از به یادماندنی‌ترین گل‌های رونالد کومان از روی ضربات ایستگاهی به بازی بارسلونا مقابل سمپدوریا در فینال جام باشگاه‌های اروپا سال ۱۹۹۲ برمی گردد که بارسا با تک گل او موفق به اولین قهرمانی خود در این رقابت‌های مهم اروپایی شد.

 

مارسلینیو کاریوکا

می‌خندید وقتی خندیدن تو فوتبال مد نبود! پافرشته یکی از بازیکنان جذاب برزیلی بوده است. چهره‌ی غالبا خندان او برای نسل فعلی یادآور رونالدینیو است. این هافبک با قد و قامت نسبتا کوتاه خود متخصص ضربات آزاد بوده است. ویلیان بازیکن فعلی برزیل که در باشگاه‌های بزرگی مثل چلسی و آرسنال بازی کرده است کاریوکا را الگوی خود در زدن ضربات ایستگاهی می‌داند. گرچه کاریوکا هافبک فوق العاده‌ای نبوده است، اما قطعا یک کاشته زن درجه یک بوده است.

 

روجریو سنی

خاص‌ترین بازیک این لیست که با ۵۹ گل در رده دهم قرار دارد روجریو سنی دروازه بان سابق سائوپائولو است. در تاریخ فوتبال دو دروازه بان کاشته زن مشهور وجود دارد چی لاورت و سنی. نکته جالب توجه این است که چیلاورت دروازه بان خوبی بود و کاشته هم خوب می‌زد، اما سنی کاشته زن خوبی بود، اما یک دروازه بان معمولی به شمار می‌رفت! با این حال وی سال های زیادی سنگربان سائوپائولو بود.

sajjad
1 فوریه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *