بیوگرافی جانی اینفانتینو رئیس فیفا

بیوگرافی جانی اینفانتینو رئیس فیفا  (Gianni Infantino) متولد 22 مارس 1970 در کشور سوئیس می باشد. او که فارغ التحصل رشته حقوق از دانشگاه فرایبورگ است و تقریبا از سن 30 سالگی وارد یوفا شده است. جانی توانست به طور کم کم پله های ترقی را توانست طی کند و حالا رئیس کنفدراسیون فیفا می باشد.

بیوگرافی جانی اینفانتینو

جیانی اینفانتینو در شهر بریگ سوئیس به دنیا آمد. اصالتا ایتالیایی بوده و از کالابریا و لمباردی است. او که به زبان های ایتالیایی،اسپانیایی،آلمانی و فرانسوی تسلط کامل دارد و همچنین زبان های عربی،انگلیسی و پرتغالی را نیز بلد است.

قد او تقریبا 188 سانتی متر و وزن 66 کیلوگرم است. جانی به فوتبال علاقه زیادی دارد و حتی ورزش فوتبال را نیز به خوبی انجام می دهد. بیوگرافی جانی اینفانتینو شامل خانواده و دوران کودکی و دوستی با چهره های سیاسی در ادامه گفته می شود.

خانواده اینفانتینو
خانواده اینفانتینو

خانواده اینفانتینو

Gianni Infantino در 2 فروردین 1349 در یک منطقه بنام ریگ در استان واله کشور سوئیس متولد شد و خانواده او نیز کم جمعیت است. نام پدر او وینچنزو که به شغل تاجر مشغول است و مادرش نیز ماریا خانه دار می باشد و اصالتا هردو آنها ایتالیایی هستند. پدر و مادرش قبل از تولد او برای کسب و کار بهتر از ایتالیا به سمت سوئیس حرکت کردند و او در واقع از مهاجران ایتالیایی سوئیس محسوب می شود.

دوران کودکی جیانو

جیانو و خانواده اش در زمان قدیم با مشکلات مالی زیادی روبرو بودند. او با پدرش برای کسب و کار زیادی تلاش کرد و متاسفانه به موفقیت نرسیدند. البته با تمام این مشکلات فراوان، خانواده اش از او در تحصیلات ابتدایی و متوسطه حمایت زیادی کردند.

حضور در فوتبال

جانی در یک تیم ورزشی مدرسه به صورت پاره وقت فوتبال بازی می کرد. و اصلا به فکر ثبت نام و رفتن به آکادمی فوتبال نبود. والدین او بیشتر به تحصیلات و درس اهمیت می دادند. ولی او بیشتر به فوتبال علاقه مند بود. البته در این زمینه استعداد بالایی برای تبدیل به یک فوتبالیست حرفه ای را نداشت. اما علاقه اش را در جای دیگری از فوتبال پیدا کرد و تصمیم گرفت وارد بخش مدیریت فوتبال شود.

اینفانتینو حضور در فوتبال
اینفانتینو حضور در فوتبال

تحصیلات و حضور در دانشگاه و مشاوره

او که به دنبال علایق خودش یعنی ورزش فوتبال بود. برای تحصیل در رشته حقوق در گرایش مدیریت فوتبال در دانشگاه فرایبورگ عضو شد و بعد از چند بال توانست فارغ التحصیل شود. او در ابتدا به عنوان دبیر کل مرکز بین المللی مطالعات ورزشی برگزیده و در دانشگاه نوشاتل کار می کرد. حالا با داشتن مدرک حقوقی خودش به عنوان مشاوره حقوقی در سازمان های ملی فوتبال در اروپا فعالیت می کرد.

حضور در یوفا

اینفانتینو توانست در سال 2000 و در سن 30 سالگی در اتحادیه فوتبال یوفا وارد شود. همچنین در ژانویه 2004 نیز به عنوان مدیر بخش حقوقی یوفا منصوب شد. در سال 2007 نیز معاون دبیر کل یوفا و در اکتبر 2009 نیز دبیر کل یوفا شد. او توانست در سن 39 سالگی حضورش به عنوان دبیر یوفا بازی جوانمردانه مالی را معرفی نمود و از اتحادیه های ملی کوچکتر نیز حمایت تجاری کرد.

جاه طلبی های او پایان نداشت. و توانست با تلاش بسیار در سال 2015 حمایت اجرایی یوفا را دریافت کرده و نماینده سپ بلاتر در کنگره فیفا 2016 شود.

حامی ارائه جام جهانی 40 تیمی

جانی یکی از اعضای کمیته اصلاحات در فیفا بود. او در سال 201 با دریافت حمایت کمیته اجرایی یوفا به عنوان ریاست کنگره فوق العاده شرکت نمود و با تایید نامزدی خود، اعلامیه هایی برای حمایت از خود ارائه کرد و قول داد که جام جهانی فوتبال را به 40 تیم گسترش می دهد.

او اولین شخص ایتالیایی بود که در 46 سالگی با 115 رای در رقابت با شیخ سلمان بحرینی با 85 رای در دور دوم ریاست فیفا دست یافت. جیانی تابعیت دوگانه ایتالیا و سوئیس را دارد. او جزو اولین ایتالیایی بود که ریاست فیفا را برعهده داشت.

اینفانتینو ارائه جام جهانی 40 تیمی
اینفانتینو ارائه جام جهانی 40 تیمی

ازدواج و فرزندان رئیس فیفا

اینفانتینو در سن 30 سالگی و در سال 2000 با خانمی بنام لینا الاشکر اهل کشور لبنان ازدواج کرد. لینا که در فدراسیون لبنان فعالیت می نمود و سابقه حضور به عنوان کارمند تیم فوتبال لبنان را نیز دارد. او که با لینا از طریق فوتبال آشنا شد و سپس باهم ازدواج کردند.

آنها دارای چهار فرزند هستند. همسر او لبانی بوده و همه فرزندان آنها دختر است بنام های «السیا» ، «سابرینا» ، «سرنا» و «دالیا».

دفاع از حقوق زنان در فیفا:

یکی از مشکلاتی که در سالهای اخیر در فوتبال ایران به وجود آمده و تقریبا از زمان انقلاب اسلامی ایران شروع شد. عدم حضور بانوان در ورزشگاه فوتبال است. اینفانتینو بارها به فدراسیون فوتبال ایران و مقامات جمهوری اسلامی درباره حقوق زنان هشدار داد و حتی تهدید به تعلیق فدراسیون فوتبال ایران نیز کرده است.

حتی در یک بیانیه ای در سال 2019 درباره دفاع از حقوق زنان گفت: ما یک موضع روشنی در این زمینه داریم و ایران باید به زنان اجازه حضور در ورزشگاه ها را بدهد.

ازدواج و فرزندان رئیس فیفا
ازدواج و فرزندان رئیس فیفا

رسوایی فساد فیفا

البته اسم اسنفانتینو در سندهای پاناما (ارتباط با پولشویی، فرار مالیاتی و دور زدن تحریم‌ های بین‌ المللی) یافت شده است. سندهایی که نشان می دهد یوفا با چهره های درگیر در این پرونده دیدارهای مختلفی داشته است. در حالی که قبلا از هر نوع ارتباط با آنها تکذیب شده بود. حتی جیانی بیان داشت که از این گزارش ها امید زیادی ندارد و هر نوع ارتباط با طرف های درگیر را تکذیب کرد.

بازخواست او توسط کمیته اخلاق فیفا

او حتی از سمت کمیته اخلاق فیفا نیز در سال 2016 بازخواست شد. و به دلیل مظنون به شکست قوانین اخلاقی فیفا بوده است. در فرایندهای استخدام در دفتر ریاست و امتناع از امضای قراردادی که رابطه کرای وی با فیفا را مشخص می کند، متمرکز بوده است. البته حتی اگر سندی در این زمینه فاش می شد. این موضوع بررسی نشد و این سند نشان می دهد که اینفانتینو مبالغی را برای هزینه های شخصی به فیفا پرداخت کرد.

مسائل مرتبط با منافع احتمالی

وقتی که او رفتاره ویژه میزبان های جام جهانی 2018 و 2022 روسیه و قطر را پذیرفت، مسئله تضاد منافع احتمالی مطرح شد. میزبانان برای جیانی و کارکنان فیفا جت های خصوصی برای بازدید از روسیه و قطر ترتیب داده بودند. حتی اتاق بازپرسی نیز بر این عقیده بود که هیچ تخلفی صورت نگرفت.

مدل دوستی اینفانتینو با پوتین رئیس جمهور روسیه
مدل دوستی اینفانتینو با پوتین رئیس جمهور روسیه

بیوگرافی جانی اینفانتینو و دوستی با افراد سیاسی

مدل دوستی با جان اینفانتینو پوتین رئیس جمهور روسیه

اینفانتینو در سال 2019 قبل از حمله نظامی روسیه به اکراین، مدال دوستی را که پوتین به او بعد از جام جهانی 2018 داده بود را پذیرفت. البته در جام جهانی قطر و پس از حمله روسیه به اوکراین او با اطمینان کامل روسیه را از این رقابت ها حذف نمود. و سختگیری های زیادی در این زمینه انجام داد. حتی پوتین تهدیدهایی را نیز نسبت به جام جهانی انجام داد.

دوستی جان اینفانتینو با پاپ

جیانی با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان رابطه خوبی دارد. دوستی آنها بسیار نزدیک است. و در یک مراسمی حتی پیراهن سفارشی را با شماره 9 به پاپ در واتیکان داد.

عکس اینفانتینو با روحانی
عکس اینفانتینو با روحانی

بی اهمیت جلوه دادن آکادمی فوتبال

او حتی بعد از انتخاب شدنش به عنوان رئیس فیفا باید بر طبق قوانین دوره های آموزشی و آشناییت با بازی فوتبال را در آکادمی سپری می کرد. ولی عدم پیروی او از اینکار باعث انتقادهای زیادی از او شد. البته بعدا عملکرد خوب خودش را رد زمینه مسابقه تشریفاتی نشان داد و بازی کردن با توپ را نیز به خوبی بلد است.

رابط دوستانه جان اینفانتینو با پلاتینی

او که با میشل پلاتینی رابطه دوستانه ای دارد و حتی بیان کرد که با او کارهای مفیدی در زمینه فوتبال انجام داده است. ولی پلاتینی بعد از انتخاب اینفانتینو به عنوان رئیس فیفا از او به عنوان فرد غیر قابل اعتماد معرفی کرد. و گفت او شخصی است که شعار ارتقای فوتبال بانوان را داده ولی در حالی است که وی فوتبال بانوان را مسخره می کند.

تماشای مسابقه دربی 86 اینفانتینو
تماشای مسابقه دربی 86 اینفانتینو

جان اینفانتینو در ایران | تماشای مسابقه دربی 86 

او در سال 1396 برای تماشای دربی شهرآورد به تهران آمد. این مسابقه بین دو تیم استقلال و پرسپولیس که با نتیجه 1 – صفر به نفع استقلال پایان یافت.

از جمله دلایل سفر رئیس فیفا در آن سال به ایران برای ورود زنان به ورزشگاه و دریافت میزبانی از تیم های عربی و حق پخش تلویزیونی بود.

حتی رئیس فیفا به دیدار رئیس جمهور وقت حسن روحانی نیز رفت.

در پایان ناگفته هایی از زندگی جانی اینفانتینو

دارایی او شامل 3 میلیون دلار می باشد. او طرفدار تیم اینتر میلان است و دین جیوانی نیز مسیحیت کاتولیک رومی است.

همه چیز در مورد زندگی نامه فوتبالیست ها را در سایت ورزشی بخوانید.

mohamadnd
18 دسامبر 2022

1 دیدگاه در “بیوگرافی جانی اینفانتینو رئیس فیفا | همه چیز در مورد اینفانتینو+تصویر همسرش

  1. با سلام واحترام از ریس فیفا تقاطع دارم که باشگاه پرسپولیس در اسیا خدف نشود از مدیر عامل باشگاه تا همکارن وریسه هیتت مدیر که شب بان روز درباشگاه پرسپولیس تلاش مکند واز ریس فیفا همانطور که به هوادران وعد داده بودم امروز موفق شدیم قسط دوم طلب رادوشویچ را پرداخت کنیم واین میلع چند ساعت پیش به حساب وی نشت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *