بیوگرافی مارکو رویس

بیوگرافی مارکو رویس و همسرش (Marco Reus) ستاره آلمانی دورتموند را در این مقاله ارائه کرده ایم. علاوه بر آن حقایق و ناگفته های زندگی شخصی و حرفه ای وی را نیز بیان کرده ایم.

بیوگرافی مارکو رویس 

مارکو رویس در سی و یکم ماه می در سال 1989 در شهر دورتموند آلمان، چشم به جهان گشود. همچنین قد وی 5.1 اینچ می باشد.

حتما بخوانید: بیوگرافی پابلو گاوی و ماجرای رابطه او با پرنسس اسپانیا

آغاز فوتبال حرفه ای در سطح باشگاهی

مارکو رویس، ورزش فوتبال خود را از سن 5 سالگی در آکادمی باشگاه بورسیا دورتموند در شهری که زندگی می کرد، آغاز کرد. و تا سال 2006 به مدت 12 سال در این تیم حضور داشت. او در سال 2006 میلادی در سن 17 سالگی به آکادمی روت وایس هالن پیوست.

کودکی مارکو رویس
کودکی مارکو رویس

رویس، پس از 1 سال در تیم پایه روت وایس اهلن به تیم بزرگسالان راه پیدا کرد. تا سن 20 سالگی در سال 2009 در این باشگاه فعالیت کرد. و تاثیر مثبتی در راه یابی این تیم از بوندسلیگای 3 به بوندسلیگای 2 داشت. مارکو رویس، پس از صعود تیمش بخاطر عملکرد فوق العاده مورد توجه مدیران چند باشگاه مطرح آلمانی قرار گرفت.

باشگاه روت وایس اهلن
باشگاه روت وایس اهلن

مارکو، در 25 مه در سال 2009 با عقد قراردادی به مدت 4 فصل به تیم مونشن گلادباخ در سطح اول بوندسلیگا پیوست. وی، نخستین گل رسمی خود را با پیراهن مونشن گلادباخ آلمان در 28 اوت 2009 برابر تیم ماینتس آلمان به ثمر رساند. و ارزش های خود را به هواداران تیم نشان داد.

مارکو رویس در پبراهن مونشن گلادباخ
مارکو رویس در پبراهن مونشن گلادباخ

مارکو رویس، بعد از 3 سال حضور قبل از پایان قرارداد با تیم مونشن گلادباخ آلمان، در سال 2012 در سن 23 سالگی به تیم مطرح فوتبال اروپا، بورسیا دورتموند با عقد قراردادی 5 ساله به ارزش 17 میلیون یورو ملحق شد. و از همان اول حضورش در این تیم با پیراهن شماره 11 بازی کرد. و هم اکنون با همین شماره بازی می کند.

مارکو رویس در پیراهن بورسیا دورتموند
مارکو رویس در پیراهن بورسیا دورتموند

حتما بخوانید: بیوگرافی میکل آرتتا و همسرش| کودکی، ناگفته ها و حقایق زندگی

جواب منفی به پیشنهادات تیم های بزرگ اروپایی

مارکو رویس، در طول دوران حضور موفق خود در باشگاه بورسیا دورتموند، بارها با درخواست های زیادی از سوی چندین باشگاه مطرح و بزرگ اروپایی روبرو شده است.

از جمله پاری سن ژرمن فرانسه و منچسترسیتی انگلیس و منچستریونایتد انگلیس و رئال مادرید اسپانیا و بایرن مونیخ آلمان و آرسنال انگلیس و بارسلونا اسپانیا.

باشگاه های علاقه مند به مارکو رویس
باشگاه های علاقه مند به مارکو رویس

آغاز دوران فوتبالی در سطح ملی

سال 2009 در سن 20 سالگی زمانی که مارکو رویس در تیم مونشن گلادباخ توپ می زد. برای اولین بار از سوی سرمربی تیم پایه های آلمان به زیر 21 ساله ها این کشور دعوت شد. پس از 2 سال بازی با پیراهن تیم زیر 21 ساله های آلمان با افزایش سن و نمایش عالی به تیم اصلی بزرگسالان تیم ملی آلمان دعوت شد در سال 2011 میلادی.

مارکو رویس در تیم زیر 21 ساله آلمان
مارکو رویس در تیم زیر 21 ساله آلمان

در سال 2012 پس از 1 سال حضور در تیم بزرگسالان آلمان، اولین گل رسمی ملی خود را برابر تیم ملی سوئیس به ثمر رساند. مارکو رویس، از طرف یوآخیم لو سرمربی تیم ملی آلمان به رقابت های جام جهانی 2014 به میزبانی برزیل دعوت شد. و در لیست نهایی قرار گرفت اما به دلیل مصدومیت در بازی مقابل تیم ملی ارمنستان ادامه رقابت های جام جهانی را از دست داد.

مارکو، پس از گذراندن دوران مصدومیت به تیم ملی بازگشت و در مقابل تیم ملی آرژانتین به میدان رفت. وی، در بازی های انتخابی یورو 2016، 4 بار به میدان رفت. و 1 بار گلزنی کرد ولی مجدد از ناحیه کشاله ران مصدومیت شدیدی را تجربه کرد. و باز هم بازی های مهم تورنمنت یورو 2016 را از دست داد.

مارکو رویس در تیم ملی آلمان
مارکو رویس در تیم ملی آلمان

رویس دوران مصدومیت زیادی را داشته است. و پس از رهایی از مصدومیت کشاله ران پس از 2 سال مجدد به تیم ملی آلمان بازگشت و مقابل تیم ملی اتریش که دوستانه بود حاضر بود. پس از این بازی به لیست 23 نفره تیم ملی آلمان برای جام جهانی 2018 روسیه قرار گرفت.

در اولین بازی مرحله گروهی جام جهانی 2018 روسیه به بازی آمد. به عنوان بازیکن تعویضی با تصمیم مربی و در بازی دوم مقابل تیم ملی سوئد در ترکیب فیکس بود و در اوایل نیمه دوم گلزنی کرد. و حضور تیم ملی کشورش را در جام امیدوار کرد. و در این بازی 1 پاس گل هم داد. تا به عنوان برترین بازیکن مسابقه انتخاب شود.

مارکو رویس بهترین بازیکن مقابل سوئد
مارکو رویس بهترین بازیکن مقابل سوئد

اما در آخرین بازی مرحله گروهی جام جهانی مقابل تیم ملی کره جنوبی با شکست 2 بر صفر مقابل این تیم از جام 2018 روسیه وداع کردند. تا بدترین جام برای مانشافت در تاریخ جام های جهانی باشد.

مارکو رویس در باخت مقابل کره جنوبی
مارکو رویس در باخت مقابل کره جنوبی

خانواده مارکو رویس

مارکو، در منطقه شهر دورتموند در آلمان در خانواده ای متواضع و معمولی به دنیا آمد. پدرش توماس رویس اصالت انگلیسی دارد و مادرش مانولا اصالت روسی دارد/ و تک پسر است و دو خواهر بزرگتر از به نام های زیبا ییون و ملانی دارد.

او از کودکی خود را درگیر بازی کردن با توپ و ورزش کردن می کرد/ و خانواده اش بخاطر استعداد او، تشویق می کردند/ تا ادامه دهد و در مدرسه فوتبال استعداد خود را شکوفا کند.

مادر و پدر و خواهران مارکو رویس
مادر و پدر و خواهران مارکو رویس

رابطه عاشقانه مارکو

مارکو به برنامه تلویزیونی در سن 20 سالگی در آلمان دعوت شد/ و با مجری این برنامه تلویزیونی کارولین بوهز آشنا شد/ و بعد از مدت ها با او وارد رابطه شد. پس از 4 سال رابطه دوستی و عاشقانه از یکدیگر جدا شدند.

مارکو رویس و کارولین بوهز
مارکو رویس و کارولین بوهز

حتما بخوانید: بیوگرافی گرت بیل و همسرش | حواشی+ زندگی شخصی+عکس

ازدواج مارکو رویس همسر و فرزندانش

مارکو رویس، در ماه دسامبر سال 2015 وقتی 26 سال سن داشت. با یک مدلینگ آلمانی به نام اسکارلت گارتمن وارد رابطه عاشقانه شد. و سپس بعد از 4 سال رابطه بعد از متولد شدن فرزند اولشان به نام راکرد باهم ازدواج رسمی کردند. و زن و شوهر هم اعلام شدند.

مارکو رویس و همسرش و فرزندش
مارکو رویس و همسرش و فرزندش

فعالیت به خیریه

در ماه مارس 2020 میلادی در اوج بیماری ویروس کرونا در شهر دورتموند به همراه اسکارلت همسرش مبلغ 500 هزار یورو را در مسیر بازسازی مشاغل آسیب دیده کمک کردند. و باعث کمک زیادی شدند.

علاقه شدید مارکو به شغلی جز فوتبال

در یکی از مصاحبه های مارکو با رسانه های داخلی آلمان در جواب سوال خبرنگار او می گوید که اگر فوتبالیست نمی شد مسلما مسیر رشته خلبانی را ادامه می داد و علاقه شدیدی به این شغل دارد.

قرار گرفتن عکس مارکو رویس بر روی جلد بازی فیفا

در نظر سنجی کلی از سوی سازندگان بازی فوتبال فیفا 2017 عکس مارکو رویس بر روی جلد این بازی قرار گرفت. و علت اصلی این انتخاب، عملکرد فوق العاده مارکو در آن سال در سطح باشگاهی و ملی بود.

مارکو رویس در جلد فیفا 17
مارکو رویس در جلد فیفا 17

اسم مستعار مارکو رویس

اسم مستعار مارکو رویس را هم بازیانش در باشگاه بورسیا دورتموند آلمان دارکوب چوبی گذاشته اند به دلیل اینکه مارکو وقتی می دود سرش مثل دارکوب در برنامه کودک دارکوب چوبی تکان می خورد و می لرزد.

مشخصات و فیزیک رویس

مارکو رویس، دارای قدی 180 سانتی متری و وزنی 72 کیلوگرم است و پای تخصصی وی پای راست است اما قابلیت فعالیت با پای چپ را هم دارد و علاقه شدیدی به پیراهن شماره 11 دارد و پست تخصصی مارکو، وینگر چپ است ولی گاهی اوقات به عنوان مهاجم نوک هم در تیم هایش بازی می کند.

استایل مارکو رویس
استایل مارکو رویس

ویژگی های فوتبالی مارکو رویس

  • تاکتیک پذیر
  • سرعتی
  • چابک
  • هوش بالا
  • مهارت دریبل زنی بالا

او به دلیل داشتن همچین ویژگی هایی در خود، قدرت بالایی در پاس گل دادن و گلزنی کردن دارد. و برای هر تیمی می تواند مفید باشد. و مقابل هر تیمی می تواند خطرناک باشد.

تکنیک مارکو رویس
تکنیک مارکو رویس

فعالیت شغلی دیگر رویس و دلیل انجام این فعالیت

شغل دیگر مارکو غیر از فوتبال و ورزش، مدلینگ است برای برند ام آر ایکس آی و هزینه درآمدزایی از این عمل را صرف خیریه و کمک به موسسات می کند و خودش لباس این برند را می پوشد.

مارکو رویس و پیراهن برند
مارکو رویس و پیراهن برند

الگوی فوتبالی مارکو

مارکو الگوی فوتبالی خود را در دوران فوتبالش، توماس روسیچکی می داند و بازیکنی که اهل کشور جمهوری چک است و سابقه بازی در تیم هایی همچون آرسنال انگلیس و دورتموند آلمان را در کارنامه دارد. توماس روسیچکی سال های گذشته از فوتبال خداحافظی کرده است و در حال حاضر پیشکسوت فوتبال محسوب می شود.

توماس روسیچکی الگوی مارکو رویس
توماس روسیچکی الگوی مارکو رویس

تمجید مربیان بزرگ فوتبال از مارکو رویس

مربیان بزرگی از این بازیکن ستاره تمجید کرده اند از جمله یورگن کلوپ و یوآخیم لو و هانسی پیتر فیلیک و مربی سابق دورتموند، مارکو روزه. مارکو روزه درباره این فوق ستاره آلمانی می گوید که او یک کاپیتان تمام عیار است و در تمرینات هوای بازیکنان جوان را دارد و هر مربی فوتبال آرزویش همچین بازیکنی است.

تمجید مارکو روزه از مارکو رویس
تمجید مارکو روزه از مارکو رویس

سلایق مارکو رویس در تمامی موارد

رویس، لیونل مسی فوق ستاره آرژانتینی را بهترین تاریخ فوتبال می داند و مجله پلی بوی را دوست دارد و سلیقه موزیک او سبک رپ است و خواننده مورد سلیقه اش جاستین بیبر و ریحانا است. در بازی های ورزشی فیفا 12 و بسکتبال و بدمینتون و پرش اسکی و تنیس را دوست دارد.

مارکو رویس و لیونل مسی
مارکو رویس و لیونل مسی

دوستان صمیمی مارکو

مارکو با ماریو گوتزه رابطه صمیمی و نزدیکی دارد و از دوستان صمیمی او می توان تونی کروس و روبرت لواندوفسکی و جولین برنت نام برد.

مارکو رویس و ماریو گوتزه
مارکو رویس و ماریو گوتزه

تعداد بازی و تعداد گل در سطح باشگاهی

روت وایس اهلن: در این تیم 49 بار بازی کرده است و تنها فقط 9 بار گلزنی کرده است.

مونشن گلادباخ: در دومین تیم خود مونشن گلادباخ 97 بار به میدان رفته است و 36 بار پایش به گلزنی باز شده است.

بورسیا دورتموند: در سومین و آخرین تیم خود درآلمان 252 بار پیراهن زنبوری دورتموند را به تن کرده است و با 110 گل یکی از برترین بازیکنان تاریخ این باشگاه مطرح اروپایی است.

تعداد بازی و تعداد گل در سطح ملی

تیم ملی زیر 21 ساله های آلمان: در این سطح ملی کلا 2 تا بازی کرده است و گلی به ثمر نرسانده است و سریعا به تیم ملی بزرگسالان دعوت شده است.

تیم ملی بزرگسالان آلمان: در تیم ملی آلمان مجموعا 48 بازی انجام داده است و 15 گل به ثمر رسانده است و به عنوان وینگر با این تعداد بازی آمار بدی ندارد.

حتما بخوانید: کریم بنزما ستاره فرانسوی | بیوگرافی+ حواشی+عکس با همسر و فرزند

افتخارات باشگاهی و ملی مارکو رویس

با تیم ملی آلمان در سطح ملی افتخار خاصی کسب نکرده است ولی با تیم بورسیا دورتموند در سال 2012 قهرمان بوندسلیگا شده است و در سال های 2016 و 2017 مقام اول جام حذفی را با این تیم کسب کرده است. در سال 2014 و 2015 و 2018 با زنبورها، قهرمانی سوپر جام آلمان را بدست آورده است.

مارکو رویس با جام قهرمانی بوندسلیگا
مارکو رویس با جام قهرمانی بوندسلیگا

افتخارات فردی مارکو رویس

  • بازیکن برتر بوندسلیگا در سال های 2011 و 2013
  • فوتبالیست سال آلمان در سال های 2012 و 2018 و 2019
  • ورزشکار فصل دورتموند در سال 2013
  • جز تیم منتخب فصل یوفا در سال 2013
  • برترین پاسور سال بوندسلیگا در سال 2013
  • حضور در تیم منتخب لیگ قهرمانان اروپا در سال 2013
  • ورزشکار برتر سال آلمان در سال 2018
  • جز تیم منتخب فصل بوندسلیگا در سال های 2011 تا 2019
  • نایب قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا در سال 2013 به عنوان کاپیتان تیم
مارکو رویس برترین بازیکن سال آلمان
مارکو رویس برترین بازیکن سال آلمان

همه چیز در مورد زندگی نامه فوتبالیست ها را در سایت ورزشی بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *