بیوگرافی شهاب گردان

بیوگرافی شهاب گردان ، در این مطلب از سایت ورزشی به دروازه بان مطرح فوتبال ایران خواهیم پرداخت. زندگی و حواشی و افتخارات و زندگی خصوصی او را مورد بررسی قرار می دهیم.

بیوگرافی شهاب گردان دروازه بان فوتبال ایران

بیوگرافی شهاب گردان دروازه بان فوتبال ایران

شهاب گردان متولد 1 خرداد 1363 در استان مازندران به دنیا آمد. او که در شهر جویبار مهد کشتی ایران بزرگ شده است. ولی به دلیل علاقه اش به فوتبال و مخصوصا دروازه بانی به این رشته روی آورد. شهاب یک برادر بزرگتر بنام مرتضی و یک خواهر کوچکتر بنام لیلا دارد.

اغلب خانواده های جویباری اهل کشتی هستند. خانواده شهاب فوتبال را بسیار علاقه داشتند و عمو و دایی هایش از فوتبالیست های مطرح شهرشان به حساب می آیند.

شهاب گردان فوتبال خودش را از دوران کودکی آغاز نموده است. بیشتر دوران ورزشی اش را نیز در باشگاه ماهشهر گذارنده است. شهاب یک دروازه بان ایرانی که در لیگ برتر خلیج فارس بازی می کند، سابقه دروازه بانی برای تیم های نساجی، ذوب آهن ، سپاهان ، پرسپولیس ، پدیده ، نفت آبادان و فولاد خوزستان را دارد.

 

شروع ورزشی گردان دروازه بان ایرانی:

این دروازه بان مطرح ایرانی در سال 1382 در 19 سالگی مورد توجه تیم نساجی مازندران قرار گرفته است. او در سال 83 به تیم صلی راه پیدا کرد و تا سال 1384 نیز عضو این تیم بود.

در 28 سالگی با قراردادی به تیم پرسپولیس پیوست. بعد از یک نیم فصل به دلیل فرصت نداشتن بازی در این تیم از آن جدا شد. به تیم سپاهان اصفهان رفت و تا سال 1395 نیز در این تیم حضور داشت.

شهاب گردان در تیم ملی

شهاب گردان در تیم ملی

گردان بعد از درخشش بازی های خوبش در لیگ قهرمانان آسیا با تیم ذوب آهن، آقای افشین قطبی او را به تیم ملی ایران دعوت نمود. در ژانویه 2011 نیز نخستین بازی ملی خودش را در امارات متحده عربی تجربه نمود. شهاب در جام ملت های آسیا 2011 در قطر به همراه تیم ملی حضور داشت و فقط در سه بازی درون دروازه تیم ملی حضور داشت.

 

سبک بازی شهاب گردان

شهاب دروازه بان بلند قد و خوش استایل و باهوشی است. رفلکس های سریعی دارد و یک بازیکن شوتگیر و با جای گیری های مناسبی برخوردار است.

زندگی خصوصی و علاقه مندی های شهاب گردان

زندگی خصوصی و علاقه مندی های شهاب گردان

به گفته شهاب قبل از بدنیا آمدن خاله اش را در خواب پدربزرگش می بیند که به او می گوید نام بچه را شهاب الدین قرار دهید. در کودکی به کارتون فوتبالیست ها علاقه داشت و عاشق واکی بایاشی بوده است.

او به حس قشنگ و زیبای گل زدن در فوتبال علاقه زیایدی دارد. تا به حال نیز جرات نکرده دروازه را خالی بگذارد و اقدام به گلی زنی نماید. او علاقه دارد که بعد از دوران فوتبالی اش یک آکادمی مخصوص آموزش دورازه بان های جوان را راه اندازی کند و تجربیات خودش را در اختیار بقیه قرار دهد.

در بین بازیکنان خارجی نیز از لحاظ فنی سبک بازی مشابهی ندارد ولی عاشق کاسیاس است. از لحاظ فنی نیز شبیه به وندرسار می باشد که به او نیز علاقه مند است. او عاشق تیم بایرن مونیخ، آث میلان و بارسلونا می باشد. بایرن مونیخ را از همه بیشتر دوست دارد. دوست صمیمی شهاب نیز محمد رضا خلعتبری است. غذاهای مورد علاقه اش را نیز آبگوشت، قورمه سبزی و فسنجون با مرغ بیان می کند.

عاشق غذا خوردن، خوابیدن، مطالعه، دریا و جنگل و شرکت در مراسم عروسی است. عاشق خوانندگانی نظیر محمد علیزاده و محسن چاووشی و سون بند است. فیلم مورد علاقه اش نیز مسیر سبز است.

 

شروع فعالیت ورزشی

شهاب گردان تمام دوران ورزشی خودش را در باشگاه ابومسلم گذارنده است. در سال 1388 نیز به باشگاه ذوب آهن رفت. گردان دروازه بان اول این تیم بوده است. در مسابقات لیگ قهرمانان 2010 نیز مقام نایب قهرمانی آسیا شد.

بعد از درخشش در لیگ ایران و لیگ قهرمانان آسیا افشین قطبی او را به تیم ملی ایران دغوت نمود. نخستین بازی خودش را در 19 ژانویه 2011 در برابر امارات متحده عربی انجام داد.

زندگی خصوصی و علاقه مندی های شهاب گردان

زندگي:

شهاب گردان دارای یک برادر بنام مرتضی می باشد و خواهرش نیز لیلا نام دارد. شهاب ازدواج نکرده است و فعلا مجرد می باشد.

 

عذرخواهی شهاب گردان:

این بازیکن در تاریخ سه شنبه 10 مرداد 1391 تلخ ترین زمان های زندگی اش را سپری نمود. دروزه بان تیم پرسپولیس در نامه ای خطاب به هواداران، مدیران و مربیان و بازیکنان این باشگاه از اشتباه خودش در بازی مقابل گل گهر عذرخواهی نمود.

شهاب گردان

متن نامه شهاب گردان:

اعضای محترم خانواده پرسپولیس، هواداران، مدیران، مربیان و هم تیمی های عزیزم

با سلام و احترام

حالا بیش از ۵۰ روز از روزی می گذرد که در هیات فوتبال تهران به آرزوی دیرینه ام که پوشیدن پیراهن سرخ پرسپولیس بود رسیده ام.

این مدت کوتاه، اما برایم مثل سالهای متمادی حضورم در تیمهای دیگر گذشت و شاید دست تقدیر بر این بود که بامداد سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱، تلخ ترین دقایق زندگی ام را سپری کنم. من پس از این سالها که به لطف خداوند و دعای خیر پدر و مادرم در سطح اول فوتبال کشور عزیزم میدان دیدم و رقابت کردم، روزهای خوب و بد فراوان دیدم، اما آنچه در آن شب میانه تابستان گذشت، از این جهت برایم چیز دیگری بود که اشک هوادار کم سن و سالی را در هنگام خروج از استادیوم در سیاهی شب به وضوح دیدم.

اما من شهاب الدین گردان، بر سر عهد نانوشته ام با این هوادار و بقیه میلیونها پرسپولیسی، پایدار هستم و به تعهدم به باشگاه مردمی پرسپولیس وفادارم و با تمام وجود از امروز فصل جدیدی از زندگی ورزشی من آغاز می شود. از سردار گرانمایه محمد رویانیان سپاسگزارم که با کلامش به من روحیه داد، از مربی تیم که در نشست خبری کلامی از اشتباهم یاد نکرد ممنونم و از هم تیمی هایم که پشتم ایستادند و حمایتم کردند تشکر می کنم.

بیوگرافی شهاب گردان

افتخارات ورزشی شهاب گردان

نایب قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۸۸-۸۹ به همراه تیم ذوب‌آهن اصفهان
سومی در لیگ برتر فوتبال ایران ۹۰-۸۹ به همراه تیم ذوب ‌آهن اصفهان

شهاب گردان

لیگ قهرمانان آسیا

نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۰ به همراه تیم ذوب‌آهن اصفهان

 

افتخارات شهاب گردان

2010 –  ذوب آهن – نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا

1388 – 1389 – ذوب اهن ، نایب قهرمانی لیگ برتر ایران

1391 – 1392 – سپاهان – قهرمان جام حذفی

1393 – 1394 – سپاهان – قهرمان لیگ برتر ایران

 

باشگاه های حرفه ای

2004 – 2005 : نساجی – 19 بازی

2005 – 2009 : ابومسلم – 58 بازی

2009 – 20012 : ذوب آهن – 85 بازی

2012 – 2013 : پرسپولیس – 9 بازی

2013 – 2016 – سپاهان – 51 بازی

2016 – 2018 : پدیده – 32 بازی

2018 – 2019 : نفت آبادانن – 27 بازی

2019 – 2020 : فولاد – 26 بازی

2020 – 2022 : ذوب آهن – 24 بازی

2022 – … : فولاد – 14 بازی

تیم ملی

2020 – 2012 : تیم ملی بزرگسالان – 3 بازی

چکیده ای از بیوگرافی شهاب گردان

چکیده ای از بیوگرافی شهاب گردان

نام کامل : شهاب الدین گردان

تاریخ تولد : 1 خرداد 1363

محل تولد : جویبار مازندران

قد : 193 سانتی متر

رشته ورزشی : فوتبال

پست : دروازه بان

باشگاه جوانان

2003 – 2004 : نساجی مازندران

 

برترین دروازه بانان لیگ برتر ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *