بیوگرافی محمد مایلی کهن

بیوگرافی محمد مایلی کهن ، در این مطلب از سایت ورزشی به سراغ یکی از بازیکنان قدیمی تیم ملی ایران و سرمربی ایرانی کاربلد می رویم پس در ادامه همراه ما باشید.

بیوگرافی محمد مایلی کهن

محمد مایلی کهن بازیکن سابق فوتبال و سرمربی ایرانی که در تاریخ 30 خرداد ماه 1333 در بندرانزلی استان گیلان بدنیا آمد. او که در سال 1356 مدرک لیسانس رشته تربیت بدنی و در سال 1384 نیز مدرک فوق لیانس تربیت بدنی خودش را دریافت نمود. حاجی مایلی در پست هافبک توپ می زد و حالا نائب رئیس دوم کانون مربیان فوتبال ایران نیز می باشد. مایلی کهن در یک دوره عضو هئیت مدیره باشگاه پرسپولیس بود که از این سمت نیز استعفا داد. او که سرمربی تیم ملی فوتبال ایران نیز بوده است و منتقدان زیادی داشته است. همچنین این چهره هر سال جنجال های زیادی در رسانه ها ایجاد کرده است.

بیوگرافی محمد مایلی کهن
مایلی کهن و نوه هایش

همسر محمد مایلی کهن

محمد مایلی کهن در سال 1357 با همسر خودش ازدواج کرد که ثمره زندگی آنها یک پسر متولد 1358 و یک دختر می باشد. پسر محمد دکتر و دامادش نیز استاد دانشگاه است. همسرش نیز بازنشسته آموزش و پرورش است. او که در سن جوانی ازدواج کرده است و دارای چند نوه نیز می باشد.

حتما بخوانید: بیوگرافی یحیی گل محمدی | زندگی شخصی+عکس با همسر و فرزندانش+حواشی

شروع فوتبال

محمد مایلی کهن فوتبال خودش را از محله های شمیران و زمین های خاکی شروع کرد. او به طور جدی فوتبال را از تیم داریوش زیر مجموعه قصر یخ در سال 1347 زمانی که 14 ساله بوده است شروع نمود. سپس محمد وارد مدرسه عالی ورزش تهران شعبه دانشگاه کلن آلمان شد.

مایلی کهن در باشگاه پرسپولیس

محمد بعد از تیم قصر یخ در سال 52 به مدت دو سال در تیم نفت تهران توپ می زد. با انحالا این تیم با بهمن در سال 1354 با قرارداد 10 هزار تومانی و حقوق ماهانه 2 هزار تومان به باشگاه پرسپولیس پیوست. مایلی در 12 آبان 1358 دقیقا 1 سال بعد از انقلاب اسلامی در سازمان تربیت بدنی استخدام گردید. او تا سال 1367 به مدت 14 سال در پرسپولیس توپ زد.

بیوگرافی محمد مایلی کهن
بیوگرافی محمد مایلی کهن

دوران مربیگری

او که مربی تیم هایی نظیر پرسپولیس تهران (دستیار)، تیم ملی ایران (دستیار)،تیم ملی فوتسال ایران،تیم ملی ایران،شهرداری تبریز، تیم ملی امید، سایپا کرج، پیکان ، فولاد خوزستان، سایپا کرج، گهر دورود، صبای قم، تیم ملی امید (مدیر فنی)، ملوان را بر عهده داشته است.

محمد مایلی کهن سرمربی تیم‌ ملی فوتبال

مایلی کهن یک بار به مدت دو سال و دفعه بعد به مدت 17 روز سرمربی تیم ملی ایران بود. یک بار هم سرپرست تیم امید در زمان مربیگری محمد خاکپور بوده است. تیم ها در حضور او موفقیتی کسب نکردند. از موفقیت های دوران مربیگری او می توان به کسب مقام چهارم جام جهانی فوتسال ۱۹۹۲ و مقام سوم جام ملت‌های آسیا ۱۹۹۶ اشاره کرد.

او که به دلیل موفقیت های زیادی که در باشگاه پرسپولیس تهران بدست آورد برای هدایت تیم ملی ایران انتخاب شد. او به مدت 5 سال سرمربی تیم ملی شد. محمد علاوه بر فوتبال در ورزش فوتسال نیز موفقیت زیادی کسب کرده است و مدت سه سال سرمبی فوتسال بود. تجربه های زیادی در زمینه مربیگری باشگاه های مختلف لیگ برتری داشت.

محمد مایلی کهن سرمربی تیم‌ ملی فوتبال
محمد مایلی کهن سرمربی تیم‌ ملی فوتبال

کمک مربی دوم تیم ملی فوتبال ایران

حاج مایلی در مسابقات انتخابی جام جهانی 1994 نیز کمک مربی دو تیم ملی فوتبال بود. در این دوره علی پروین سرمربی تیم ملی و ناصر ابراهیمی کمک مربی اول تیم بود.

حتما بخوانید: بیوگرافی علی کریمی | زندگی شخصی + افتخارات + حواشی + عکس با همسر و فرزندان

محرومیت و بخشش

بعد از عملکرد نه چندان خوب تیم ایران در رقابت های نهایی مسابقات در کنفرانس خبری بعد از آخرین مسابقه ایران در قطر برگزار شد. او یک خبرنگار ایرانی را مورد ضرب و شتم قرار داد و به همین خاطر برای همیشه از مربیگری محروم گردید. البته 1 سال بعد مورد بخشش قرار گرفت و دستیار بهمن صالح نیا در تیم ملی جوانان قرار گرفت.

استعفا از تیم ملی

محمد مایلی کهن در تاریخ 17 فروردین ماه سال 1388 با برکناری علی دایی از سرمربی گری تیم ملی ایران برای دومین بار سرمربی تیم ملی شد. اما او بعد از اتفاقات بازی استقلال و سایپا و بیانیه توهین آمیزش، در 1 اردیبهشت 1388 یک بیانیه صادر کرد و از حضور در نیمکت تیم ملی فوتبال ایران استعفا داد.

علی دایی و مایلی کهن
علی دایی و مایلی کهن در جوانی

ممنوع التصویری

او که در یک برنامه زنده شبکه سه تحت عنوان برنامه نود عادل فردوسی پور به داریوش اقبالی ابراز علاقه کرد و این موضوع باعث ممنوع التصویری مایلی کهن در صدا و سیمای جمهوری اسلامی شد.

یکی از صحنه های جنجالی در برنامه 90 عادل فردوسی پور با مایلی کهن بود که او علاقه اش را نسبت به داریوش اقبالی خواننده قبل از انقلاب لس آنجلس بیان کرد و همین موضوع باعث شد سالها از تلویزیون دور بماند.

حواشی زندان مایلی کهن

بر اثر شکایت علی دایی از محمد مایلی کهن در یک دادگاه بدوی در تاریخ 28 مرداد 1393 او به 4 ماه حبس تعزیری و پرداخت 100 هزار تومان جزای نقدی محکوم شد.

او در تاریخ 20 آبان 93 برای اجرای حکم با دستبند به زندان اوین منتقل شد. بلافاصله بعد از انتقالش به زندان، محمود گودرزی وزیر ورزش به معاونت حقوقی وزارتخانه دستور پیگیری و آزادی مایلی کهن از زندان را صادر کرد. در نهایت با رضایت علی دایی او در 24 آبان 1393 از زندان آزاد گردید.

حتما بخوانید: بیوگرافی علی دایی | زندگی شخصی + افتخارات + حواشی + عکس با همسر و فرزندان

تصادف و فوت پدر محمد نادری با مایلی کهن

در یک برنامه دورهمی مهران مدیری میهمان برنامه آقای مایلی کهن بود. در این برنامه محمد نادری پرده از راز بزرگی برداشت. او درباره خاطرات کودکی و تصادف منجر به فوت پدرش گفت. پدر محمد نادری بازیگر در 29 سال قبل در یک سانحه رانندگی با محمد میلی کهن جان خودش را از دست داد.

مایلی کهن در این باره توضیح داد که خودروی خودش را در خیابان نامجو پارک کرد و پدر محمد نادری با موتور گازی در حال عبور بوده است. وقتی که درب خودرو را باز می کند، پدر نادری نقش بر زمین می شود و با وجود اینکه شخص مایلی کهن او را به بیمارستان رساند ولی عمر پدر محمد نادری به دنیا باقی نبود و فوت می کند. پدر این بازیگر به خواب مادرش می رود و می گوید در این حادثه مایلی کهن مقصر نبوده است و همین باعث شد تا آنها رضایت دهند.

طلاق پدر و مادر

او درباره خانواده اش گفت که من پدر داشتم ولی انگار نداشتم. مادر من 18 ساله بود که از پدرم جدا شد. من فرزند طلاق هستم و در همان زمان او هم پدرم بود و هم مادرم. او کارگری می کرد تا بتواند زندگی ما را بگذراند. ما هم در کنار تحصیل کار می کردیم.

پدرم در دو سالگی از مادرم جدا شد. پدرم زن دیگری گرفت. مادر من با کار در خانه های مردم خرج زندگی من و ده تا خواهر برادر دیگر را می داد. بعد از جدایی از پدرم حتی دیگر زیر ابروهایش را بر نمی داشت و با هیچ کس دیگر ازدواج نکرد. وقتی که 5 ساله بودم با مادرم وارد خانواده سرهنگ سمیعی شدم و تا سالها در خانه آنها کارگری میکردیم.

زنگدینامه مایلی کهن
زنگدینامه مایلی کهن

از بستنی فروشی تا یخ فروشی

محمد مایلی کهن از سختی های دوران کودکی اش گفت و آب و یخ و نوشابه را در خیابان ها می فروخت. یکی از افتخارات زندگی اش هم فروختن بستنی به سرمربی تیم ملی ایران یعنی غلامحسین مظلومی بوده است.

او با اینکه پدر نداشت اما مادرش هم پدری می کرد و هم مادری و در حالی که مادرش سوادی نداشت اما برای خودش پرفسور بود و ما درس های زیادی از او گرفتیم.

محمد مایلی کهن شخصیت رکی دارد. او حرف هایش را پوست کنده می زند. همیشه مورد توجه خبرنگاران قرار داشت و همه سعی می کردند با او مصاحبه کنند. او از منتقدان سر سخت کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی بود. همیشه به این اعتقاد داشت که نباید اختیارات زیادی به او داد و برای فوتبال ایران تصمیم بگیرد. حتی در یک برنامه نود به عادل می گفت عادل کی روشی پور که حواشی زیادی در آن برنامه ایجاد کرد. همیشه از جنجالی ترین سرمربی های حال حاضر کشورمان محسوب می شود.

گفتگو با برنامه آفساید شبکه من و تو

این سرمربی ایرانی که در زندگی فوتبالی خودش کم حاشیه نداشت. یکی از حواشی او درباره گفتگوی تلفنی اش با شبکه من و تو بوده است. بیوگرافی مایلی کهن در این برنامه ماهواره ای پخش شد. تماس تلفنی با مایلی کهن در این برنامه و درباره مسائل فوتبال ایران نیز کارشناسی صوت گرفت. این اتفاقات حواشی زیادی برای او به وجود آورد.

حتما بخوانید: بیوگرافی سعید عزت اللهی | زندگی شخصی و حرفه ای+ حواشی+عکس

نویسندگی

محمد مایلی کهن تا الان دو کتاب نوشته است. کتاب اول او درباره خاطره های مربیگری در جام ملت های آسیا در سال ۱۹۹۶ و دومی جام جهانی مقدماتی سال ۱۹۹۸ که دارای جزئیات مختلف و جالبی است. این کتاب ها در واقع یک سند تاریخی در فوتبال ایران به حساب می آیند.

زندگینامه محمد مایلی کهن بازیکن و سرمربی تیم ملی فوتبال ایران
زندگینامه محمد مایلی کهن بازیکن و سرمربی تیم ملی فوتبال ایران

سوابق سرمربی گری محمد مایلی کهن

– سرمربی تیم فوتبال ملوان بندر انزلی 1395 – 1396
– مدیر فنی تیم ملی فوتبال امید ایران 1393 – 1394
– سرمربی تیم فوتبال گهر دورود 1391 –
– تیم فوتبال صبای قم 1391 – 1392
– تیم فوتبال سایپا کرج 1387 – 1389
– فوتبال فولاد 1385 – 1386
– تیم فوتبال سایپا 1382 –
– فوتبال پیکان 1382 – 1383
– ملی فوتبال امید ایران 1381 – 1382
– فوتبال شهرداری تبریز 1377 – 1378
– تیم ملی فوتبال ایران 1374 – 1375
– تیم ملی فوتسال مردان ایران 1371 – 1373
– مربی تیم ملی فوتبال ایران 1370 – 1371
– مربی تیم فوتبال پرسپولیس تهران 1369 – 1370
– عضو تیم ملی فوتبال مردان ایران 1357 – 1360
– بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس تهران 1355 – 1368
– بازیکن تیم فوتبال نفت تهران 1353 – 1354

زندگینامه محمد مایلی کهن بازیکن و سرمربی تیم ملی فوتبال ایران
زندگینامه محمد مایلی کهن بازیکن و سرمربی تیم ملی فوتبال ایران

بیوگرافی محمد مایلی کهن

  • سرمربی فوتبال
  • پیشکسوت فوتبال
  • سرمربی تیم فوتبال ملوان بندر انزلی
  • نائب رئیس دوم کانون مربیان فوتبال ایران
  • متولد : 1333/03/30 – سن : 68
  •  ملیت : ایران
  •  محل تولد : ایران – گیلان – بندرانزلی
  •  محل زندگی : ایران – تهران – تهران

همه چیز در مورد زندگی نامه فوتبالیست ها را در سایت ورزشی بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *