بیوگرافی فائزه شهریاری بسکتبالیست ایرانی

بیوگرافی فائزه شهریاری ، یکی از بازیکنان بسکتبال تیم ملی بانوان ایران می باشد. فائزه شهریاری دارنده مدال برنز مسابقات بسکتبال سه نفره دانشجویان جهان 2019 در چین می باشد. در این مطلب از سایت ورزشی تصمیم گرفته ایم که به زندگی و افتخارات و خانواده اش بپردازیم.

بیوگرافی فائزه شهریاری بسکتبالیست ایرانی

فائزه شهریاری از بازیکنان بسکتبالیست تیم ملی بانوان ایران است. فائزه متولد 6 آبان 1373 در تهران است. او دارنده مدال برنز مسابقات بسکتبال سه نفره دانشجویان جهان در سال 2019 در کشور چین می باشد.

فائزه با توجه به اینکه در تهران متولد شده است اما اصالتا از خانواده کردی کرمانشاهی می باشد. قد فائزه 175 سانتی متر و در پست شوتینگ گارد تیم ملی بسکتبال فعالیت می کند. تحصیلات او در رشته تریبت بدنی دانشگاه آزاد واحد یادگار امام خمینی شهر ری در مقطع لیسانس است.

فائزه خانم از 11 سالگی با تشویق های مادرش و زیر نظر سپیده خوشقدم به ورزش بسکتبال روی آورد. در 13 سالگی نیز به تیم لیگ برتری راه آهن راه پیدا کرد و یک سال بعد در 14 سالگی عضو تیم ملی جوانان شد.

فعالیت ورزشی فائزه شهریاری

فعالیت ورزشی فائزه شهریاری:

این بازیکن بسکتبالیست ایرانی از سال 1392 تا حالا عضو تیم ملی بزرگسالان است. فائزه در خانواده ای کاملا ورزشی رشد کرده است. پدرش فوتبالیست و مادرش مربی آمادگی جسمانی است. برادر کوچکترش علی شهریاری نیز عضو تیم ملی بسکتبال جوانان ایران است.

فائزه به ورزش والیبال نیز علاقه خاصی داشت. او که در کلاس پنجم در تیم های والیبال، هندبال و بسکتبال مدرسه عضو بوده است. در بازی بسکتبال از همه ضعیف تر بود و با اصرار مادرش رشته بسکتبال را برای ادامه فعالیتش انتخاب نمود.

 

رقیبان فائزه در بسکتبال:

از بین رقیبان خودش دفاع در مقابل خانم ادنا عیسائیان را بسیار سخت می داند. می گوید این بازیکن اصلا مهار شدنی نیست. شماره پیراهن فائزه نیز 77 می باشد و علت انتخاب این عدد را زنده نگه داشتن برادر کوچک خودش می داند. برادر کوچکتر او در سطح نونهالان به طور حرفه ای بازی می کرد. فائزه و دو برادرش هر سه پیراهن شماره 7 را بر تن می کردند. بعد از تصادف و فوت یکی از برادرهایش، فائزه و دیگر برادرش تصمیم گرفتند برای زنده نگاه داشتن خاطرات او شماره 7 پیراهن او را در کنار شماره 7 خود حفظ نمایند.
علاقه فائزه شهریاری به مربیگری

علاقه فائزه شهریاری به مربیگری

خانم شهریاری به مربیگری نیز علاقه زیادی دارد. او پایه سازی را به کوچینگ بیشتر ترجیح می دهد و می داند که بازیکنان باید پرورش یافته و پیشرفت کنند. تصمیم دارد بازیکن بسازد و تقدیم مربیان کند. چیزهایی که خودش نتوانسته در سن کم به آنها برسد را برای پیشرفت بازیکنان در آینده باید بکار بگیرد.

 

علایق و اوقات فراغت فائزه شهریاری

فائزه شهریاری بیشتر اوقات فراغت خودش را در کنار خانواده سپری می کند. به دلیل اینکه درگیر مسابقات بسکتبال است و زمان کوتاهی برای مطالعه کتاب دارد و از کتاب های صوتی استفاده می کند. به فیلم های رمانتیک و اکشن علاقه زیادی دارد و زیاد موسیقی گوش نمی دهد.  سریال خانه پوشالی را دوست دارد و بیشتر به سریال علاقه دارد تا اینکه وقتش را صرف دیدن فیلم سینمایی کند.

آغاز حرفه ای بسکتبال فائزه شهریاری

تماشای NBA در شکم مادر

فائزه گفت وقتی در شکم مادرم بودم همیشه از ساعت 6 وقتی مادر بلند می شد و بازی های NBA را تماشا می کرد. مامانم می گوید الان که بسکتبالیست شدی احساس می کردم تو هم آن موقع انجا بازی ها را میدیدی، همانطور مادرم خیلی کوبی برایانت را دوست داشت.

بیوگرافی فائزه شهریاری

آغاز حرفه ای بسکتبال

فائزه شهریاری بازی بسکتبال خود را در سال 1384 از سن 11 سالگی آغاز کرد. سپیده خوش قدم مربی او بود و بعد از اینکه عملکرد بی نظیرش را دید او را به تیم سوم خرداد شهر ری معرفی کرد و تا سال 1386 نیز در این تیم حضور یافت.

 

از راه آهن تا کوشا سپهر

در سال 86 نیز در سن 13 سالگی به تیم راه آهن شهر ری منتقل شد. بعد از چند سال حضور در این تیم تصمیم به جدایی گرفت و به تیم کوشا سپهر سبلان رفت. تا سال 1396 نیز در این تیم به میدان رفت. این بازیکن با تیم کوشا سپهر سبلان یک قهرمانی لیگ برتر بدست آورد.

زندگینامه فائزه شهریاری

از نادر شیمیم تا سبلان

در سال 1396 در یک تجربه جذاب و چالشی به تیم نادر شیمی قم رفت و بعد از یک سال بازی در این تیم دوباره به تیم کوشا سپهر سبلان رفت و تا سال 1398 نیز پیراهن این تیم را بر تن کرد.

 

انتقال به نفت آبادان تا بازگشت به قم

از سال 1398 نیز در سن 25 سالگی عضو تیم پالایش نفت آبادان شد. تا سال 1400 در این تیم بازی کرد و در نهایت نیز همین سال با تیم شیمیدر قم قرارداد امضاء کرد. با شیمیدر نیز یک قهرمانی لیگ برتر ایران را کسب نمود.

 

بازی های ملی

فائزه نخستین بار در سال 1387 در سن 14 سالگی به تیم ملی جوانان ایران دعوت شد. از سال 1392 نیز عضو تیم ملی بزرگسالان ایران شد. با تیم ملی ایران مدال برنز مسابقات دانشجویان جهان و مقام سومی مسابقات غرب آسیا را تجربه نموده است.

زندگینامه فائزه شهریاری

به اصرار مادرم رفتم بسکتبال

در این باره فائزه بیان داشت که در کلاش پنجم همزمان عضو تیم های والیبال و هندبال و بسکتبال بودم که به اصرار مادرم به خانم سپیده خوشقدم در رشته بسکتبال معرفی شدم. البته بازی بسکتبالش نسبت به بقیه ضعیف تر بود.

 

بازیکنان موردعلاقه

از بازیکنان مورد علاقه اش می توان به کایری و کوین اشاره کرد. البته به بازی های بسکتبال NBA علاقه زیادی دارد.

 

رقیب سرسختم عیسائیان بود

از دفاع سخت رقیب خودش یعنی ادنا عیسائیان نام می برد. از دوران کودکی که وارد سوپر لیگ شدم خانم عباسی همیشه به من می گفت که عیسائیان را بگیر ت الان که بازم دفاعشان یم کنم و هنوز هم سخت و مهار نشدنی است.

 

میخوام بعد بازی خوشحال باشم

تمرکز زیادی در زمان بازی دارم و وقتی بازی تمام می شود می توانم بخندم یا خوشحال باشم. وقتی که خوشحالم نتیجه بهتری می گیرم. از خودم راضی هستم و باید به فکر آمار و ارقام شخصی نیز نباشم. فقط تمرکزم روی برد تیمم باشد.

فائزه شهریاری

شماره پیراهن 77

برادر کوچکتر خودش را که در سطح نونهالان بازی می کرد در یک تصادف رانندگی از دست داد و آنها باهم شماره 6 را در دوران بچگی به تن می کردند و به احترامش یک 7 در کنار پیراهن هفت خودش قرار داده است و در حال حاضر شماره پیراهنش 77 است. انگیزه مهمی در تمام بازی ها دارد و بر روی عملکرد خودش تاکید دارد.

 

علاقه به مربیگری

فائزه شهریاری به مربیگری علاقه زیادی دارد و دوست دارد که بازیکنان جدیدی را در سطوح حرفه ای پرورش ددهد. فلسفه اش نیز این است که بازیکن بسازد و تقدیم مربیان کند. اصلا برایش مهم نیست که این بازیکن در تیم خودش باشد و فقط دوست دارد بازیکن در سطح ملی بسازد.

ازدواج

فائزه تا الان مجرد است و هنوز ازدواج نکرده است.

 

شیرین ترین خاطره ورزشی

خاطرات شیرین ورزشی زیادی دارد و از مقام سومی قهرمانی دانشجویان جهان و بازی با تیم سنگال که از آمادگی جسمانی مناسبی نیز برخوردار بود و قبلا البته به این تیم باخته بودند و در این بازی با غیرت زیادی تلاش کردند و بردند و سوم شدند. از این بازی به عنوان یکی از شیرین ترین بردهای ورزشی یاد می کند.

شهریاری بسکتبالیست

فراغت در کنار خانواده

این بازیکن بسکتبالیست از اوقات فراغتش بیشتر در کنار خانواده سپری می کند و درگیر مسابقات ورزشی و تیم ملی است.

 

ناگفته های فائزه شهریاری

با فاطمه شهریاری بازیکن بسکتبالیست شیرازی نسبت فامیلی ندارد ولی باهم دوست هستند.

بزرگترین آرزوی ورزشی اش نیز رفتن به المپیک 2024 است

مربی اش خانم «سپیده خوشقدم» و «ستاره یزدانی» هستند که جزو بهترین دوستانش نیز محسوب می شوند.

عاشق بسکتبال است و به شهر ری نیز علاقه زیادی دارد.

برادرش را بزرگترین رقیب بسکتبالی خود معرفی میکند. همچنین او علاقه دارد که با آقایان نیز تمرین کند. قبل از بسکتبال در رشته دو و میدانی فعالیت می کرد.

بیوگرافی فائزه شهریاری

شهریاری بسکتبالیست

افتخارات فائزه شهریاری

 

1394 : نایب قهرمان لیگ بسکتبال زنان ایران با تیم کوشا سپهر سبلان

1395 : قهرمان لیگ بسکتبال زنان ایران با تیم کوشا سپهر سبلان

1396 : قهرمان لیگ دسته 2 بسکتبال زنان ایران با تیم نادر شیمی قم

1398 – 1399 – 1400 : مقام چهارم لیگ بسکتبال زنان ایران با تیم پالایش نفت آبادان

1401 : قهرمان لیگ بسکتبال زنان ایران با تیم شیمیدر قم

2018 : مدال برنز تیمی بسکتبال قهرمانی غرب آسیا در اردن

2019 : مدال برنز مسابقات تیمی دانشجویان جهان در چین

چکیده ای از بیوگرافی فائزه شهریاری

نام کامل : فائزه شهریاری

تاریخ تولد : 6 آبان 1373

محل تولد : تهران

رشته ورزشی : بسکتبال

پست : شوتینگ گارد

قد : 175 سانتیمتر

سابقه باشگاه های ورزشی : 1386 : راه آهن تهران

1394 -1397 : کوشا سپهر سبلان

1396 : نادر شیمی قم در لیگ ب

1398 – 1400 : نفت آبادان

1401 : شیمیدر قم

mohamadnd
17 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *