از نیامدن ها و نرفتن ها و خیلی چیزهای دیگر که بر شمردن شان از حوصله این مطلب خارج است. همان طور که می دانید اکنون با توجه به جاری بودن فصل نقل و انتقالات خبر های زیادی در فوتبال جاری است، که ما نیز در ادامه به چند تا از مهم ترین آنها اشاره خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید تا بیشتر با دغدغه های بزرگ پرسپولیس در این روزها آشنا شویم:

پرسپولیس و خشم انتقام

پرسپولیس که بعد از جام‌جهانی فوتبال قطر دوباره اوج گرفته و به حالت ایده‌آل خود رسیده است، اکنون در ۲هفته پیش رو باید به ترتیب به مصاف تیم فولاد خوزستان و باشگاه آلومینیوم اراک برود؛ دو بازی نه چندان آسان که شاید موقعیت صدرنشین بلامنازع این لیگ را به چالش بکشند! رویارویی با این دو تیم لیگ برتری همچنین برای سر مربی پرسپولیس یک جنبه خاص دیگر هم دارد، اینکه او با این مسابقات به نوعی فرصت انتقام از قاتلان ۲جام فصل گذشته خود را به‌دست می‌آورد.

همان طور که می دانید پرسپولیس در حالی در فصل قبل برای نخستین بار طی سالیان اخیر با دست کاملا خالی از مسابقات بیرون آمد که در سوپر جام مغلوب فولاد شده بود. در آن بازی که در کرمان برگزار شد پرسپولیس با شکست یک بر صفر مغلوب فولاد و در پی این مهدی شیری نیز مقهور خشم یحیی شد.
بعد از این پرسپولیس که در لیگ برتر قافیه را به استقلال باخته بود، در جام حذفی نیز در یک مسابقه باورنکردنی در ورزشگاه آزادی با نتیجه ۳بر ۲برابر مغلوب آلومینیوم شد . بدین وسیله از هر جهت فصل بدی را برای خود رقم زد. سرخ پوشان پرسپولیس البته در دور رفت با تک گل میلاد سرلک آلومینیوم را شکست دادند، اما مصاف آنها با فولاد نتیجه‌ای جز تساوی بدون گل نداشت.  بعد از همه این ها حال باید ببینیم که دوئل سرخ‌ها با این ۲حریف قدر خود در دور برگشت چه سرانجامی خواهد داشت!

ماجرا جاسوس پرسپولیس از چه قرار است؟

دروازه بان ملی پوش پرسپولیس، بیرانوند در یکی از مصاحبه های خود در خصوص جاسوس پرسپولیس اظهار داشته که: (شاید اگر این را بفهمید سورپرایز شوید! واقعا شما می‌دانستید که من سه چهار روز قبل از بازی با ذوب ‌آهن اصلا با تیم تمرین نکردم؟ مسلما نه! این نشان می‌دهد پرسپولیس چقدر بزرگ است و دیگر مثل قدیم خبرهای درون آن به بیرون درز پیدا نمی‌کنند. در چند روز اخیر یک ویروسی به سراغ من آمده بود که مرا در بستر خانه نشین کرد، به همین دلیل من چهار روز پیش بچه‌ها نبودم)

این سخنان بیرانوند درحالی است که در سال‌های اخیر یحیی گل محمدی، سر مربی پرسپولیس از یک موضوع درون تیمی بسیار شاکی بوده است!

به طور مثال در مهر ماه سال گذشته هنگامی که پرسپولیس خودش را برای یک بازی فوق العاده حساس مقابل الهلال آماده می‌کرد، یک موضوع حاشیه‌ای ذهن سر مربی پرسپولیس را درگیر خودش کرده بود؛

سیستم کاری یحیی در آن مقطع و به خصوص بعد از دیدار مقابل استقلال تاجیکستان به گونه ای بود که اخبار تاکتیکی و ترکیب پرسپولیس در دیدارهای دوستانه خود به بیرون درز پیدا نکند و رسانه‌ای نشود.


با این حال در هر ۳ دیداری که پرسپولیس بعد از تقابل با استقلال تاجیکستان برگزار کرد این اتفاق رخ داد و خواسته یحیی نیز عملی نشد.

گل محمدی در هر ۳ بازی دوستانه مقابل پیکان، شهرداری آستارا و سپاهان اجازه حضور هواداران و رسانه‌ها را به کسی نداد تا شاید این گونه ترکیب مورد نظرش برای مصاف با الهلال لو نرود.
با این حال خیلی زود و بلافاصله بعد از پایان بازی ترکیب پرسپولیس و حتی مسائل کوچک تاکتیکی و حاشیه ای آن هم رسانه‌ای شد که این موضوع یحیی را خیلی عصبی کرد.

با توجه به حاضر نبودن رسانه‌ها و هواداران در دیدارهای تدارکاتی پرسپولیس، یحیی و مدیران این تیم خیلی زود متوجه شد که درز کردن اسرار تاکتیکی تیم شان کار یکی از خودی‌هاست!
بعد از اینکه ترکیب پرسپولیس در دیدار مقابل سپاهان نیز درست چند دقیقه بعد از سوت آغاز بازی در فضای مجازی پخش شد، یحیی به طور جدی تر تصمیم گرفت هرچه زودتر جاسوس تیمش را پیدا کند اما متاسفانه در این کار ناکام ماند.

فرهاد مجیدی سر مربی سابق استقلال نیز یکی دو مرتبه از این بابت گلایه‌هایی داشت و می گفت که اینکه اخبار درون تیمی پرسپولیس و استقلال تهران لو بروند چندان امر تازه ای نیست.

بعد از همه این ها اما حالا علیرضا بیرانوند ضمن خوشحالی از اینکه خبر بیماری اش رسانه ای نشده و به بیرون درز پیدا نکرده است، به شکلی قابل فهم برای گل محمدی و دیگران اعلام می‌کند که تیم پرسپولیس در فصل جاری هیچ جاسوسی نداشته است!

 

آمار گلهای خورده و زده پرسپولیس در فصل جاری، پیشرفت یا پسرفت؟

همان طور که احتمالا به یاد دارید سرخ پوشان کشورمان سال گذشته تا پایان هفته  شانزدهم آمار ۲۲ گل زده را به ثبت رسانده بودند، اما متاسفانه این آمار در فصل جاری به ۲۱ گل کاهش پیدا کرده است و  این در حالی است که ما در بخش دفاعی شاهد رشد چشمگیر پرسپولیس بوده ایم.

بالعکس این خبر بد در پایان بازی شاگردان گل محمدی در هفته شانزدهم لیگ بیست و یکم ما عدد۱۰  را در مقابل تعداد گل های پرسپولیس دیدیم، اما اکنون نظری کوتاه به جدول رده بندی حال حاضر لیگ برتر نشان از دریافت۶ گل برای این تیم در مدت زمان مشابه نسبت به فصل قبل را می دهد، که این موضوع می تواند آمار مثبتی سرخ های کشورمان باشد.

چه خبر از نعمتی؟

سیامک نعمتی که پیشتر در لیست مازاد پرسپولیس قرار گرفته بود درخواست دریافت مطالباتش از این تیم را داشت اما پرسپولیس ضمن ندادن این مبلغ به او، تقاضا ۳ میلیارد تومان از نعمتی برای امضا رضایت نامه اش را هم می کرد. حالا باشگاه پرسپولیس لجبازی را تمام کرده و برای اینکه سیامک نعمتی در آخرین روز های نقل و انتقالات هم بدون تیم نماند رضایت داده که او تیم جدیدش را معرفی و مشخص کند. در میان اما گفتنی است که این باشگاه هنوز هم از مبلغ رضایت نامه خود دست نکشیده است!
در سمت دیگر ماجرا نعمتی نیز بعد از مذاکره با چند باشگاه لیگ برتری از جمله تراکتور، مس، فولاد و گل گهر سیرجان در نهایت با رقم نجومی آبی پوش شده است. در پی این انتقال نعمتی فردا با پرداخت مبلغی از سوی باشگاه گل‌گهر به باشگاه پرسپولیس رضایت نامه‌اش را از سرخپوشان کشورمان خواهد گرفت.
قرارداد نعمتی با تیم جدیدش دو سال و نیمِ است.

آیا بالاخره پیراهن طلسم شده لوکادیا بر تن چه کسی خواهد نشست؟

همان طور که می دانید با جدایی یورگن لوکادیا، مهاجم هلندی پرسپولیس از این تیم، باشگاه پرسپولیس به دنبال جذب یک مهاجم خارجی دیگر برای ترکیب خود رفت و به دنبال همین پرسپولیس با پریرا مهاجم برزیلی تیم گامبا اوزاکای ژاپن به توافقات کلی رسید.
با این حال در حالیکه توافقات کلی پرسپولیس با پریرا حاصل شده اما مذاکره در خصوص یکی دو بند از قرارداد بین آنها هنوز هم ادامه دارد و این موضوع باعث شده تا قرارداد رسمی بین پرسپولیس و مهاجم برزیلی جدیدش فعلاً امضا نشود .
مسئولان باشگاه پرسپولیس امید دارند که پریرا در خصوص بندهای باقیمانده توافق بین شان از موضع خود کوتاه بیاید تا این بازیکن هرچه زودتر به پرسپولیس برسد.

raha36
26 ژانویه 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *