بیوگرافی پیر امریک اوبامیانگ

بیوگرافی پیر امریک اوبامیانگ (Pierre-Emerick Aubameyang) و همسرش ؛ ورزشی در این پست داستان کامل یک نابغه فوتبال آفریقایی را تقدیم شما می کند که بیشتر با نام مستعار”اوبا” شناخته می شود. داستان کودکی پیر امریک اوبامیانگ به اضافه حقایق بیوگرافی ناگفته ما گزارش کاملی از وقایع قابل توجه از دوران کودکی او تا لحظه ای که مشهور شد را برای شما به ارمغان می آورد.

پیر امریک اوبامیانگ در نوجوانی
پیر امریک اوبامیانگ در نوجوانی

حتما بخوانید: بیوگرافی آنتونی استوکس |داستان زندگی+ازدواج+سبک بازی+ حاشیه ها

داستان کودکی و بیوگرافی پیر امریک اوبامیانگ

برای شروع بیوگرافی، پیر امریک امیلیانو فرانسوا اوبامیانگ در 18 ژوئن 1989 در لاوال، فرانسه از پدر گابنی خود، آقای پیر فرانسوا اوبامیانگ “یایا”، مدافع سابق فوتبال گابنی به دنیا آمد.

اوبا از مادری اسپانیایی به نام خانم مارگاریتا کرسپو اوبامیانگ متولد شد. او صاحب بوتیک / تاجر است.

اوبامیانگ یک نژاد مختلط است که هم تابعیت فرانسه و هم تابعیت گابنی دارد. بدون شک، دورنمای نژادی مختلط او بر روی پوست زیتونی او به وضوح قابل مشاهده است.

هرچند او دوران بزرگ شدن زندگی کودکی خود را در فرانسه و گابن سپری نکرد. او در میلان ایتالیا بزرگ شد، جایی که پدرش به عنوان پیشاهنگ برای میلان کار می کرد.

پیر امریک اوبامیانگ مطمئناً فرزندی از افراد مرفه بود. او از تجربه ای مناسب در دوران کودکی لذت برد، تجربه ای که بسیاری از همسن و سال های او آرزوی آن را داشتند.

داشتن یک پدر فوتبالیست سابق که اتفاقاً پیشاهنگ فوتبال یکی از بزرگترین باشگاه های جهان است، مطمئناً برای اوبا یک مزیت محسوب می شود.

پیر امریک اوبامیانگ به همراه پدر و مادر
پیر امریک اوبامیانگ به همراه پدر و مادر

حتما بخوانید: بیوگرافی مارسلو ویرا و همسرش | زندگی شخصی+افتخارات+حواشی+ازدواج+خانواده

حقایق خانواده پیر امریک اوبامیانگ

پدر او مسئول توسعه و ارزیابی استعداد فوتبال اوبا بود. به عنوان یک پیشاهنگ ارشد میلان و مردی با نفوذ با ارتباطات عمیق در فوتبال، آشنایی 3 پسرش با کارمندانش مطمئناً کار سختی نبود.

شایان ذکر است که آقای پیر فرانسوا اوبامیانگ، معروف به “یایا” یکی از بهترین مدافعان آفریقا در زمان خود بود که از سال 1982 تا 2002 توپ زد.

او نقش مهمی در تیم ملی گابن در جام ملت‌های آفریقا در سال‌های 1994 و 1996 داشت و برای تعدادی از تیم‌های برتر فرانسه بازی کرد. رویای او همیشه تربیت پسرانی بوده که میراث اوبامیانگ را ادامه دهند.

از طرف دیگر، مادر پیر امریک اوبامیانگ، خانم مارگاریتا کرسپو اوبامیانگ، همیشه از تصمیمات همسرش برای اینکه پسرش به سمت تاریخ خود بچسبد، حمایت کرده است. او یک زن فرانسوی اسپانیایی الاصل است.

پیر امریک اوبامیانگ به همراه همسر و پسرش

حتما بخوانید: بیوگرافی ادینسون کاوانی و همسرش |افتخارات+زندگی شخصی+عکس

پیر امریک اوبامیانگ | روزهای اول زندگی حرفه ای

در سال 2007، او توسط پدرش به آکادمی آث میلان فراخوانده شد، سالی که غول های ایتالیایی قهرمان اروپا شدند. او در واقع هیچ بازی برای روسونری انجام نداد و نتوانست خود را به عنوان یک بازیکن تیم اصلی معرفی کند.

در سال 2011، او با قراردادی دائمی توسط سنت اتین جذب شد. جایی که او 31 گل به ثمر رساند و به عنوان بهترین بازیکن آفریقا در لیگ 1 در سال 2012 انتخاب شد.

پیر در سن 20 سالگی برای تیم زیر 21 سال فرانسه بازی کرد. در حالی که پیش از این، به تیم زیر 19 سال ایتالیا دعوت شده بود.

او در سال 2013 به بوروسیا دورتموند آلمان رفت و یکی از بهترین مهاجمان بوندسلیگا تبدیل شد. اوبا با قراردادی 13 میلیون یورویی به زنبورها پیوست.

اگرچه پیر در فرانسه متولد شد و برای گابن به عنوان کاپیتان بازی می کند تا بتواند نسل فوتبال اوبامیانگ را که برادر بزرگترش کاتالینا انجام داده بود ادامه دهد. او خوشحال و مفتخر است، زیرا می داند که فرزندانش به دنبال تقلید از آنها هستند

پیر امریک اوبامیانگ در تیم ملی گابن
پیر امریک اوبامیانگ در تیم ملی گابن

تاریخ سازی

اوبامیانگ اولین بازیکن گابنی است که در بوندسلیگا یا هر لیگ دیگر آلمان بازی می کند.

او اولین بازی خود را در 10 آگوست 2013 پس از پیوستن به دورتموند در جولای همان سال انجام داد. او اولین بازی رویایی خود را با هت تریک در اولین بازی خود که مقابل اف سی آگسبورگ انجام داد، داشت.

همچنین در کتاب های تاریخ، در جولای 2012، اوبامیانگ به لندن رفت تا نماینده گابن در بازی های المپیک باشد.

در اولین بازی مقابل سوئیس، او تنها گل بازی را به ثمر رساند که در نهایت تنها گلی بود که گابن در این رقابت ها به ثمر می رساند.

این اولین و تنها گل گابن در المپیک بود. پیر امریک اوبامیانگ با زدن 19 گل، بهترین گلزن گابن در تمام دوران است.

اوبامیانگ سابقه ی بازی در تیم های آرسنال، بارسلونا و چلسی را نیز در کارنامه دارد.

پیر امریک اوبامیانگ با استایل های خاص
پیر امریک اوبامیانگ با استایل های خاص

اوبا فقط فوتبال را دوست دارد

بله، او در نگاه اول کفش‌های کریستال، ماسک‌های اسپایدرمن و شنل‌های بتمن می‌پوشد. بدون شک، اوبا نوع خاصی از سلبریتی فوتبال است.

با بررسی دقیق تر، متوجه خواهید شد که این مهاجم آن کسی نیست که فکر می کنید ممکن است خارج از زمین بازی باشد. به گفته دوست صمیمی او کریستوف جالت

اوبامیانگ پسری آرام است که به کلوپ شبانه سر نمی‌زند، الکل نمی‌نوشد و همیشه رویای فوتبال می‌بیند.

همه چیز در مورد زندگی نامه فوتبالیست ها را در سایت ورزشی بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *