بیوگرافی دیوید بکهام، جزئیات زندگی شخصی او همراه با خانواده اش، افتخارات دوران بازیکنی فوتبالش و… برای بسیاری از علاقه مندان به فوتبال جالب توجه و جذاب هستند. نکته جالب بکهام جدا از ویژگی های معمول یک بازیکنان فوتبال این است که این ستاره فوتبال انگلیسی دوران حرفه ای پرافتخار، دوران بازنشتگی پر هیاهو و خانواده پر جنجالی را نیز داراست که همین باعث شده همیشه در زیر ذره بین رسانه ها قرار داشته باشد. ما در ادامه بیوگرافی مختصری از این بازیکن را به شما ارائه خواهیم داد، با ما همراه باشید:

 

مقدمه ای بر زندگی حرفه ای دیوید بکهام

دیوید بکهام فوتبالیست بازنشسته انگلیسی اکنون درحالی دهه پنجم زندگیش را سپری می کند که در گذشته به عنوان هافبک در تیم های مطرحی همچون رئال مادرید، لس آنجلس گلکسی، پاری سن ژرمن، منچستر یونایتد و آ.ث میلان به توپزنی می پرداخته است. او که اکنون مدیر عامل تیم اینتر میامی است ۱۰ درصد از سهام باشگاه سالفورد سیتی را نیز داراست. بکهام طی سالهای ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۹ برای تیم ملی کشور خود به بازی می پرداخته و در آن زمان هم افتخارات خوبی را در ۱۱۷ بازی انجام شده خود کسب کرده است. بکهام پس از یک دوره بازی با شکوه سرانجام در سال ۲۰۱۳ با پیراهن پاری سن ژرمن از دنیای فوتبال خداحافظی کرد که ما در ادامه در این باره نیز توضیحات بیشتری را ارائه خواهیم داد. با ما همراه تا در کنار هم بیشتر و بهتر با زندگی شخصی و حرفه ای این ستاره انگلستان آشنا شویم:

 

آمار فالووئر های دیوید بکهام در سوشال مدیا

بیایید اول تیتر مطلب مان را توجیه کنیم؛ همان طور که می دانید دیوید بکهام با اینکه فوتبالییتی بازنشسته به حساب می آید اما پس از رونالدو، مسی و نیمار بیشترین آمار فالووئر در شبکه های مجازی را داراست. در واقع آمار فالووئر های بکهام در سوشال مدیا به چیزی نزدیک به ۱۲۰ میلیون نفر می رسد! این فوتبالیست سابق انگلیس در حال حاضر ۵۴ میلیون طرفدار در فیس بوک داشته و نزدیک ۶۵ میلیون فالووئر نیز در اینستاگرام دارد که این آمار واقعا خوبی است! هرچند که اگر او در توئیتر فعالیت می کرد می توانست تا به امروز آمار های خیلی بهتری را بدست بیاورد. یکی از مهم ترین دلایل پیشرفت دیوید بکهام این است که او بعد از دوران فوتبالی خود همه چیز را رها نکرد به یک کار آفرین موفق تبدیل شد، او توانست به خوبی از نام و چهره خودش استفاده کند و نتیجه اش را هم دید!

همسر دیوید بکهام، ویکتوریا بکهام

ویکتوریا بکهام خواننده سابق گروه اسپایس گرلز است که در کارنامه شخصی خود عناوین شغلی چون خواننده، ترانه سرا، تاجر، مدل و طراح مد را نیز داراست. او که در ابتدا تولدش نام ویکتوریا آدامز را دارا بود حالا همسر دیوید بکهام ستاره مشهور فوتبال بوده و صاحب ۴ فرزند هست. ویکتوریا همچنین سابقه ایفای نقش در سریال hbo را نیز در رزومه خود دارد.

 

فرزندان دیوید بکهام

جالب است بدانید دیوید و ویکتوریا بکهام صاحب ۳ فرزند پسر و یک فرزند دختر هستند که اسامی شان به شرح زیر است:

 

  • بروکلین جوزف بکهام

بروکلین پسر بزرگ دیوید بکهام مدل و عکاس آماتور اهل انگلستان است. او چندی پیش عکس چشمان نیکولا پلتز را پشت گردنش تاتو کرده و با تقدیم یک حلقه گران قیمت رسما با او نامزد شد. نیکولا آن پلتز عروس دیوید بکهام هنرپیشه اهل آمریکا است و از سال ۲۰۰۶ تا الان نیز به همین حرفه مشغول بوده است.

  • رومئو جیمز بکهام

رومئو پسر دوم خانواده بکهام بالعکس برادر بزرگ خود حرفه پدر را در پیش گرفته و اکنون در پست مهاجم برای باشگاه انگلیسی فورت لادردیل توپ می زند. او پیشتر در دوران نوجوانی خود نیز برای باشگاه های آرسنال و اینتر میامی (یعنی همان باشگاه پدرش) بازی می کرد.

 

  • کروز بکهام

کروز پسر ۱۷ ساله دیوید بکهام است که پیش تر همراه دو برادر بزرگتر خود در تیم جوانان آرسنال بازی می کرد.

 

  • هارپر سون بکهام

هارپر تنها دختر دیوید بکهام است که تنها ۱۱ سال سن دارد. پدر و مادر هارپر سون برای نامگذاری او دلایل جالب و بعضا عجیبی دارند! آنها می گویند هارپر نام نویسنده کتاب مورد علاقه ویکتوریا، یعنی کشتن مرغ مقلد بوده و سون نیز (به معنای عدد ۷) نمادی از کمال معنوی است و به عجایب ۷ گانه دنیا، مقدس بودن عدد ۷ در برخی فرهنگ ها و… اشاره دارد برای همین آنها نام دخترشان را هارپر سون گذاشته اند.

 

افتخارات فردی بکهام در فوتبال حرفه ای

  • نفر دوم توپ طلای اروپا در ۱۹۹۹
  • دو بار کسب جایزه نقره بهترین فوتبالیست جهان در سال های ۱۹۹۹ و ۲۰۰۱
  • بهترین بازیکن باشگاهی سال اروپا در ۱۹۹۹
  • بازیکن اول فوتبال انگستان در ۲۰۰۳
  • بازیکن سال پی اف ای در ۱۹۹۷
  • بهترین بازیکن فصل رئال مادرید در ۲۰۰۶
  • و…

 

سابقه دیوید بکهام در منچستر یونایتد

در سال ۱۹۹۵ دیوید اولین بازی لیگ برتری اش را با پیراهن منچیتر در مقابل لیدز یونایتد انجام داد. مشهور ترین گل دیوند بکهام در همین تیم و در دومین فصل بازی اش برای منچستر در مقابل ویمبلدون رقم خورد. او در این بازی از نیمه زمین گل استثنائی خود را به ثمر رساند. در سال پرافتخار ۱۹۹۹ برای بکهام او افتخاراتی چون قهرمانی لیگ برتر فوتبال انگلستان، قهرمانی در جام حذفی و قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را بدست آورد.

بازی دیوید بکهام در رئال مادرید

هرچند که بارسلونا اولین تیمی بود که درخواست رسمی خود برای جذب دیوید بکهام را به منچستر اعلام کرد اما در پایان این رئال مادرید بود که گوی سبقت را از دیگران ربود و برای ۴ سال همکاری با بکهام قرارداد بست. پس از این ماجرا منچستر با رفتن بکهام توجه رسانه ها را از دست داد  و در ترکیب خود دچار خلا جدی شد اما در مقابل اعضا تیم رئال در سه بازی که دیوید بکهام همراه آنها بود شاهد عملکرد عالی او و دوبار گلزنی اش شدند. این گونه بود که برخلاف نظرات حاکم بر رسانه ها در آن موقع بکهام دوباره خود را به هوادارانش اثبات کرد.

 

ماجرا رفتن دیوید بکهام به لس آنجلس گلکسی

با آمدن فابیو کاپلو به رئال دیوید بکهام نیمکت نشین شد و در پی این موضوع رئال نیز تا آمدن دوباره او به ترکیب اصلی درخشش خود را از دست داد. پس از همه این ها هر چند که بعد از مدتی بکهام به ترکیب تیم بازگشت و باعث صعود تیمش به لالیگا نیز شد اما او که از این نیمکت نشینی ها خسته بود طی اقدامی جالب قراردادی ۵ ساله با لس آنجلس گلکسی بست و از رئال برای همیشه جدا شد.

 

حضور دیوید بکهام در پاری سن ژرمن

بکهام در سال ۲۰۱۳ برای مدت کوتاهی در تمرینات آرسنال شرکت کرد اما سر مربی این تیم به جذب او چندان علاقه ای نشان نداد، در پی این موضوع طی یک قرارداد پنج ماهه این بازیکن به تیم پاریسی ها پیوست و تمام مبلغ قرارداد آن را نیز به بنیاد خیریه کودکان اهدا کرد. سرانجام در همان باشگاه دیوید به طور کل از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

 

 

باشگاه فوتبال اینترمیامی، باشگاه فعلی بکهام

تیم اینتر میامی با مدیریت دیوید بکهام ستاره سابق فوتبال از سال ۲۰۱۸ کار خود را شروع کرده و تا به امروز نیز با خلاقیت های این ستاره به جاهای خوبی رسیده است. بکهام مدیر عاملی و ریاست این باشگاه آمریکایی را بر عهده دارد.

raha36
24 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *