بیوگرافی علیرضا حقیقی، زندگی شخصی، همسر، افتخارات + عکس

علیرضا حقیقی دروازه‌بان تیم هوادار است. در این پست از ورزشی به بیوگرافی علیرضا حقیقی به همراه تصاویری از این بازیکن در وب سایت ورزشی می‌پردازیم.

بیوگرافی علیرضا حقیقی

نام : علیرضا

 نام خانوادگی : حقیقی

 تاریخ تولد : 12 اردیبهشت 1367

 محل تولد : تهران

 رشته ورزشی : فوتبال

زندگی شخصی علیرضا حقیقی

زندگی شخصی علیرضا حقیقی

علیرضا حقیقی متولد 12 اردیبهشت ماه 1367 در تهران است. اصلیت خانواده او به زنجان باز می‌گردد. او 193 سانتی متر قد دارد.

زندگی ورزشی علیرضا حقیقی

در 11 سالگی، حقیقی حدود یک سال در  سایپا بازی کرد. سپس  به تیم نونهالان پرسپولیس سال 81 دعوت شد.

حقیقی به دلیل درخشش، در سال 1381 وقتی تنها 14 ساله داشت با تیم ملی نونهالان در مسابقات غرب آسیا در قطر به میدان رفت.

بازی‌های درخشان او او در پرسپولیس باعث شد 24 دی 1390 با قرارداد 4 ساله به روبین کازان روسیه بپیوندد. دو سال بعد در سال 92 برای 6 ماه به پرسپولیس برگشت.

او سپس در تیم های اسپورتینگ و پنافیل پرتغال بازی کرد. سپس مدتی در روبین کازان روسیه بود. در نهایت 30 مهر 1398 به ایران و تیم نساجی بازگشت.

سابقه باشگاهی علیرضا حقیقی

پرسپولیس

حقیقی زمانی که 18 سال داشت در تاریخ 25 مهر 1385 به باشگاه پرسپولیس پیوست. او اوّلین بازی خود را در برابر سایپا وقتی که فرشید کریمی از بازی اخراج شد انجام داد. همچنین موفق شد پنالتی علی دایی را مهار کند.

در فصل بعد بخاطر حضور دروازه‌بانان ملی‌پوشی مانند حسن رودباریان و مهدی واعظی، حقیقی نیمکت نشین شد و اغلب جایی در لیست 18 نفره تیم نداشت. در نهایت در فصل 87–88 با مصدومیّت میثاق معمارزاده و مصدومیّت و عملکرد ضعیف مهدی واعظی، او توانست در اکثر بازی‌های پرسپولیس در چارچوب دروازه قرار گیرد. حقیقی جوان‌ترین کاپیتان تاریخ پرسپولیس است.. او در آن سال‌ها در بسیاری از بازی‌های پرسپولیس به میدان رفت و بازی‌های خوبی را از خود به نمایش گذاشت.

روبین کازان روسیه

علیرضا حقیقی در 14 ژانویه 2012 با امضاء قراردادی 4 ساله به روبین کازان روسیه پیوست. در آن دوران حقیقی نیمکت نشین روبین کازان شد. حتی بازی‌های خوبش در تیم ملی فوتبال ایران هم چاره‌ی کارش در روبین کازان نشد.

پرسپولیس تهران (قرضی)

علیرضا حقیقی در 18 ژوئیه 2013 با قراردادی به مدّت شش‌ماه به صورت قرضی به پرسپولیس بازگشت. وی در دو بازی جام حذفی برابر تیم‌های پدیده و الوند برای پرسپولیس به میدان رفت. با پایان قرارداد، وی در تاریخ 3 دسامبر 2013 از این تیم جدا شد.

اسپورتینگ کوویلیا (قرضی)

حقیقی پس از بازگشت به باشگاه روبین کازان در نقل و انتقالات نیم فصل زمستانی ژانویه 2014 به قراردادی قرضی به اسپورتینگ کوویلیا در لیگ دسته دوم پرتغال پیوست.

پنافیل پرتغال (قرضی)

حقیقی در 24 اوت 2014 با یک قرارداد قرضی دیگر به مدت یک سال به پنافیل در لیگ برتر پرتغال پیوست. با سقوط پنافیل به دسته پایین‌تر حقیقی نیز از آن جدا شد.

ماریتیمو پرتغال

در ماه ژانویه سال 2016، حقیقی با جدایی از روبین‌کازان، به باشگاه پرتغالی ماریتیمو پیوست.

اسکیلستونا سوئد

لیرضا حقیقی در سال 2017 به اسکیلستونا پیوست. حقیقی 17 بازی در آن نیم فصل انجام داد. در پایان فصل، سومین دروازه‌بان لیگ نام گرفت.

سوندسوال سوئد

او سپس به سوندسوال سوئد پیوست.

نساجی مازندران

حقیقی پس از بازگشت به لیگ برتر ایران به نساجی مازندران پیوست. او در 21 بازی برای نساجی مازندران 11 کلین شیت را ثبت کرد. هواداران نساجی به او لقب عقاب مازندران را دادند.

گل گهر سیرجان

وی در سال 1399 با قراردادی یک ساله به گل گهر سیرجان پیوست و 6 کلین شیت در 18 بازی به ثمر رساند. او آخر فصل به دلیل اختلاف با مدیران باشگاه به نساجی بازگشت.

نساجی مازندران

علیرضا حقیقی در تاریخ 4 شهریور 1400 برای دومین مرتبه با قراردادی 2 ساله به عضویت نساجی مازندران درآمد.

افتخارات علیرضا حقیقی

پرسپولیس

لیگ برتر فوتبال ایران (1): 1386–87

جام حذفی (2): 89–1388، 90–1389

نساجی

جام حذفی (1): 01–1400

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *