همه چیز درباره لبران جیمز

بیوگرافی لبران جیمز (LeBron James) را در این بخش از سایت خدمت شما عزیزان ارائه کرده ایم. همچنین در مورد زندگی شخصی و حرفه ای و افتخارات و سوابق و … این بسکتالیست معروف آمریکایی صحبت کرده ایم.

لبران جیمز در اوهایو به دنیا آمد. جیمز در سنین پایین استعداد ذاتی خودش را در بسکتبال نشان داد.او توسط سنت وینسنت سنت استخدام شد.

لبران جیمز در سال‌های 2012 و 2013 تیم میامی هیت را به قهرمانی NBA رساند و در سال 2016 با کلیولند یک قهرمانی دیگر را کسب کرد و در سال 2018 به لس‌آنجلس لیکرز پیوست.

کودکی تا بزرگسالی لبران جیمز

لبران جیمز در اوهایو به دنیا آمد. جیمز در سنین پایین استعداد ذاتی خودش را در بسکتبال نشان داد.او توسط سنت وینسنت سنت استخدام شد. او در دبیرستان مری در سال 1999 به تیم بسکتبال پیوست.

به طور کلی، جیمز در طول چهار سال حضور در آنجا 2657 امتیاز، 892 ریباند و 523 پاس منجر به گل به دست آورد.

به عنوان یک دانشجوی سال اول، جیمز به طور متوسط 18 امتیاز در هر بازی کسب کرد. او با کسب 25 امتیاز در بازی قهرمانی به این تیم کمک کرد تا عنوان ایالتی در بخش سوم را کسب کند.

به عنوان دانش‌آموز سال دوم دبیرستان، جیمز برای تیم اول USA Today All-USA انتخاب شد.

او اولین دانش‌آموز سال دومی بود که برای این جایزه انتخاب شد. تیم او همچنین برای دومین سال متوالی مقام ایالتی Division III را کسب کرد.

سال تحصیلی بعد، جیمز به‌عنوان بهترین بازیکن بسکتبال سال پسران دبیرستان و بهترین بازیکن سال Gatorade توسط مجله PARADE انتخاب شد.

جیمز پس از پایان دوره جوانی خود، آنقدر بازیکن قوی بود که به حرفه ای شدن فکر می کرد.

حتما بخوانید: بیوگرافی مایکل جردن | زندگی شخصی + جوایز + عکس با همسر و فرزندان

لبران جیمز در کلیولند کاوالیرز

جیمز اولین بازیکنی بود که در NBA 2003 مستقیماً از دبیرستان انتخاب شد. کلیولند کاوالیرز این مهاجم جوان و قدرتمند را به خدمت گرفت و او ثابت کرد که افزوده ارزشمندی برای فرانچایز آن زمان بود. این تیم فصل قبل را در رده هشتم کنفرانس شرق به پایان رسانده بود.

در طول فصل 04-2003، جیمز زمانی که اولین عضو فرنچایز کاوالیر بود که جایزه سال NBA را به دست آورد، تاریخ ساز شد.

او همچنین جوان‌ترین بازیکنی شد که تنها 20 سال داشت. که این افتخار را دریافت کرد.علاوه بر این، جیمز، با میانگین 20 امتیاز در هر بازی، به یکی از سه بازیکن تازه کار تبدیل شد. که این شاهکار را به انجام رساند. و او را در همان شرکت با مایکل جردن و اسکار رابرتسون قرار داد.

لبران جیمز در کلیولند کاوالیرز
لبران جیمز در کلیولند کاوالیرز

جیمز در فصل بعد به صورت حرفه ای در NBA به برتری خود ادامه داد و میانگین امتیازات خود را در هر بازی به 27.2 رساند.

او در سال 2005 دوباره رکوردی در تاریخ NBA را ثبت کرد و به جوانترین بازیکنی تبدیل شد که در یک بازی بیش از 50 امتیاز کسب کرده است.

در سال 2006، جیمز به تیمش کمک کرد تا واشنگتن ویزاردز را در دور اول بازی حذفی شکست دهد. از آنجا، کاوالیرز در نیمه نهایی کنفرانس شرق به مصاف دیترویت پیستونز رفت.

جیمز در این مسابقه پس از فصل به طور میانگین 26.6 امتیاز در هر بازی به ثمر رساند. اما این برای تضمین پیروزی تیمش کافی نبود. در حالی که تیم او در صدر جدول رده بندی قرار نداشت، خود جیمز همچنان به دلیل توانایی هایش به رسمیت شناخته می شد.

این تیم به نیمه نهایی راه یافت و در هفت بازی مقابل بوستون سلتیکس شکست خورد.

از نظر عملکرد فردی، جیمز سال درخشانی را پشت سر گذاشت و با کسب میانگین 30 امتیاز در هر بازی، از بازیکنان رقیبی مانند کوبی برایانت و آلن آیورسون پیشی گرفت که بالاترین میانگین در فصل عادی NBA است.

در اوایل فصل 09-2008، روزنامه نگاران ورزشی و هواداران شروع به صحبت در مورد آینده جیمز در این ورزش کردند.

او میتوانست که در سال 2010 بازیکن آزاد شود، و بحث های زیادی در مورد اینکه جیمز به کجا می رود وجود داشت.

برخی از روزنامه نگاران نیویورک نیکس را تیم مناسبی برای این بازیکن در حال ظهور معرفی کردند.

لبران جیمز در میامی هیت

پس از تبدیل شدن به یک بازیکن آزاد، لبران جیمز اعلام کرد که برای فصل 11-2010 به میامی هیت خواهد پیوست. طرفداران او در کلیولند چندان راضی نبودند و خیلی ها رفتن او را خیانت به زادگاهش می دانستند.

بلافاصله پس از اعلام لبران جیمز، دن گیلبرت مالک باشگاه کلیولند کاوالیرز نامه ای نوشت و تصمیم جیمز را “خودخواهانه”، “بی احساس” و “خیانت بزدلانه” اعلام کرد. جیمز در اولین فصل حضورش با هیت، با کسب 26.7 امتیاز در هر بازی، دوم شد.
فصل 12-2011 شاهد موفقیت بزرگی برای جیمز و میامی هیت بودیم. با پیروزی تیمش مقابل اوکلاهاما سیتی تاندر در فینال NBA، این فوق ستاره در نهایت اولین عنوان خود را به دست آورد. در بازی پنجم، جیمز 26 امتیاز، 11 ریباند و 13 پاس گل به دست آورد.

لبران جیمز در لباس میامی هرت
لبران جیمز در لباس میامی هرت

در طول فصل 2012-2013، جیمز بار دیگر رکوردی در تاریخ NBA را ثبت کرد: در 16 ژانویه 2013، در سن 28 سالگی، او جوانترین بازیکنی شد که 20000 امتیاز به دست آورد و جانشین برایانت از لیکرز شد. که در 29 سالگی به این موفقیت دست یافت. و تنها سی و هشتمین بازیکن تاریخ NBA است که به این افتخار دست یافته است.

جیمز در ثانیه های پایانی بازی با ضربه پرش، مجموع امتیازات خود را به 20001 رساند و هیت را به پیروزی 92-75 مقابل وریرز رساند.

پس از یک بازی سخت و شش بازی در برابر ایندیانا پیسرز برای پیروزی در کنفرانس شرق، لبران جیمز به دنبال دومین قهرمانی متوالی به همراه میامی هیت بود. آنها در هفت بازی از سن آنتونیو اسپرز پیشی گرفت.

حتما بخوانید: بیوگرافی مایکل شوماخر | عکس با همسر+حواشی جنجالی+حقایق زندگی

بازگشت جیمز به کلیولند کاوالیرز

جیمز به دلیل مشکلات کمر و زانو، 13 بازی از 82 بازی فصل عادی را در فصل 15-2014 از دست داد. با این حال، او مثل همیشه برتر بود و میانگین 25.3 امتیاز و 7.4 پاس گل در هر بازی داشت. لبران جیمز، کاوالیرز را به فینال NBA هدایت کرد و

به اولین بازیکنی در 50 سال اخیر تبدیل شد که در پنج فصل متوالی به دور قهرمانی رسید.

در طول فصل 2015-2016، Cavs بر حواس پرتی ناشی از تغییر مربیگری در اواسط فصل غلبه کردند و به مرحله پلی آف رفتند تا یک مسابقه مجدد با واریرز کسب کنند و ششمین حضور متوالی “کینگ جیمز” در فینال NBA را رقم زدند.

شاید در اوج موفقیت دوران حرفه‌ای‌اش، او تیمش را از کسری 3-1، با کسب 41 امتیاز در هر دو بازی 5 و 6، پیش از ثبت یک تریپل دابل در بازی 7، هدایت کرد تا اولین قهرمانی خود را در تاریخ فرنچایز به Cavs بدهد.

سال بعد، جیمز دوباره سرعت خود را به دست گرفت و در مواقع لزوم مسئولیت را بر عهده گرفت و Cavs را در کنفرانس شرق هدایت کرد تا هفتمین حضور متوالی باورنکردنی در فینال NBA را داشته باشد.

این بار، با اضافه شدن کوین دورانت MVP سابق به ترکیب، وریرز برای جیمز و هم تیمی‌هایش بسیار قدرتمند بود و در پنج بازی مدعی قهرمانی شد.

لبران جیمز در لس آنجلس لیکرز

در 1 ژوئیه 2018، جیمز اعلام کرد که با امضای قراردادی 4 ساله به مبلغ 153.3 میلیون دلار با لس آنجلس لیکرز می رود. در میان بهترین بسکتبالیست بزرگ تمام دورانشحال و هوای خوب در اواسط فصل از بین رفته بود، زیرا لیکرز در طول 17 بازی بدون ستاره آسیب دیده خود نتایج خوبی نمیگرفت.

در حالی که تیم در اواخر فوریه 2019 همچنان درگیر مشکلات بود، جیمز هم تیمی های خود را متهم کرد که تمرکز خود را بر سر شایعات تجاری از دست داده اند.

همه چیز در فصل بعد خیلی بهتر شروع شد، تا حد زیادی به لطف اضافه شدن مرد بزرگ آنتونی دیویس به ترکیب. پیشتازی لیکرز به صدر جدول رده بندی به همراه جیمز بود که اولین بازیکنی بود که در نوامبر 2019 در برابر 30 تیم NBA موفق به ثبت تریپل دابل شد.

در ماه بعد، جیمز با به دست آوردن افتخار بهترین ورزشکا مرد دهه AP، یک افتخار دیگر را به لیست در حال رشد خود اضافه کرد.

لبران جیمز در لباس بس آنجلس لیکرز
لبران جیمز در لباس بس آنجلس لیکرز

آمار و امتیازات لبران جیمز

در ژانویه 2018، در سن 33 سالگی، جیمز از برایانت پیشی گرفت و به عنوان جوانترین بازیکنی که 30000 امتیاز حرفه ای به دست اورد انتخاب شد، و هفتمین بازیکن تاریخ NBA شد که به این نقطه عطف دست یافت. این شاهکار باعث شد که او تنها بیش از 8000 امتیاز از رکورد 38387 امتیازی عبدالجبار در تمام دوران ها فاصله داشته باشد.

لبران جیمز و افتخاراتش
لبران جیمز و افتخاراتش

لبران جیمز در المپیک

لبران جیمز در تیم بسکتبال المپیک ایالات متحده در طول سه بازی المپیک تابستانی، در سال های 2004، 2008 و 2012 شرکت کرد. جیمز اولین بازی المپیک خود را در بازی های تابستانی 2004 در آتن، یونان انجام داد. او و یارانش پس از غلبه بر لیتوانی به مدال برنز دست یافتند. آرژانتین پس از شکست ایتالیا در فینال مدال طلا را به خانه برد.

لبران جیمز به همراه تیم ملی آمریکا در المپیک
لبران جیمز به همراه تیم ملی آمریکا در المپیک

در تابستان 2008، جیمز به پکن، چین سفر کرد تا با بازیکنانی مانند برایانت، جیسون کید و دواین وید در تیم بسکتبال المپیک ایالات متحده بازی کند. این بار تیم ایالات متحده پس از شکست اسپانیا در دور نهایی، طلا را به خانه آورد.

جیمز در سومین بازی های المپیک خود در سال 2012، در بازی های المپیک تابستانی لندن، همراه با دورانت، برایانت، کارملو آنتونی و چند بازیکن برتر دیگر شرکت کرد. تیم بسکتبال ایالات متحده مدال طلا را به دست آورد – دومین طلای متوالی جیمز در المپیک.

قرارداد لبران جیمز با نایک

در سال 2003، جیمز چندین قرارداد امضا کرد، از جمله قراردادی با نایک به مبلغ 90 میلیون دلار که می‌توانست بیش از یک میلیارد دلار در طول عمرش به‌دست آورد.

قراردادهای دیگر شامل اینتل، ورایزون، کوکاکولا، بیتز بای در و کیا موتورز است.

لبران جیمز سفیر نایک
لبران جیمز سفیر نایک

حقوق و درآمد لبران جیمز

در فصل 17-2016، جیمز 31 میلیون دلار دستمزد دریافت کرد و او را به سومین بازیکنی تبدیل کرد که پس از جردن و برایانت چنین درآمدی کسب کرده است.

فوق ستاره NBA در جولای 2018 قراردادی 4 ساله به مبلغ 153.3 میلیون دلار با لیکرز امضا کرد. او همچنین یکی از مالکین شرکت تولید SpringHill Entertainment است و در Blaze Pizza سرمایه گذاری کرده است.

در فوریه 2019، مجله فوربس درآمد سالانه جیمز را 88.7 میلیون دلار تخمین زد که او را برای پنجمین سال متوالی پردرآمدترین بازیکن NBA کرد.

حتما بخوانید: بیوگرافی جردن اسپیث | خانواده+افتخارات+عکس با همسر

زندگی شخصی لبران جیمز

در 1 ژانویه 2012، جیمز از معشوق دبیرستانی خود، ساوانا برینسون، خواستگاری کرد. این زوج در 14 سپتامبر 2013 در یک مراسم خصوصی در سن دیگو ازدواج کردند.جیمز و برینسون با هم دو پسر و یک دختر دارند.

لبران جیمز و خانواده اش
لبران جیمز و خانواده اش

در اکتبر 2004، جیمز اولین پسرش لبرون جونیور را به دنیا آورد. در 14 ژوئن 2007، برینسون دومین پسرشان، برایس ماکسیموس جیمز را به دنیا آورد. فرزند سوم آنها، دختر ژوری جیمز، در 22 اکتبر 2014 به دنیا آمد.

جیمز و سیاست

یکی از شناخته شده ترین ورزشکاران جهان، جیمز از بیان نظرات خود در رسانه های اجتماعی ترسی نداشت.

حواشی ترامپ و لبران جیمز
حواشی ترامپ و لبران جیمز

او حمایت خود را از مرگ ترایون مارتین در سال 2012 نشان داد و با دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده درگیر شد.

همه چیز در مورد زندگینامه ورزشکاران را در سایت ورزشی بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *