بیوگرافی علی کریمی

بیوگرافی علی کریمی ، او یکی از برترین فوتبالیست های ایرانی که در دنیا نیز کاملا شناخته شده است. در این مطلب به زندگی و دوران فوتبالی او خواهیم پرداخت پس با ما در سایت ورزشی همراه باشید.

حتما بخوانید: بیوگرافی علی دایی | زندگی شخصی + افتخارات + حواشی + عکس با همسر و فرزندان

بیوگرافی علی کریمی پاشاکی

علی کریمی پاشاکی متولد 17 آبان 1357 در شهر کرج بدنیا آمده است. او یکی از تکنیکی ترین بازیکنان فوتبال ایرانی بود که همزمان چندین نفر را در فوتبال همانند مارادونا دریبل می زد. او که تا مقطع دیپلم تحصیل نمود. از سن 12 سالگی پا به توپ شد تا اینکه در تیم پرسپولیس تهران درخشید و لقب جادوگر فوتبال آسیا لقب گرفت. از اون به عنوان مارادونای آسیا نیز یاد می شود. او با قد 178 سانتی متر در پست هافبک نجومی بازی می کرد و در کنار علی دایی یکی از محبوب ترین چهره های ورزشی چند سال اخیر به حساب می آید.

خانواده و اصالت

محمد علی کریمی پاشایی با شهرت ali karimi فرزند سوم یک خانواده با اصالت شمالی(لاهیجانی) روستای پاشاکی می باشد که در شهر کرج به دنیا آمده است. او دو برادر بزرگتر و یک خواهر کوچکتر از خودش دارد. پدرش ولی الله کریمی فوتبالیست محلی بود و مادرش نیس آببند پاشاکی خانه دار می باشد.

خانواده اش اهل روستای پاشاکی سیاهکل استان گیلان هستند. او گاهی اوقات ورزش مورد علاقه اش یعنی والیبال ساحلی را نیز انجام میدهد. در کرج پیتزا فروشی داشت و انسان خونسرد و بامعرفتی است. او البته در برخی موارد به دلیل خونسردی های زیادش روی اعصاب آدم می رود. بعد از شکست تلخ تیم پرسپولیس در برابر سپاهان علی کریمی به گریه افتاد و نتوانست جلوی اشک هایش را بگیرد.

ازدواج و همسر علی کریمی

علی کریمی در سال 1378 در سن 21 سالگی با سحر داوری ازدواج کرد. سحر اصالتا ترک می باشد. آنها دارای دو فرزند پسر بنام های هاوش و هیرسا و یک دختر بنام هیما هستند.

ازدواج و همسر علی کریمی
ازدواج و همسر علی کریمی

علی کریمی پسر بسیار پرجنب و جوشی بود و انرژی زیادی داشت و به فوتبال هم از دوران کودکی علاقه داشت. علی شیطنت زیادی در دوران بچگی داشت و حتی شیشه همسایه ها و خانه خودشان را می شکست. همه اهل محل از دست فوتبال و علی و دوستانش آسایش نداشتند. بیوگرافی علی کریمی

فرزندان علی کریمی
فرزندان علی کریمی در کنارهم

فوتبالی مبتدی در 12 سالگی

علی کریمی فوتبال خودش را از سال 1369 در 12 سالگی با تیم نوجوانان باشگاه نفت شروع کرد. جایی که برادر بزرگتر او یعنی فرشید کریمی یک سال قبل در آن تیم بازی می کرد.

علی کریمی و برادرانش در کودکی
علی کریمی و برادرانش در کودکی

حتما بخوانید: بیوگرافی علیرضا بیرانوند و همسرش

دوران سربازی در فتح

علی کریمی مدت دو فصل بعنوان خدمت سربازی در تیم فتح تهران بود. او در این تیم ابتدا در رده جوانان بازی می کرد تا در سال 1375 در سن 18 سالگی به تیم بزرگسالان راه پیدا کرد.

علی کریمی در فوتبال فتح
علی کریمی در فوتبال باشگاه فتح

قرارداد با تیم استقلال

علی آقای کریمی با درخشش در تیم فوتبال فتح از پرسپولیس و استقلال پیشنهاد دریافت کرد. تا جایی که 20 بهمن 1376 با استقلال تهران قرارداد داخلی امضاء کرد. در این تفاهم نامه قرار بود با پیش پرداخت 5 میلیون تومانی از ابتدای فصل 77 با پیراهن این تیم به میدان بیاید. هواداران استقلال از این قرارداد اطلاعی نداشتند و برخوردهای نامناسبی با علی کریمی داشتند که او با فسخ قرارداد با پرسپولیس وارد مذاکره شد.

علی کریمی در پرسپولیس تهران
علی کریمی در پرسپولیس تهران

از باشگاه پرسپولیس تا تیم ملی

کریمی بعد از اینکه در خرداد 1377 با پرسپولیس تهران در زمان مربیگری ایویکا مت کوویچ قرارداد امضاء کرد و رسما در این تیم توپ می زد و در تاریخ 22 شهریور 77 اولین بازی رسمی خودش را در پرسپولیس در مقابل تیم پلی اکرین اصفهان انجام داد. علی کریمی اولین گل خودش را با پیراهن پرسپولیس در برابر سایپا در تاریخ 10 مهر 77 زد و یک روز بعد توسط منصور پورحیدری به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد.

علی کریمی در پرسپولیس تهران
علی کریمی در پرسپولیس

از باشگاه های امارات تا آلمان

علی کریمی سال 1380 به الاهلی امارات پیوست. همان سال جزو بهترین بازیکن لیگ امارات انتخاب گردید. 4 سال حضور خودش در این تیم با 69 بازی توانست 45 گل بزند که این یک رکورد فوق العاده برای ستاره ایرانی بود. بیوگرافی علی کریمی

درخشش او در تیم اماراتی باعث شد تا بایرن مونیخ آلمان خواهان جذبش شود. انتقال علی رسما در سال 84 در زمان مربیگری فیلیکس ماگات انجام شد. او در دوسال حضورش در تیم بایرن مونیخ مصدومیت زیادی پیدا کرد و بیشتر بازی ها نیمکت نشین شد. در 44 بازی تنها 4 گل زد و 4 پاس گل داد.

علی کریمی در بایرن مونیخ
علی کریمی در بایرن مونیخ آلمان

بازیکن سال آسیا

علی کریمی در جام ملت های آسیا 2004 با تیم ملی ایران مقام سوم شد. همزمان آقای گل مسابقات مشترکا با «علاء حبیل» از بحرین دست یافت. در همان سال جایزه مرد سال فوتبال آسیا را از AFC دریافت کرد.

علی کریمی ازباشگاه های غرب تا عرب

کریمی با اتمام قراردادش با بایرن آلمان به مدت 1 سال به القصر و سپس یکسال به السیلیه قطر رفت. سپس به طور قرضی به تیم پرسپولیس تهران آمد. سال 88 نیز 1 سال در استیل آذین بود. سال 1389 به دعوت فیلیک ماگات به تیم شالکه 04 آلمان رفت اما تنها دو بازی به میدان رفت و باز به پرسپولیس بازگشت.

علی کریمی و گلزنی در اروپا
علی کریمی و گلزنی در اروپا

خداحافظی از فوتبال رسمی با تراکتور سازی

علی کریمی سر انجام در سال 1392 با وجود درخواست اغلب تیم ها برای حضورش به عنوان بازیکن به تیم تراکتور سازی تبریز رفت. آخرین روزهای فوتبالی خودش را در این تیم به پایان رساند. او بعد از یک فصل بازی در تاریخ 29 تیر 1393 در سن 36 سالگی برای همیشه از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

خداحافظی از فوتبال رسمی با تراکتور سازی
خداحافظی از فوتبال رسمی با تراکتور سازی

کتک کاری با داور مسابقه و محرومیت به مدت 1 سال

علی کریمی در بازی های آسیایی بانکوک در سال 1377 در بازی مسابقه ایران و کویت یک گل زد و در بهمن سال 77 نیز مزه تلخ محرومیت بلند را با بی تدبیری انجام داد. علی کریمی در بهمن ماه 1377 با تیم ملی امید ایران در یک تورنمنت که پژمان جمشیدی و علی انصاریان هم تیمی هایش بودند در برابر ویتنام در شهر دانهیل بازی می کرد و بعد از اخراج انصاریان در  دقیقه 69 به داور مسابقه هجوم برد و ضربه ای به او زد تا با کارت مستقیم اخراج شود. بعد از اخراج علی کریمی خبر به تهران رسید و موجی از نگرانی هواداران فوتبال مخصوصا پرسپولیسی ها را به دلیل احتمال محرومیت او فرا گرفت. بیوگرافی علی کریمی

خبرهایی که از کنفدراسیون فوتبال آسیا به گوش می رسید، محرومیت کریمی تا دو سال پیش بینی می شد و جامعه فوتبال را شدید نگران کرده بود. کریمی بلاخره با نظر AFC با محرومیت یک ساله از دنیای فوتبال محروم شد تا از فوتبال باشگاهی به جایی که رشد کرده بود برگردد، او برای اینکه بدن خودش را آماده نگه دارد در این 1 سال در زمین های خاکی و بعد از یک سال به پرسپولیس برگشت و با استعداد ناب خودش جایزه مرد سال آسیا را دریافت کرد و لقب جادوگر فوتبال آسیا شد. در ادامه ویدیو این صحنه را باهم می بینیم!

فوتبال باشگاهی

علی کریمی سابقه بازی در باشگاه های نفت تهران، فتح تهران، سایپا تهران، پرسپولیس، الاهلی امارات، القطر قطر، السیلیه قطر، بایرن مونیخ، استیل آذین و شالکه آلمان را در کارنامه فوتبال خود دارد.

حتما بخوانید: بیوگرافی مهدی طارمی مهاجم پورتو | زندگی شخصی+افتخارات+حواشی+ازدواج+خانواده

شهرت علی کریمی

علی کریمی خیلی سریع توانست در کنار نام داران فوتبال دنیا توپ زنی کند. او در کنار بازیکنان اسطوره نظیر میشاییل بالاک، سباستین دایسلر، مارتین دمیکلیس، مهمت شول و زی روبرتو فوتبال بازی کرده است و یک جایگاه ثابت در اروپا برای خودش دست و پا کرد. با ورود او برخی از این بازیکنان نیمکت نشین شدند. بر اساس یکی از بندهای قرارداد کریمی و بایرن او بعد از 12 بازی قراردادش اتوماتیک تمدید می شود که در بازی هامبورگ این اتفاق افتاد و او در همین بازی نیز مصدوم شد. علی نتوانست در بازی جام جهانی 2006 آلمان در اندازه واقعی خودش ظاهر شود. کریمی از جمله بازیکنان ایرانی بود که در لیگ قهرمانان اروپا فوتبال بازی کرده است و حتی در برابر سالزبورگ یک گل زده است.

گل زنی علی کریمی در بازی شهرآورد
گل زنی خاطره انگیز علی کریمی در بازی شهرآورد

گلزنی در شهرآورد

اولین گلزنی او در شهرآورد تهران بود که دو دقیقه بعد از  1 بر صفر به نفع استقلال بازی را مساوی کرد. علی کریمی پنج روز بعد در بازی برابر ابومسلم نیز هت تریک کرد و البته نتوانست جلوی شکست تیم خودش را بگیرد. بازی در پایان با شکست 4-3 برای پرسپولیس تمام شد. علی کریمی در سال 1388 به دلیل عدم تمایل داشتن مدیریت باشگاه پرسپولیس برای قراداد با وی این باشگاه را ترک کرد و به استیل آذین پیوست. در فصل 87-88 نیز در لیگ برتر علی 14 گل زد و با دریافت 9 کارت زرد و 3 کارت قرمز جزو خشن ترین بازیکنان لیگ برتر نهم شناخته شد. بیوگرافی علی کریمی

فوتبال ملی علی کریمی
فوتبال ملی علی کریمی در کنار نکونام

فوتبال ملی علی کریمی

علی کریمی در سال 1377 سابقه بازی در تیم ملی فوتبال ایران را دارد و با 124 بازی و 38 گل ملی دومین بازیکن ایرانی از لحاظ تعداد بازی ملی و سومین گلزن برتر تاریخ فوتبال ایران است. علی کریمی کاپیتان اصلی تیم ملی فوتبال ایران میب اشد ولی جواد نکونام بازوبند کاپیتانی در دست می بست. او اولین بازی ملی خودش را در سال 77 در مقابل کویت انجام داد. در همان سال قهرمانی بازی های آسیایی 1998 بانکوک را با تیم ملی جشن گرفت و یکی از 2 گل ایران را در بازی فینال در برابر کویت زد.

علی کریمی در مقدماتی جام جهانی 2002 نیز از بازیکنانی بود که در تیم ملی توانست در مقابل گوام 5 گل بزند. وی اولین بازی خودش را در پست هافبک تهاجمی در مقابل ایرلند در مرحله پلی آف جام جهانی در شهر دوبلین انجام داد.

علی کریمی آقای گل آسیا

علی کریمی در جام ملت های آسیا 2004 با 5 گل زدن آقای گل مشترک مسابقات شد. ایران در این مسابقات بعد از ژاپن و چین سوم شد. هت تریک علی کریمی در بازی با کره جنوبی در یک چهارم نهایی نقش زیادی در موفقیت ایران داشت. علی در آن سال بهترین بازیکن سال فوتبال آسیا شد و قهرمانی بازی های غرب آسیا را نیز با تیم ملی کسب کرد.

مصدومیت و دوری طولانی از فوتبال

علی کریمی در جام جهانی 2006 نمایش مناسبی بر جای نگذاشت و مصدومیت طولانی او علت عملکرد ضعیفش بود. در اکتبر 2008 در حالی که علی دایی او را به تیم ملی دعوت کرد ولی او تصمیم بر کناره گیری از فوتبال ملی را اعلام کرد.

علی دایی اعلام کرد که کریمی دیگر به تیم ملی دعوت نخواهد شد. البته همین هم شد. علی کریمی با برکنار شدن دایی دوباره برای حضور در تیم ملی افشین قطبی اعلام آمادگی کرد و به تیم دعوت شد. او تک گل ایران در برابر امارات را در بازی برگشت مقدماتی جام جهانی 2001 به ثمر رساند او امیدهای ایرانیان را برای صعود زنده کرد. او بعد از مدتی دوری از تیم ملی دوباره توسط کی روش به تیم ملی ایران دعوت شد. بیوگرافی علی کریمی

مربیگری علی کریمی
مربیگری علی کریمی در لیگ ایران

مربیگری علی کریمی

علی در سال 1393 دستیار کارلوس کی روشدر تیم ملی ایران شد که با گذشت چند ما استعفا داد و اعلام کرد که اصلا علاقه ای به حضور در این عرصه را ندارد.او سال 1396 هم سرمربی تیم نفت تهران شد اما در نهایت بخاطر اختلافات ملی جدا و به تیم سپید رود پیوست و مربی این تیم شد که بعد از ناکامی نیز از این تیم کناره گیری کرد.

حتما بخوانید: بیوگرافی عزت الله پورقاز | زندگی شخصی + افتخارات + حواشی + عکس با همسر

عاشق خانواده

علی عاشق خانواده اش است و رابطه دوستانه و خوبی با بچه هایش دارد. او با آنها رفیق است و به این جمله معتقد است که خانواده نعمت بزرگی است و بدون خانواده زندگی محال است. همچنین مادر علی کریمی درباره همسرش گفت که خدا رو شکر علی خانم خوب و مهربانی دارد و من از عروسم خیلی راضی هستم و واقعا خانم مهربانی نصیب ما شده است.

پدر و مادر علی کریمی
پدر و مادر علی کریمی

همسرش عامل پیوستن به تراکتور

همسر علی دایی ترک زبان است و اصرارهای همیشگی او در تمام مدت که روزنامه ها به دنبال راهی برای حضورش در تیم پرسپولیس بودند باعث نشد تا همسر کریمی از او خواست اگر قرار است فوتبال خود را به پایان برسانی حداقل یک سال هم در تبریز توپ بزن. سرانجام علی کریمی تسلیم همسرش شد و در تبریز سالهای آخر فوتبالی اش را گذراند.

دوران سخت زندگی از مسافر کشی تا ساخت و ساز

علی کریمی بازیکن سختی کشیده ای است و شماره هشت تاریخی فوتبال ایران در سال ها قبل در کرج مسافرکشی می کرد. او که یک زمانی پیکان گوجه ای داشت و زمانی که در فتح بازی فوتبال انجام می داد و حتی در پرسپولیس قبل و بعد از تمرین با ماشین خودش کار می کرد تا خرج خودش را در بیاورد.

سپس علی با حامد کاویانپور به صورت شراکتی وارد کار ساخت و ساز شدند. سپس با همکاری خداداد عزیزی و مجید ساعدی در شرکت پوشاک ورزشی مجید سرمایه گذاری کردند.

علی کریمی در کنار فرزندانش
علی کریمی در کنار فرزندانش

علی طرفدار رئال و میلان

کریمی به تیم های میلان ایتالیا و رئال مادرید علاقه زیادی دارد. او حرص و جوش زیادی در تماشای فوتبال این دو تیم می خورد و جادوگر سابق عاشق این دو تیم است. بیوگرافی علی کریمی

علاقه به سریال ایرانی

علی به فیلم های ایرانی نسبت به فیلم های روز دنیا علاقه زیادی دارد. او معمولا در اوقات فراغتش فیلم های ایرانی را در خانه تماشا می کند.

جادوگر ماشین باز

علی کریمی جادوگر فوتبال آسیا مجله های ماشین زیادی در منزلش دارد و از کیفیت و تنوع کارایی اتومبیل نیز بسیار تبحر دارد. او همچنین در سایت های معرفی اتومبیل های خارجی اطلاعات زیادی کسب می کند. اتومبیل مورد علاقه علی BMW آلمانی است.

ماشین علی کریمی
ماشین علی کریمی

مواضع سیاسی علی کریمی!

علی کریمی بر اساس اسناد ویکی لیکس و سندهای محرمانه دیپلماتیک آمریکا در تمرینات از دیدار با محمود احمدی نژاد دوری کرده و این نشان می داد که اصلا رئیس جمهور محبوب او نیست. حتی در برخی تصاویر منتشر شده نشان می دهد که زمانی احمدی نژاد به زمین چمن آزادی برای مشاهده تمرین تیم ملی می آید او اصلا به گوشه ای رفته و اهمیتی نمی دهد.

در بازی 27 خرداد 1388 در مقابل تیم کره جنوی او با تعدادی از بازیکنان تیم ملی با مچ بند سبز از میرحسین موسوی در ماجرای بعد از انتخابات حمایت کردند. در نیمه دوم نیز با فشار مسئولان با اینکه از باز کردن مچ بند سبز امتناع نمود اما باند سفیدی روی آن بست و وارد زمین شد.

علی کریمی در سال 1390 نیز با پیراهن امضاء شده شالکه 04 آلمان و تقدیم به خانواده اشکان سهرابی از کشته های سال 88 از آنها همدردی کرد. همچنین در سال 96 از مردم بابت رای به حسن روحانی عذرخواهی کرد. بیوگرافی علی کریمی

مواضع سیاسی علی کریمی
علی کریمی با مچ بند سبز در سال 88

فعال در امور خیریه

علی کریمی در امور خیریه فعالیت زیادی دارد و به کودکان یتیم و بی سرپرست و بیماران صعب العلاج حمایت های مادی زیادی کرده است. او در مراکز درمانی و بهزیستی با آنها دیدار و فوتبال بازی کرده است.

حتما بخوانید: بیوگرافی وحید امیری بازیکن تیم ملی ایران |زندگی شخصی و حرفه ای + عکس

اختلاف با علی دایی

اختلاف علی کریمی با علی دایی از بازی های مقدماتی جام جهانی 2006 آغاز شد و جایی که بازیکنان فوتبال باهم توافق کردند که در زمین فوتبال به علی دایی پاس ندهند. قبل از آن هم فشار علی دایی برای نیمکت نشین کردن علی کریمی آتش اختلافات آنها را بیشتر نمایان و روشن کرد.

البته اوج درگیری آنها زمان سرمبیگری علی دایی در تیم ملی 1387 بود که کریمی را از تیم کنار گذاشت و او هم با یک مصاحبه شدید و تند بر علی دایی تاخت.

همچنین از سال 1392 وقتی که دایی مربی پرسپولیس بود و باز هم علی کریمی از تیم کنار گذاشته شد و اختلاف های آنها بوی نفرت گرفت. البته در سال های اخیر اختلاف این دو به طور کلی پایان یافت و در مراسم یادبود علی انصاریان آنها همدیگر را بغل کردند.

علی دایی و علی کریمی در کنار هم
علی دایی و علی کریمی در کنار هم

بیوگرافی علی کریمی

سفر تفریحی به امارات و اعتراضات

علی کریمی قبل از شروع اعتراضات در واکنش به مرگ دلخراش مهسا امینی برای یک سفر تفریحی به کشور امارات رفت. او بعد به صورت علنی از مردم معترض حمایت کرد و توییت هایش در توییتر میلیون ها بار بازنشر شد و نقش زیادی در ترند شدن هشتگ #مهسا_امینی داشت.

توهین تند و عجیب یک روحانی به استوری علی کریمی با موضوع نذری که بحث برانگیز شده است را ببینید. علی کریمی بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران در روز تاسوعا یک استوری انتقادی در خصوص نذری منتشر کرد.

پلمپ خانه در لواسان

هفته اول مهرماه 1401 هزمان با اعتراضات به مرگ مهسا امینی در داخل ایران بر اساس تصاویر منتشر شده خانه علی کریمی در لواسان با دستور دادستان پلمپ شد. ساعتی بعد از وایرال شدن گسترده عکس های ویلای علی کریمی، محدودیت های تردد به خانه وی برداشته شد. البته بعد گفته شد که علی کریمی سال ها قبل این خانه را به اسم فرزندان خودش کرد و از نظر قانونی پلمپ کاملا اشتباه بوده است.

حتما بخوانید: بیوگرافی وحید امیری بازیکن تیم ملی ایران |زندگی شخصی و حرفه ای + عکس

درخواست توقیف اموال

حمید رسایی فعال سیاسی اصولگرا و نماینده قبلی مجلس در اظهارات جنجالی خودش خواستار توقیف اموال علی کریمی شد. سپس علی کریمی در استوری اینستاگرام در واکنش به صحبت های حمید رسایی نوشت: عمری با جون کندن یه خانه درست کردیم، نمیدونستم خاری میش تو چشمتون! اگر تونستین بگیرین، فدای سر مردمم

توقیف خانه علی کریمی در لواسان
توقیف خانه علی کریمی در لواسان

افزایش فالوور بعد از اعتراضات

اینستاگرام علی کریمی بعد از اعتراضات از 2 میلیون فالوور به 15 میلیون فالور افزایش پیدا کرد. خبرگزاری های داخلی بیان داشتند که علی کریمی لیدر اغتشاشات است و به کنترل احساسات جوان ها و مردم و خرابکاری متهم است. البته خود علی کریمی در مصاحبه ای که با مکس امینی داشت بیان کرد که من دغدغه مردم کشورم را دارم و … البته او در لحظه ای از مصاحبه اش نیز احساساتی شد و به گریه افتاد.

دستگیری علی کریمی در دبی با طعمه مهران مدیری

حتی بعد از اینکه مهران مدیری آن ویدیوی جنجالی را منتشر کرد خبرهای ضد و نقیض زیادی بیان شد که مهران مدیری طعمه بود تا به دبی برود و علی کریمی را در یک حرکت ضربتی دستگیر کند و با قایق از دبی امارات به ایران بیاورد تا محاکمه شود. البته این توسط شخص علی کریمی به صورت رسمی تایید نشد ولی یک خبرنگار این موضوع را در اینستاگرام بیان کرد و در دایرکت نیز برای علی کریمی فرستاد و او پیام را لایک کرد.

استوری جنجال برانگیز علی کریمی بر علیه نذری
استوری جنجال برانگیز علی کریمی بر علیه نذری

حتما بخوانید: بیوگرافی مرتضی پورعلی گنجی | افتخارات + ازدواج + خانواده + تصاویر

زندگی در آمریکا بعد از مصاحبه با مکس امینی

جادوگر فوتبال آسیا که یک زمانی جزو پرافتخارترین بازیکنان فوتبال ایران بود. حالا در در امارات و دبی مدت ها تهدید شده است. حالا مدتی است که به کانادا رفته و به زودی باید او را شهروند آمریکا بدانیم. البته وطن او ایران است و حتما به زودی بر میگردد.

حتما بخوانید: بیوگرافی مهدی قائدی و همسرش ستاره معصومی |حواشی و جنجال ها+عکس

اعلام حمایت باشگاه بایرن مونیخ

باشگاه بایرن مونیخ در 14 آبان 1401 بعد از مواضع علی کریمی اعلام نمود که ما به خاطر شرایط و وضعیت سلامتی علی کریمی و دیگر بازیکنان ایرانی بایرن مونیخ از مدت ها قبل با سفیر آلمان در تهران در تماس هستیم. ما از شرایط حساس کنونی آکاه هستیم. ما آماده ارائه خدمات حمایتی خود در این زمینه ها هستیم. بیوگرافی علی کریمی

مصاحبه علی کریمی و مکس امینی
مصاحبه علی کریمی و مکس امینی

افتخارات علی کریمی

افتخارات باشگاهی علی کریمی

پرسپولیس تهران

  1. قهرمانی جام آزادگان 78-1377
  2. قهرمانی جام آزادگان 79-1378
  3. قهرمانی جام حذفی 79-1378
  4. نایب قهرمانی جام آزادگان 81-1379
  5. بایرن مونیخ
  6. قهرمانی جام حذفی آلمان 06-2005
  7. قهرمانی بوندسلیگا 06-2005
  8. الاهلی
  9. قهرمانی جام حذفی امارات 02-2001
  10. قهرمانی جام حذفی امارات 04-2003
  11. نایب قهرمانی لیگ امارات 04-2003
  12. نفت تهران
  13. نایب قهرمانی نوجوانان تهران
  14. قهرمانی امیدهای تهران با امیدهای فتح

عکس و بیوگرافی علی کریمی

افتخارات ملی

  1. 1998 – قهرمانی بازی های آسیایی
  2. 2004 – مقام سوم جام ملت های آسیا
  3. 2007 – یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا
  4. 2006 – راهیابی و بازی در جام جهانی 2116 آلمان
  5. 2004 – قهرمانی فوتبال غرب آسیا
  6. 2003 – قهرمانی جام بین قاره ای آسیا – اقیانوسیه با تیم ملی ایران

افتخارات فردی

  1. بهترین بازیکن سال 2004 آسیا
  2. آقای گل مشترک جام ملت های آسیا 2004

همه چیز در مورد زندگی نامه فوتبالیست ها را در سایت ورزشی بخوانید.

mohamadnd
1 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *