بیوگرافی ابراهیم تهامی

بیوگرافی ابراهیم تهامی ، یکی از بازیکنان قدیمی فوتبال ایران که سابقه بازی در تیم های مهم فوتبالی لیگ برتری را در کارنامه خودش دارد. در ادامه با بیوگرافی ابراهیم تهامی همراه سایت ورزشی باشید.

بیوگرافی ابراهیم تهامی بازیکن فوتبال

سید ابراهیم تهامی متولد 30 شهریور ماه سال 1345 در شهر آبادان می باشد. ابراهیم تهامی بازنشسته فوتبال ایرانی که سابقه بازی در باشگاه های مطرحی همچون استقلال اهواز، استقلال تهران و صنعت نفت آبادان و الساحل کویت را دارد. در بین مردم با بازی ایران استرالیا شناخته شده است. تهامی در این مسابقه به عنوان بازیکن تعویضی در بازی برگشت با استرالیا به میدان مسابقه آمد و یک پاس گل داد.

تهامی سابقه حضور در تیم های لیگ برتری را دارد. سال 91 سال پرحاشیه ای برایش بود و شبیه به آن روزهایی که با وجود آبادانی بودنش لباس استقلال اهواز را بر تن می‌کرد، به زردها گل می‌زد و با مشت گره کرده به سمت‌شان می‌رفت؛

ابراهیم تهامی به علی دایی و خداداد عزیزی علاقه زیادی دارد. البته گفت در فوتبال ایران بازیکنی همانند من نخواهد آمد. فوتبال استعدادی بود که خدا در من گذاشت.

بیوگرافی ابراهیم تهامی
بیوگرافی ابراهیم تهامی

بیوگرافی ابراهیم تهامی

حتما بخوانید: بیوگرافی خداداد عزیزی | زندگی شخصی + افتخارات + همسر و فرزندان

فعالیت ورزشی

ابراهیم سابقه بازی در باشگاه های بزرگی نظیر استقلال اهواز، استقلال تهران و صنعت نفت آبادان را دارد. هرکسی بازی او را دیده قطعا فراموش نمی کند. او گفت که بازیکنانی که روبروی من قرار گرفتند می دانند که چطور بازیکنی بوده ام. نسل جوان البته این چیزها را هیچ وقت ندیده اند. نسل جدید خیلی با سواد و باشعور هستند و البته من قصد توهین ندارم و فقط می گویم که بازی مرا ندیده اند که مقایسه کنند.

همچنین یک بار نیز برای مدافع نساجی دلم سوخت چون به آنها 5 گل زدم. آن روز خیلی اذیتشان کردم و مدام استارت می زدم. بنده خدا توسط من اذیت زیادی شد. فکر کنم این بدترین روز زندگی شان بود.

مربیان تیم ملی پرسپولیسی بودند و من هم این تیم را زیاد اذیت کردم. مایلی کهن هم با بنده خوب نبود. البته به او احترام می گذاشتم و هنوز هم می گذارم. ولی قضات را به خدا واگذار می کنم. من می توانستم با تیم ملی حتی به اروپا بروم و حرف اول را بزنم ولی نگذاشتند این اتفاق رخ دهد.

زندگینامه ابراهیم تهامی فوتبالیست ملی پوش ایرانی
زندگینامه ابراهیم تهامی فوتبالیست ملی پوش ایرانی

حتما بخوانید: بیوگرافی علی دایی | زندگی شخصی + افتخارات + حواشی + عکس با همسر و فرزندان

حاشیه های تهامی

سیاست

تهامی بیان داشت که اصلا فرقی نمی کند چه کسی در مجلس باشد ، می خواهم کسی در مجلس باشد که هوای جوانان را داشته باشد. دوست بنده مشاوره املاک دارد، گاهی پیشش می روم و می بینم جوانان چه آینده هایی دارند و برای خرید خانه چه مشکلاتی پیش روی آنها است. خیلی دلم برای آنها می سوزد. به دوستم می گویم هوای آنها را داشته باشد.

او می گوید که سید خانه برای مردم است و نمی توانم کاری واقعا برایشان انجام دهم. این مشکلات را که می بینم دلم می سوزد و می گویم نمی توانم به بنگاه املاکی تو بیایم.

زندگی شخصی ابراهیم تهامی و همسرش

من با همسرم باهم بزرگ شدیم. برادر همسرم فوتبالیست بود و از این طریق باهم آشنا شدیم. ما در خوابگاه جنگ زده ها همدیگر را دیدیم و آن موقع من در تیم شهید جهان آرای شیراز بازی می کردم. در واقع جنگ باعث شد تا بهم برسیم.

گپ خودمانی با ابراهیم تهامی

تهامی یکی از بازیکنان تاثیرگذار تیم ملی فوتبال ایران در مسابقه با استرالیا بود که یکی از پاس گل های تاثیرگذار را داد. شخصیت جالب و خوبی دارد و در این مصاحبه که سایت ورزشی با ایشان ترتیب داده است به صداقت او پی خواهید برد.

زندگینامه ابراهیم تهامی فوتبالیست ملی پوش ایرانی
زندگینامه ابراهیم تهامی فوتبالیست ملی پوش ایرانی

ابراهیم خان به چه برنامه های تلویزیونی علاقه دارید؟

بنده اصلا تلویزیون نمی بینم. در سالن بازی هستم و فوتبال بازی می کنم. یا در تمرینات باشگاهی حضور دارم. برنامه های

به برنامه های صدا و سیما علاقه نداری یا در کل تلویزیون نمی بینید؟

در مجموع بنده اصلا تلویزیون نگاه نمی کنم و گاهی به خانه می آید و بچه ها را می بینم که فیلم می بینند و من اصلا دوست ندارم بنشینم و فیلم نگاه کنم.

یکی از دوران نوستالژی کودکی ما کارتون فوتبالیست ها بود. شما در آن دوره بازیکن حرفه ای بودید آیا این انیمیشن را تماشا می کردید؟

بله گاهی فوتبالیست ها را مشاهده می کردم. یادم میاد سوباسا و چند شخصیت دیگر بودند که بازی می کردند. سوباسا هم کارهای عجیبی می کرد توپ را می انداخت هوا و توپ شش ساعت آن بالا می ماند و البته بنده به طور کامل این برنامه را تماشا نکردم.

بازیکنان تیم ملی چیزی از این کارتون نمی گفتند؟

کارتون برای بچه ها خوب است نه ما، بچه های تیم ملی هم گاهی حرف هایی می زدند ولی هیچکس خیلی پیگیر آن نبود.

حتما بخوانید: بیوگرافی علی کریمی | زندگی شخصی + افتخارات + حواشی + عکس با همسر و فرزندان

به فوتبال واقعی برگردیم، مسی یا رونالدو؟

هردوتا خوب هستند. من هردو را به یک اندازه دوست دارم ولی چون خودم رئالی هستم و رونالدو نیز یک زمانی در این تیم اسطوره شد به رونالدو علاقه بیشتری دارم.

خودتان را با این دو بازیکن دنیا مقایسه می کنید؟

نسل جوان ما بازی های این دو نفر را دیده است. ولی بازی مرا ندیده اند. نمی توانم خودم را با آنها مقایسه کنم. رونالدو و مسی در اسپانیا بازی کرده اند و من در اهواز بوده ام. مطمئن باشید اگر بازی مرا می دیدند حتما می دانستند در چه سطحی هستم.

زندگینامه ابراهیم تهامی فوتبالیست ملی پوش ایرانی
زندگینامه ابراهیم تهامی فوتبالیست ملی پوش ایرانی

بیوگرافی ابراهیم تهامی

یعنی بهتر از این دو نفر بودید؟

اصلا قصد مقایسه خودم با کسی را ندارم. مطمئن باشید هیچ وقت بازیکنی در سطح من نمی آید. آنهایی که روبروی من بازی کرده اند می دانند چگونه بازی کردم. اما نسل جوان این چیزها را ندیده است.

آیا در دوره ای شده بازی کنید و یکی بگوید ابراهیم هوای ما را داشته باش!؟

بله خیلی ها بودند و می گفتند که ابراهیم ما را اذیت نکن، ما را در زمین دریبل نزن، ولی شاید باورتان نشود من در گرمای 45 درجه اهواز استارت زدم و برای یک بازیکن غیر اهوازی سخت است که در این هوا در مقابلم بازی کند.

آیا تیمی بهتر از تیم ملی سال 98 داشته ایم؟

با اینکه سالهای زیادی از آن بازی ها گذشته ولی قسم می خورم که آن تیم بهترین تیم تاریخ فوتبال ایران بوده است.

ابراهیم تهامی و علی دایی
ابراهیم تهامی و علی دایی

بهترین بازیکن تاریخ فوتبال چه کسی بود؟

با اینکه علی دایی و خداداد عزیزی را خیلی دوست دارم، ولی به نظرم در فوتبال بازیکنی همانند من نمی آید. فوتبال ذاتا در من وجود دارد.

چرا کمتر به تیم ملی دعوت می شدید؟

بله این کاملا طبیعی است، مربیان تیم همه پرسپولیسی بودند. مرا خیلی هم اذیت کردند. مایلی کهن اصلا با من خوب نبود. من می توانستم با حضور بیشتر در تیم ملی به اروپا نیز بروم. حرف اول را بزنم ولی نگذاشتند.

با پرسپولیسی های تیم ملی کری داشتید؟

مگر می شود کری نداشته باشیم؟ من با مرحوم مهرداد میناوند و رضا شاهرودی و فرشاد پیوس خیلی کری داشتم و آنها پرسپولیسی بودند و من یک تنه استقلالی بودم.

با استاد اسدی هم شوخی داشتید؟

استاد اسدی را همه دوست داشتند. از گلر تا مهاجم و فیکس و ذخیره همه با او شوخی می کردند. همه دوستش داشتند. خودش هم آدم بامزه ای بود و جوک تعریف می کرد و همه ما را می خنداند.

حتما بخوانید: بیوگرافی امیر قلعه نویی | زندگی شخصی + افتخارات + حواشی + عکس با همسر و فرزندان

خاطره ای با استاد اسدی دارید؟

بعد از گل به خودی معروفی که او به تیم ایران زد به او گفتم استاد چی کار کردی؟ تو مدافعی یا مهاجم؟ گفت خودم هم نمی دانم. گفتم مهاجمان هم اینجوری گل نمی زنند که تو زدی.

در اهواز خیلی محبوب هستید؟

در مراکز خرید، مغازه ها، مکانیکی ها، هر کجا می روم همه به من محبت دارند. خداوکیلی خیلی به من احترام می گذارند.

با شما شوخی هم می کنند؟

بله هم شوخی می کنند و هم با بنده عکس میگیرند و همیشه هم سوال می پرسند.

ابراهیم تهامی بازیکن تیم ملی
ابراهیم تهامی بازیکن تیم ملی

چه سوالی؟

سوال اینکه آیا می خواستی در بازی ایران و استرالیا تعویض شوی بند کفشت را باز می کردی یا می بستی؟ من هم گفتم که داشتم می بستم. علی دایی هم آمد و گفت که سریع تر بیرون برو.

بله گاهی بچه های اهواز می گویند از علی دایی ناراحت هستند چون با پرخاش بهت گفت برو بیرون، گفتم اتفاقا علی با آرامش گفت آقا سید برو بیرون که اخراج نشوی.

باورتان می شد که وقتی به زمین بیایید زمینه ساز گل ایران بشوید؟

اصلا باور کردنی نبود که قبل از بازی به مهرداد میناوند و حمید استیلی گفتم که من می آیم و به جام جهانی می رویم. ولی اصلا نمی دانستم که بعد از آن قرار است به بنده ظلم شود. مایلی کهن خیلی به بنده ظلم کرد، جدم کمکم کرد تا بتوانم آن پاس را به خداداد بدهم و او هم توپ را برای کریم باقری بفرستد.

حتما بخوانید: بیوگرافی محمد مایلی کهن | زندگی شخصی + افتخارات + حواشی + عکس با همسر و فرزندان

پیش آمده که در خیابان های اهواز به شما بگویند بیا و با ما فوتبال بازی کن؟

بله پیش آمده است. جایی بودم که بچه ها خواهش کردند بروم با آنها فوتبال بازی کنم. من هم گفتم لباس ندارم ولی به من لباس و کفش دادند و توانستم بازی کنم. کلی هم پاس دادم و ردیبل زدم. بچه ها از فوتبالم لذت بردند و بعد از بازی می گفتند برو در لیگ ایران هم بازی کن.

بیوگرافی ابراهم تهامی

توانایی بازی در لیگ حرفه ای را دارید؟

بله بدن من هنوز خیلی آماده است. می توانم 60 دقیقه بازی کنم چون مرتب تمرین می کنم.

تهامی در باشگاه استقلال
تهامی در باشگاه استقلال

پسرتان چند ساله است؟

30 32 ساله است.

بعد از برنامه 90 که گفتید سیزده نفر را دریبل زده اید، واکنشی نشان نداد؟

واکنش خاصی خیر ، فقط گفت فیلمش را داری؟ من خیلی دنبال فیلمش بودم، به صدا و سیما هم زنگ زدم و گفتم فیلمش را پیدا کنید، بنده خدا نری موسی (گزارشگر اهواز) هم تایید کرد که این اتفاق رخ داده ولی ظاهرا فیلم دست یکی از دوستانش بوده که او هم در استرالیاست.

بند کفش تهامی و علی دایی
بند کفش تهامی و علی دایی

بیوگرافی ابراهیم تهامی

بیوگرافی ابراهیم تهامی بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران در اینجا به پایان رسید.

همه چیز در مورد زندگی نامه فوتبالیست ها را در سایت ورزشی بخوانید.

mohamadnd
13 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *