بیوگرافی جردن اسپیث

بیوگرافی جردن اسپیث (Jordan Patrick Smith) گلف باز حرفه ای آمریکایی را در این مقاله ارائه کرده ایم. او در تور PGA بازی می کند. و در همان فصل و در سن 21 سالگی در مسابقات مسترز و اوپن ایالات متحده برنده شد.

او همچنین جام فدکس را در آن فصل برنده شد و با برنده شدن در مسابقات قهرمانی، سومین عنوان مهم خود را به دست آورد. قهرمانی آزاد دو سال بعد. او قبلاً در رده‌بندی رسمی گلف جهان مقام اول را داشت. و در فهرست 100 فرد تأثیرگذار مجله «تایم» نام داشت.

او که در دوران حرفه‌ای آماتوری خود یک تیم اول تمام آمریکایی بود. در سال دوم حرفه‌ای شد و موفقیت‌های زیادی در دستان خود دارد. او جوان‌ترین گلف باز ۸۲ ساله‌ای بود که در یک رویداد تور PGA برنده شد.

اولین مردی بود که در تقریباً یک قرن پیش از تولد ۲۲ سالگی‌اش دو مسابقه اصلی را برد، و همچنین جوان‌ترین آمریکایی که برنده مسابقات آزاد بریتانیا شد. او اخیراً برای یک دوره سه ساله به عنوان رئیس شورای مشورتی بازیکنان 16 نفره تور PGA انتخاب شده است.

دوران کودکی و بیوگرافی جردن اسپیث

جردن الکساندر اسپیث در 27 ژوئیه 1993 در دالاس، تگزاس از خانواده شاون اسپیث و مری کریستین اسپیث متولد شد. پدر و مادرش هر دو در کالج بسکتبال بازی می کردند و در حالی که پدرش بعدها یک استارتاپ تحلیلی رسانه ای تاسیس کرد، مادرش مهندس کامپیوتر شد.

او یک برادر کوچکتر به نام استیون، بازیکن بسکتبال در دانشگاه براون، و یک خواهر کوچکتر به نام الی دارد که با یک اختلال ژنتیکی متولد شده است. او در مدرسه کاتولیک سنت مونیکا و مدرسه مقدماتی کالج یسوعیت تحصیل کرد و در سال 2011 از این مدرسه فارغ التحصیل شد.

دوران کودکی جردن الکساندر اسپیث
دوران کودکی جردن الکساندر اسپیث

در کودکی فوتبال، بیسبال، فوتبال و بسکتبال بازی می کرد. با این حال، او در سن 12 سالگی شروع به تمرکز روی گلف کرد. او در کلوپ کانتری بروکهاون ثبت نام کرد و در آنجا از کامرون مک کورمیک گلف باز حرفه ای سابق درس خواند.

خانواده جردن اسپیث
خانواده جردن اسپیث

حرفه آماتور جردن اسپیث

جردن اسپیث در سال 2008 و 2009 در مسابقات قهرمانی نوجوانان PGA دوم شد و در سال 2009 توسط انجمن گلف نوجوانان آمریکا به عنوان “بازیکن جونیور رولکس” انتخاب شد. بعد از تایگر وودز به دومین بازیکنی تبدیل شد که چندین عنوان جونیور را کسب کرده است.

جردن اسپیث
جردن اسپیث

او اولین معافیت آماتور از سال 1995 بود که در مسابقات قهرمانی اچ پی بایرون نلسون در تور PGA در سال 2010 بازی کرد، جایی که او نه تنها موفق شد، بلکه مسابقات T16 را به پایان برساند. او در تورنمنت سال بعد معافیت دیگری برای خود به دست آورد که در آن به مقام 32 دست یافت.

در حالی که به نمایندگی از ایالات متحده در جام واکر 2011، بازی در سه از چهار دور، او هر دو مسابقه انفرادی خود را برد و بازی چهار نفره خود را به نصف رساند. در سال اول تحصیلی خود در دانشگاه تگزاس، او به تگزاس لانگ هورنز کمک کرد تا در مسابقات قهرمانی تیمی NCAA در سال 2012 برنده شود و به عنوان یک تیم اول همه آمریکایی انتخاب شد.

در سال 2012، پس از انصراف برانت اسندکر از مسابقات آزاد ایالات متحده، او به عنوان بازیکن جایگزین جایگاهی را به دست آورد و مسابقات را با تساوی برای رتبه بیست و یکم به پایان رساند و به رتبه پایین آماتور تبدیل شد. عملکرد او در این مسابقات، همراه با تصمیم پاتریک کانتلی برای حرفه ای شدن، او را به عنوان آماتور شماره یک در رده بندی جهانی گلف آماتور تبدیل کرد.

حتما بخوانید: بیوگرافی تایگر وودز |جوایز+همسران و فرزندان+ حواشی جنجالی

شغل حرفه ای جردن اسپیث

جردن اسپیث که در اواسط سال دوم حرفه ای شد، در اولین تورنمنت خود، توری پاینز در ژانویه 2013 بازی کرد. در حالی که او کات را با دو ضربه از دست داد، بعداً در اوپن پورتوریکو در ماه مارس سه کات انجام داد و به پایان رسید.

درست قبل از تولد 20 سالگی خود، او اولین تورنمنت حرفه ای خود، جان دیر کلاسیک را برنده شد. در طول فصل 2013، او در جام فدکس هفتم شد، جوان‌ترین بازیکنی شد که در جام پرزیدنت‌ها بازی کرد و به عنوان «بازیکن سال تور PGA» انتخاب شد.

جردن الکساندر اسپیث
جردن الکساندر اسپیث

در اولین حضور خود در مسابقات مسترز در آوریل 2014، او جوانترین نایب قهرمان تاریخ مسترز شد و برای اولین بار وارد 10 تیم برتر رنکینگ جهانی شد. در آن سال، او جوانترین آمریکایی بود که در 85 سال در جام رایدر بازی کرد و در ادامه مسابقات اوپن استرالیا امارات و چالش جهانی قهرمان قهرمان شد.

او فصل 2015 را با برنده شدن مسابقات قهرمانی والسپار آغاز کرد و در ماه مارس در مسابقات آزاد والرو تگزاس نایب قهرمان شد. او اولین پیروزی بزرگ خود را در مسابقات مسترز در ماه آوریل به دست آورد و دومین فرد جوانی بود که برنده این رویداد شد و همچنین به مقام دوم رنکینگ جهانی صعود کرد.

جوان ترین قهرمان

با پیروزی او در یو اس اوپن در ماه ژوئن، او جوان ترین قهرمانی شد که از زمان بابی جونز در سال 1923 برنده شد و ششمین قهرمان مسابقات مسترز و اوپن ایالات متحده در همان سال شد. بعداً در همان سال، او برنده مسابقه جان دیر کلاسیک شد، در مسابقات قهرمانی آزاد چهارم شد و در مسابقات قهرمانی PGA دوم شد، که او را به گلف باز شماره یک جهان تبدیل کرد.

علیرغم عدم موفقیت در دو رویداد اول پلی آف جام فدرال اکسپرس، او در مسابقات قهرمانی BMW در رده سیزدهم قرار گرفت و با چهار ضرب قهرمان تور در کلوپ گلف شرق دریاچه شد. با این برد، او رکورد 12,030,485 دلاری، بدون احتساب پاداش 10 میلیون دلاری برای برنده شدن در جام فدرال اکسپرس، رکورد جایزه تور PGA یک ساله را به دست آورد.

او فصل 2016 را با یک پیروزی غالب در مسابقات هیوندای قهرمانان آغاز کرد، با این حال، یکی از بزرگترین سقوط ها در تاریخ مسترز را متحمل شد تا مسابقات را با تساوی در رده دوم به پایان برساند.

در سال 2017، او برنده مسابقات قهرمانی مسافران شد، اما در مستر یازدهم مساوی شد. او سومین عنوان مهم خود را با برنده شدن در مسابقات قهرمانی آزاد در ژوئیه همان سال به دست آورد و به دنبال آن مقام دوم را در اولین پلی آف جام فدرال اکسپرس، قهرمانی فن آوری های دل و قهرمانی تور کسب کرد.

در فوریه 2018، اعلام شد که او برای یک دوره سه ساله که از سال 2019 شروع می شود، به عنوان رئیس شورای مشورتی بازیکنان 16 نفره تور PGA تبدیل خواهد شد. با این حال، در زمین، او تنها موفق به پایان دادن به T3 در مسابقات آزاد هیوستون شد. و در مسترز، با وجود داشتن برتری در دور اول دور دوم.

جوایز و دستاوردها
جوایز و دستاوردها

جردن اسپیث تاکنون در 14 تورنمنت حرفه ای، از جمله سه قهرمانی مهم، یعنی مسابقات مسترز و آزاد ایالات متحده در سال 2015 و قهرمانی آزاد 2017، برنده شده است.

او با عملکرد استثنایی خود در سال 2015، تقریباً تمام افتخارات مهم را در آن سال به دست آورد، از جمله “بازیکن سال PGA”، “بازیکن سال تور PGA”، “واردون تروفی”، “جایزه بایرون نلسون” و “جایزه آرنولد پالمر” .

زندگی شخصی جردن اسپیث و همسرش

در دسامبر 2017 فاش شد که جردن اسپیث با معشوق دبیرستانی خود آنی ورت نامزد کرده است که هماهنگ کننده رویداد با اولین سه راهی دالاس است. آنها در عمارت 5.9 میلیون دلاری او در زادگاهشان دالاس زندگی می کنند.

آنی ورت همسر جردن
آنی ورت همسر جردن

او با استفاده از خواهر کوچکترش الی به عنوان الهام بخش، بنیاد خانواده جردن اسپیث را در سال 2013 تأسیس کرد. هدف آن افزایش آگاهی و ارائه کمک های مالی به کودکان با نیازهای ویژه، خانواده های نظامی و گلف جوانان است.

همه چیز در مورد زندگینامه ورزشکاران را در سایت ورزشی بخوانید.

Pooria
13 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *