بیوگرافی فرهاد مجیدی

بیوگرافی فرهاد مجیدی ، در این مطلب از سایت ورزشی به حواشی و زندگی فرهاد مجیدی اسطوره فوتبال استقلال می پردازیم. پس در ادامه با بیوگرافی فرهاد مجیدی همراه ما باشید.

بیوگرافی فرهاد مجیدی

فرهاد مجیدی متولد 13 خرداد 1355 در شهر پاکدشت تهران است. فوتبالیست سابق تیم استقلال که در این تیم موفق به گلزنی فراوان شده است. فرهاد با قد 177 سانتی متر در پست هافبک هجومی و مهاجم سالها خوش درخشید. او در تیم ملی فوتبال موفقیت چندانی نداشت و حالا در قامت سرمربی ظاهر شده است.

مجیدی تابحال 40 بازی در تیم ملی ایران انجام داده است. از جمله لژیونرهای تیم استقلال است که سابقه بازی در تیم راپید وین اتریش و لیگ های عربی خلیج فارس را دارا است. قهرمانی فرهاد مجیدی با تیم العین امارات در لیگ قهرمانان آسیا را می توان به مهمترین کارنامه او اشاره کرد. مجیدی با 93 گلی که در تیم استقلالا زد به عنوان دومین گلزن تاریخ این باشگاه انتخاب شد. در نظرسنجی سایت فدراسیون فوتبال نیز به عنوان محبوب ترین بازیکن جهان در سال 2011 انتخاب شد.

بیوگرافی فرهاد مجیدی
بیوگرافی فرهاد مجیدی

خانواده

خانواده فرهاد اصالتا مازندرانی و شهر قائم شهر هستند. اما در تهران به دنیا آمده و دو خواهر و یک برادر بنام فرزاد مجیدی دارد. فرزاد نیز یک فوتبالیست حرفه ای و شناخته شده در لیگ ایران است.

فرهاد مجیدی در یک خانواده با اصالت و با وضعیت مالی و اجتماعی مناسب چشم به دنیا گشود. شغل پدرش کارمند ارتش بود. فرهاد سابقه بازی در تیم های استقلال و نساجی مازندران را داشته است. مادرش مخالف حضورش در دنیای فوتبال بود و اما پدرش از همه نظر پشتیبانش بود. پدر مرحومش نظامی بازنشسته و مادرش خانم خانه دار می باشد. بیوگرافی فرهاد مجیدی

حتما بخوانید: بیوگرافی امیر قلعه نویی | زندگی شخصی + افتخارات + حواشی + عکس با همسر و فرزندان

زندگی فوتبالی فرهاد مجیدی

فرهاد در دوران فوتبالی خودش در تیم های باشگاهی بزرگی توپ زده است که در ادامه آنها را به شما معرفی می کنیم:

۱. باشگاه صنایع پارچین

فرهاد در کودکی همانند بقیه کودکان به ورزش فوتبال علاقه زیادی داشت. او در این راه هدف های زیادی پیدا کرد و به یکی از ستاره های فوتبال ایرانی تبدیل شد. مربیان تیم محلی صنایع پارچین متوجه استعداد فرهاد مجیدی در فوتبال شدند. بعد آنها تصمیم گرفتند که مجیدی را به عنوان مهاجم در تیم خود وارد نمایند.

در اولین قدم بزرگ فرهاد در فوتبال وارد تیم صنایع پارچین شد. برای مدتی در این تیم بازی کرد و اولین پیروزی های خودش را در این تیم کسب نمود.

بیوگرافی فرهاد مجیدی و مادرش
فرهاد مجیدی و مادرش

۲. باشگاه جوانان کشاورز

او که بعد از صنایع پارچین به تیم جوانان کشاورز پیوست. فرهاد اولین بازی رسمی خودش را در تیم جوانان کشاورز انجام داد. البته مدت کوتاهی را در این تیم توپ زد. ولی در همان زمان کوتاه به شهرت و معروفیت رسید و سرانجام بازی خوب فرهاد باعث شد تا به تیم بهمن کرج برود.

۳. باشگاه بهمن کرج

فرهاد مجیدی توسط مسئولان باشگاه بهمن کرج جذب تیم شد و در مدت کوتاه در این تیم به بازی پرداخت. بعد از گذشت یک تایم کوتاه فرهاد توسط تیم صنایع پارچین برای بازی های استانی فراخوانده شد. فرهات به مدت 8 ماه در پارچین بازی کرد و بعد از اتمام بازی های استانی برای بار دوم به تیم بهمن کرج برگشت.

فرهاد مجیدی از سن 17 سالگی در این تیم قرار داشت و به مدت 2 سال در خدمت تیم بهمن کرج بود. در طول این دو سال نیز 19 بازی کرد و 10 گل به ثمر رساند.

۴. باشگاه استقلال تهران

فرهاد مجیدی در تیم بهمن بسیار خوش درخشید و توانست وارد تیم شناخته شده پایتخت یعنی استقلال شود. مربیان استقلال که عملکرد فرهاد مجیدی را در یک تیم کرجی زیر نظر گرفته بودند سرانجام او را به استقلال آوردند.

فرهاد که تنها 20 ساله بود به عنوان مهاجم اصلی تیم استقلال برگزیده شد. از بزرگترین موفقیت هایش یعنی ورود به تیم استقلال را بدست آورد.

فرهاد مجیدی در زمانی که در تیم استقلال بود. در دو فصل ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۷ و ۱۳۷۷ تا ۱۳۷۸ حضور داشت و برای استقلال بازی کرد.

در اولین فصل که مجیدی در این تیم بازی کرد یعنی فصل 1376 تا 1377 تیم استقلال قهرمان لیگ آزادگان شد و در دومین فصل یعنی فصل ۱۳۷۷ تا ۱۳۷۸، استقلال نایب قهرمان لیگ آزادگان و جام باشگاه های آسیا شد.

فرهاد مجیدی در تیم استقلال
فرهاد مجیدی در تیم استقلال

۵. راپید وین

فرهاد در تیم استقلال به پیشرفت های بزرگی دست یافت و از لحاظ مالی نیز بسیار به وضعیت مطلوبی رسید. از لحاظ شرهت نیز به مقام بین المللی رسید. فرهاد در آخرین بازی خودش در استقلال در مقابل تیم فجر سپاسی چند جلسه محروم شد و سرانجام برای عضویت در تیم راپید وین اتریش اقدام کرد.

فرهاد در یک فصل عملکرد خوبی داشت و تا پایان فصل 1999 تا 2000 در تیم اتریشی عالی بازی کرد. مجیدی با اتمام  این فصل وین را ترک کرد و به استقلال پیوست.

یکی از مهم ترین دلایل حضور فرهاد مجیدی در راپید وین این بود که بازی وی مورد توجه باشگاه های مطرح ها خارجی قرار گرفت. بسیاری از تیم ها خواهان او بودند.

حتما بخوانید: بیوگرافی محمد مایلی کهن | زندگی شخصی + افتخارات + حواشی + عکس با همسر و فرزندان

۶. بازگشت به استقلال تهران

فرهاد بعد از ترک راپید اتریش در سال 1379 دومین بار در استقلال تهران حاضر شد و در 6 بازی که برای تیمش پا به توپ شد و بعد از مدت کوتاهی استقلال را ترک کرد و با الوصل امارات قرارداد بست.

۷. الوصل امارات

فرهاد مجیدی در این تیم به صورت حرفه ای کار کرد. فرهاد به مدت 5 فصل فوتبالی در تیم الوصل ماند. 130 بار توپ را گل کرد. درخشش بی نظیر فرهاد مجیدی در لیگ های امارات و جام حذفی باعث شد تا همه باشگاه ها او را به عنوان بهترین بازیکن الوصل بشناسند.

مطبوعات معتبر و مطرح ورزشی کشور امارات از فرهاد به عنوان اصلی ترین دلایل موفقیت تیم الوصل در آن سالها نام برد. حضور فرهاد باعث افزایش رقابت ها در باشگاه های امارات شد و هیجان بازی ها را افزایش داده بود.

فرهاد مجیدی و برادرش
فرهاد مجیدی و برادرش

۸. العین امارات

فرهاد در بازی های نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا به عنوان مهاجم العین امارات انتخاب شد. او که در چندین بازی شرکت کرد و توانست تعدادی گل را برای تیم العین به ثمر برساند و تیمش را به بازی های اصلی لیگ قهرمانان آسیا برساند.

در بازی فینال نیز العین در برابر تیم تروساسانا تایلند بالاترین امتیاز را پیدا کرد و سرانجام العین امارات با فرهاد مجیدی توانست برنده لیگ قهرمانان آسیا 2003-2002 شود. فرهاد که بازیکن قرضی در تیم العین بود دوباره به الوصل پیوست.

۹. الاهلی امارات

بعد از بازگشت دوباره او به تیم الوصل برای مدت زمان کوتاه، الاهلی خواستار فرهاد برای بازی در لیگ قهرمانان امارات شد.  تیم الاهلی یک قرارداد 14 ماهه را با او ثبت کرد. فرهاد با حضور 14 ماهه در این تیم، در بازی های مختلف دوستانه و نیمه نهایی لیگ قهرمانان امارات 6 بار گل زد.

در بازی نیمه نهایی لیگ امارات برای مشخص شدن قهرمان دوره بین تیم های الاهلی و الوحده بازی برگزار شد که فرهاد در این مسابقه یک گل حساس را زد و حتی در گل های دیگر نیز سهیم بود.

الاهلی آن بازی را با نتیجه 4-1 برنده شد و تیم مجیدی قهرمان لیگ امارات شد. بعد از اینکه قرارداد 14 ماهه اش با الاهلی به اتمام رسید با یک قرارداد 2 ساله به تیم النصر امارات پیوست. یکی از پرسودترین قراردادهایش با تیم النصر بود.

۱۰. النصر امارات

بعد از اتمام قراردادش با الاهلی با یک قرارداد 2 میلیون دلاری به تیم النصر پیوست. فرهاد تنها به مدت یکی نیم فصل در این تیم ماند. بعد از گذشت فصل به عنوان بازیکن قرضی به الاهلی برگشت. بعد از اتمام حضورش در الاهلی دوباره به النصر رفت.

قرارداد وی با النصر یک قرارداد دو ساله بوده است و بعد از بازگشت دوباره اش به النصر ، مدت کوتاهی بعد قرارداد خود با این تیم اماراتی را فسخ کرد و از این باشگاه خارج شد.

زندگینامه فرهاد مجیدی
زندگینامه فرهاد مجیدی

۱۱. بازگشت مجدد به استقلال تهران

بعد از فسخ قرارداد فرهاد با النصر او از امارات خداحافظی کرد و برای سومین بار به تیم محبوب خودش استقلال تهران برگشت.

فرهاد مجیدی در سال 1386 برای سومین بار به تیم استقلال پیوست و عملکرد مناسبی در این سالها داشت و در بسیاری از لیگ های داخلی و خارجی نیز پیروز شد. پیروزی استقلال در جام حذفی 1386-87 از جمله موفقیت ها بود. فرهاد مجیدی در بازی لیگ قهرمانی فوتبال ایران نیز بازیکن استقلال بود که باعث قهرمان شدن استقلال در لیگ برتر نیز شد.

فرهاد مجیدی مدت زمانی که در استقلال حضور داشت صاحب برخی از بهترین لقب های فوتبالی شد و این لقب ها باعث اعتبار جهانی وی نیز شدند. بهترین بازیکن سال ۸۹ ، بهرین بازیکن لیگ دهم، بهترین بازیکن فوتبال دنیا نیز توسط فدراسیون بین المللی در سال 2011 انتخاب شد.

حتما بخوانید: بیوگرافی یحیی گل محمدی | زندگی شخصی+عکس با همسر و فرزندانش+حواشی

۱۲. الغرافه قطر

فرهاد مجیدی با یک قرارداد 14 ماهه از استقلال به الغرافه قطر پیوست. مربیان و بازیکنان همه باشگاه های فوتبالی اعتقاد داشتند که خروج فرهاد باعث ناکامی استقلال در لیگ برتر 90-91 می شود.

فرهاد مجیدی بعد از ترک استقلال برای سومین بار در تیم الغرافه توپ زد. البته مدت بازی فرهاد در این تیم نیز زیاد نبود و فقط 4 ماه در الغرافه نقش آفرینی کرد.

فرهاد مجیدی برای مدت زمان زیادی در این تیم حاضر نبود و همین مدت کم باعث شد تا الغرافه برنده جام حذفی قطر شود. فرهاد برای اینکه نشان دهد ایرانی است و به آن افتخار کند در جشن پیروزی جام های حذفی قطر پرچم ایران را برافراشت و به ایرانی بودن خود افتخار کرد.

۱۳. آخرین حضور در استقلال تهران و خداحافظی از فوتبال

فرهاد مجیدی بعد از پایان قراردادش با تیم الغرافه از دوست داشت از دنیای فوتبال خداحافظی کند و به حرفه مربیگری برود.

بعد از یک مدتی که فرهاد از مربیان استقلال درخواست کرد برای نقش آفرینی در این تیم پایتخت قصد بازگشت دارد. فرهاد قراردادی را به مدت 11 ماه با استقلال بست. بعد از گذشت 11 ماه فرهاد مجیدی آخرین بازی خودش را در برابر تیم مس کرمان بازی کرد و بعد از پایان بازی فرهاد مجیدی در تاریخ 7 آبان سال 1392 از دنیای فوتبال برای همیشه خداحافظی کرد و به یک مربی سرشناس تبدیل شد.

ورود فرهاد مجیدی به دنیای مربیگری

فرهاد مجیدی همیشه اهداف بزرگی در سرش داشت و یکی از آنها تبدیل شدن به یک مربی بزرگ بود. او در زمینه مربی تلاش های زیادی کرد. در دوره ها و کلاس های سختی شرکت کرد و بلاخره در سال 1397 به عنوان مربی انتخاب شد.

فرهاد بعد از دریافت مدارک مربی شدن خودش در دی ماه 1397 به عنوان دستیار شِفِر در تیم استقلال مربی شد.

بعد از برکناری شفر نیز به دلیل کیفیت کار نامناسب فرهاد در 9 اردیبهشت سال 1398 سرمربی استقلال تهران شد و شروع به کار کرد.

همچنین او در 20 خرداد 98 از جانب مهدی تاج رئیس وقت فدراسیون سرمربی تیم ملی امید شد اما در نهایت بخاطر اختلاف با حمید استیلی در 11 مهر 98 استعفا داد.

با شروع لیگ برتر فوتبال ایران نیز در سال 1398 تا 1399 دوباره او به یک دستیار مربی تبدیل شد و در اسفند 1399 به مدت دو سال سرمربی استقلال انتخاب شد. بعد از پایان قراردادش با استقلال به عنوان مربی در باشگاه الاتحاد کلبا مشغول شد و تا الان یعنی سال 1401 سرمربی این تیم اماراتی است. بیوگرافی فرهاد مجیدی

حتما بخوانید: بیوگرافی علی کریمی | زندگی شخصی + افتخارات + حواشی + عکس با همسر و فرزندان

زندگی شخصی فرهاد مجیدی

فرهاد مجیدی در سال های ورزشی خودش دوباره ازدواج کرده است.

ازدواج اول فرهاد مجیدی

در اولین ازدواج که با خانم فرناز مومنی انجام شد و ثمره آن یک پسر بنام بردیا و یک دختر بنام تیام بود. این ازدواج چندان پایدار نبود و بعد از چند سال زندگی مشترک، فرهاد و فرناز باهم طلاق گرفتند. فرهاد مجیدی بر اساس گفته ها در یکی از شرکت های هواپیمایی کاری داشت که به آنجا رفت و با خانم مومنی آشنا شد. البته ازدواج آنها طول زیادی نکشید و از هم طلاق گرفتند.

بیوگرافی فرهاد مجیدی و همسرانش
بیوگرافی فرهاد مجیدی و همسرانش

ازدواج دوم فرهاد مجیدی

فرهاد شماره 7 محبوب استقلالی ها در سال 1390 نیز زمانی که در سن 35 سالگی به سر می برد بعد از پیوستن به تیم الغرافه در قطر برای بار دوم ازدواج کرد.

سوار یکی از 5 ماشین دنیا

کاپیتان سابق استقلال در کشور امارات با ماشین های لوکس و گران قیمت انگلیسی بنام بنتلی رانندگی می کرد و در آن زمان 5 نفر بیشتر در دنیا چنین ماشینی را نداشتند.

فرزندان فرهاد مجیدی
فرزندان فرهاد مجیدی

سابقه ملی

فرهاد اولین بار در سال 1376 توسط محمد مایلی کهن به تیم ملی دعوت شد. در 26 شهریور 89 نیز در دوره افشین قطبی از بازی در تیم ملی خداحافظی کرد. فرهاد در 45 بازی خودش در تیم ملی در نوک حمله تنها 10 گل زد.

مقایسه فرهاد با پرسپولیسی ها

سرجمع بازی بازیکنانی نظیر مهدوی کیا، علی کریمی و علی دایی برای پرسپولیس 243 بازی بود که فرهاد به تنهایی برای استقلال 261 بازی انجام داده است. جمع گل های این بازیکنان نیز 89 گل بود که مجیدی تنها 98 گل را در زمان حضورش در استقلال زده است. بیوگرافی فرهاد مجیدی

علایق فرهاد مجیدی

  • عاشق فیلم و سینما رفتن
  • هنرمند محبوب امین حیایی و بهرام رادان
  • موسیقی لایت و آرامش بخش
  • از دروغ متنفر و اما فردی صبور
  • به اینتر و میلان علاقه مند است
  • خواننده محبوب شادمهر
  • بهترین خاطره سفر به کربلا همراه با تیم پاس

افتخارات فردی

  • برترین گلزن ایرانی در مسابقات باشگاهی آسیا ( 23 گل – با محاسبه مسابقات جام در جام آسیا، جام باشگاه‌های آسیا و لیگ قهرمانان آسیا)
  • نامزد دریافت جایزه بهترین بازیکن آسیا در سال 2010[
  • تنها بازیکن فوتبال ایرانی دارای عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا 03-2002 به همراه العین
  • دومین گلزن برتر تاریخ باشگاه استقلال با 93 گل زده برای استقلال، به عنوان دومین گلزن برتر تاریخ این باشگاه به‌ شمار می ‌رود
فرهاد مجیدی و مادربزرگش
فرهاد مجیدی و مادربزرگش

افتخارات باشگاهی مجیدی

  • فرهاد مجیدی در جشن قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران 92–91
  • جام آزادگان 77–76 به همراه تیم استقلال تهران
  • لیگ قهرمانان آسیا 03-2002 به همراه تیم العین امارات متحده عربی
  • لیگ امارات 2007–2006 به همراه تیم الاهلی
  • جام حذفی 87–86 به همراه تیم استقلال تهران
  • در لیگ برتر فوتبال ایران 88–87 با استقلال تهران
  • در جام حذفی قطر 2012–2011 با تیم الغرافه قطر
  • در لیگ برتر ایران 92–91 با استقلال تهران

حتما بخوانید: بیوگرافی علی دایی | زندگی شخصی + افتخارات + حواشی + عکس با همسر و فرزندان

برترین افتخارهای فرهاد مجیدی

  • برترین گلزن تاریخ لیگ آسیا در جمع بازیکنان ایرانی:
  • فرهاد مجیدی با به ثمر رساند 23 گل در ادوار مختلف مسابقات جام باشگاه های آسیا هم اکنون رکورد دار بهترین گلزن ایرانی در این مسابقات است.
  • نامزد دریافت جایزه بهترین بازیکن آسیا در سال 2010:
  • کنفدراسیون فوتبال آسیا نام وی را به عنوان یکی از نامزدهای بهترین بازیکن سال 2010 در لیست اولیه خود قرار داد.
  • تنها بازیکن فوتبال ایرانی دارای عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا 03-2002 به همراه العین
  • دومین گلزن برتر تاریخ باشگاه استقلال تهران

زندگینامه فرهاد مجیدی

به پایان مقاله زندگینامه فرهاد مجیدی رسیده ایم که امیدواریم مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد. در پایان بیوگرافی فرهاد مجیدی اگر هر سوالی در این زمینه داشتید آن را در بخش کامنت ها درج نمایید.

همه چیز در مورد زندگی نامه فوتبالیست ها را در سایت ورزشی بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *