تحلیل تیم فرانسه در فینال جام جهانی قطر

تحلیل تیم فرانسه در فینال جام جهانی قطر را در این مقاله خواهیم داشت. چه شد که تیم فرانسه بازنده بازی فینال جام جهانی 2022 شد؟ با هم بخوانیم.

تا آخرین لحظات، فرانسه پا پیچ آنها شد دو بار زمین خوردند و بلند شدند. تنها ضربات پنالتی بود که آنها را از رسیدن به دومین قهرمانی پی در پی بازداشت.

در شطرنج مربیان، لیونل اسکالونی، دیدیه دشان را شکست داد. ترکیبی که تیم دشان را به فینال آورد، امشب اینقدر بد بود که نوبت به فراموش شده‌ها و نیمکت نشینان رسید تا شاید بتوانند کاری کنند.

با پنالتی که نتیجه را دو بر یک کرد، موتور گلزنی امباپه روشن شد. او دو گل دیگر هم به ثمر رساند تا جام جهانی را با 8 گل به پایان برساند.

فرانسه نباید فراموش کند که چطور در بازی‌های بزرگ نقطه ضعف نشان داد؛ چه برابر انگلیس، چه برابر مراکش و چه در برابر آرژانتین. به ویژه این بازی آخر که تا دقیقه‌ی 80 محو بودند و انرژی و انگیزه‌شان کمی به کمک آنها آمد که در نهایت هم کافی نبود.

شاهکار امباپه برای تیم ملی فرانسه کافی نبود

پس از به ثمر رساندن 5 گل از مرحله گروهی تا مرحله یک هشتم نهایی، مهاجم PSG به حدی در بازی محو شد که در بیشتر مسابقه نقشی نداشت. اما او در نهایت، در زمانی که کسی انتظارش را نداشت، مثل قهرمان‌ها ظاهر شد.

امباپه یک پنالتی زد و پشت سر آن با یک گل عالی کار را به تساوی کشاند. در پایان او دوباره از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد و ضربات پنالتی نیز موفق بود. همه‌ی اینها را در سن 23 سالگی انجام داد. ما به پدیده‌ی جدیدی در فوتبال می نگریم که هر بازی طوری بازی می کند که انگار آخرین بازی اوست.

امباپه برای فرانسه درخشید
کیلیان امباپه هرچه در چنته داشت رو کرد، اما در نهایت مسی جام را به خانه برد

مقاله مرتبط: زندگی نامه کیلیان امباپه | مهاجم تیم ملی فرانسه و پاری سن ژرمن

تحلیل تیم فرانسه در فینال جام جهانی قطر |تیم ملی فرانسه به تغییرات اساسی نیاز دارد

این تیم پر از ستاره است؛ اما در آخر بازیکنان تعویضی به بازگشت این تیم در بازی کمک کردند. به همین خاطر، به نظر می رسد دستی اساسی به سر و روی این تیم باید کشیده شود.

دشان یک اسطوره است و با رسیدن به نیمه نهایی هم شاید آینده ی خود را با این تیم ادامه دار ببیند. اما بعد از بازی امشب، سایه ی سنگین زیدان بر سر دشان سنگینی خواهد کرد و باید منتظر تصمیم او و فدراسیون فرانسه ماند. درست است که فرانسوی ها مصدومیت های زیادی داشته اند و هیولایی مثل امباپه داشته‌اند، اما صرفا بخاطر کیفیت بازی شان در بازی های قبلی پیروز نبوده اند و قطعا تیمی به انسجام تیم آرژانتین نداشتند.

کاماوینگا، روحی تازه در کالبد فرانسه دمید

دشان واقعا باید به کاماویگا ایمان بیشتری نشان دهد. او پس از اینکه فقط یک بار در مقابل تونس به عنوان دفاع چپ بازی کرده بود، امشب دشان را نجات داد. او در نیمه دوم وارد زمین شد و تیمش بازی را در حالی به تساوی هدایت کرد که به نظر می‌رسید همه‌چیز تمام شده است.

این قطعا اتفاقی نیست؛ زیرا او قبلاً بیش از یک بار این کار را با رئال مادرید انجام داده است. آنچلوتی به او اعتقاد دارد و مرتب از او استفاده می کند. کاماویگا به خوبی آموخته است که هر لحظه در فوتبال می تواند اتفاقی تازه رقم بخورد. حتی امشب چیزی نمانده بود که با تیمش از زمین بازی دست پر خارج شود، اما سر نوشت طور دیگری رقم خورد

کاماوینگا و مسی در فرانسه برابر آرژانتین
کاماوینگا از لحظه ی حضورش در ترکیب، فرانسه را دگرگون کرده بود

ژیرو و دمبله، حقشان بود که تعویض شوند

در حالی که فرانسه دو بر صفر عقب بود، دشان در 5 دقیقه مانده به پایان نیمه، صبرش تمام شد و دمبله و ژیرو را کنار گذاشت. مهاجم آث میلان یک جام جهانی خوب را با چهار گل به پایان رساند، اما به دلیل نمایشش در فینال، درخشش را به فراموشی سپرد.

اگرچه که برای گفت این حرف دیر است، اما دشان باید بیشتر به این موضوع توجه می کرد که ژیرو زانو آسیب دیده‌ای دارد و تورام در بازی با مراکش، درخشش بهتری داشت. اما در دقایق پایانی نیمه اول، حداقل کمی خودش را نشان داد. اما برای دمبله، این جام، جام او نبود. خودش گفت که در حمله چیزی کم داشت و بازی فینال برایش زیادی بزرگ بود؛ نه فقط بخاطر پنالتی، بلکه بخاطر هدایت و انتقال موثر توپ.

از تیمی بدون روح تا تقریبا قهرمان شدن

غایبان زیاد و بیماری که بازیکنان را تحت تأثیر قرار داد احتمالاً در عملکرد فرانسه نقش داشته است. اما این نباید بهانه برای پوشیدن ضعف های تیم باشد. واقعیت این است که تیم دشان از هم پاشیده بود و نقشه های اولیه اش همه نقش بر آب شده بودند.

 در بازی‌های قبلی، در برابر لهستان در نیمه‌ی اول ضعیف ظاهر شدند. در بازی با انگلیس، حریفشان موقعیت بیشتری ایجاد کرد. مراکش، مالکیت و موقعیت های بیشتری نسبت به آنها داشت. و آرژانتین هم تقریبا در تمام بازی آنها را سردرگم کرده بود.

دشان که در طول جام جهانی، چندان به ترکیب محبوبش دست نمی زد، بالاخره فراموش شدگان نیمکت را به میدان آورد و آنها هم به خوبی از این موقعیت استفاده کردند. نه تنها کاماوینگا، بلکه موانی، تورام و کومان نیز در بازگشت دراماتیک این تیم نقش مهمی ایفا کردند.

اما هرچه بود، این جام به پایان رسید و آرژانتین تیمی بود که با جام به خانه رفت. اما چیزی که مشخص است، فرانسه از همین الان، بازیکنانی برای ساخت آینده ی روشن در مقابل خود می بیند.

آخرین اخبار و حواشی جام جهانی 2022 را در سایت ورزشی ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *