بیوگرافی احمد رضا عابدزاده

بیوگرافی احمدرضا عابدزاده و همسرش ، عقاب آسیا و بهترین دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران در چند دهه اخیر عابدزاده است. در این مطلب به زندگی شخصی و افتخارات این دروازه بان پرآوازه ایرانی خواهیم پرداخت.

بیوگرافی احمدرضا عابدزاده

بیوگرافی احمدرضا عابدزاده در تاریخ 4 خرداد ماه 1345 در شهر آبادان استان خوزستان به دنیا آمد. احمدرضا به عنوان دروازه بان فعالیت خودش را در دنیای فوتبال شروع نمود. قد 190 سانتی متر باعث شد تا در تیم ملی و باشگاه های لیگ برتری بسیار خوش بدرخشد. به او عقاب آسیا می گویند و حالا در دوران بازنشتگی به رستوران داری و مربیگری مشغول است.

بیوگرافی عابدزاده
بیوگرافی عابدزاده

بیوگرافی احمدرضا عابدزاده

دوران مدرسه احمدرضا عابدزاده

در دوران کودکی احمدرضا عابدزاده با دست های حماسه ساز خودش مشغول نوشتن تکلیف و مشق و درس بوده است. انگشت های خودش را وقتی در کار نجاری مشغول بود هنوز به یاد می آورد.
احمد رضا درون بسیار نا آرامی داشت و باید تمام مشکلاتش را با فوتبال انس می داد.
احمدرضا در تیم منتخب نوجوان اصفهان بازی کرد. آرزو داشت که در ورزش فوتبال پله های ترقی را طی کند.
او می خواست به تیم جوانان ببپیوندد. 5 بار اسم او از منتخب جوانان خط خورد و سماجتش باعث شد که تا سال 1364 برای جوانان اصفهان بازی کرد.
بیوگرافی احمدرضا عابدزاده
حتما بخوانید: بیوگرافی حمید استیلی | زندگی شخصی + افتخارات + حواشی + عکس با همسر و فرزندان

زندگینامه احمدرضا عابدزاده عقاب آسیا

خانواده

احمدرضا عابدزاده به عنوان فرزند ششم در میان 6 برادر و چهار خواهر متولد شد و به خاطر بازی فوتبالش برادرانش از 5 سالگی در کنارش با توپ پلاستیکی فوتبال را شروع نمودند.

بیوگرافی احمدرضا عابدزاده

ازدواج احمدرضا عابدزاده و همسرش

احمدرضا در سال 1366 زمانی که 21 ساله بود با خانم نفیسه لطیفیان 16 ساله ازدواج نمود. دو سال بعد دخترش نگار به دنیا آمد. این زوج در سال 1372 نیز صاحب یک فرزند پسر بنام امیر شدند.

عابدزاده و همسرش
عابدزاده و همسرش

بیوگرافی احمدرضا عابدزاده

فرزندان عابدزاده عقاب آسیا

دخترش نگار عابدزاده و همسرش رهام هاشمی که چند سالی است باهم ازدواج کرده اند. نگار عابدزاده همانند پدرش به ورزش علاقه دارد. نگار خانم توانست کمربند مشکی کیک بوکسینگ را بگیرد و در رشته تحصیلی مدیریت بازرگانی فعالتی نماید. به جز زبان مادری به دو زبان زنده دنیا مسلط است. نگار به زبان ایتالیایی و انگلیسی مسلط است.

بیوگرافی احمدرضا عابدزاده

امیر عابدزاده ملی پوش

فرزند پسر احمدرضا، امیر نام دارد. امیر عابدزاده متولد 6 اردیبهشت 1372 در شهر تهران است. پسر خانواده راه پدر خودش را دنبال نمود. البته هیچ وقت نتوانست همانند پدر اسطوره دروازه بانی شود. او به مدت کوتاه در تیم پرسپولیس گلر بود و بعد از آن بای ادامه فعالیت هایش به آمریکا رفت. امیر در حال حاضر مجرد می باشد.

حتما بخوانید: بیوگرافی خداداد عزیزی | زندگی شخصی + افتخارات + همسر و فرزندان

از آبادان تا اصفهان

احمدرضا عابدزاده در دوران ابتدایی در دبستان سعدی آبادان مشغول بود و تا سال 1357 زمانی که 12 ساله بود با خانواده اش به کوهدشت خرمشهر کوچ نمود. در سال 1361 هم با شروع و تشدید جنگ به اصفهان نقل مکان نمودند.

دوران حرفه ای عابدزاده
دوران حرفه ای عابدزاده

فوتبال حرفه ای

احمد عابدزاده از دوران مدرسه در دروازه ایست می کرد و تا سال 61 وارد تیم هلال احمر اصفهان شد و 1 سال نیز به عضویت تیم تام درآمد. احمد در کنار فوتبال برای کمک معیشت خانواده اش مدتی را به نجاری و شاگردی مشغول شد. بعد از تیم تام نیز د سال 1363 توسط رسول کربکندی به تیم منتخب اصفهان دعوت شد. با درخشش خیره کننده اش در سال 64 به تیم ملی جوانان ایران دعوت شد.

بیوگرافی احمدرضا عابدزاده

از سربازی تا استقلال

احمدرضا در سال 66 زمانی که تنها 21 سال داشت به خدمت سربازی رفت. او خدمتش را در تیم ژاندارمری تهران گذراند و سال 68 دوباره به تیم تام بازگشت.

در سن 24 سالگی و در سال 1369 به استقلال تهران پیوست. سه فصل را در این تیم بود و در سال 1372-1373 به اصفهان و تیم سپاهان رفت.

بیوگرافی احمدرضا عابدزاده

خداحافظی با پرسپولیس

احمدرضا در نهایت در سال 1373 به تیم پرسپولیس تهران رفت. به مدت 6 سال در این تیم حضور داشت و در سال 1379 زمانی که 34 ساله بود با پیراهن پرسپولیس از فوتبال رخت بست.

در تاریخ 23 دی سال 84 نیز بعد از چند سال به صورت افتخاری و بازنشسته در یک بازی رسمی پرسپولیس و بایرن مونیخ به مسابقه رفت و به صورت رسمی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. احمدرضا در طول یازده سال حضورش در تیم ملی ایران در 78 بازی با 52 گل خورده عملکرد عالی داشته است.

عکس جوانی احمد عابدزاده
عکس جوانی احمد عابدزاده

احمدرضا عابدزاده و درخشش در تیم ملی 

احمدرضا عابدزاده در بازی های آسیایی 1990 پکن عملکرد درخشانی از خودش نشان داد. احمد که با آسیب دیدگی از ناحیه انگشت دست خود رنج می برد. توانست دو پنالتی را در فینال مسابقات بگیرد و کره شمالی را شکست دهد و ایران را به قهرمانی آسیا برساند.

عابدزاده از بازیکن های تاثیرگذار در موفقیت تیم ملی فوتبال ایران در بازی های مقدماتی جام جهانی 1998 فرانسه بود که ایران به این مسابقات صعود کرد.

بیوگرافی احمدرضا عابدزاده

سکته مغزی در سن 35 سالگی

عقاب آسیا در 12 اسفند سال 1380 دچار سکته شد و اشک میلیون ها ایرانی را در آورد. احمدرضا با سردرد شدید به بیمارستان مراجعه کرد و برای چند روز در بیمارستان بستری شد. چند روز بعد بخاطر سکته به کما رفت. در نهایت بعد از عمل جراحی مدتی با مشکل قدرت تکلم روبرو شد و برای خارج کردن لخته خونی به سوئد رفت و کاملا درمان شد و به زندگی خودش بازگشت.

زندگینامه احمدرضا عابدزاده عقاب آسیا
زندگینامه احمدرضا عابدزاده عقاب آسیا

برترین دروازه بان بعد انقلاب

در نظر سنجی برنامه نود احمدرضا عابدزاده با 50% آراء به عنوان بهترین دروازه بان بعد از انقلاب توسط مردم انتخاب شد. مرحوم ناصر حجازی با 32 درصد و مهدی رحمتی با 8 درصد در رتبه های بعدی قرار گرفتند. بیوگرافی احمدرضا عابدزاده نشان می دهد که او بازیکن بسیار بزرگی در فوتبال است. بهترین گلر تیم ملی فوتبال ایران بوده است.

روابط با علی پروین

علی پروین سرمربی وقت تیم ملی سال 1368 در لیست 104 نفره تیم ملی هفت گلر را به تیم دعوت کرد. اما اسمی از احمدرضای عابدزاده نبود. گلر ایرانی بعد از آن ماجرا در مصاحبه ای بیان داشت که به تهران می آیم و با استقلال ثابت می کنم که بهترین گلر ایران هستم.

سال ها بعد از آن اتفاق زمانی که انصاری فرد مدیر عامل پرسپولیس شد عابدزاده مربی دروازه بان های تیم شد و اما باز هم پروین بازگشت…

بیوگرافی احمدرضا عابدزاده

حتما بخوانید: بیوگرافی علی دایی | زندگی شخصی + افتخارات + حواشی + عکس با همسر و فرزندان

تجربه مربیگری

عابدزاده مدتی در تیم های سایپا ، استقلال اهواز و استیل آذین و پرسپولیس مربی دروازه ها بود. سال 1390 به آمریکا رفت و مربی تیم لس انجلس بلوز شد.

رستوران احمدرضا عابدزاده
رستوران احمدرضا عابدزاده

رستوران احمدرضا عابدزاده

احمدرضا چند سالی است که یک رستوران بنام برگر بار در شهر متل قو افتتاح کرده است. او می گوید رستوران داری حرفه مورد علاقه بنده است.

او گفت که وقتی فوتبال بازی می کردم همیشه علاقه داشتم در یک شرایط خوب بتوانم رستوران شخصی داشته باشم و با مردم بی واسطه در ارتباط باشم. بیوگرافی احمدرضا عابدزاده قطعا برای طرفدارانش بسیار حائز اهمیت است.

بیوگرافی احمدرضا عابدزاده

پذیرایی از مشتریان

احمدرضا رسما از مهمان های رستورانش پذیرایی می کند. البته برخی از مردم از او ایراد می گیرند. ولی خودش می گوید عادت خوبی دارد این است که می خواهم با مردم ارتباط مستقیم داشته باشم. من عاشق کارم هستم و فکر نمی کنم که اینکار به شخصیت من ضربه ای بزند. هر وقت با مشتریان روبرو می شوم صحنه ای عجیب پیش می آید و ذوق زده می شوم. آنها نیز از دیدن بنده خوشحال هستند و می دانم که چقدر برای آنها عزیز هستم.

احمدرضا عابدزاده با دختر و دامادش
احمدرضا عابدزاده با دختر و دامادش

بیوگرافی احمدرضا عابدزاده

ماجرای گل هفتاد متری

در سال 1378 احمدرضا از نزدیکی دروازه خودش با شوت دروازه استقلال اهواز را باز کرد و داور که تا به حال چنین گلی را ندیده بود. آن را مردود اعلام کرد.

تنفر از بوی سیگار

عابدزاده از بوی سیگار متنفر است. از دود سیگار و قلیان خوشش نمی آید. او از اینکه بوی سیگار به بدنش برخورد می کند متنفر است و می گوید که جلوی اشتهایش را می گیرد.

به بوی سیگار حساسیت زیادی دارم و اگر شخصی یک ساعت قبل از من سیگار بکشد و زمانی که پیش من بیاید از بوی سیگار حس بدی پیدا می کنم و بوی آن را متوجه می شوم. یکی از شخصیت های جالب احمدرضا این بود که همیشه در موقع بازی و بیرون بازی آدامس در دهانش بود.

بیوگرافی احمدرضا عابدزاده

مربی گری احمدرضا عابدزاده

احمدرضا مربی در دنیای فوتبال را از سال 79 در تیم سایپا به عنوان مربی فوتبال شروع نمود. در سال 83 نیز به استقلال اهواز رفت. از تیر 87 تا 88 نیز مربی دروازه بان های باشگاه پرسپولیس بود. در سال 2010 میلادی نیز مربی استیل آذین شد. در سال 2014 میلادی نیز به دلیل مشکلات بابک زنجانی مالک باشگاه راه آهن و خرید امتیاز این تیم توسط حمید استیلی با سمت مربی دروازه بانان این تیم به فوتبال و لیگ برتر برگشت.

حتما بخوانید: بیوگرافی علی کریمی | زندگی شخصی + افتخارات + حواشی + عکس با همسر و فرزندان

خداحافظی احمدرضا عابدزاده

احمدرضا عابدزاده در تاریخ بیست و سوم دی ماه سال ۱۳۸۴ و در حالیکه فوتبال را کنار گذاشته بود، به صورت افتخاری در دیدار دوستانه بین تیمهای فوتبال پرسپولیس تهران و بایرن مونیخ آلمان مدت کوتاهی را بازي کرد و به صورت رسمی از مستطیل سبز خداحافظی کرد.

بیوگرافی احمدرضا عابدزاده

احمدرضا عابدزاده در سینما

همچنین وی نقش احمدرضا عابدزاده را در فیلم ازدواج غیابی بازی کرد

افتخارات ورزشی احمدرضا عابدزاده

مهر ۱۳۶۲:کسب قهرمانی اصفهان با تیم« تام» در هفده سالگی.

دی ۱۳۶۵:قهرمانی با تیم فوتبال منتخب اصفهان در دومین دوره از مسابقه های فوتبال لیگ استانی قدس.

اردیبهشت ۱۳۶۹:عزیمت به تهران و حضور در تیم فوتبال استقلال تهران و کسب قهرمانی لیگ کشور با آبی پوشان در روز چهارم خرداد ۶۹.

مهرماه ۱۳۶۹:قهرمانی با تیم ملی در بازی های آسیایی ۱۹۹۰ پکن، با مهار سه ضربه پنالتی برابر کره شمالی در فینال

مرداد ماه ۱۳۷۰:قهرمانی با تیم استقلال در مسابقه های فوتبال جام باشگاه های آسیا پس از پیروزی دو بر یک برابر لیائونینگ چین

بهمن ماه ۱۳۷۰:قهرمانی با تیم استقلال در مسابقات فوتبال جام باشگاه های تهران

دی ماه ۱۳۷۴:قهرمانی با پرسپولیس در مسابقه های فوتبال لیگ پنجم آزادگان و رکورد هجده بازي بدون گل خورده

تیرماه ۱۳۷۶:قهرمانی با پرسپولیس در مسابقات فوتبال لیگ ششم آزادگان پس از پیروزی سه بر صفر برابر استقلال

آذر ماه ۱۳۷۶:صعود با تیم ملی فوتبال به مسابقات جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه پس از مساوی با تیم ملی استرالیا

خرداد ماه ۱۳۷۸:قهرمانی با پرسپولیس در لیگ هشتم آزادگان

تیر ماه ۱۳۷۸:قهرمانی با پرسپولیس در جام حذفی کشور

اردیبهشت ۱۳۷۹:قهرمانی با پرسپولیس در لیگ نهم آزادگان.

بیوگرافی احمدرضا عابدزاده

احمد و امیر عابدزاده
احمد و امیر عابدزاده

حتما بخوانید: بیوگرافی یحیی گل محمدی | زندگی شخصی+عکس با همسر و فرزندانش+حواشی

چکیده ای از بیوگرافی احمدرضا عابدزاده

  • نام کامل: احمدرضا عابدزاده
  • تاریخ تولد: ۴ خرداد ۱۳۴۵ ‏
  • محل تولد: آبادان، ایران
  • قد: ۱۹۰ سانتیمتر
  • پُست: دروازه بان
  • اسم مستعار:عقاب آسیا

در اینجا مقاله بیوگرافی احمدرضا عابدزاده به پایان رسید. عقاب آسیا یکی از برترین دروازه بانان تاریخ فوتبال ایران می باشد. اگر سوالی در زمینه بیوگرافی احمدرضا عابدزاده داشتید می توانید در بخش دیدگاه ها بپرسید.

همه چیز در مورد زندگی نامه فوتبالیست ها را در سایت ورزشی بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *