بر خلاف آنچه تا کنون فکر می کردید جالب است بدانید که مسی در خانواده مرفهی به دنیا نیامده و حتی برای خرید اولین جفت کفش فوتبالش هم کلی جدال را تحمل کرده اسد‌. او اکنون درحالی قرارداد های نجومی می بندد که روزی حتی برای درمان بیماری خود هم پول کافی در بساط نداشت و فقط برای کمک هزینه درمانش توپ می زد. مسی که اکنون در راس توجه تمام رسانه ها و مردم فوتبالی جهان قرار گرفته تا به اینجا راه آسانی را در پیش رو نداشته است‌. ما در ادامه بیشتر و بهتر با چکیده ای از زندگی این مرد بزرگ آشنا خواهیم شد:

 

مقدمه ای بر شناخت لیونل مسی

 

لیونل مسی متولد ۲۴  ژوئن ۱۹۸۷  در آرژانتین بوده و در حال حاضر به عنوان یکی از ابر ستاره های فوتبال شناخته می شود. او که فوتبال را از۴ سالگی آغاز و مدرسه را هم در همان دوران ابتدایی ترک کرد، حالا در پست مهاجم برای تیم ملی آرژانتین و پاری سن ژرمن به میدان میرود. لیونل مسی 170 سانتی متر قد و  ۷۲ کیلوگرم وزن دارد؛ او همچنین شماره پیراهن ۱۰ را در آرژانتین و شماره ۳۰ را نیز در پاری سن ژرمن را بر تن میکند.

 

خانواده مسی

لیونل آندرس مسی یا به انگلیسی(Lionel Messi)  در روز ۳  تیر۱۳۶۶  در شهر روزآریو آرژانتین به عنوان فرزند سوم خانواده ای سطح پایین بدنیا آمده و در شهر سانتافه نیز بزرگ شد. پدر لئو، خورجه، اکنون  مدیر کارخانه فولاد است که اصالت ایتالیایی و اسپانیایی دارد. او همچنین از۱۴ سالگی مسی به عنوان مدیر برنامه او فعالیت می کند. مادر لئونل مسی، سلیا نیز اصالتا ایتالیایی بوده و در گذشته به عنوان نظافتچی در کارگاه های تولیدی کار می کرده است.

برادر و خواهر  لئونل

برادر بزرگتر مسی، رودریگو مدیریت فعالیت های تجاری، تبلیغات و برنامه های روزانه برادرش را بر عهده دارد. دیگر برادر مسی ماتیاس نیز به همراه مادرش سازمان خیریه مسی را مدیریت میکند. خواهر کوچکتر مسی، ماریا نیز عهده دار مدیریت فروشگاه برادر بزرگش است.

کودکی مسی

لئو در خانواده‌ای عاشق فوتبال رشد کرد و بزرگ شد. او از همان سنین پایین همچون خانواده اش به حرفه کنونی اش علاقه داشت، در کودکی دائما با برادران بزرگ‌ترش، رودریگو و ماتیاس، و پسرعموهایش، ماکسیمیلیانو و امانوئل بیانکوکی فوتبال بازی میکرد.

اولین حامی لئونل مسی

وقتی مسی فقط کودکی ۴ ساله بود مادربزرگ مادری اش متوجه استعداد بی نظیر او در ورزش فوتبال شد و از همان موقع حمایت او را شروع کرد. او همیشه مسی را به جلسات تمرینی می برد و به او می گفت: «تو روزی بهترین فوتبالیست جهان خواهی شد«!حمایت مادربزرگ مسی از او به اندازه ای عالی بود که والدین لئو را برای خریدن اولین جفت کفش فوتبال او متقاعد کرد و مربی وقت باشگاه مسی یعنی گراندولی را نیز اجبار کرد که از نوه اش در مسابقات استفاده کند.

 

شروع فوتبال حرفه ای

همان طور که پیشتر نیز خواندید مسی فوتبال را از 5 سالگی، در تیم گراندولی و در زمانی که پدرش آنجا مربی بود شروع کرد. پس از آن و در 8 سالگی، مسی به آکادمی باشگاه نیوولز اولد رفت.

ماجرا بیماری مسی و اجبار پیوستن به بارسلونا

لئونل ۱۱ ساله بود که با بیماری کمبود هورمون رشد مواجه شد و نیاز شدید به درمان پیدا کرد، اما بیمه پدرش در آن موقع فقط پول ۲ سال از درمان های پرهزینه ماهانه ۱۰۰۰ دلاری او را تامین می کرد. پس از آن و در پی همین موضوع از طریق یک آشنا به واسطه پدربزرگ و مادربزرگ پدری مسی، او به باشگاه بارسلونا معرفی شد. در آنجا کارلس رکساچ مدیر باشگاه به شرط آنکه مسی به اسپانیا نقل مکان کند و با این باشگاه قرارداد ببندد حاضر شد که تمام هزینه های درمان او را پرداخت کند. قرارداد مسی با بارسلونا در یک رستوران و در روی یک دستمال کاغذی نوشته شد، به این ترتیب مسی در سال 2001  و در سن ۱۴ سالگی با قرارداد ۴ ساله به تیم بارسلونا پیوست.

افتخارات مسی در بارسلونا

هرچند که وارد شدن مسی به بارسلونا از سر رضایت نبود اما او به واسطه درخشش در همان تیم ۶ جایزه توپ طلا جهان، ۲ جایزه مرد سال یوفا و۶ جایزه کفش طلا اروپا را تصاحب کرد. او همچنین 9 بار به عنوان برترین بازیکن، ۱۰ بار به عنوان بهترین مهاجم، ۳ بار به عنوان برترین پاسور لالیگا و ۶ بار به عنوان آقای گل چمپونز لیگ نیز برگزیده شد.
مسی همچنین با بارسلونا 10 قهرمانی لالیگا، 7 قهرمانی جام حذفی، 8 قهرمانی سوپرجام اسپانیا، 4 قهرمانی چمپیونز لیگ، 3 قهرمانی سوپرجام اروپا و 3 قهرمانی جام باشگاه های جهان را نیز به دست آورد.

 

پیوستن به پاری سن

لئونل مسی سال در سال ۲۰۲۱ و در سن ۳۴ سالگی با عقد قرارداد ۲ ساله و دستمز سالانه ۳۵  میلیون یورو به تیم پاری سن ژرمن فرانسه پیوست، او هم اکنون در این باشگاه مشغول به بازی است. مسی سال ۲۰۲۱ به همراه تیم پاری سن ژرمن، هفتمین توپ طلای خود را به دست آورد و تاکنون با این تیم 1 قهرمانی لوشامپیونه فرانسه را نیز کسب کرده است.

 

بازی های ملی لئونل مسی

مسی اولین بار در سال 2004 در 17 سالگی اش به تیم ملی زیر 20 ساله های آرژانتین دعوت شد و سال 2005 هم در 19 سالگی توانست به جایگاه بزرگسالان این تیم دست یابد. بواسطه درخشش این بازیکن در ترکیب تیم ملی آرژانتین او توانست جایزه توپ طلای جام جهانی زیر 20 ساله های جهان، جایزه بهترین بازیکن جوان کوپا آمریکا ، بهترین بازیکن جام جهانی ، بهترین بازیکن کوپا آمریکا  و آقای گل کوپا آمریکا  را کسب کند. مسی با تیم ملی آرژانتین 1 قهرمانی جام جهانی زیر 20 ساله های جهان ، 1 قهرمانی کوپا آمریکا ، 1 مدال طلای بازی های المپیک 2008 و 1 مقام دوم در جام جهانی 2014 را نیز کسب کرده است. مسی همچنین ۱۳ بار به عنوان برترین بازیکن سال تیم آرژانتین هم انتخاب شد.

 

تاریخ ازدواج و تعداد فرزندان مسی

لیونل مسی در سال ۲۰۰۹ در کاروان شادی بعد از دربی بارسلونا و اسپانیول رابطه اش با آنتونلا روکوزو را علنی کرده و یک سال بعد نیز با او نامزد کرد. پس از این ماجرا  این زوج در۲ نوامبر۲۰۱۲  صاحب اولین پسر خود بنام تیاگو شدند، همچنین دومین فرزند آنها متئو نیز در سپتامبر۲۰۱۵ به دنیا آمد. آخرین فرزند آنها تا به کنون پسری بنام کیورو می باشد که در سال ۲۰۱۸ به دنیا آمده.  پس از همه این ها سر انجام مسی و نامزدش بعد از سال ها زندگی مشترک در۳۰ ژوئن۲۰۱۷ در هتل مجللی به نام هتل سیتی سنتر در روازریو با حدود تنها ۲۶۰ مهمان رسما ازدواج کردند.

ماجرای جالب آشنا شدن مسی با همسرش

از سال۱۹۹۲ وقتی که مسی فقط ۵ سال سن داشت از طریق یکی از دوستان مشترک اش با دختری بنام آنتونلا روکوزو که همسایه شان بود، آشنا شد. در‌ ۹ سالگی او نامه عاشقانه ای برای آنتونلا ۸ ساله نوشت و به او گفت که من و تو یک روز دوست پسر، دوست دختر خواهیم شد! اما زمانه با آنها مهربان نبود و وقتی که لیونل بخاطر بیماری کمبود هورمون رشد و پیوستن به بارسلونا آرژانتین را به همراه خانواده اش به مقصد اسپانیا ترک کرد، لئو و آنتونلا از یکدیگر جدا شدند. در این میان آنتونلا که امیدش را برای دوباره دیدن مسی از دست داده بود با پسر دیگری وارد رابطه شد. البته این موضوع دیری نپایید و در نهایت در سال ۲۰۰۷ پس از۷ سال دوری مسی دوباره با آنتونلا برای از سر گیری رابطه شان تماس گرفت و آنتونلا نیز با کات کردن رابطه اش با آن پسر دیگر بار دیگر رابطه اش را با مسی آغاز کرد. آنها در سال ۲۰۰۹ رسما رابطه خود را علنی کردند.

raha36
25 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *