بیوگرافی تایگر وودز

بیوگرافی تایگر وودز (Tiger Woods) یک گلف باز حرفه ای است که در سال 1997، زمانی که جوان ترین مرد و اولین آمریکایی آفریقایی تبار برنده مسابقات مسترز آمریکا شد، حرفه ای شگفت انگیز را آغاز کرد.

بیوگرافی تایگر وودز

الدریک تونت تایگر وودز  متولد ۳۰ دسامبر ۱۹۷۵ در کیپرس، کالیفرنیا می باشد. او گلف‌باز حرفه‌ای اهل ایالات متحده آمریکا است.

تایگر وودز کیست؟

گلف باز حرفه ای تایگر وودز در سال 1997 در مسابقات مسترز آمریکا در آگوستا با یک رکورد در سن 21 سالگی برنده شد و او را به جوان ترین مرد و اولین آمریکایی آفریقایی تبار تبدیل کرد که این عنوان را کسب کرده است. وودز 13 رشته دیگر برد و 10 بار در 12 سال بعد به عنوان بهترین بازیکن سال PGA انتخاب شد، اما پس از بروز مشکلات شخصی در سال 2009، برای بازیابی بهترین فرم خود تلاش کرد. با پیروزی در مسابقات مسترز 2019، وودز اولین قهرمانی خود را کسب کرد. پس از نزدیک به 11 سال، او به رکورد 82 پیروزی در تور PGA برای سام اسنید ادامه داد.

حتما بخوانید: بیوگرافی مایکل جردن | زندگی شخصی + جوایز + عکس با همسر و فرزندان

اوایل زندگی

الدریک تونت وودز، معروف به تایگر وودز، در 30 دسامبر 1975 در کالیفرنیا، تنها فرزند یک پدر افسر ارتش آفریقایی آمریکایی و یک مادر تایلندی به دنیا آمد. زمانی که وودز کودک بود، پدرش به افتخار یکی از دوستان و سربازان همکارش که اسم مشابهی داشت، شروع به صدا زدن او کرد.

اوایل زندگی تایگر
اوایل زندگی تایگر

تایگر وودز در جوانی یاد گرفت که گلف بازی کند. پدرش ارل به عنوان معلم و مربی او خدمت می کرد. در سن هشت سالگی، وودز در این بازی بسیار ماهر شده بود، حتی مهارت های خود را در برنامه های تلویزیونی مانند صبح بخیر آمریکا به نمایش گذاشت.

اعجوبه گلف

وودز در دانشگاه استنفورد تحصیل کرد و قبل از اینکه در سال 1996 حرفه ای شود، تعدادی عناوین آماتوری گلف ایالات متحده را به دست آورد. تایگر وودز پس از قهرمانی در مسابقات مسترز آمریکا در آگوستا در سال 1997 – با رکورد 270 – در سن 21 سالگی به شهرت رسید. جوانترین فردی که این عنوان را به دست آورده و اولین آمریکایی آفریقایی تبار که به این موفقیت دست یافته است.

اعجوبه گلف
اعجوبه گلف

وودز در اولین حضور خود در مسابقات اوپن بریتانیا در اواخر همان سال، رکورد 64 دوره را به دست آورد. چند سال بعد موفقیت های بیشتری را به ارمغان آورد، از جمله چهار عنوان قهرمانی PGA ایالات متحده، سه پیروزی در مسابقات آزاد ایالات متحده، سه قهرمانی در مسابقات قهرمانی آزاد و سه قهرمانی در مسابقات مسترز ایالات متحده. .

در سال 2003، از میان پنج بردتایگر وودز، بیوک دعوت و وسترن اوپن بود. سال بعد، وودز تنها یک قهرمانی رسمی تور PGA را به دست آورد. در حالی که او ممکن است در این دوره چالش هایی داشته باشد، زندگی شخصی او به آرامی پیش می رفت. وودز در اکتبر 2004 با دوست دختر دیرینه خود الین نوردگرن، مدل سوئدی ازدواج کرد.

تایگر وودز و همسرش
تایگر وودز و همسرش

پس از بازگشت برای تسلط بر این ورزش، او در سال 2005 موفق به کسب شش عنوان قهرمانی شد و برای هفتمین بار در 9 سال به عنوان بهترین بازیکن سال تور PGA انتخاب شد.

مرگ پدر وودز

وودز در سال 2006، زمانی که پدرش پس از مبارزه با سرطان پروستات درگذشت، ضایعه شخصی بزرگی را تجربه کرد. وودز در آن زمان در وب سایت خود اظهار داشت: “پدرم بهترین دوست و بهترین الگوی من بود و من عمیقاً دلم برای او تنگ خواهد شد.”

تایگر با وجود غم و اندوه خود به گلف بازگشت و چندین رویداد از جمله قهرمانی PGA و مسابقات آزاد بریتانیا را به دست آورد.

حتما بخوانید: بیوگرافی مایکل شوماخر | عکس با همسر+حواشی جنجالی+حقایق زندگی

تولد دختر تایگر وودز قهرمانی بیشتر

فصل بعد با پیروزی های شخصی و حرفه ای زیادی همراه بود. همسرش در 18 ژوئن 2007 اولین فرزند این زوج به نام سام الکسیس وودز را به دنیا آورد. پس از مدتی مرخصی برای خوش آمدگویی به دخترش، او در آگوست 2007 قهرمان گلف جهانی و قهرمانی PGA شد.

دختر تایگر وودز
دختر تایگر وودز

ماه بعد، راه های پیروزی وودز ادامه یافت، زیرا او مقام اول را در مسابقات قهرمانی BMW و مسابقات قهرمانی تور به دست آورد. او توسط سایر شرکت کنندگان در تور PGA به عنوان بهترین بازیکن سال انتخاب شد و هشتمین جایزه آرنولد پالمر خود را به دلیل کسب درآمد اصلی دریافت کرد.

تایگر وودز با غلبه بر درد پراکنده زانوی چپ خود در اثر جراحی آرتروسکوپی که در 15 آوریل انجام شد، در 16 ژوئن 2008، در پلی آف 19 سوراخ، در مسابقات آزاد ایالات متحده قهرمان شد. وودز اولین و تنها سوراخ مرگ ناگهانی را به ثمر رساند در حالی که راکو آمریکایی مدیتی، 45 ساله، به یک بوگی رضایت داد.

دوئل مرگ ناگهانی در توری پاینز در سن دیگو به دنبال یک پلی آف 18 حفره ای انجام شد که باعث شد این دو در یک تراز به پایان برسند. در آن پلی آف، وودز با سه شوت بعد از 10 سوراخ اول، مدییت را پیش برد. مدییت سپس سه سوراخ از پنج سوراخ بعدی را پر کرد و رهبری را به دست گرفت. اما در آخرین حفره، وودز پرنده شد در حالی که مدییت همتراز بود و باعث شد تا مرحله پلی آف مرگ ناگهانی برگزار شود.

وودز گفت: “من فکر می کنم این احتمالا بهترین است.” “با در نظر گرفتن همه چیز، نمی دانم چگونه در این موقعیت قرار گرفتم، صادقانه بگویم.” این پیروزی باعث شد وودز سومین قهرمانی اوپن ایالات متحده و چهاردهمین عنوان قهرمانی بزرگ خود را به دست آورد که تنها چهار رکورد کمتر از رکورد تمام دوران را که جک نیکلاس در اختیار داشت، به دست آورد.

جراحت و تولد پسر تایگر وودز

دو روز بعد، تایگر وودز اعلام کرد که بقیه فصل را از دست خواهد داد زیرا زانوی چپ او به جراحی ترمیمی بیشتری نیاز داشت. او همچنین فاش کرد که دو هفته قبل از مسابقات اوپن ایالات متحده دچار شکستگی استرس مضاعف در استخوان ساق پا شده است، بدون توجه به توصیه پزشکان مبنی بر اینکه شش هفته استراحت کند تا بهبود یابد.

پسر تایگر
پسر تایگر

وودز و همسرش در 2 سپتامبر 2008 اعلام کردند که در اواخر زمستان در انتظار فرزند دوم خود هستند. وودز در وب سایت خود گفت: “الین احساس بسیار خوبی دارد و ما هر دو هیجان زده ایم.” “در حالی که مجروحیت من ناامید کننده و خسته کننده بود، به من این امکان را داد که زمان زیادی را صرف تماشای رشد سام کنم. نمی توانم شروع کنم به شما بگویم که پدر بودن و گذراندن وقت با او و الین چقدر ارزشمند است.” این زوج در 8 فوریه 2009 به چارلی اکسل وودز خوش آمد گفتند.

حتما بخوانید: بیوگرافی تونی کروس، ستاره ی رئال مادرید و تیم ملی آلمان

مسائل زناشویی و خیانت

در حالی که زندگی او در فضای سبز کم رنگ به نظر می رسید، زندگی شخصی او در وضعیت جدی تری قرار داشت. در اواخر نوامبر، گزارش هایی در مورد تلاش بین وودز و مدیر کلوپ شبانه ریچل اوچیتل منتشر شد. هر دو طرف رابطه خود را انکار کردند، علیرغم شواهد عکاسی که به نظر می رسید خلاف این را نشان دهد.

خیانت های تایگر
خیانت های تایگر

در 27 نوامبر، با توجه به این داستان، رسانه ها اعلام کردند که وودز در ساعت 2:30 بامداد با شیر آتش نشانی بیرون خانه اش برخورد کرده است. گزارش ها حاکی از آن است که همسر وودز شیشه پشتی SUV گلف باز را با چوب گلف شکست تا او را از ماشین قفل شده خارج کند. جراحات این گلف باز جدی نبود و او به سرعت آزاد شد.

این تصادف باعث ایجاد سوء ظن در میان طرفداران و رسانه ها شد و آنها فوراً خواستار بیانیه ای از وودز شدند. اما گلف باز در این مورد سکوت کرد و به طور مرموزی از مسابقات خیریه گلف خود، چالش جهانی شورون، خارج شد. او سپس اعلام کرد که در سال 2009 در هیچ تورنمنت دیگری شرکت نخواهد کرد.

با افزایش سکوت، گزارش های مربوط به دیگر معشوقه های وودز نیز افزایش یافت. در 2 دسامبر 2009، وودز از طرفداران و خانواده خود عذرخواهی کرد و از “تخلفات” نامشخص ابراز پشیمانی کرد. اما از آنجایی که تعداد معشوقه ها به بیش از 12 زن افزایش یافت، با شواهد تلفنی که بسیاری از ادعاها را تأیید می کرد، وودز نتوانست تحقیقات رسانه ها در مورد زندگی خود را سرکوب کند.

گفته می‌شود که وودز به همسرش پیشنهاد مذاکره مجدد در مورد قرارداد پیش از ازدواجشان را داده است تا او را مجبور کند به او پایبند بماند، اما به زودی گزارش‌هایی منتشر شد که نوردگرن با خواهرش خانه‌ای در سوئد خریداری کرده است. سپس عکاسان مدل سابق را بدون حلقه ازدواجش دیدند.

وقفه و بازگشت

در 11 دسامبر 2009، وودز دوباره از طرفداران عذرخواهی کرد – این بار با اعتراف به خیانت. او سپس اعلام کرد که برای مراقبت از خانواده خود از گلف وقفه خواهد گرفت.

وودز در آوریل 2010 به گلف بازگشت، اما گلف باز کاملاً در اوج بازی خود نبود. اولین مسابقه او در مسابقات مسترز 2010 در آگوستا، جورجیا، منجر به کسب مقام چهارم شد. در 9 مه، پس از از دست دادن برش برای مسابقات قهرمانی کویل هالو، وودز از مسابقات قهرمانی بازیکنان در دور چهارم به دلیل آسیب دیدگی گردن کنار رفت. وودز چهار هفته بعد در مسابقات یادبود به گلف بازگشت اما بدترین عملکرد خود را در مسابقات از سال 2002 ارائه کرد. در مسابقات آزاد ایالات متحده در سال 2010، وودز با تساوی به مقام چهارم رسید.

طلاق تایگر وودز

به نظر می رسید که زندگی شخصی تایگر وودز نیز رو به وخامت گذاشته است، زیرا اخبار مربوط به توافق احتمالی طلاق در رسانه ها منتشر شد. گفته می‌شود که تسویه حساب ۷۵۰ میلیون دلاری شامل املاکی در سوئد و خانه خانوادگی در کالیفرنیا برای نوردگرن می‌شود، در ازای سکوت دائمی همسرش در قبال دزدی‌های وودز. گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که نوردگرن حضانت کامل دختر 3 ساله و پسر 1 ساله آنها را حفظ کرد و وودز موافقت کرد که فرزندانش را به زن جدیدی معرفی نکند مگر اینکه با او ازدواج کند.

پس از سال‌ها آشفتگی، وودز سرانجام در سال 2012 بازی گلف خود را دوباره با کلیک کردن به دست آورد. او در ماه مارس جایزه آرنولد پالمر را برای اولین پیروزی خود در تور PGA از سال 2009 به دست آورد. آن تابستان، او در مسابقات ملی AT&T در صدر قرار گرفت تا با پیروزی حرفه‌ای از نیکلاوس پیشی بگیرد. شماره 74، او را هشت پشت از رکورد 82 که در اختیار سام اسنید بود.

حتما بخوانید: کریم بنزما ستاره فرانسوی | بیوگرافی+ حواشی+عکس با همسر و فرزند

رابطه تایگر وودز با لیندسی فون

در مارس 2013، وودز 37 ساله به رسانه ها تایید کرد که با لیندسی ون 28 ساله، یک مسابقه دهنده اسکی آلپاین حرفه ای از مینه سوتا و برنده چهار بار جام جهانی، قرار ملاقات دارد. فون قبلا با توماس ون، یک اسکی مسابقه سابق ازدواج کرده بود. این زوج پس از چهار سال ازدواج در سال 2011 از هم جدا شدند و در ژانویه 2012 رسماً طلاق گرفتند.

رابطه تایگر وودز با لیندسی فون
رابطه تایگر وودز با لیندسی فون

فصل 2013 یک فصل پیروزمندانه برای وودز بود. او برنده پنج تورنمنت شد.

این گلف باز در مارس 2014 تحت عمل جراحی کمر قرار گرفت و پس از بازگشت به بازی رقابتی با مشکل مواجه شد.

سال بعد، او قبل از استراحت در دو تورنمنت اولیه حاضر شد. تا زخم کمر را بهبود بخشد و روی بازی خود کار کند. وودز به موقع بازگشت تا در مسابقات مسترز در آوریل به پایان برسد. و با امتیاز 5 کمتر از همتراز به پایان برسد و به مقام هفدهم دست یابد. چند هفته بعد، او پایان رابطه خود را با فون اعلام کرد و خاطرنشان کرد که برنامه‌های شلوغ آن‌ها باعث می‌شود وقت خود را با هم نگذرانند.

دستگیری و عذرخواهی

اسطوره گلف همچنان فراز و نشیب هایی را در زندگی حرفه ای و شخصی خود تجربه می کرد. او در سال‌های بعد از کمرش آسیب دید و در آوریل 2017 چهارمین عمل جراحی کمر خود را انجام داد. یک ماه بعد، پلیس وودز را در حالی که در ماشینش در حال حرکت بود. و چراغ‌های ترمز و چشمک‌زنش روشن بود، در کنار جاده در نزدیکی خیابان پیدا کرد. خانه اش در فلوریدا

او به ظن رانندگی تحت تاثیر دستگیر شد، با این حال، آزمایش الکل تنفسی هیچ نشانه ای از الکل را در سیستم او نشان نداد. وودز در بیانیه ای گفت که او “یک واکنش غیرمنتظره به داروهای تجویز شده” داشته است. وی همچنین از حرفه ای بودن پلیس تشکر کرد و عذرخواهی کرد.

او در این بیانیه گفت: با تمام وجود از خانواده، دوستان و هوادارانم عذرخواهی می کنم. من هم از خودم انتظار بیشتری دارم.»

در ژوئن 2017، وودز برای دریافت کمک حرفه ای برای مدیریت مصرف دارو برای درد و اختلال خواب، به کلینیک مراجعه کرد. در اواخر اکتبر، او به اتهام رانندگی بی احتیاطی برای حادثه ماه مه اعتراف کرد. و موافقت کرد که برای جلوگیری از محکومیت به دلیل رانندگی تحت تاثیر، وارد برنامه ای برای مجرمانی شود که برای اولین بار مجرمان هستند.

بازیابی گام او

در 30 اکتبر، وودز دوباره به دلایل مرتبط با حرفه خود خبر داد. و اعلام کرد که برای شروع مسابقات شخصی خود در پایان نوامبر به گلف رقابتی بازخواهد گشت. همچنین در همان زمان، او تایید کرد که با مدیر رستوران اریکا هرمان رابطه داشته است.

در سال 2018، گلف باز کهنه کار سرانجام بازی خود را دوباره در جای خود یافت. پس از کسب مقام دوم در مسابقات قهرمانی والسپار، بهترین نتیجه او از سال 2013، او شروعی عالی با 4 زیر 68 سال در دور ابتدایی آرنولد پالمر دعوت کرد. قبل از اینکه با تساوی پنجم به پایان برسد. پس از یک نمایش قدرتمند دیگر، در مسابقات آزاد بریتانیا در ماه ژوئیه، وودز مجدداً در بین 50 تیم برتر رده بندی گلف جهان ظاهر شد.

در ماه اوت، اعلام شد که شایعه رویارویی یک به یک بین وودز و فیل میکلسون به طور رسمی برای آخر هفته شکرگزاری برگزار شده است. وودز بازی 9 میلیون دلاری را که برنده همه چیز بود را به رقیب دیرینه خود باخت. اگرچه او با فرو بردن یک ضربه تراشه 22 فوتی در سوراخ 17، نقطه برجسته روز را ارائه داد.

برنده استادان 2019 و مدال آزادی ریاست جمهوری

در 14 آوریل 2019، وودز یک مسابقه نهایی راند 2 زیر 70 را در مسترز برای اولین قهرمانی مهم خود در نزدیک به 11 سال انجام داد. این پنجمین برد او در مسابقات مسترز و پانزدهمین عنوان اصلی دوران حرفه ای او بود.

برنده مدال
برنده مدال

در 6 می، وودز مدال آزادی ریاست جمهوری را از دونالد ترامپ دریافت کرد. او به توانایی گلف باز برای مقابله با سختی ها و “اراده بی امان او برای برد، برد، برد” اشاره کرد.

همه چیز در مورد زندگینامه ورزشکاران را در سایت ورزشی بخوانید.

Pooria
9 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *